جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحليل وضعيت بروندادهاي علمي جمهوري اسلامي ايران در اولويت¬هاي منتخب علم و فناوري

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحليل وضعيت بروندادهاي علمي جمهوري اسلامي ايران در اولويت¬هاي منتخب علم و فناوري

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

نخستين گام براي پژوهش­هاي اصولي در هر کشوري، بهره­مندي از نيروي انساني متخصص، منابع طبيعي، امکانات و تعيين اولويت­هاي پژوهشي است(صنعتي، ۱۳۸۲،ص.۱۵۴). اولويت­هاي علم و فناوري مذکور در نقشه جامع علمي کشور که حاصل تركيب رويكردهاي مزيت­محوري، نيازمحوري، مرزشكنانه و آينده‌نگري است، در سه سطح معرفي شده است(نقشه جامع علمي کشور، ۱۳۸۹، ص.۱۵) که در اين ميان فناوري­هاي نوين و پيشرفته از جمله فناوري­هاي نانو، زيست و هسته­اي از اهميت بسزايي در پيشرفت همه جانبه کشور از نظر سياسي، اقتصادي، اجتماعي و… برخوردارند. نانو تکنولوژي،فناوري جديدي است که تمام دنيا را فرا گرفته است و به تعبير دقيق‌تر”نانو تکنولوژي بخشي از آينده نيست بلکه همه آينده است”. بسياري از کشورهاي توسعه‏يافته‏ و در حال توسعه، برنامه‏هايي را در سطح ملّي براي پشتيباني از فعاليت‏هاي پژوهشي و صنعتي نانو تکنولوژي‏ تدوين و اجرا مي‏نمايند؛ زيرا نانوتکنولوژي به عنوان انقلابي در شرف وقوع، آينده اقتصادي کشورها و جايگاه آنها در جهان را تحت تأثير جدي قرار خواهد داد.(عباسي، ۱۳۸۴) بيوتکنولوژي يکي از فن­آوري­هاي کليدي سده معاصر مي­باشد و حتي مخالفان آن نتوانسته­اند منکر تحولاتي شوند که اين فن­آوري در زماني کوتاه ايجاد کرده است. بيوتکنولوژي يکي از بزرگترين پيش­روان اکتشاف و فعاليت­هاي تجاري در سده ۲۱ است و در سال­هاي آينده، داراي نقش مهم­تري در نظام جهاني خواهد بود(شوراي پژوهش­هاي علمي کشور،۱۳۸۰، ص. ۱۵).

نقش و تأثير انرژي هسته­اي در جهان معاصر به عنوان يکي از فن­آوري­هاي پيشرفته و نتايج حاصل از آن در گسترش دانش بشري، تأمين انرژي، حفظ منابع طبيعي و جلوگيري از آلودگي­هاي زيست­محيطي و کمک به رفاه و پيشرفت زندگي بشر در عرصه­هاي مختلف بسيار حائز اهميت بوده و از محورهاي اصلي توسعه پايدار و پيشرفت هر کشوري محسوب مي­شود(همتي، ۱۳۸۸، ص.۵۲۵).

با توجه به اهميت فناوري­هاي نوين و اهداف تعريف شده در نقشه جامع علمي کشور براي پيشرفت همه جانبه در حوزه­هاي اولويت­دار علم و فناوري، سنجش و ارزيابي وضعيت کمّي و کيفي بروندادهاي علمي کشور ايران در اين حوزه­ها و مقايسه نتايج با وضعيت بروندادهاي علمي کشورهاي رقيب در چشم­انداز ۱۴۰۴، ضروري به نظر مي­رسد. بروندادهاي علمي به عنوان شاخصي از فعاليت­هاي نظام علمي کشورها، امروزه در کانون توجه سياست­گذاران و تصميم­گيران در سطوح ملّي و بين­المللي قرار گرفته است. هر چند بروندادهاي علمي را به تنهايي نمي­توان نشانه­اي قطعي براي رشد و توسعه همه جانبه تلقي کرد، ولي واقعيت اين است که امروزه بسياري از تصميم­ها در حوزه تحقيق و توسعه بر مبناي توجه به توليدات علمي کشورها انجام مي­گيرد که به عنوان يک عينيت مجسم امکان مقايسه، قضاوت و محک­زدن را براي آن­ها فراهم مي­آورد. براي قضاوت درست، دو مقوله مهم کيفيت و کمّيت به صورت توأمان مورد توجه قرار گرفته است. تعداد توليدات علمي به عنوان کمّيت عينيت­ها در کنار استنادات به عنوان نمودي از کيفيت معني پيدا مي­کند(نوروزي چاکلي و ديگران، ۱۳۸۸الف، ص. ۱۷۶).

در ايران پژوهش­هاي زيادي در زمينه ارزيابي بروندادهاي علمي با استفاده از نمايه­هاي استنادي در موضوعات مختلف انجام شده است؛ از جمله بررسي وضعيت بروندادهاي علمي کشور ايران در مقايسه با ساير کشورهاي منتخب در يک رشته خاص مثل علم اطلاعات و دانش­شناسي(کتابداري و اطلاع­رساني سابق) و يا موضوعات ديگر در پژوهش­هايي مانند نامدار، سلاجقه و عصاره(۱۳۹۲)، يوسفي و ديگران(۱۳۹۱)، حمدي­پور و کوکبي(۱۳۹۱)، بيگلو، شاه­خدابنده و اسدي(۱۳۹۱)، شکرچي­زاده و ديگران(۱۳۹۰)، عليجاني و کرمي(۱۳۹۰)، مصطفوي و عصاره(۱۳۸۹) و… مي­باشند. پژوهش حاضر هم در راستاي همين تحقيقات مي­باشد اما تفاوت عمده اين پژوهش با نمونه­هاي پيشين انجام شده، ارزيابي تطبيقي وضعيت کمّي و کيفي بروندادهاي علمي ايران در حوزه­هاي منتخب اولويت­دار علم و فناوري و مقايسه آنها با کشورهاي رقيب ايران در سند چشم­انداز ۱۴۰۴ مي­باشد که از نتايج اين پژوهش مي­توان در سياست­گذاري­هاي علم و فناوري و کمک به پيشبرد اهداف در راستاي سند چشم­انداز ۱۴۰۴ بهره گرفت.

اين پژوهش در پي آن است تا به اين سؤال اصلي پاسخ دهد که وضعيت کمّي و کيفي بروندادهاي علمي کشور جمهوري اسلامي ايران در اولويت­هاي علم و فناوري منتخب از نقشه جامع علمي کشور؛ از جمله فناوري­هاي نانو، زيست و انرژي هسته­اي، در مقايسه با کشورهاي رقيب در چشم­انداز ۱۴۰۴، بر اساس داده­هاي پايگاه استنادي وب آو ساينس چگونه مي­باشد و اگر با همين شرايط کنوني و با همين ميزان رشد پيش برويم آيا به اهداف تعريف شده خود خواهيم رسيد يا نه؟ وضعيت کمّي و کيفي برترين دانشگاه­ها، مؤسسات و پژوهشگران ما در حوزه­هاي مورد بررسي چگونه است و بيشتر توليدات علمي ايران در حوزه­هاي اولويت­دار مورد بررسي در چه مجلاتي و با چه ميزان کيفيت به چاپ رسيده­اند؟ سهم توليدات علمي ما با همکاري­هاي علمي بين­المللي چقدر مي­باشد و ميزان تأثيرگذاري توليدات علمي ملّي و بين­المللي ايران به چه نحوي است؟

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-21
كد : 97869
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss