جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تطبیق آراء صاحب جواهر الکلام و صاحب مفتاح الکرامه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تطبیق آراء صاحب جواهر الکلام و صاحب مفتاح الکرامه

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده می توان دریافت که در زمینه تطبیق آراء این دو فقیه در باره ی ربا تحقیقی صورت نگرفته است اما در باره موضوع ربا کتب ، تألیفات و مقالات فراوانی در زمینه موضوع ربا نوشته شده است ، لذا در ذیل به ذکر چند بسنده می شود :

۱- « الرَبا فقهیاً و اقتصادیاً ، تألیف محمدتقي جواهري » : در این کتاب به بحث و بررسی مسأله ربا از دیدگاه فقهی و اقتصادی پرداخته شده ، و مؤلف معتقد است که ربای قرضی عبارت است از این که کسی مالی از دیگری بگیرد و مقدار معینی اضافه بدهد . که این نوع ربا درعصرجاهلیت مرسوم بود . و اگر طرف در پرداخت تأخیر می کرد ، مقدار دیگری برآن افزوده می شد .

۲- «کتاب پیشینه تاریخی ربا در قرآن و سنت ، انواع ربا و فرار از ربا توسط بخش فرهنگى جامعه مدرسين حوزه علميه قم » : به بررسی تاریخچه ربا از منظر قرآن کریم و سنت و انواع ربا و راه ها وحیله های فرار از ربا پرداخته اند .

۳- « مفتاح الكرامه في شرح قواعد العلامه » مؤلف‌این کتاب علامه سيد محمد جواد بن محمد حسينى شقرائى عاملى نجفى( م ۱۲۲۶ ق)می باشد.

دراين كتاب تمام اقوال و نظريات فقهاى عظام ، اجماع اصحاب و حتى موارد مشهورترين آنان با دقتى كم‌نظير و روشى بديع گردآورى شده است .

با توجه به اين كه كتاب در اواخر عمر مؤلف تأليف شده است و بنابراين چكيده و خلاصه افكار علمى بلند و فقهى اين فقيه بزرگوار بوده و همين‌طور حلقه واسطه افكار بلند اساتيد بزرگوارش همچون سيد محمد مهدى طباطبايى مشهور به بحر العلوم و شيخ جعفر كاشف الغطاء و شاگردانى هم ‌چون شيخ محمد حسن نجفى، صاحب جواهر الكلام و شيخ حسن بن جعفر كاشف الغطاء مى‌باشد.

این کتاب  در ۲۳جلد نگارش یافته است . ایشان در جلد۱۴ (چاپ جدید) فصل سوم مسأله ربا را تشریح کرده اند . و در باره ربا  می گوید : کلمات و عبارات فقهاء نشان می دهد که ربا از لحاظ لغوی به معنای زیادی است . اما درمورد معنای شرعی و دینی آن اختلاف شده است . علت آن هم ثابت شدن حقیقت شرعی یا حقیقت متشرعه است .

۴- « كنز العرفان  في فقه القرآن اثر مقداد بن عبدا… حلي » : ایشان درصفحه۵۱۷ به بیان و تشریح موضوع ربا می پردازند و اظهار می دارند : « بنا بر اجماع علماء ربا در شش چيز كه رسول اکرم (ص) بر آنها تصريح كرده است ، وجود دارد و آنها عبارتند از : طلا ، نقره ، گندم ، جو، خرما و نمك . فقهاى اهل سنّت در آن عواملى كه مؤثّر در ديگر موارد شش‌گانه مى‌باشد ، اختلاف نموده‌اند » .

۵- کتابی تحت عنوان « يك دوره فقه كامل فارسى توسط علامه محمد تقى مجلسی » نوشته شده ، ایشان گفته است که ميان  پدر و فرزند ، و ميان  مولی و عبد ، و ميان زوج و زوجه و ميان مسلمان و کافر حربی اگر مسلمان زیادی را بگیرد ، ربا نيست . و قول اقرب آنست كه ربا ثابت است ميان مسلمان و ذمى .

۶- پایان نامه ای با عنوان « نقد و تحلیل حیل ربا بر پایه آراء فقهای امامیه »توسط رضا عباس پور، نگارش یافته که در بخش نتیجه گیری چنین می گوید  : حیله به کار بستن راه هایی است که اگر چه ظواهر قانون درآن رعایت شده است ، ولی چه بسا با روح آن مخالف است . در نتیجه حیله های شرعی ربا آن است که شخص برای فرار از حرمت ربا بکوشد ، تا از طریق بعضی از عقود و معاملات ، که  ظاهری شرعی دارند . به هدف اصلی خود که دریافت سود است برسد . به دلیل وجود روایات دال بر حرمت ربا ، اصل بر عدم جواز حیله های شرعی ربا است .

۷- کتاب « بررسی طرق فرار از ربا ، اثر آیت ا… ناصر مکارم شیرازی » است که در صفحه۱۴ به بحث و بررسی  حیله های فرار از ربا از منظر ادله اربعه و آراء فقهای اسلام و دلیل ناسازگاری روایات فرار از ربا با فلسفه حرمت ربا پرداخته شده است . ومعتقد است که : «حيله عبارت است ازحفظ ظاهر قوانين شرع ، اگرچه روح قانون موجود نباشد».

۸- کتاب « ربا و بانكدار ي اسلامي تألیف آیت ا… مکارم شیرازی » به توضیح و تبیین ادله حرمت ربا و

فلسفه تحریم آن و همچنین اقسام پرداخته است .

در خصوص تحریم ربا می فرمایند : « تحريم ربا ازمسائل مهمّ اسلامى است و بازتاب گسترده‌اى در آيات و روايات دارد . بسيارى از فقهاى بزرگ هنگامى كه وارد اين مبحث شده‌اند . تنها به دلايل سه‌گانه بسنده كرده ‌اند در حالى كه تحريم ربا را بدون ‌شك ، مى‌توان با دليل عقل اثبات كرد » .

۹- کتاب « انيس التّجار اثر ملا محمد مهدي نراقي » است که در فصل دهم کتاب طی سی مسأله به تعریف ربا و شرایط تحقق آن و این که در معامله چه اجناس و  کالاهایی ربا  وجود دارد ، اقدام  کرده  است و گفته

است : « بر هر يك از اهل دين و ايمان لازم و واجب است كه در معاملات خود احتياط تمام به عمل بياورند تا اينكه مبادا مرتكب اين صفت خبيثه  كه باعث هلاكت در دنيا و آخرت است ، بشوند » .

۱۰-کتاب جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام تألیف‌ شيخ الفقهاء و امام المحققين، محمد حسن بن شيخ باقر بن شيخ عبد الرحيم نجفى می باشد .

از مشهورترين و با ارزش‌ترين آثار فقهى قرن سيزدهم  مى‌باشد . اين كتاب از نظر وسعت تتبع و جمع‌آورى و احاطه به اقوال و دلایل نظريات فقهى علما بر تمام كتاب‌هاى فقهى برترى دارد . هم‌چنين از نظر توجه و روى آوردن اهل علم و بزرگان از فقهاى شيعه كمتر كتابى مانند جواهر الكلام توفيق داشته است . علت اين توفيق بى‌نظير وسعت تتبع و احاطه بر اقوال فقهاى عظام و مناقشات آنان با دقتى كم‌نظير و تحقيقى بى‌همتا بوده است .

ایشان در جلد ۲۳ مسأله ربا را مورد بررسی قرار داده ، و در باره حرمت ربا چنین می گوید : ربا هم در کتاب و هم در سنت پیامبر (ص) و نیز اجماع مؤمنین (شیعه) و بلکه اجماع مسلمین حرام است ، بلکه بعید نیست که این قضیه از ضروریات دین باشد . و کسی که آن را حلال بشمارد در زمره کفار به شمارآید.

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98624
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss