جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحليل¬ فضايي تأثير سياست¬ هاي مالي دولت بر نابرابري درآمد در استان¬هاي کشور ايران ( رهيافت رگرسيون وزني جغرافيايي)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحليل¬ فضايي تأثير سياست¬ هاي مالي دولت بر نابرابري درآمد در استان¬هاي کشور ايران ( رهيافت رگرسيون وزني جغرافيايي)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تا قبل از قرن نوزدهم اقتصاددانان معتقد بودند که دولت نمي بايد در فعاليت هاي اقتصادي مداخله نمايد، اما بر اثر گذشت زمان و با دگرگوني­هاي شگرفي که از قرن نوزدهم به بعد در جهان به وقوع پيوست و با پيچيدگي­هايي که اقتصاد پيدا کرد، اين طرز تلقي از چگونگي مداخله دولت در اقتصاد و وظايف آن تغيير پيدا کرد و دولت ها را ناگزير به مداخله در اقتصاد نمود. دولت ها به طور عمده پنج هدف:رشد اقتصادي، تثبيت قيمت­ها، اشتغال کامل، تعادل تراز پرداخت ها، توزيع عادلانه درآمدها،را دنبال مي­کنند؛و در جهت مقابله با عدم­تعادل ها و نوسانات نامطلوب به طرز گسترده­اي، سياست­هاي پولي و ماليرا به عنوان يکي از ابزارهاي توانمند مورد استفاده قرار داده و مي دهند(يحيي آبادي، ۱۳۶۹).

سياست هاي مالي از طريق تغيير در مخارج دولت[۱] و ماليات­ها اعمال مي شود. مخارج دولت شامل هزينه­هاي جاري و عمراني مي شود. هزينه­هاي جاري و عمراني دولت تأثير قابل ملاحظه اي بر سطح فعاليت هاي اقتصادي، تسريع رشد اقتصادي و کمک به حفظ ثبات اقتصادي دارند. هزينه­هاي دولت، توليد را از طريق بهبود کارايي نيروي­کار، زيربناهاي مستعداقتصادي، اجتماعي و…تحت تأثير مثبت خود قرار مي­دهد و اثرات تعيين کننده بر توزيع درآمد و ثروت که معمولاً عادلانه صورت نمي­گيرد، مي­گذارد. مخارج عمراني دولت از مؤثرترين ابزارهاي بودجه به شمار مي­آيند. با افزايش سرمايه­گذاري دولت، ساز و کارهاي فزاينده درآمد در کوتاه مدت به کار افتاده و درآمد و قدرت خريد تعدادي از افراد جامعه افزايش مي­يابد و به دنبال آن تقاضا براي کالا و خدمات ايجاد مي­شود و وجود اين تقاضاها موجب سرمايه­گذاري بيشتر خواهد شد. مخارج جاري دولت به طور مستقيم اثري بر قدرت توليد جامعه ندارد، بلکه براي عده اي درآمد ايجاد کرده، سپس ايجاد تقاضا مي­کند و ممکن است اين تقاضا به صورت سرمايه­گذاري جديد ظاهر شود.گسترش مخارج جاري دولت که اثر غير توليدي دارد، بر توزيع درآمد تأثير قابل ملاحظه اي گذاشته و معمولاً، متوجه گروه­هاي پر درآمد جامعه مي­شود و امکان بهره مند شدن بيشتر قشر­کم درآمد را فراهم نمي کند(سامتي،صامتي و شاهچرا،۱۳۸۲).

يکي از روش هاي ديگر اعمال سياست مالي از طريق ماليات است. ماليات بحث سياسي و اقتصادي مهمي است. در حاليکه تعداد اندکي از افراد به ماليات به گونه اي مي نگرند که نبايد به پرداخت آن علاقه مند بود و يا آن را انتخاب کرد، ولي اکثريت آن را به عنوان يک نياز شهروندي تلقي مي­کنند. نظام مالياتي نه تنها به منظور افزايش منابع مالي براي تهيه کالاهاي عمومي است، بلکه يک ابزار توزيع­درآمد نيز مي باشد. (کونولي،۱۳۸۸/۱۹۴۰).

مي توان از سياست مالي براي دستيابي به توزيع عادلانه درآمد استفاده کرد. سياست هاي مالي دولت مطمئناً مي تواند در کاهش نابرابري درآمد بين ثروتمندان و فقيران سهم قابل توجهي داشته باشد. به عبارت ديگر دولت مي تواند به نحوي توزيع مجدد درآمدها را تنظيم کند که باعث تعديل درآمد فقرا و درآمد ثروتمندان شود و فاصله طبقاتي بين گروههاي مختلف را کاهش دهد(اسفندياري،اقبالي و رستمي،۱۳۸۶).

کشور ايران در قالب استان هايمختلف اگرچه از يک مجموعه­ها و بسته هاي سياستي (سياست مالي) برابر و يکساني بهره مي­گيرد اما تأثيرات متفاوتي را در مناطق مختلف شاهد هستيم. بر اين اساس مسأله اساسي اين پژوهش در اينجاست که سياست­هاي ماليبه منظور ايجاد توزيع درآمد­ و­کاهش نابرابري­ها با توجه به طول و عرض جغرافيايي، آيا توانسته است منجر به کاهش نابرابري­ها گردد. در اين پژوهش،تحليل فضايي[۲]، تأثير سياست هاي ماليبر نابرابري درآمد استان هاي کشور ايران با استفاده از روش رگرسيون­هاي وزني جغرافيايي(GWR)انجام مي گيرد و شاخص به کار گرفته شده براي توزيع درآمد ضريب­جيني[۳] است.

[۱] Government expenditures

[۲]Spatial analysis

[۳]Gini coefficient

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-19
كد : 97623
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss