جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تاثیر یک هفته مصرف مکمل گلوتامین بر استرس اکسیداتیو ناشی از یک جلسه فعالیت استقامتی شدید

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تاثیر یک هفته مصرف مکمل گلوتامین بر استرس اکسیداتیو ناشی از یک جلسه فعالیت استقامتی شدید

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در ساليان اخير، پيشرفت هاي عمده در زمينه بيولوژي ردوكس، اين زمينه را به عنوان يكي از پرطرفدارترين حيطه هاي تحقيقاتي معرفي كرده است.اگرچه تحقيقات نشان مي دهند كه فعاليت بدني متوسط و زندگي فعال جهت پيش گيري اوليه و ثانويه از بيماري هاي قلبي- عروقي، ديابت نوع ۲، سندرم متابوليك و بيماري هاي نرودژنراتيو مانند آلزايمر بسيار موثر مي باشند (۶۰)، اما تحقيقات ديگر نشان مي دهند كه فعالیت بدنی شدید و وامانده ساز باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شود (۴۱). استرس اکسیداتیو نیز متعاقبا سبب پراکسیداسیون چربی و آسیب پروتئين ها وDNA  می گردد (۹۰). در پاسخ به فعالیت استقامتی، مصرف اکسیژن در بدن انسان، به طور سیستمیک ۱۰ تا ۲۰ برابر می شود. درعضلات، میزان افزایش مصرف اکسیژن بسیار بیشتر است و به ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر زمان استراحت می رسد (۱۰۸). این مسئله منجر به افزایش رفلاکس الکترونی در میتوکندري می شود. نشت گونه هاي اکسیژن فعال از میتوکندري درحین فعالیت، منبع اصلی استرس اکسیداتیو است (۶۴).

برخی تحقيقات نشان داده اند كه فعاليت هاي شديد و وامانده ساز شدید باعث استرس اكسيداتيو، پاسخ هاي التهابي و آسيب ساختاري در سلول هاي عضلاني مي شوند كه مي تواند منجر به افزايش آنزيم هاي كراتين كيناز و لاكتات دهيدروژناز سيتوزولي در پلاسما  شود (۵۹). از سوی دیگر، فعالیت ورزشی می تواند به طور متفاوتی تولید گلوتامین عضلانی و قابلیت دسترسی به گلوتامین پلاسما را تحت تاثیر قرار دهد(۵). تغییر غلظت گلوتامین پلاسما درطی تمرینات ورزشی به مدت و شدت تمرینات ورزشی بستگی دارد (۳۹). به نظر می رسد، ورزش های استقامتی و مقاومتی به واسطه مصرف شدید و طولانی مدت انرژی با کاهش حاد گلوتامین پلاسمای در دسترس همراه هستند(۵)  زیرا  کاهش معنی دار غلظت گلوتامین پلاسما در دوندگان استقامتی پس از یک دوره مسابقه ماراتون نیز گزارش شده است. این فرضیه وجود دارد که کاهش دسترسی به گلوتامین پس از تمرینات شدید ممکن است ناشی از افزایش مصرف گلوتامین به منظور فرآیند تامین انرژی سلولی یا گلوکونئوژنز باشد که از سوی دیگر با کاهش سنتز گلوتامین همراه است. زیرا بر اساس شواهد بدست آمده فعالیت سنتز گلوتامین نیز کاهش می یابد(۲۹). همچنین مصرف گلوتامین توسط سلول های فعال سیستم ایمنی نیز می تواند در تخلیه گلوتامین پس از تمرینات شدید مشارکت داشته باشد(۷۴). به علاوه، گلوتامين در تکثیر سلولی، تعادل اسید و باز، انتقال بین سلولی آمینو اسید ها و سنتز آنتی اکسیدان ها نقش فیزیولوژیک دارد(۲۷،۷۵). گلوتامين به عنوان پیش ماده گلوتاتيون می تواند با تبديل شدن به گلوتامات موجب توليد گلوتاتيون  شود. گلوتامات به همراه سيستئين و گليسين يكي از سه اسيد آمينه اصلی تشكيل دهنده گلوتاتيون به شمار مي رود. گلوتاتيون يكي از مهم ترين مواد آنتي اكسيدان بدن است كه مي تواند در مقابل استرس اكسيداتيو از بدن محافظت نمايد (۳۴). از دیدگاه نظري، مصرف آنتی اکسیدان هاي غیر آنزیمی می تواند با شکار رادیکال هاي آزاد، استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت شدید را کاهش دهد (۸۴). نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد، استفاده از مکمل گلوتامین در رژیم کلینیکی می تواند در تثبیت سطوح بالای گلوتاتیون جهت پیشگیری از آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو مورد استفاده قرار گیرد (۶۵، ۹۹).

اگرچه تحقيقات متعددي در زمينه تاثير مصرف آنتي اكسيدان هاي مختلف بر استرس اكسيداتيو ناشي از فعاليت صورت گرفتهاست (۱۳، ۷۳)،اما با توجه به منابع دردسترس به نظر می رسد که تاکنون تحقیقي که نشانگر چگونگی تاثیر مصرف مکمل گلوتامین بهعنوان يك ماده فراهم كننده گلوتاتيون و درنتيجه تاثير غيرمستقيم آن بر استرس اكسيداتيو و به ويژه پراكسيداسيون چربي ناشی از فعالیت باشد، انجام نپذیرفته است و مشخص نيست كه آيا مصرف مکمل گلوتامین مي تواند با افزایش سطوح گلوتاتيون احيا شده و درنتيجه ظرفيت آنتي اكسيداني ارگانيسم باعث شكار راديكال هاي آزاد و درنتيجه كاهش استرس اكسيداتيو ناشي از فعاليت شود يا خير؟با توجه به ادبيات ذكر شده، هدف از این مطالعه تعیین تاثیر یک هفته مصرف مکمل گلوتامین بر شاخص هاي استرس اكسيداتيو متعاقب يك جلسه فعالیت استقامتی شديد می باشد.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-12
كد : 96720
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss