جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تخمين امواج بلند ناشي از عبور چرخندهاي هواشناسي در سواحل بابلسر

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تخمين امواج بلند ناشي از عبور چرخندهاي هواشناسي در سواحل بابلسر

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

با توجه به اینکه امواج بلند ناشی از توفان خسارات و ضایعات فراوانی از خود در اکثر نقاط ساحلی جهان به جا گذاشته اند، تحقیقات فراوانی در مورد آنها و روش های پیش بینی آنها صورت گرفته است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود:

در ایران چندین تحقیق در مورد تراز آب دریای خزر با روش های گوناگون صورت گرفته که در زیر به چند  نمونه اشاره می کنیم.

مشکانی[۱] (۱۹۹۷) با استفاده از داده های دمای محیط و بارندگی، تراز آب دریای خزر را در بندر انزلی به این دو پارامتر نسبت داده و یک مدل آماری را به دست آورده اند. از نظر ایشان نوسانات تراز آب دریای خزر یک فرایند تصادفی بوده که توسط بارش و دمای محیط اطراف آن تعیین می شود. ایشان یک رابطه دینامیکی نسبت به زمان بین میانگین تراز آب ماهانه و بارش و دمای محیط اطراف در ایستگاه بندر انزلی به دست آوردند و مشخص کردند که تراز فعلی آب (t) Z  به تراز آب گذشته و همچنین مقادیر فعلی و گذشته بارش (t)R  و دما (t)T بستگی دارد. بر اساس این مدل تراز آب ماهانه به مدت ۵ سال مورد پیش بینی قرار گرفت. به دلیل اینکه سیستم در حال سکون بود، تغییر در بارش و دما اثر آنی روی تراز نداشت. این مدل اغتشاش را نیز در نظر گرفت.

حیدری و همکارانش (۱۳۹۰) تأثير چرخندهاي هواشناسي بر نوسان های سطح آب در کانال قشم را با توجه به موارد زیر مورد  بررسي قرار داده اند: ۱- عبور کم فشارهاي جوي از روي كانال قشم ۲- تغييرات جزر و مدي و غير جزر و مدي سطح آب دريا در ماههاي وقوع رخداد. نتایج آنها نشان می دهد، کانال قشم بيشتر تحت تاثير توفان هايي قرار مي گيرد که از جنوب يا جنوب شرق وارد منطقه مي شوند. نوسانات تراز آب ناشي از کم فشارهاي جوي در کانال قشم حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد بزرگتر از نوسانات تراز آب در ساير نقاطي است که اين کم فشارها حضور مشابهي داشته اند. همچنين، حضور کم فشارهاي جوي، ميانگين روزانه ي سطح آب کانال قشم را معمولا حدود ۲۰ تا ۴۰ سانتيمتر افزايش مي دهد.

جواد خوشحال و عبدالعظيم قانقرمه (۱۳۹۲) تأثیر موج کم فشار بر روی سطح خزر را در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن تاویی در نظر گرفته اند. و نتیجه گرفته اند که : سطح آب دريای خزر، علاوه بر تغييرات چند ساله و فصلی، دارای تغييرات ناگهانی و با تداوم‌های ساعتی و روزانه نيز هست که بر اثر الگوهای گردشی جوّ ايجاد می‌شوند و برخی مواقع بعضی از اين نوسان‌ها آنقدر شديد است که خسارات سنگينی را به فعاليت‌های اقتصادی و اجتماعی نواحی ساحلی وارد می‌سازد. هدف از اين پژوهش ، شناخت همديدی عوامل موجد ترازهای توفانی سواحل جنوبی دريای خزر است تا از اطلاعات حاصل از شناخت آنها بتوان در برنامه ريزی‌های محيطی به منظور کاهش خسارات استفاده نمود. اين پژوهش در سال ۱۳۸۶ در سواحل جنوبی دريای خزر با استفاده از داده‌های همديدی و آمارهای ساعتی برگرفته از CDC و ايستگاه‌های تراز سنجی در منطقه به روش کتابخانه‌ای و به شيوه همديدی و توصيفی در محدوده ۲۰ درجه غربی تا ۸۰ درجه شرقی و ۲۰ درجه تا ۷۰ درجه شمالی انجام گرفت.  يافته‌های اين پژوهش نشان می‌دهد که ترازهای توفانی بيش از ۵۰ سانتيمتر در سواحل جنوبی دريای خزر بر اثر ورود سامانه‌هايی که از ده منطقه جغرافيايی به اين شرح، دريای سرخ، مديترانه شرقی، مديترانه غربی، سيبری، شمال افريقا، شمال اطلس شمالی، ميانه اطلس شمالی، جنوب اطلس شمالی، دريای سياه و نواحی قطبی منشا می‌گيرند و به اشکالی با تيپ آرايشی زين، چرخند، واچرخند، زبانه‌های چرخندی و واچرخندی بر روی نقشه‌های همديدی ظاهر می‌گردند، ايجاد می‌شود.   بررسی زمان وقوع و فراوانی سامانه‌های مختلفی که ترازهای توفانی را به وجود آورده‌اند و همچنين منشأ و مسير حرکت آنها گويای آن است که نقش دريا به عنوان منبع انرژی يا تقويت کننده انرژی سامانه‌ها بسيار مؤثر بوده، به احتمال زياد طول مسير عبور اين سامانه‌ها از روی دريا با بلندی ارتفاع ترازهای توفانی در ارتباط خواهد بود.

و در خارج کشور نیز به کارهای انجام شده زیر می توان اشاره کرد :

چستر، جلسنیانسکی[۲](۱۹۶۵) برای یک حوزه مستطیل شکل از روش اختلاف محدود استفاده کرد که در آن از شبکه با ابعاد متغیر استفاده شده بود. مدل او نیز یک مدل دو بعدی بود و در آن نیروی کوریولیس ثابت فرض شده بود و از اصکاک کف و جانبی، تغییرات فشار، چگالی، جزر و مد و ترم های انتقالی و همرفتی[۳] صرفنظر شده بود وتنها تنش باد برای باد ثابت و تغییرات عمق در مدل و هم چنین مرز باز در نظر گرفته شده بود. او همچنین درسال ۱۹۶۶ مدل خود را توسعه داد و تغییرات فشار را نیز در نظر گرفت و در سال ۱۹۶۷ پارامتر اصطکاک کف رانیز به مدل خود افزود و آنرا برای ساحل شهر آتلانتیک[۴] بکار برد و در سال ۱۹۷۰ مدل خود را با بکار بردن روش انتگرال Convolution برای تنش کف اجرا کرد.

جکاوز نیهول[۵])۱۹۷۷) یک مدل سه بعدی برای دریاهای منطقه فلات قاره[۶] تهیه کرد که به وسیله آن جریانات و ارتفاع آب در دریای شمال[۷]را محاسبه کرد. مدل او پارامتر های انتقالی ، کوریولیس، تنش باد، اصطکاک کف، فشار جو و جزر و مد را شامل می شد و از پارامتر های اصطکاک جانبی و تغییرات چگالی صرفنظر شده بود و مدل آن شامل تغییرات عمق و مرز باز بود. او نیز از ترکیب یک مدل دو بعدی با یک مدل تک بعدی در عمق استفاده کرده بود که به این روش حل سه بعدی، روش تفکیک مد[۸] گویند که از دو مد داخلی، معادلات سه بعدی و مد خارجی[۹] ، معادلات انتگرالی قائم تشکیل شده است. او هم چنین نشان داد که بین جواب های مدل سه بعدی و مدل دو بعدی اختلاف چندانی وجود ندارد و جواب ها با یکدیگر سازگاری خوبی دارند.

جورج فوریستال[۱۰](۱۹۷۴) از یک مدل سه بعدی برای پیش بینی برکشند توفان و جریانات ناشی از باد[۱۱] در منطقه خلیج مکزیک استفاده کرد. این مدل از روش اختلاف محدود استفاده میکرد و مدل شامل یک مدل دو بعدی بود که برای بررس جریانات از یک مدل تک بعدی اکمن ترکیب شده بود. در این مدل از ترم های انتقالی و اصطکاک جانبی و فشار جو و جزر و مد صرفنظر شده بود و در آن مرز باز و تغییرات عمق و ترم های کوریولیس و تنش باد و اصطکاک کف در نظر گرفته شده بود.

ساندر[۱۲] و همکاران (۱۹۹۹) با استفاده از داده های ثبت شده ی ارتفاع آب دریا در سه ایستگاه ساحلی پارادیپ[۱۳]، ویشاخاپاتنام[۱۴] و چنائی[۱۵] واقع در سواحل شرقی هند و فیلتر کردن جزر و مد محاسبه شده از سطح آب ثبت شده به وسیله دستگاه های کشند نگار در این مناطق، به الگوی نوسانات غیر جزر و مدی رسیدند که با بررسی این نوسانات به چند آشفتگی مهم و غیر عادی در نوسانات آب دریا در بعضی از بازه های زمانی خاص پی بردند(آگوست ۱۹۷۹، آگوست ۱۹۸۱ و سپتامبر ۱۹۸۱). ارتفاع نوسانات غیر کشندی در ایستگاه پارادیپ بیشترین مقدار را داشته و بعد از زمانی حدود یک تا دو روز این آشفتگی در ایستگاه بعدی با ارتفاع کمتری ظاهر شده است و در ایستگاه سوم (چنائی) کمترین ارتفاع را نسبت به دو ایستگاه قبل از خود پیدا کرده بود. آنان از بررسی نقشه های هواشناسی مربوط به زمان وقوع این آشفتگی ها، به این رسیدند که در زمان های مذکور توفان هایی روی خلیج بنگال شکل گرفته  و از ساحل شرقی هند گذشته اند که این توفان ها ابتدا در ایستگاه پارادیپ که نسبت به دو ایستگاه قبلی به محل شکل گیری توفان نزدیکتر بوده بیشترین اثر را گذاشته اند و ارتفاع موج ناشی از آن به حدود یک متر رسیده است ولی وقتی این آشفتگی حرکت کرده به ایستگاه بعدی(ویشاخاپاتنام) رسیده است از ارتفاع آن کاسته شده و با رسیدن به ایستگاه سوم(چنائی) دوباره در طی مسیر از ارتفاع آن کاسته می شود.

انور و سهنس [۱۶](۱۹۸۰) یک مدل دو بعدی با روش اختلاف محدود، برای منطقه شمال شرقی خلیج بنگال در محدوده عرض جغرابیایی ۱۱ تا ۲۲ درجه شمالی برای بررسی برکشند های توفان ناشی از سیکلون های حاره ای تهیه کردند که در آن مدت وزش باد، سه روز در نظر گرفته شده بود و بر همکنش جزر و مد ومد توفان را در خلیج و رودخانه های منتهی به آن بررسی کردند. مدل آنها ترم های انتقالی، کوریولیس، تنش باد، اصطکاک کف و جزر ومد را در بر داشت و شامل مرز باز و تغییرات عمق نیز بود و در آن ترم های اصطکاک جانبی، فشار جو و تغییرات چگالی صرفنظر شده بود.

داویز[۱۷] (۱۹۸۱) یک مدل کاملاً سه بعدی را برای پیش بینی برکشند توفان با در نظر گرفتن ترم های انتقالی، کوریولیس، تنش باد و اصطاک کف، تهیه کرد که در آن تغییرات چگالی و اصطکاک جانبی و فشار جو و جزر و مد نادیده گرفته شده بودند. در سال ۱۹۸۳،جانز و همکارانش[۱۸] یک مدل کاملاً سه بعدی را برای بررسی برکشند توفان ناشی از سیکلون ۱۹۷۷ در ساحل شرقی هند بکار بردند که در آن ترم های انتقالی، کوریولیس، تنش باد و اصطکاک کف در نظر گرفته شده بودند و از ترم های اصطکاک جانبی، فشارجو، جزر و مد و تغییرات چگالی صرفنظر  شده بودند و در آن مرز باز و تغییرات عمق نیز وارد شده بودند. در مدل آنها از روش انسداد آشفتگی انرژی[۱۹] برای اصطکاک و از شبکه نقاط ریز و درشت[۲۰] و روش سیستم مختصات سیگما استفاده شده بود. همچنین آنها مدل خود را با مدل جانز در سال ۱۹۸۱ مقایسه کردند و دیدند که جواب های مدل آنها با جواب های مدل دو بعدی جانز اختلاف خیلی کمی داد. لذا نتیجه گیری کردند با توجه به پیچیدگی و حجم محاسبات زیاد و وقت بردن زیاد در مدل های سه بعدی مدل های دو بعدی انتگرال گیری شده در عمق برای برکشند توفان مدل های بسیار مناسبی می باشند و آنها مدل های دو بعدی را برای تحقیقات آینده پیشنهاد کردند.

آرتور [۲۱] (۱۹۸۶) از دسته مهندسی ارتش آمریکا گزارشی را تهیه کرد که در آن به بررسی و تعریف برکشند توفان و عوامل مؤثر در آن و روش های پیش بینی بر کشند توفان از جمله روش های آماری، تئوری و عددی پرداخت. همچنین در آن چند مدل عددی موجود معرفی و شرح داده شدند. در سال ۱۹۸۸، ونگ[۲۲]  مدلی دو بعدی برای حوزه مستطیل شکل  با مرزهای بسته و عمق ثابت تهیه کرد و در مدل او از روش اختلاف محدود استفاده شده بود. در آن ترم های کوریولیس و تنش باد و اصطکاک کف در نظر گرفته شده بودند و از ترم های انتقالی، اصطکاک جانبی، فشار جو و جزر و مد و تغییرات چگالی صرفنظر شده بود.

سزیمکیویچ[۲۳](۱۹۹۲) برای منطقه ویستولا لاگون لهستان [۲۴] یک مدل دو بعدی تهیه کرد که در آن از روش ضمنی جهت های متناوب [۲۵] که با یک روش المان های محدود [۲۶] جفت شده بود، استفاده کرد. در مدل او تغییرات عمق، مرز باز، ترم های انتقالی، تنش باد، اصطکاک کف و فشار جو در نظر گرفته شده بودند. از ترم های کوریولیس، اصطکاک جانبی، جزر و مد و تغییرات چگالی صرفنظر شده بود.

مایلز ویریان[۲۷] (۱۹۸۵)، مدل[۲۸]SLOSH  را که توسعه یافته مدل [۲۹] SPLASH  بود را برای منطقه ساحل امریکا در حاشیه اقیانوس اطلس برای توفان کمیله [۳۰]  در سال ۱۹۶۹ که موجب مرگ ۱۰۰ نفر و خساراتی حدود یک بیلیون دلار شد و توفان سال ۱۹۰۰ در تگزاس که باعث مرگ ۶۰۰۰ نفر شد، اجرا کردند. این مدل ها دو بعدی هستند و شامل مرز باز و تغییرات عمق و ترم های کوریولیس، تنش باد، اصطکاک کف و فشار جو هستند. در آنها از تغییرات چگالی، ترم های انتقالی، اصطکاک جانبی و جزر و مد صرفنظرشده است.

پروجکتور[۳۱](۱۹۸۹)، مدلی دوبعدی با روش اختلاف محدود و با استفاده از سیستم مختصات کروی تهیه کردند و آن را برای توفان ۱۳دسامبر سال ۱۹۸۱ در منطقه کانال بریستول[۳۲] انگلستان به کار بردند. در این مدل تغییرات عمق، مرز های باز، ترم های انتقالی، کوریولیس، تنش باد، اصطکاک کف، فشار جو و جزر و مد در نظر گرفته شده بودند و از اصطکاک جانبی و تغییرات چگالی صرفنظر شده بود. در سال ۱۹۸۹، مورتی [۳۳] یک مدل دو بعدی با روش اختلاف محدود برکشند توفان در خلیج فارس تهیه کردند و آن را برای سیستم باد شمال زمستانی [۳۴] که باد غالب منطقه است، اجرا و با اندازه گیری های توفان ۱۷ تا ۱۹ ژانویه سال ۱۹۷۳ کنترل کردند. در مدل آنها برکشند توفان محاسبه و باجزر و مد به صورت خطی جمع بسته می شود. در آن مدل پارامتر کوریولیس ثابت فرض شده و تغییرات عمق ، مرز باز، ترم های تنش باد، اصطکاک کف و فشار جو بررسی شده اند و از ترم های انتقالی ، اصطکاک جانبی و تغییرات چگالی صرفنظر شده است.

[۱] .Meshkani

[۲] Chester P.Jelesnianski

[۳] convection

[۴] Atlantic city

[۵] Jacqaves C.J.Nihoul

[۶] Continental sea

[۷] North sea

[۸] .Moode-splitting

[۹] External mode

[۱۰] George Z.Forristall

[۱۱] Wind-driven currents

[۱۲]. Sundar

[۱۳]. Paradip

[۱۴]. Vishakhapatnam

[۱۵].Chennai

[۱۶] Anwar ali M. , Sohns B

[۱۷] Davies, A.M.             

[۱۸] Johns B

[۱۹] Turbulence energy closure

[۲۰] Fine mesh

[۲۱]  Arthur E.

[۲۲]  Wang Xinian

[۲۳] R. Szymkiewicz

[۲۴]  Poland vistula lagoon

[۲۵] Altternation Direction implicit (ADI)

[۲۶] Finite element

[۲۷] Miles B. Lawrence,Brian R. Javinen

[۲۸] Sea, lake, and over surges from hurricanes

[۲۹] Special program to list Amplitudes of surges from hurricans

[۳۰] Camille

[۳۱] R. Prgector and R. A. Flather

[۳۲] . Bristol

[۳۳]. M. I. EL-SABH, T .S.MURTY

[۳۴]. Winter shomal

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98497
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss