جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحليل و بررسي ديدگاه‌هاي جامعه شناسي در کشف المحجوب از (ديدگاه کنش اجتماعي)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحليل و بررسي ديدگاه‌هاي جامعه شناسي در کشف المحجوب از (ديدگاه کنش اجتماعي)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

جامعه شناسي علمي است که زندگي اجتماعي مردمان جوامع گوناگون را با توجه به نهادهاي اجتماعي موجود و روابط اجتماعي حاکم بر آن مورد مطالعه و تحقيق قرار مي‌دهد.

ادبيات  هر دوره، نماينده روحيات و فراز و نشيب‌هاي اجتماعي است که در زمان‌هاي مختلف تغيير مي‌يابد و در هر عصر معني و مفهوم خاص خود را پيدا مي کند بطوري که اوضاع اجتماعي هر دوره را مي‌توان از ادبيات آن دوره شناخت و انعکاس آن را دريافت؛ چه ادبيات هر عصري رنگ اجتماعي خاص خود را دارد.

جامعه‌شناسي ادبيات شاخه‌اي از جامعه شناسي است که ساخت و کارکرد اجتماعي ادبيات و روابط ميان جامعه و ادبيات  و قوانين حاکم بر آن را بررسي مي  کند

اين علم به بررسي ساختار و محتواي اثر ادبي و ارتباط آن با ساختار و تحولات اجتماع مي‌پردازد و به محيط که در واقع در بردارنده عناصر اقليمي،‌اوضاع سياسي و اجتماعي حاکم بر ملت است توجه دارد. پيوند بين ساخت جامعه و اثر ادبي مقوله «جامعه شناختي ادبيات» را مطرح مي‌سازد و محققان را بر آن مي‌دارد تا به رابطة اثر ادبي و جامعه پرداخته و از مجراي آثار ادبي به گذشته بنگرند

جامعه‌شناسان با سه نظريه ۱- کارکرد گرايي(functionalism)، (fonctinnelism) ، تضاد (opposer)،(opposition)، و کنش اجتماعي(socialaction)،  به مطالعه جامعه مي‌پردازد.

کارکردگرايان به بررسي رابطه بخش هاي جامعه با يکديگر و با کل جامعه مي‌پردازند. مثلا عقايد ديني و آداب و رسوم يک جامعه را با نشان دادن چگونگي ارتباط آن با ساير نهادهاي جامعه تحليل مي‌کنند. در نظريه تضاد توجه آن ها بيشتر بر مباحث قدرت، نابرابري، کشمکش و ستيزه است و جامعه را متشکل از گروه هاي جداگانه اي مي دانند که هر يک به دنبال منافع خاص خويش است. دو نظربه فوق بر ساختارهايي تاکيد مي کنند که سنگ زيرين جامعه هستند و بر رفتار انسان مؤثرند. نظريه کنش اجتماعي توجه بيشتری بر کنش و کنش متقابل اعضاي جامعه در شکل دادن به اين ساختارها مي کند. نظريه کنش اجتماعي متوجه تحليل چگونگي رفتار کنش‌گران فردي و جهت گيري آنان در مقابل يکديگر و جامعه است. کنش اجتماعي همه رفتارهاي انساني است که انگيزه و راهنماي آن معاني است که توجه کنشگر را جلب مي کند و او آنها را در دنياي خارج کشف و به آنها پاسخ مي دهد. اين کنش با ذهنيت کنش گر تفسير مي شود. يعني بر مبناي ادراکي که از محيطش دارد، احساساتي که او را برمي انگيزد، افکاري که در سر دارد، انگيزه‌هايي که او را به عمل وامي‌دارد  (منظور از کنشگر،  مي‌تواند فرد، گروه، سازمان، يک منطقه، يک جامعه يا تمدن باشد).

و از آنجايي که کنش‌ها خصلت‌هاي اجتماعي دارند و ارزش‌ها در آن‌ها موثرند، کنش اجتماعي  را با توجه به نظام اجتماعي که مرکب از نظام فرهنگي و شخصيتي است مورد مطالعه قرار مي دهند.

کتاب کشف المحجوب طبق هر سه نظريه فوق قابل بررسي است چنانچه  تحليل عقايد ديني و آداب و رسوم طبق نظريه کارکردگرائي و يا تحليل طبقات جامعه و نابرابري هاي اجتماعي و بررسي آنها طبق نظريه تضاد. در اين پژوهش سعي ما بر آن است که با ذکر مطالبي در باب مسائل ذکر شده، به تحليل و بررسي ديدگاه هجويري از نظر کنش اجتماعي او در برابر ارزش‌ها، هنجارها و … موجود در جامعه آن عصر بپردازيم و به اين سئوال پاسخ گوييم که آيا هجويري تحت تأثير فرهنگ و ارزشهاي عصر خويش قرار گرفته و ديدگاه او از نظر کنش اجتماعي مطابق با هنجارهاي جامعه بوده است؟!

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-21
كد : 97790
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss