جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحليل نظريه مقداري پول (ديدگاه موريس اله)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحليل نظريه مقداري پول (ديدگاه موريس اله)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در طول تاريخ دانش اقتصاد، بسياري از انديشمندان در مورد معنا و مفهوم پول، وظايف، اهميت، انواع، عوامل تعيين کننده تقاضا، و آثار پول بر متغيرهاي اقتصادي، تحقيقاتي نموده و نظريه­هايي ارائه کرده­اند. به جرأت مي­توان گفت نظريه مقداري پول، معروف­ترين نظريه­اي است که در اين زمينه توسط انديشمندان مختلف ارائه شده­است. نطفه نظريه مقداري پول را مي­توان در کتاب ژان بدن جستجو کرد. او اين کتاب را در سال ۱۵۶۸ نوشت و در آن مسئوليت ترقي قيمت­ها را به عهده هجوم طلاي خارجي انداخت. اين ديدگاه در مورد ترقي قيمت­ها در نيمه دوم قرن هفدهم نيز توسط برخي ديگر از انديشمندان بيان شد، که از ميان آنان مي­توان به بريسکوئه(۱۶۹۴) اشاره کرد. هيوم نيز در مقاله مهم خود، « در مورد پول»(۱۷۵۲) اشاره­اي آشکار به اين قضيه داشته­است. در طي ساليان طولاني اين قضيه همچنان در ذهن انديشمندان مختلف بوده و بسياري از آنان آن را مورد بازبيني و تغيير و تحول قرار داده­اند. از ميان آنان مي­توان به ريکاردو، پتي، لاک، کانتيلون، ميل، مارشال، فيشر، پيگو، هايک و حتي کينز اشاره کرد. مثلا پتي، لاک و کانتيلون هر کدام در مورد مفهوم سرعت گردش پول بحث کرده­اند. نتيجه کار نيوکامب و فيشر، رابطه معروف مبادله فيشر است که توسط اقتصاددانان کمبريج همچون پيگو مورد بازبيني قرار گرفت و رويکرد ديگري از اين نظريه را تحت عنوان رويکرد کمبريج ارائه داده­اند.(شومپيتر، ۱۳۷۵و قديري اصلي، ۱۳۳۴).

در واقع اين انديشمندان تلاش کرده­اند تا ويژگي­هايي را مشخص کنند که به کمک آن­ها برابري جرياني از پرداخت­هاي پولي را با جرياني از مبادلات کالاها و خدمات بيان کنند. هرکدام از آن­ها تمرکز خود را بيش­تر بر روي يکي از متغيرهاي معادله متوجه ساخته­اند (فرهنگ پالگريو[۱]). از آخرين اقتصادداناني که هرکدام به طريقي متفاوت به بيان اين نظريه پرداخته­اند مي­توان به فريدمن، موريس اله و کاگان اشاره کرد. هرچند مي­توان بزرگ­ترين و مهم­ترين پيام نظريه مقداري پول را رابطه حجم پول و سطح قيمت­ها دانست، اما نوع، نسبت و اندازه اين رابطه، ثبات و متغير بودن اين نسبت و عوامل مؤثر بر آن توسط اقتصاددانان مذکور و طي ساليان درازي بيان و بررسي شده­است.

اين موضوع که يک رابطه تابعي باثبات بين تقاضاي مانده­هاي حقيقي و تعداد محدودي از متغيرهاي تعيين­کننده آن وجود دارد، نکته اصلي رويکرد نظريه مقداري جديد به تحليل اقتصاد کلان مي­باشد. اگر تابع تقاضاي پول باثبات باشد، آن­گاه سرعت گردش پول نيز باثبات خواهد بود و اگر بعضي از اين متغيرهاي محدود تغيير نمايند، مي­توان تغييرات متناظر را پيش بيني کرد. فريدمن نظريه مقداري پول را چنين توصيف مي­کند:« تعميم نتيجه تجربي آن است که مانده­هاي حقيقي مطلوب (در تقاضاي پول) معمولا به کندي و به تدريج حرکت مي­کند يا معمولا ناشي از مجموعه وقايعي است که سلسله­وار به دنبال تغيير اوليه در عرضه پول به­وجود­مي­آيند، در حالي که تغييرات عمده در عرضه اسمي مانده­هاي حقيقي مي­تواند مستقل از هر تغييري در تقاضا به­وجود­آيد و غالبا چنين است. نتيجه اين است که تغييرات عمده در قيمت­ها يا درآمد اسمي تقريباً نتيجه تغييرات عرضه اسمي پول است ( راهنماي نوين اقتصاد کلان،ترجمه خليلي عراقي و سوري، ۱۳۸۳).

از آن­جا که مطالعات موريس اله در ادبيات اقتصادي داخل کشور، ناشناخته­بوده و همچنين مطالعه وي در زمينه نظريه مقداري پول، شامل نکات و پيام­هاي بسيار ظريفي مي­باشد، لذا اين پژوهش به بررسي و تحليل ديدگاه موريس اله در زمينه نظريه مقداري پول مي­پردازد. در اين پژوهش با تکيه بر مقاله « بيان مجدد نظريه مقداري پول » موريس اله (۱۹۶۶) سعي شده تا از طريقي متفاوت با کارهاي ديگر، به بيان اين نظريه و بازبيني پيام­هاي آن، تفاوت ديدگاه­ها در مورد تقاضاي پول، مسئله شکل­گيري ذهنيت، و ريشه تورم پرداخته­شود. در واقع با بررسي عوامل موثر بر  تقاضاي پول و به­دست­آوردن روابط رياضي بين اين متغيرها، نسبت و اندازه رابطه حجم پول و رشد آن با تورم، و همچنين ثبات يا عدم ثبات اين نسبت در طول زمان مورد بررسي قرار مي­گيرد.

موريس اله به دنبال مقاله­هاي پيشين خود، در مقاله مذکور، با وارد کردن چند اصل روان­شناسي در اقتصاد و به­ويژه در حوزه اقتصاد پولي، نظريه مقداري پول را معرفي کرد، آن­گاه تفاوت­هاي اين نظريه را با ديگر نظريات پولي در چارچوب نظريه مقداري پول مقايسه کرد. اصول روان­شناسي فوق عبارت­اند از: اصل موروثي، اصل نسبيتي زمان، و اصل منطقي.

۱-اصل موروثي[۲]: تقاضاي واقعي پول در هر دوره، تابعي از ميانگين وزني نرخ­هاي رشد درآمد ملي اسمي است.

۲-اصل نسبيتي[۳]: با عنايت به­وجود دو مقياس زماني فيزيکي و روان­شناختي، مقياس زماني روان­شناختي تابعي از مقياس زماني فيزيکي مي­باشد؛ به­طوري که اگر  بيان­گر مقياس زماني روان­شناختي و t مقياس زماني فيزيکي باشد، رابطه زير برقرار است:

(۱-۱)

به­عبارت ديگر درک ذهني افراد از زمان، تابعي از واقعيت فيزيکي زمان است.

۳-اصل منطقي[۴]: تقاضاي واقعي پول، تابع لاجيت (لجيستيک)[۵]  از ميانگين وزني نرخ رشد درآمد ملي اسمي است.

نتايج حاکي از اين است که در هر زمان معين، يک رابطه نسبي بين سطح قيمت­ها و مقدار پول برقرار است. اما ضريب اين نسبت ثابت نيست، بلکه مقدار آن در هر زمان به نرخ­هاي رشد مخارج اسمي کل گذشته بستگي دارد. همچنين سرعت گردش پول ثابت نمي­باشد، اما تابع ثابتي از نرخ رشد مخارج اسمي کل است.

[۱] Palgrave dictionary

[۲] Hereditary Postulate

[۳] Relativistic Postulate

[۴] Logistic Postulate

[۵] Logistic Function

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-20
كد : 97711
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss