دانلود پروپوزال آماده: تجلی فرهنگ عامه در آثار محمود دولتآبادی
- پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
- ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
- در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
- براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
- راهنماي پرداخت آنلاين
- قيمت :390,000 ریال
- فرمت :Word
- ديدگاه :
دانلود پروپوزال آماده: تجلی فرهنگ عامه در آثار محمود دولتآبادی
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
«فرهنگ مجموعة پیچیدهای است، شامل: دانشها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، قوانین، رسوم و هرگونه توانایی و عادت دیگری که به وسیله انسان به عنوان عضو جامعه اکتساب میشود. فرهنگ در این معنای بسیار گسترده میراثی اجتماعی است،که همراه با دگرگونیهایی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود، به عبارت دیگر افراد تحت تأثیر عوامل دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و آداب و رسوم مربوط به آن جامعه دارای هویت و شخصیت میگردند.»(نخستین همایش ملی ایران شناسی، ۱۳۸۳، ج۱، ۷)
به طور کلی، فرهنگ عامه نشأت گرفته از عادات و آداب بشر در طی روزگاران بوده، و نسل به نسل ادامه یافته، تا اینکه به صورت کتبی درآمده است. اصولا هر جامعهای فرهنگ عامهی مربوط به خود را دارد، که این فرهنگ در کشور ما دارای قدمت بیشتری است. بشر قدیم از ابتدا دارای آداب و رسومی بوده است، که این رسوم گر چه شاید دچار دگرگونی نیز بوده باشد، اما همواره وجود داشته است. در حقیقت فرهنگ عامهی هر جامعهای هویت آن جامعه میباشد، و هر منطقهای نیز فرهنگ خاص خود را دارد، که نوعی از این فرهنگها معمولاً در مناطق ایلیاتی عشایری و روستاها رنگ و خلوص بیشتری دارد مانند: بازیها ، رقصها ، عزاداریها ، سوگندها و…
«فرهنگ عامه در زبان فارسی معادل کلمۀ بینالمللی فولکلور گرفته شده است. فولکلور، کلمهای است مرکب از دو جزء یکی FoLK و دیگری Lore و معنای آن دانش عوام است. نخستین کسی که این کلمه را به عنوان اسم این رشته اختیار کرد، آمبرواز مرتون Ambrose Merton است که در سال ۱۸۸۵ میلادی این عنوان را برگزید. در زبان فارسی فولکلور را فرهنگ عامه، فرهنگ عوام و دانش عوام ترجمه کردهاند. مرحوم هدایت آن را فرهنگ توده خواند، و مقاله مفصلی که در حقیقت نخستین دستور عمل برای جمع آوری فولکلور در زبان فارسی است، در مجله سخن انتشار داد و عنوان آن را فرهنگ توده گذاشته بود.»(محجوب، ۱۳۸۶، ۳۵)
«فولکلورشناسی با ادبیات، زیبایی شناسی، تاریخ هنر، تاریخ، مردم شناسی، فلسفه و موسیقی در ارتباط است. فولکلور به مثابه هنر عوام و محصول تجربیات ارزشمند تاریخی هزاران ساله است، که از پیشینیان تا به امروز به ارث رسیده است، و غالباً جلوه هایی از الگوهای رایج ذهنیات، افکار و رفتار انسان را در زمانهای مختلف در بر میگیرد. میتوان یکی از دلایل پیدایش فولکلور را کنجکاوی انسان درباره پیدایش جهان هستی دانست، و زمانی که انسان نمی توانست، از لحاظ علمی پاسخی برای آن داشته باشد، به اسطوره پناه میبرد، که بخش عمدهای از ادبیات شفاهی ملتها را تشکیل میدهد. فولکلور خاص جوامع ابتدایی نیست، و در هر جوامعی حتی جوامع امروزی نیز وجود دارد، چون جامعه انبوهی از اندیشهها و عملکردهاست.»(سالاری، ۱۳۸۹، ۵۹)
«همانگونه که فرهنگ رسمی به دو رشته بزرگ دانشها و هنرها تقسیم میشود، فرهنگ عوام را نیز میتوان به دانشهای عوامانه و هنرهای عوامانه تقسیم کرد. اگر بدین دو رشته بزرگ یعنی دانش و هنر عوام نظری اجمالی بیندازیم، متوجه میشویم، که اگرچه دانشهای عوام نیز در حد خود حائز کمال اهمیت است، و بسیاری از حقایق زندگی گذشته و حال مردم از آنها مکشوف میشود، و با کنجکاوی در آن میتوان به نتایج بسیار رسید ،اما اهمیت اجتماعی و علمی هنرهای عوام، با دانشها قابل مقایسه نیست، و بسیار بیش ازآنهاست.»(محجوب، ۱۳۸۶، ۴۲)
«برخی از محقّقان، فرهنگ ایلات و عشایر و مردم کوهپایه نشین و روستاهای دور از شهر را فولکلور دانستهاند. گروهی به فرهنگ جوامع قدیم و مردم ابتدائی توجّه کرده و فرهنگ آنها را در شمار فرهنگ توده آورده اند، درحالی که باید گفت، فولکلور در بین تمام جوامع هست. مردم شهرها هم مانند روستانشینها از فولکلور بهره ورند، حتی مردم شهرهای صنعتی و کشورهایی که از تاریخ کهنی برخوردار نیستند دارای فرهنگ عامّه هستند. کارگران کارخانهها و مراکز صنعتی ایالات متحدة آمریکا برای خود ترانهها و هزلیات و مراسمی دارند که جز فولکلور، نامی بر آن نمیتوان نهاد. بسیاری از محقّقان، فولکلور را شامل تمام موضوعهایی میدانند، که به طور شفاهی و دهان به دهان نقل و نشر مییابد، و به طور سینه به سینه از گذشتگان به آیندگان میرسد.»(بیهقی، ۱۳۶۷، ۱۸)
محقق در نظر دارد، فرهنگ عامیانه را در آثار محمود دولتآبادی بررسی نماید. محمود دولتآبادی، نویسندۀ معروف معاصر در سال ۱۳۱۹ در دولتآباد سبزوار متولد شد. وی دارای آثار فراوانی است، که هر کدام به نوبه خود دارای ارزش است. از آن جمله کلیدر، روزگار سپری شده مردم سالخورده، جای خالی سلوچ، ادبار و آینه و…
در این میان، رمان کلیدر که بزرگترین اثر اوست از اهمیت ویژهای برخوردار است. وی با تلاش خلاقانه و هنری خود در خلق این رمان که پانزده سال طول کشیده، کمک بزرگی را در زمینه ادبیات داستانی و ثبت فرهنگ عامیانه ایران انجام داد. پژوهشگر در صدد است ضمن جمعآوری و بررسی گونههای فرهنگ عامیانه که شامل ضربالمثلها، باورها، خرافات، اشعار، رسوم، واژه گان و… میباشد به تحلیل دادهها بپردازد.
……………………………
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
۵- فرضيه هاي تحقیق:
…………………………………….
۶- مدل تحقیق
…………………………
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
۸- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
………………………….
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانهاي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيشبرداري و غيره) گردآوري دادهها :
…………………………………….
د – جامعه آماري، روش نمونهگيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
هـ – روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها:
…………………………………….
منابع :
…………………………………….
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده