جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تحلیل همدید بارش های رگباری استان گیلان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تحلیل همدید بارش های رگباری استان گیلان

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

پديده بارش های رگباری يكي از مخرب ترين بلاياي طبيعي است كه بشر در طول تاريخ خسارات زيادي را از اين پديده متحمل شده و ميشود. عبور توده هواي مختلف استان گيلان را در بر  مي گيرد و هر يك از اين تودها در فصل هاي مختلف ريزش هاي جوي ورگبارش هاي شديد را براي استان به متحمل مي شوند. وبا اين رگبارش جريان شديد بالا آمدگي آب وسيل را در استان ايجاد مي نمايد. طبق آمار و اسناد ومدارك موجود در چند دهه اخير نشان مي دهد سيل هاي بزرگي در سطح استان اتفاق افتاده كه باعث کشته شدن افراد و زيان هاي جاني ومالي گرديده، همچنين باعث خسارت به زمين هاي كشاورزي، عرصه هاي منابع طبيعي، فرسايش خاك، معابر شهري وآب گرفتگي اماكن مسكوني وبسياري از موارد ديگر را مي توان در سطح استان شاهد بود. با توجه به اهميت موضوع در اين تحقيق با جدا كردن داده هاي جو بالا ايستگا ه هاي سينوپتيك استان گيلان رگبارش هاي حاصل از عبور توده هاي در بر گيرنده در سطح مختلف جوي تا ۵۰۰ پاسكال با تقسيم بندي تمام خصوصيات جدا مي گردد. سپس استخراج كليه رگبارش‎ها منفرد با توجه به پايه زماني وتعداد رگبارش مشخص مي شود. وپس از جدا كردن ودسته بندي رگبارش شديدترين انتخاب مي گردد. با مطالعه اين تحقيق برآورد رگبارش در سطح هاي مختلف و فصل‎هاي اتفاق افتاده مي توان انتخاب بارش هاي طرحي در بيشتر طرح هاي توسعه منابع آب، كنترل سيلاب، ساماندهي رودخانه، آبخيزداري، حفاظت خاك وسيل گرفتگي شهري و روسايي وساير موارد بكار برد ونوع توده هاي كه عامل اين مسائل هستند را مشخص نمود. .

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

برای وقوع بارش وجود رطوبت وسرد شدن توده هوا لازم است سرد شدن توده هوا معمولا در نتیجه صعود هوا به طبقات بالاتر ترویوسفر حاصل می گردد.

در مکانیزم صعودبارش به سه شکل ۱)همرفتی. ۲)کوهستانی. ۳)دینامیکی صورت می گیرد.

بارشهای همرفتی که ناشی از گرمایش سطحی توده هوا است در وسعت کم ودر مقطع کوتاه در جو، به وقوع می پیوندد. در حالی که برای ایجاد بارشهای کوهستانی وجود یک مانع کوهستانی مرتفع درامتدادی عمود بر جریانهای مرطوب لازم می آید، اما در کل این دو نوع مکانیزم بارش زا از یک موقعیت مکانی ویا محدوده زمانی خاصی تبعیت می کنند.

درحالیکه بارشهای گسترده و فراگیر از نوع دینامیکی محتوی رطوبت گسترده ای هستند که به واسطه تغییر در توزیع فشار، مناطق گسترده ای از سطح زمین را متآثر می کند.

در کشور ما، مهم ترین مکانیزم صعود موجود بارشهای فراگیر، استقرار سیستم های موجی همرا با چرحندها و واچرخندها در سطح زمین در دوره سرد سال با تغییرات حاصله از گردش بزرگ مقیاس جو، لگوی متوسط آب و هوایی زمستانی ایران را ایجاد می نمایند و امکان استفاده از منابع رطوبتی دور دست تنها در نتیجه استقرار الگوهای موجی برون حاره ممکن می گردد، لذا بررسی دوره گرم سال برای منطقه مورد مطالعه جهت ذخیره سازی آب در منابع زیرزمینی از اهمیت مضاعف و فوق العاده برخوردار است. از طرفی برای شناخت و درک قانونمندی حاکم بر توزیع بارشهای رگباری در ایران، شناسایی الگوهای فشارحاکم بر دوره بارش لازم می آید، و با توجه به توزیع فشار و تغییرات حاصله از آن و آرایش سیستم‎ها و با در نظر گرفتن بر هم کنش عوامل منطقه ای و محلی و هم چنین عوامل بزرگ مقیاس جوی می توان الگوهای بارشی را تعیین کرد. و این امر در ضرورت برنامه ریزی اقتصادی کشور به عنوان یک عامل حیاتی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا محصول برنج، تنها محصول در آمدی و هم چنین مهمترین منبع غذایی منطقه مورد مطالعه است. نداشتن آگاهی کافی در ارتباط بارشها و الگوهای فشار خسارات جبران ناپذیری را در منطقه به وجود خواهد آورد  چون منطقه مورد مطالعه یک منطقه توریستی می باشد و سالانه تعداد زیادی توریست را پذیرا است. لذا تحقیق در این مورد این امکان را برای برنامه ریزان فراهم خواهد آورد که بیش بینی های لازم را فراهم آورند.

بنابراین مطالعه بارشهای روزانه دربسیاری از زمینه های کشاورزی برای تعیین تاریخ مناسب کشت محصولات زراعی دیم ضرورت است، هم چنین طراحان و برنامه ریزان شهری جهت طراحی و اجرای سیستم های فاضلاب و خروجی سیلاب بی نیاز از مطالعه دقیق بارشهای روزانه نیستند.

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-20
كد : 97722
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss