جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



خوشه¬بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتارآن¬ها با رویکرد داده¬کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  خوشه¬بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتارآن¬ها با رویکرد داده¬کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

امروزه  بسیاری از شرکت ها و سازمان ها مفاهیم جدید بازاریابی را پذیرفته اند و طبق آن عمل می کنند. آنها متوجه شده اند که تمرکز بر نیازهای مشتریان از مفروضات اصلی گرایش بازاریابی است. بدین ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل رفتار آن ها جز وظایف اصلی واحد بازاریابی است، که در نتیجه آن سلیقه بازار هدف که از لحاظ پارامترهای سن، درآمد، ذائقه، سطح تحصیلات و … با یکدیگر متفاوت اند، شناسایی و کالا یا خدمت مناسب به آن بازار عرضه می شود.

در خصوص شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان یکی از مهم ترین اقدامات شرکت ها، بخش بندی مشتریان[۱] به خوشه های رفتاری مختلف است که بر اساس آن سه نوع اطلاعات فراهم می شود:

  • جهت‌گیری مشتریان
  • واقعیت های مربوط به رفتار انسانی
  • جایگاه و موقعیت هر محصول در بازار هدف

به منظور شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان و استخراج الگوهای رفتاری آن ها از الگوریتم های داده کاوی[۲] استفاده می شود. مسئله اصلی این است که چگونه می توان با تکنیک های داده کاوی به شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان پرداخت. در داده کاوی فرض بر اين است که مجموعه داده­هايی که قرار است هر يک از اعمال يا روش های داده­کاوی بر روی آنها اعمال گردد، بصورت ايستا[۳] در داخل يک پايگاه يا در يک فايل وجود دارند و در حين عمل داده­کاوی نيز اين داده­ها تغييری نمی­کنند. اين گونه فرض ها انجام عمل داده­کاوی را بسيار ساده­تر می­نمايد. اما نکته­ای که بايد در اينجا مورد توجه قرار گيرد اين مطلب است که هر چند رفتار مشتریان  بر اساس نقطه زمانی  ثابت ثبت می شود اما در فرایند دوره های زمانی  این رفتار متغیر است به عبارت دیگر رفتار مشتری ، گروه‌های مشتریان هدف و جامعه در کل، دائما در حال تغییر می‌باشند. لذا برای داده­کاوی بر روی داده­هايی از اين دست، نمی­توان روش های سنتی و قديمی داده­کاوی را بکار برد بلکه اين نوع داده­ها و مجموعه داده­ها نياز به الگوريتم ها و روش های داده­کاوی پويايی[۴] دارند که از پس ويژگي های اين داده­ها برآيند. بنابراين نياز به نوعی داده­کاوی پويا احساس می­شود.

به دنبال حذف فرض ایستا بودن داده ها در پایگاه داده، جهت بخش بندی مشتریان به خوشه های رفتاری، الگوریتم خوشه بندی فازی[۵] در داده کاوی پویا توسط ریچارد وبر[۶] در سال ۲۰۰۷ معرفی شد.

تکنیک خوشه بندی فازی با رویکرد پویا با شناسایی رفتار مشتریان و تغییر رفتار آن ها و تحلیل روند تغییرات محیطی و ذائقه ای جامعه به مدیران و بازاریابان جهت برنامه ریزی و طراحی و توسعه محصولات یاری می رساند.

با توجه به اینکه این تکنیک با رویکرد پویا رفتار جامعه را مورد بررسی قرار می دهد به سادگی می توان وضعیت کنونی را با شرایط قبلی جامعه مورد مقایسه قرار داده و تغییرات را مرحله به مرحله مشاهده نمود و بر اساس آن روند تغییرات در آینده پیش بینی شود. این در حالی است که تا کنون برای بررسی رفتار جامعه تکنیک های داده کاوی ایستا مورد استفاده قرار می گرفتند که نتایج حاصل از آن تنها یک وضعیت ثابت را نشان داده و قابلیت مقایسه و تحلیل تغییرات را نداشته اند.

از آن جا که ماهیت جامعه پویا و دائما در حال تغییر می باشد، بخش بندی مشتریان با رویکرد ایستا نمی تواند اطلاعات مناسبی را جهت تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار دهد، زیرا در گذر زمان شرایط مشتریان و ذائقه افراد هم دستخوش تغییر خواهند شد و بخش بندی قبلی کارایی خود را از دست خواهد داد مگر اینکه شرکت ها قادر باشند با انجام تحقیقات مستمر تغییرات را پیش بینی نمایند که البته این روش نیز به دلیل صرف هزینه و زمان بسیار، منطقی به نظر نمی رسد.

در این پژوهش سعی بر آن است که بر اساس پارامترهای تعیین شده برای بخش بندی مشتریان، تغییرات  بازار در گذر زمان به تصویر کشیده شود و رفتار هر بخش و تغییرات آن مورد بررسی قرار بگیرد، به نحوی که هم ماهیت پویای رفتار افراد و جامعه مورد توجه قرار گیرد و هم بخش های بازار بر اساس ویژگی های مشتریان و محصولات تعیین شود.

استفاده از رویکرد داده کاوی پویا برای بخش بندی مشتریان به خوشه های رفتاری به جهت تحلیل رفتار مشتریان که در این تحقیق ارائه شده، بدیع و جدید بوده و تاکنون تحقیق مشابهی در این زمینه صورت نگرفته است.

[۱] .Customer Segmentation

[۲] .Data mining

[۳] .Static

[۴] .Dynamic data mining

[۵] .Fuzzy Clustering

[۶] .Weber

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-19
كد : 103739
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss