جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تجلی فرهنگ عامه در آثار محمود دولت‌آبادی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تجلی فرهنگ عامه در آثار محمود دولت‌آبادی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

«فرهنگ مجموعة پیچیده‌ای است، شامل: دانش­ها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، قوانین، رسوم و هرگونه توانایی و عادت دیگری که به وسیله انسان به عنوان عضو جامعه اکتساب می‌شود. فرهنگ در این معنای بسیار گسترده میراثی اجتماعی است،که همراه با دگرگونی‌هایی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، به عبارت دیگر افراد تحت تأثیر عوامل دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و آداب و رسوم مربوط به آن جامعه دارای هویت و شخصیت می‌گردند.»(نخستین  همایش  ملی ایران شناسی، ۱۳۸۳، ج۱، ۷)

به طور کلی، فرهنگ عامه نشأت گرفته از عادات و آداب بشر در طی روزگاران بوده، و نسل به نسل ادامه یافته، تا اینکه به صورت کتبی درآمده است. اصولا هر جامعه‌ای فرهنگ عامه‌ی مربوط به خود را دارد، که این فرهنگ در کشور ما دارای  قدمت بیشتری است. بشر قدیم از ابتدا دارای آداب و رسومی بوده است، که این رسوم گر چه شاید دچار دگرگونی نیز بوده باشد، اما همواره وجود داشته است. در حقیقت فرهنگ عامه‌ی هر جامعه‌ای هویت آن جامعه می‌باشد، و هر منطقه‌ای نیز فرهنگ خاص خود را دارد، که نوعی از این فرهنگ‌ها معمولاً در مناطق ایلیاتی عشایری و روستاها رنگ و خلوص بیشتری دارد مانند: بازی‌ها ، رقص‌ها ، عزاداری‌ها ، سوگندها و…

«فرهنگ عامه در زبان فارسی معادل کلمۀ بین‌المللی فولکلور گرفته شده است. فولکلور، کلمه‌ای است مرکب از دو جزء یکی FoLK و دیگری Lore و معنای آن دانش عوام است. نخستین کسی که این کلمه را به عنوان اسم این رشته اختیار کرد، آمبرواز مرتون Ambrose Merton  است که در سال ۱۸۸۵ میلادی این عنوان را برگزید. در زبان فارسی فولکلور را فرهنگ عامه، فرهنگ عوام و دانش عوام ترجمه کرده‌اند. مرحوم هدایت آن را فرهنگ توده خواند، و مقاله مفصلی که در حقیقت نخستین دستور عمل برای جمع آوری فولکلور در زبان فارسی است، در مجله سخن انتشار داد و عنوان آن را فرهنگ توده گذاشته بود.»(محجوب، ۱۳۸۶، ۳۵)

«فولکلورشناسی با ادبیات، زیبایی شناسی، تاریخ هنر، تاریخ، مردم شناسی، فلسفه و موسیقی در ارتباط است. فولکلور به مثابه هنر عوام و محصول تجربیات ارزشمند تاریخی هزاران ساله است، که از پیشینیان تا به امروز به ارث رسیده است، و غالباً جلوه هایی از الگوهای رایج ذهنیات، افکار و رفتار انسان را در زمان‌های مختلف در بر می‌گیرد. می‌توان یکی از دلایل پیدایش فولکلور را کنجکاوی انسان درباره پیدایش جهان هستی دانست، و زمانی که انسان نمی توانست، از لحاظ علمی پاسخی برای آن داشته باشد، به اسطوره پناه می‌برد، که بخش عمده‌ای از ادبیات شفاهی ملت‌ها را تشکیل می‌دهد. فولکلور خاص جوامع ابتدایی نیست، و در هر جوامعی حتی جوامع امروزی نیز وجود دارد، چون جامعه انبوهی از اندیشه‌ها و عملکردهاست.»(سالاری، ۱۳۸۹، ۵۹)

«همان‌گونه که فرهنگ رسمی به دو رشته بزرگ دانش‌ها و هنرها تقسیم می‌شود، فرهنگ عوام را نیز می‌توان به دانش‌های عوامانه و هنرهای عوامانه تقسیم کرد. اگر بدین دو رشته بزرگ یعنی دانش و هنر عوام نظری اجمالی بیندازیم، متوجه می‌شویم، که اگرچه دانش‌های عوام نیز در حد خود حائز کمال اهمیت است، و بسیاری از حقایق زندگی گذشته و حال مردم از آنها مکشوف می‌شود، و با کنجکاوی در آن می‌توان به نتایج بسیار رسید ،اما اهمیت اجتماعی و علمی هنرهای عوام، با دانش‌ها قابل مقایسه نیست، و بسیار بیش ازآنهاست.»(محجوب، ۱۳۸۶، ۴۲)

«برخی از محقّقان، فرهنگ ایلات و عشایر و مردم کوهپایه نشین و روستاهای دور از شهر را فولکلور دانسته‌اند. گروهی به فرهنگ جوامع قدیم و مردم ابتدائی توجّه کرده و فرهنگ آنها را در شمار فرهنگ توده آورده اند، درحالی که باید گفت، فولکلور در بین تمام جوامع هست. مردم شهرها هم مانند روستانشین‌ها از فولکلور بهره ورند، حتی مردم شهرهای صنعتی و کشورهایی که از تاریخ کهنی برخوردار نیستند دارای فرهنگ عامّه هستند. کارگران کارخانه‌ها و مراکز صنعتی ایالات متحدة آمریکا برای خود ترانه‌ها و هزلیات و مراسمی دارند که جز فولکلور، نامی بر آن نمی­توان نهاد. بسیاری از محقّقان، فولکلور را شامل تمام موضوع‌هایی می‌دانند، که به طور شفاهی و دهان به دهان نقل و نشر می‌یابد، و به طور سینه به سینه از گذشتگان به آیندگان می‌رسد.»(بیهقی، ۱۳۶۷، ۱۸)

محقق در نظر دارد، فرهنگ عامیانه را در آثار محمود دولت­آبادی بررسی نماید. محمود دولت­آبادی، نویسندۀ معروف معاصر در سال ۱۳۱۹ در دولت­آباد سبزوار متولد شد. وی دارای آثار فراوانی است، که هر کدام به نوبه خود دارای ارزش است. از آن جمله کلیدر، روزگار سپری شده مردم سالخورده، جای خالی سلوچ، ادبار و آینه و…

در این میان، رمان کلیدر که بزرگترین اثر اوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی با تلاش خلاقانه و هنری خود در خلق این رمان که پانزده سال طول کشیده، کمک بزرگی را در زمینه ادبیات داستانی و ثبت فرهنگ عامیانه ایران انجام داد. پژوهشگر در صدد است ضمن جمع‌آوری و بررسی گونه‌های فرهنگ عامیانه که شامل ضرب­المثلها، باورها، خرافات، اشعار، رسوم، واژه گان و… می‌باشد به تحلیل داده‌ها بپردازد.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-18
كد : 97258
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss