جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحلیلی پیرامون ایمان ابوطالب از نگاه فریقین

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحلیلی پیرامون ایمان ابوطالب از نگاه فریقین

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

بحث مربوط به ايمان ابو طالب وتشکيک در اسلام آن بزرگوار از ابتدا جريان داشته است و بد خواهان همواره در مقام اين بوده اند که او را بي ايمان ونا مسلمان معرفي نمايند و در برخي از کتب اهل تسنن[۱] جملاتي در مورد حضرت ابوطالب ديده مي شود که حکايت از کم لطفي يا کينه نويسندگان آن کتاب ها نسبت به شخصيت حضرت ابو طالب عليه السلام دارد. جاي شک نيست که اگر اندکی از ادله ایمان و اسلام ابوطالب است، درباره هر فرد ديگري آمده بود، همگي بالاتفاق اسلام و ايمان او را تصديق مي کردند؛

به گفته سيد بن طاووس مخالفان در مسلمان شمردن هيچ كس آن اندازه سخت گيرى نكرده اند كه در مورد مسلمان بودن ابوطالب سخت گيرى كرده اند ، زيرا روش آنان اين است كه با استناد به خبرهاى واحد افراد را مسلمان می شمارند [۲]

در باره ایمان آن حضرت کتابهاى مستقلى نوشته شد و علماى بزرگ عامه و خاصه این موضوع را مورد توجه قرار داده، و به طور مبسوط از آن بحث نموده‏اند و صدها حدیث و نظرهاى مثبت در ایمان آن حضرت در منابع اسلامی ثبت و ضبط است؛ چنان که علامه مجلسى(ره) بیش از یکصد و پانزده صفحه، و با بیان هشتاد و پنج حدیث در این مورد، این مسئله مسلّم تاریخى را مورد امعان‏نظر قرار داده، و دیدگاه‏ها و منابع بزرگ اهل سنت را نیز نقل نموده است[۳].

همچنین صاحب الغدیر در جلد هفتم و هشتم کتابش، صدها حدیث را از منابع معتبر (شیعه و سنى)، همراه با اعترافات محققین و مورخین آنان نقل نموده، و در بیش از یکصد و ده صفحه به تحقیق این مطالب پرداخته است و با آن آگاهى و اشراف محققانه خود، از شخصیت مظلوم تاریخ، ابوطالب،

دفاع نموده است[۴].

علما و اندیشمندان و محققان اهل «سنت» نیز کم و بیش و به طور پراکنده در کتابهاى خود به ایمان حضرت «ابوطالب» اشاره نموده و معمولا نتیجه مثبت گرفته‏اند؛ هر چند بعضى‏ها نتوانسته‏اند بغض و دشمنى خود را نسبت به ولایت على(ع) و پدر بزرگوارش نادیده بگیرند .

در این میان به نظر می‏رسد که ابن ابى الحدید، بیش از دیگران به این موضوع پرداخته و احادیث و قضایاى بسیار جالبى را نقل نموده، که براى افراد حقجو سودمند است [۵] بیش از سه‏هزار شعر از ابوطالب، در مدح رسول خدا نقل شده است .

علمای شیعه و سنی برای اثبات اسلام ایشان و بیان صحیح تاریخ ، کتابهائی را به رشته تحریر در آورده‏اند که برخی از آنها به شرح زیر است :

۱ – ایمان ابوطالب ، احمدبن قاسم از روات شیعی،

۲ – ایمان ابوطالب ، ابی علی کوفی از مشایخ اجازه، متوفی ۳۴۶قمری،

۳ – ایمان ابوطالب ، سیدبن طاوس از علمای بزرگ شیعه، متوفی ۶۶۴قمری.

۴ – “اسنی المطالب فی ایمان ابی طالب” از علامه احمد دحلان مفتی شافعیه (عالم سنی مذهب)،

۵ – “اثبات اسلام ابی طالب” از محمد معین حنفی (عالم سنی مذهب )،

۶ – “ایمان ابی طالب” از شیخ مفید، متوفی ۴۱۳ قمری ،

۷ – “ابوطالب مومن قریش” از استاد شیخ عبدالله قطیفی.

۸ – فضل أبي‏طالب و عبدالمطلب و أب النبى عبدالله ابن النبي، سعد بن عبدالله اشعرى قمی متوفّى (۲۹۹، ۳۰۱ ه‍)،.[۶]

۹ – ايمان أبي‏طالب، ابوعلى كوفى احمد بن محمّد عماره متوفى (۳۴۶ ه‍)،.[۷]

۱۱ . ايمان أبي‏طالب، ابونعيم على بن حمزه بصرى تميمی لغوى، متوفى (۳۷۵ ه‍)،.[۸]

۱۲ . منى الطالب فى ايمان أبي‏طالب، ابو سعيد محمّد بن احمد بن حسين خزاعى نيشابورى. [۹]

۱۳ . البيان عن خيرة الرحمن فى إيمان أبي‏طالب و آباء النبي، ابوالحسن على بن بلال بن ابى معاويه

مهلّبى ازدى.[۱۰]

۱۴ . إيمان أبي‏طالب، احمد بن قاسم. [۱۱]

۱۵ . إيمان أبي‏طالب، ابوالحسين احمد بن محمّد بن احمد بن طرفان كندى جرجانى، متوفى (۴۵۰ ه‍).[۱۲]

۱۶ . الحجة على الذاهب إلى تكفير أبي‏طالب، ابوعلى شمس الدين سيد فخار بن معد موسوى، متوفى (۶۳۰ ه‍)، كه اخيراً چاپ شده است.

۱۷ – إيمان أبي‏طالب،ابوالفضائل احمد بن طاووس حسنى، متوفى (۶۷۳ ه‍)، كه آن را در بناء المقالة العلوية ذكر كرده است.

۱۸ . منية الطالب فى إيمان أبي‏طالب سيد حسين طباطبايى يزدى حائرى، متوفى (۱۳۰۶ ه‍)، كه به طبع رسيده است.

۱۹ . بغية الطالب فى إيمان أبي‏طالب، مفتى شريف سيد محمّد عباس تسترى هندى، متوفى (۱۳۰۶ ه‍).

  1. مقصد الطالب فى إيمان آباء النبى و عمّه أبي‏طالب ،شمس العلماء ميرزا محمّد حسين گرگانى، كه طبع شده است.

۲۱ . القول الواجب فى إيمان أبي‏طالب، شيخ محمّد على بن ميرزا جعفر على فصيح هندى،.[۱۳]

۲۲ . إيمان أبي‏طالب و أحواله و أشعاره ،ميرزا محسن فرزند علامه ميرزا محمّد تبريزى،.[۱۴]

۲۳ – شيخ الأبطح او أبوطالب، سيد محمّد على آل شرف الدين عاملى، كه در بغداد طبع شده است.

۲۴ – الشهاب الثاقب لرجم مكفّر أبي‏طالب ،شيخ ميرزا نجم الدين فرزند ميرزا محمّد طهرانى،.[۱۵]

۲۵ – مواهب الواهب فى فضائل أبي‏طالب ،شيخ جعفر بن محمّد نقدى، ، كه در نجف اشرف به طبع رسيده است.

۲۶ – ايمان أبي‏طالب، ابومحمّد سهل بن احمد بن عبدالله ديباچى.[۱۶]

۲۷ – أبوطالب مؤمن قريش ،عبدالله خنيزى حجازى، كه اخيراً به طبع رسيده است، و وهابيان او را به جهت اين كتاب زندانى نموده و حكم اعدام او را صادر كردند.[۱۷]

ابن ابى‏الحدید، مورخ و دانشمند معروف اهل سنت، در ضمن شرح فداکارى‏هاى حضرت ابوطالب، می ‏گوید: «یک نفر از علماى شیعه درباره ایمان ابوطالب کتابى نوشت و نزد من آورد که من تقریضى بر آن بنویسم ، من به جاى تقریض این اشعار را که شماره آنها به هفت بیت می ‏رسد، در پشت کتابش نوشتم، که مضمون بخشى از آنها چنین است:

« هرگاه ابوطالب و فرزندش على(ع) نبودند، هرگز اسلام قد راست نمی ‏کرد؛ پدر در مکه از آن حمایت کرد و فرزند در یثرب (مدینه)، جانش را نثار کرد.» [۱۸] او در راه حفظ پیامبر(ص) لحظه‏اى از پا ننشست و سه سال دربه‏درى و زندگى در کوه‏ها و درّه‏ها را بر ریاست و سیادت مکّه ترجیح داد.

او راضى بود تمام فرزندانش کشته شوند؛ ولى پیامبر(ص) زنده بماند.

در هنگام مرگ به فرزندان خود گفت: من محمد را به شما توصیه می ‏کنم؛ زیرا او امین قریش و راستگوى عرب، و حائز تمام کمالات است؛ آئینى آورد که دل‏ها بدان ایمان آورد.

حجت‏الاسلام والمسمین محمدمهدی صباحی رییس “مؤسسه تحقیقاتی حضرت ابوطالب(ع)” در گفتگو با خبرنگار ابنا گفته است :

«تا جایی که ما رصد کرده‏ایم در ۳۰۰ منبع از کتاب‏های تاریخی شیعه و سنی، از فدارکاری‏ها و ایثارگری‏های ابوطالب سخن گفته شده است؛ چه راجع به شعب ابوطالب؛ چه راجع به وفات ایشان و حضرت خدیجه که حضرت رسول الله(ص) آن سال را عام الحزن نامید؛ و چه در دعوتی که بنا به آیه‏ی “و انذر عشیرتک الاقربین” صورت گرفت و جناب ابوطالب با قاطعیت از پیامبر دفاع کرد و با تعابیری تند ابولهب را مورد عتاب قرار داد و ساکتش کرد»[۱۹].

۲۹ – .مرحوم علامه امینی در کتاب گرانسنگ الغدیر در رابطه با پیشینه بحث ایمان ابوطالب چنین می‏فرماید: [۲۰]

«گروهی از برجستگان فرقۀ ما به گستردگی سخن رانده اند همچون شیخ مجلسی در بحارالانوار و استاد و پیشرو برجستۀ ما ابوالحسن شریف فتونی در نگارش کلان وارزنده اش ضیاء العالمین ( که نسخۀ آن نزد ماست ) که در این زمینه بهترین نگاشته هاست. همانگونه که آنچه سید برزنجی نگارش داده و سید احمد زینی دحلان آن را مختصر کرده بهترین کتابی است که در این باره به خامۀ بزرگان اهل سنت نوشته شده و کسان دیگری هم نگارش های جداگانه ای در این باره پرداخته اند همچون:

۱- ابو القاسم سعدبن عبدالله اشعری قمی ( م ۲۹۹ یا ۳۰۱ ) که او راست کتاب فضل ابوطالب و عبدالمطلب و عبدالله پدر پیامبر.

۲- ابوعلی کوفی احمد بن محمد بن عمار(م۳۴۶ ) و چنانچه در فهرست شیخ و رجال نجاشی او راست کتاب ایمان ابی طالب.

۳- ابو محمد سهل بن احمد بن عبدالله دیباجی که تلعکبری در سال ۳۷۰ از وی حدیث شنیده و به گفتۀ نجاشی در فهرست خود او راست کتاب الایمان ابی طالب.

۴- ابونعیم علی بن حمزۀ بصری تمیمی لغوی ( م ۳۷۵ ) او راست. کتاب ایمان ابی طالب که نسخۀ آن نزد استاد ما میرزا محمد تهرانی در سامرا هست و حافظ ابن حجر در اصابة پاره ای از بخش های آن را در سرگذشت ابوطالب آورده و نگارندۀ آن را به رافضی گری متهم کرده است.

۵- ابو سعید محمد بن احمد بن حسین خزاعی نیشابوری نیای مادری مفسر بزرگ شیخ ابوالفتوح خزاعی او راست کتاب منی الطالب فی ایمان ابی طالب که شیخ منتخب الدین به گفتۀ خودش در فهرست خویش آن کتاب را از نوادۀ وی شیخ ابوالفتوح و او از پدرش و اواز ابو سعید روایت کرده است.

۶- ابوالحسن علی بن هلال بن ابی معاویه مهلبی ازدی او راست کتاب البیان عن خیرة الرحمن دربارۀ ایمان ابوطالب و پدران پیامبر صلـّی اللهُ عَلـَيهِ وَ آلِهِ وَ سَلـَّم که آن را شیخ در فهرست خود و نجاشی به وی نسبت داده اند.

۷- احمد بن قاسم او راست کتاب ایمان ابی طالب که نجاشی بنابر آنچه در فهرست خود می نویسد: نسخه ای از آن را که به خط حسین بن عبدالله غضایری بوده ، دیده است.

۸- ابوالحسین احمد بن محمد بن احمد بن طرخان کندی جرجانی ( م۴۵۰ ) که نجاشی در فهرست خود کتاب او را به نام ایمان ابی طالب یاد کرده است.

۹- شیخ ابو عبدالله مفید محمد بن محمد بن نعمان (م ۴۱۳ ) نیز بنابر آنچه در فهرست نجاشی آمده کتابی در اثبات ایمان ابی طالب دارد.

۱۰- ابو علی شمس الدین سید فخار بن معد موسوی (م۶۳۰ ) او راست کتاب الحجة علی الذاهب إلی تکفیر ابی طالب که علامۀ سید محمد صادق بحر العلوم با این گفته ها تقریظی بر آن سروده:

– ای فخار ترا مژده باد به پاداش هایی که آفریدگار در روز رستخیز به تو خواهد بخشید.

– با دلیل روشن و با نگارش درخشان خود الحجة بزرگ مکه و پدر شیر خدا را هم از تهمت بت پرستی پاک نمودی.

– و هم از نسبت مردود کفر که داعیان شر به او بسته اند.

– و چگونه سخنانشان راست باشد با آنکه اسلام به یاری او بر پای ایستاد و با برتری های او سرافرازی یافت.

– سوگند به دوستی ابوالحسن علی که اگر او نبود کیش ما درخشندگی نمی یافت.

– پس، از سوی خداوند بر او خشنودی باد و بر دشمنانش آتشی برافروخته.

۱۱- ابولفضائل احمد بن طالوس حسنی ( م۶۷۳ ) . او راست کتاب ایمان ابی طالب که در کتاب دیگر خود بناء المقالة العلویة لنقض الرسالة العثمانیة آن را یاد کرده که آن نیز کتابی است در امامت که در رد رسالۀ ابو عثمان جاحظ پرداخته است.

۱۲- سید حسین طباطبایی یزدی حائری معروف به واعظ (م۱۳۰۷) او راست: کتاب منیة الطالب فی ایمان ابی طالب که فارسی است و چاپ شده است

۱۳- مفتی شریف سید محمد عباس تستری هندی ( م ۱۳۰۶) او راست، کتاب بغیة الطالب فی ایمان ابی طالب و او یکی از غدیریه سرایان هم است که ان شاء الله تعالی زندگی نامه اش را ضمن شعرای سدۀ چهاردهم می آوریم.

۱۴- شمس العلماء میرزا محمد حسین گرگانی او راست کتاب مقصد الطالب فی ایمان آباء النبی و عمه ابی طالب که فارسی است و در سال ۱۳۱۱ در بمبئی چاپ شد.

۱۵-شیخ محمد علی بن میرزا جعفر علی فصیح هندی مقیم مکۀ معظمه او راست کتاب القول الواجب فی ایمان ابی طالب.

۱۶- شیخ ما حاج میرزا محسن بن میرزا محمد تبریزی.

۱۷- سید محمد علی آل شریف الدین عاملی او راست کتاب شیخ الابطح یا ابوطالب که به سال ۱۳۴۹ در ۹۶ صفحه در بغداد چاپ شد که هر چه سخن بایسته بوده در آن گرداورده و ناگفته ای بر جای ننهاده.

۱۸- شیخ میرزا نجم الدین پسر استاد ما میرزا محمد تهرانی او راست کتاب الشهاب الثاقب لرجم مکفر ابی طالب.

[۱] _ کنزالفوائد للكراجكى: ۸۰

[۲] – طرائف ، ص ۲۹۸

[۳] – بحارالانوار، ج ۳۵، ص ۱۸۳ – ۶۸٫

[۴] – علامه امینى، الغدیر، جلد۷ از صفحه ۳۳۱ تا ۴۱۳ پایان کتاب و همچنین در جلد ۸ از صفحه‏۱ تا ۳۱٫

[۵] – ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه ، ج ۱۴، ص ۷۰٫

[۶] – رجال نجاشى، ص ۱۷۷، رقم ۴۶۷٫

[۷] – همان، ص ۹۵، رقم ۲۳۶٫

[۸] – الاصابة، ج ۴، ص ۱۱۵، رقم ۶۸۵٫

[۹] – فهرس منتخب الدين، ص ۱۵۷٫

[۱۰] – رجال نجاشى، ص ۲۶۵، رقم ۶۹۰٫

[۱۱] – همان، ص ۹۵، رقم ۲۳۴٫

[۱۲] – همان، ص ۸۷، رقم ۲۱۰٫

[۱۳] – الغدير، ج ۷، ص ۵۴۲٫

[۱۴] – الذريعة، ج ۲، ص ۵۱۳، رقم ۲۰۱۵٫

[۱۵] – الغدير، ج ۷، ص ۵۴۲٫

[۱۶] – همان، ص ۱۸۶، رقم ۴۹۳٫

[۱۷] – شيعه‏ شناسى و پاسخ به شبهات، على اصغر رضوانى، ج ۲، صص: ۶۶۵ـ۶۸۳

[۱۸] – ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، ج ۱۴، ص ۸۴٫

[۱۹] – سایت http://www.abna.ir

[۲۰] – الغدیر:ج۷ص۵۷۵-۵۸۸

 

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98456
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss