جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای معلمان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای معلمان

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مفهوم فرهنگ با پيچيدگي و ابهام همراه است .  انسان شناسان يك تعريف كامل از فرهنگ ارائه نداده اند، بنابراين به جاي يك تعريف واحد، با تعدا د زيادي از تعاريف متنوع مواجه هستيم بدين جهت تعجب آور نيست كه درباره فرهنگ سازماني نيز تعاريف زيادي وجود دارد .براي مثال  ویلیام اوچي  فرهنگ سازماني را به عنوان سمبلها ، تشريفات وافسانه هایي تعريف مي كند كه ارزشها و اعتقادات سازمان و كاركنان را تحت الشاع قرار ميدهد . جي پورج فرهنگ را به معني اعتقادي بكار مي برد كه مديران سطوح بالاتر يك شركت مشتركاً دارند درباره ي اينكه چگونه بايد خودشان و كاركنان را اداره كنند و چگونه بايستي امور شركت خود را به پيش برند. (هوی ومیسکل[۱]،۱۳۸۵)

رابينز۲  (۱۳۷۴)معتقد است  كه ۱۰ ويژگي وجود دارد كه در مجموع معرف و نمايانگر عصاره ي فرهنگ سازماني هستند اين ۱۰ ويژگي  عبارتند از:

۱-خلاقيت فردي،۲-ریسک پذیری۳ – رهبري۴-يكپارچگي۵-حمايت مديريت۶-كنترل۷-هويت۸-سيستم پاداش۹-سازش با پديده تعارض۱۰-الگوهاي ارتباطي

اين ويژگي ها روي طيفي قرار ميگيرند كه دامنه آن از كم تا زياد (بسيار زياد) كشيده مي شود

ادگار شاين فرهنگ را الگويي از مفروضات بنيادين مي دانند كه بر اثر اندوختن از دشواريهاي سازگاري بيروني و يكپارچگي دروني از سوي گروهي معيين، آفريده، كشف و يا پرورده شده است  (طوسی،۱۳۷۲)

ادگارد شاین سطوح فرهنگ سازمانی را درسه سطح قرار می دهد

۱-فرضهاي ضمني( ماهيت طبيعت انساني، ماهيت روابط انساني، ماهيت طبيعت و واقعيت، رابطه با محيط)

۲-ارزشها: (بازبودن،کارگروهی،همکاری،صمیمیت)

۳-هنجارها: (از همكاران خود حمايت كنيد، از مدير انتقاد نكنيد، مشكلات انضباطي خود را حل كنيد، به دانش آموزان كمك اضافي كنيد، همكاران خود را بشناسيد)

همچنین یکی از نکات اساسی درهر سازمانی پس از فرهنگ حاکم بر سازمان اخلاق حرفه ای کارکنان سازمان می باشد . درسازمان آموزش وپرورش   رعایت اخلاق حرفه ای از سوی معلمان بسیار مهم است زیرا تربیت نیروی انسانی رابرعهده دارد. در ابتدا مفهوم اخلاق حرفه‌اي به معناي اخلاق کار و اخلاق مشاغل به کار مي‌رفت. مراد از اخلاق حرفه ای، مسئولیت اخلاقی فرد، از حیث شغل وی است. یک پزشک یا مهندس به    عنوان یک شخص حقیقی، قطعاً مسئولیت اخلاقی دارد، ولی مسئولیت های حرفه ای او برخاسته از شغلی است که بر دوش گرفته است، به گونه ای که اگر شغل دیگری را می پذیرفت، مسئولیت های حرفه ای او نیز تغییر می کرد. لذا از این نگاه، اخلاق وابسته به شغل است و تنوع کاربردی دارد: اخلاق پزشکی، اخلاق مهندسی، اخلاق مدیریت، اخلاق معلمی، اخلاق پژوهش، اخلاق خبرنگاری، اخلاق تجارت، اخلاق قضاوت، اخلاق وکالت و …اگر ماهیت اخلاق را «رفتار» بدانیم، مقولات اخلاقی مستقل از یکدیگر می باشند؛ یعنی می توان تصور کرد که کسی اخلاق فردی مطلوبی نداشته باشد ولی اخلاق حرفه ای او مطلوب باشد. (بهادری نژاد، ۱۳۸۸  )

در اینجا به تعاریفی از اخلاق حرفه ای اشاره می شود: کدوزیر[۲](۲۰۰۹)معتقد است که اخلاق كار، متعهد شدن انرژي ذهني و رواني و فيزيكي فرد يا گروه به ايده جمعي است در جهت اخذ قوا و استعداد دروني گروه و فرد براي توسعه به هر نحو.  هرتاگ[۳](۲۰۰۷)اخلاق حرفه‌اي را يکي از شعبه‌هاي جديد اخلاق می داند که مي‌کوشد به مسائل اخلاقي حرفه‌هاي گوناگون پاسخ داده و براي آن اصولي خاص متصور است . مؤسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشي (۲۰۰۹)، استانداردهای اخلاق حرفه ای را مجموعه ای از اصول اطلاق مي كند که در صورت پیروی از آن، ارزش هایی چون اعتماد، رفتار مناسب کاری، انصاف و مهربانی ارتقا می یابند.چنین استانداردهایی درحوزه آموزش به مفهوم پاسخگویی متقابل وپاسخگویی افرادی که متولی نیل به یک آموزش کیفی هستند، می باشد. هدف کلی این استانداردها بهبود تعهد، تلاش و کارایی در خدمات افراد درگیر در حرفه معلمی و ارائه راهنماییهای حرفه ای به آنان از طریق تدوین هنجارهای رفتار حرفه ای می باشد بررسی جایگاه و وضعیت استانداردهای اخلاق حرفه ای در نظام آموزش وپرورش کشورمی تواند به سیاستگذاران، مدیران و برنامه ریزان کشور در اتخاذ راهبردهای مناسب برای کاهش شکاف بین وضع موجود و مطلوب در این زمینه و ارتقای وضعیت چنین استانداردهایی مدد رساند(به نقل ازعزیزی،۱۳۸۹)

در فرهنگ دینی و اسلامی معلمی به منزله شغل انبیا است و آموزش و تدریس فرآیندی است که از طریق آن آدمی می تواند از جنبه های مختلف به کمال برسد. از این رو در دیرینه فرهنگ اسلامی، اساس فرآیند و فعل تدریس از یک بنیان اخلاقی محکمی برخوردار بوده است و معلمان و مدرسان می بایست از اصولی در ایفای نقش های حرفه ای خود تبعیت می کردند. تأملی در اندیشه ها و آثار مربیان بزرگ تعلیم و تربیت در کشورهای اسلامی مؤید این مطلب است. اما در مجامع علمی دامنه بحث بسترهای اخلاقی تدریس در سال های دهه ۹۰ به طور جدی مطرح و صاحب نظران زیادی در این حوزه ورود پیدا کرده اند. به عنوان مثال     کلارک[۴]  (۱۹۹۰) بیان داشته است که تدریس بیش از آنکه تلاشی شیوه مند و فنی باشد یک مهارت و تکنیک اخلاقی است. او اضافه می کند که موضوعات اخلاقی در تدریس همیشه مطرح بوده و از ارزش ذاتی برخوردارند. از نظر کلارک تدریسی که متضمن مسئولیت اخلاقی است، کاری مشکل، پیچیده و گاهی اوقات نیز پرزحمت است که کسی هم قدر آن را نمی داند. در واقع تدریس اساساً یک بنگاه اخلاقی است که در آن بزرگسالان از بچه ها می خواهند در جهتی تغییر نمایند که توسط آنها انتخاب شده است.

لاکوفسکی[۵] (۱۹۹۶) معتقد است که . مطالعه کاربرد اخلاق،یک عنصر حیاتی در آماده کردن و توسعه آموزشگران حرفه ای است. برای به کارگیری اصول اخلاقی در معلمان و استادان باید این اصول در آموزش و بالندگی علمی آنها مدنظر قرار بگیرد. این بالندگی در مدرسان شامل دانش درباره فرآیندهای تصمیم گیری و توانایی در به کار بردن اصول اخلاقی است.

اخلاق آموزشی دارای ابعاد مختلفی است و توسط افرادی چند مورد توجه قرار گرفته است. از جمله می توان به اصول مطرح شده توسط مورای و همکاران[۶] (۱۹۹۶) اشاره کرد که نه اصل را برای تدریس اخلاقی بیان کرده اند.که دراینجا به هفت اصل آن اشاره می کنم.

اثربخشی محتوای درسی:  که دربرگیرنده موضوعاتی چون استفاده از مطالب به روز، دقیق، شفاف (مورای و همکاران ، ۱۹۹۶؛ دارلینق هاموند و اسنایدر ، ۲۰۰۰ و جوهانسون و هورن[۷] ، ۲۰۰۸).  اثربخشی آموزشی: که دربرگیرنده مسائل مربوط به مشخص بودن اهداف، استفاده از روش های تدریس مناسب، دریافت بازخورد، توجه به تفاوت های فردی  (استنگل ، ۱۹۸۶، مورای و همکاران، ۱۹۹۶، دارلینق هاموند و اسنایدر[۸]، ۲۰۰۰). پرداختن به موضوعات حساس:موضوعاتی که از نظر دانشجویان حساس یاناراحت کننده است باید در فضایی باز، صادقانه و مثبت بررسی شود (میجر، کورتاژن و واسالوس[۹]، ۲۰۰۹). اهمیت دادن به رشد فکری دانشجویان: بر این اساس طراحی آموزش باید در راستای استقلال فکری دانشجویان، تفکر انتقادی آنها، تلاش و آماده سازی صورت گیرد(مورای وهمکاران، ۱۹۹۶، کمپل، [۱۰]۲۰۰۸).

نداشتن رابطه دوگانه با دانشجویان: از برقراری روابط غیراخلاقی عاطفی و ارتباط بیش از حد با دانشجویان در خارج از کلاس و دادن و گرفتن هدیه و توجه بیشتر به برخی افراد در کلاس دوری می کند (دوریس، ۱۹۸۹؛ پک براون و همکاران[۱۱]، ۲۰۰۸).

براین اسا س مسئله ای که پژوهشگر باآن چه مواجه است تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای در مدارس متوسطه شهر زاهدان می باشد تا بدین وسیله بتوانیم در راستای بهبودآموزش گام های موثری برداریم.

۱Hovi miscel

۲Robbins

۱ Cadozier

۲ Hartog

۱ Clark

۲Luckowski

۳ Murray،et al

۴ Darling-Hammond,.Snyder، Johanson and Horn

۱ Stengel

۲ Meijer, Korthagen & Vasalos

۳Campbell

۴٫Doric and PackBrown et al

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-18
كد : 97471
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss