جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تعریف چارچوب نهادی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) مطالعه موردی شهر بابلسر

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

مروری بر تجارب جهانی در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، تغییرات کاربری زمین و گسترش شهرها

در خصوص مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تحقیقات گسترده­ای به انجام رسیده است که هریک با توجه به اقلیم، رویکرد و نگاه متفاوت،مباحث مختلفی را بیان کرده­اند. به همین منظور، به طور مختصر به نتایج و دستاورد هریک از آن­ها که رابطه­ای نزدیک با عنوان تحقیق داشته، اشاره شده است.

Jane Taussik(2007) در تحقیق خود با عنوان فرصت های برنامه­ریزی فضایی برای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و در مطالعه موردی شهر Solent به بررسی ماهیت برنامه­ریزی فضایی و تلفیق آن با قانون اصلاح شده برنامه­ریزی شهری و روستایی انگلستان و اینکه چگونه قانون برنامه­ریزی جدید فرصت­هایی برای جنبه­های اجرایی سیاست­های فراهم می­کند پرداخته است.  Ramachandram & Gangai (2010) طی پژوهشی با عنوان برنامه­ریزی فضایی در مدیریت سواحل و با مطالعه موردی سواحل Tuticorin در هند به بررسی نقش برنامه­ریزی فضایی در مدیریت سواحل پرداخته است. شناسایی تغییرات کاربری زمین نمونه موردی طی یک دوره ۲۲ ساله با تصاویر ماهواره­ای و تحلیل سیاست­های دولت هند در سواحل بوده است. نتایج حاکی از اختلاف شیوه­های رایج در حفاظت از سواحل و قوانین مصوب را نشان می­دهد.

دپارتمان منابع طبیعی و محیط زیست فیلیپین نیز(۲۰۰۱) طی یک بررسی آثار و پیامدهای ناشی از توسعه بی­رویه مناطق ساحلی، با توجه به نهادهای مختلف در امر مدیریت سواحل همچون: وزارت منابع طبیعی، وزارت کشاورزی، اداره محلی(شهرداری) و سایر…، به تبیین نقش  هریک در مدیریت توسعه پرداخته است. هاروی و کاتن (۲۰۱۰) در کتابی با عنوان مدیریت سواحل در استرالیا، راهکارهای مختلفی را برای کنترل توسعه و حل مسائل سواحل، همچون برنامه ریزی یکپارچه برای سواحل و سیستم مدیریت زیستی ذکرنموده است.

Lavieren.Van,  Hanneket و همکاران (۲۰۱۱) در تحقیقی با عنوان مدیریت پیامدهای فزاینده توسعه در اکوسیستم­های دریایی و سواحل، درس­هایی از خلیج فارس، با حجم عظیمی از داده و تحلیل، کشورهای حوزه خلیج فارس را با توجه به اثرات شهرهای ساحلی بر دریا و پیامدهای توسعه آن ها برسواحل مورد ارزیابی قرار داده و درجه­بندی کرده­اند. نتایج تحقیق از بحران آلودگی در خلیج فارس به عنوان یک اکوسیستم طبیعی حکایت داشته که در این راستا، تحقیق به بررسی زمینه ی شکل­گیری یک نظام یکپارچه مدیریتی در خلیج می­پردازد. در تحقیقی که مک­گوان (۲۰۱۱) برای ارزیابی ذینفعان منطقه ساحلی برای مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی انجام داده است، لیستی از سازمان­ها و ارگان­ها و نهادهایی که در حوزه رودخانه، ساحل و دریایی انگلستان دخیل هستند تهیه گردید. و از بین آن­ها ۲۲ حوزه برای مطالعه انتخاب شده و طی دسته­بندی ارگان­ها به دو گروه تقسیم شد: گروه­های داوطلبانه موثر در برنامه­ریزی فضایی و گروه­های با مسئولیت قانونی تا در یک سنجش بتواند ارزیابی گروه­ها در خصوص تمایل برای مشارکت در ICZM انجام دهد. (McGowan,2011: 141-142)

انتشار نتایج حاصل از ۳۵۰ گزارش درخصوص تجارب ICZM  در اروپا توسط نهاد OURCOAST در کمیسیون محیط­زیست اروپا نشان داده است که رویکرد یکپارچه به مدیریت مسائل ساحلی مفید و دست یافتنی بوده و نتایج آن ارزش افزوده­ای بیش از یک رویکرد صرفا بخشی دارد. تحلیل دستاورد­ها همچنین حاکی از آن است که از آنجا که ICZM یک مسئله مشترک بوده و در تعداد زیادی از وزارتخانه­های دولتی در دول مختلف با آن مواجه شده اند؛ تجارب فارغ از نوع حکومت نشان می­دهد که برای یک “حکومت خوب” در ICZM درک مناسب از روند ICZM که در آن تاکید بر هماهنگی سیاست­ها، بخش­ها، اهداف توسعه، سهامداران و منافع فردی است، مورد نیاز است. نهاد مذکور موارد قابل تعمیم از نتایج گزارشات ICZM  را در سایت و نمایشگاه­ها برای همگان به اشتراک گذاشته و بهترین نمونه­ها با ذکر دلایل موفقیت معرفی  می­نماید. ( Pickaver, and et. al, 2010)

 

 

مروری بر تجارب داخلی همسو با موضوع:

تحقیقات داخلی همسو با موضوع در دو دسته کلی بررسی شده اند: تحقیقات در زمینه مدیریت یکپارچه سواحل و تحقیقات کاربردی مرتبط با موضوع در نمونه موردی (شهر بابلسر) است. همچنین طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران که در بخش پیشین بدان پرداخته شد در زمره طرح­های توسعه منطقه­ای است و به عنوان سند فرادست جزء تجارب محسوب شده و در ذیل توضیحاتی در این خصوص آمده است.

 

الف: مطالعات پژوهشی-دانشگاهی

بیژنی نیز طی تحقیق خود با عنوان ارزیابی و شبیه­سازی تغییرات کالبدی منطقه ساحلی نوشهر و چالوس با استفاده از تکنیک RS  وGIS و انطباق آن با اصول مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(۱۳۹۰) اذعان می­دارد که مطالعه میزان تخریب و تغییرات منابع در سال­های گذشته و بررسی روند تغییرات در سال­های آینده می­تواند در برنامه­ریزی و استفاده بهینه از کنترل منابع و مهار تغییرات غیر­اصولی در آینده نقش عمده­ای داشته باشد. در این تحقیق با استفاده از تصاویر ماهواره­ای تغییرات سال­های ۲۰۰۰-۲۰۰۸ رصد شده که نتایج حاکی از گسترش بی­رویه مناطق ساخته شده در منطقه مورد مطالعه است که به طور چشم­گیری از سطوح باغات و اراضی کشاورزی کاسته شده و با توجه به محدود­بودن فضای مناطق ساحلی ادامه این روند در سال­های آتی قابلیت­ها و توانمندی­های این منطقه را تحت­الشعاع قرار می­دهد. وی با معرفی مدیریت یکپارچه به عنوان رویکرد جامع در برخورد با سواحل، و برخوردار از قوانین و طرح منسجم، آن را راه­حلی برای مدیریت کارآمد و صحیح نواحی ساحلی برای کنترل پیامد­ها معرفی می­کند.

محمدی و کریمیان پور(۱۳۹۱) آثار وابعاد زيست­محيطي توسعه فيزيكي شهر ساحلي بابلسر بر درياي خزر را بررسی کرده و اذعان می­کنند که به دنبال اين رشد فيزيكي شتابان مجتمع­هاي زيستي، بخش وسيعي از بهترين و به تبع با ارزش­ترين اراضي بلافصل شهرهاي ساحلي، كه ازديرباز شرايط محيطي لازم و كافي براي تجمع انسان­ها درآن­ها وجود داشته درمعرض نابودي قرار گرفته­اند. مطالعات دورسنجي با استفاده از تصاوير ماهواره­ای و مقايسه تغييرات كاربري­هاي مهم درسطح سواحل بابلسر نشان از كاهش محسوس منابع طبيعي منطقه وافزايش فضاهاي مسكوني دارد که درنتیجه آن اراضی حاصلخیز زیادی تخریب و تبدیل به ساخت و ساز­های شهری شده­اند. به علاوه دادش پور و محسن زاده (۱۳۹۱) نیز با تاکید بر تخریب باغات و اراضی شهر بابلسر طی توسعه­های اخیر، راهکار خود رادر مقاله­ای با عنوان اﻣﻜﺎن­ﺳﻨﺠﻲ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮي اﻧﺘﻘﺎل ﺣﻘﻮق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮاي ﺣﻔﺎﻇﺖ از اراﺿﻲﻛﺸﺎورزي ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺑﻠﺴﺮ آورده و بیان می­دارد که الگوهاي توسعه شهري فعلی در ايران، تخريب اراضي كشاورزي و باغات اطراف شهر را در پي داشته است که يكي از دلايل اصلي اين امر به نقص طرح­هاي جامع و تفضيلي، ضعف مديريت شهري در كنترل بازار زمين و تغيير كاربري اراضي كشاورزي به كاربري­هاي ديگر بر­مي­گردد. يكي از رويكردهاي موجود در زمينه ايجاد تغيير در روند تبديل كاربري اراضي كشاورزي به ديگر كاربري­ها و به تبع آن كاهش و مديريت روند تخريب اراضي كشاورزي و محافظت از آن­ها، رويكرد انتقال حقوق توسعه است. که در این تحقیق با توجه به نمونه شهر بابلسر با سیاست مذکور و اجرای مدیریت شهری به نظر می­رسد تا میزان ۷۵% امکان جلوگیری از تخریب زمین­های کشاورزی را دارد.

رهنمایی(۱۳۸۹) نیز با توجه به نقش دولت در رشد و گسترش فيزيكي شهر ماسال با تاكيد بر تغيير كاربري اراضي كشاورزي پيرامون اذعان می­کند که نقش دولت به عنوان عامل مهم در گسترش شهرهای کوچک بویژه از طریق تزریق در­آمد­های نفتی و تفویض نقش­های سیاسی-اداری، پیامد حاصل از این کار را  تغيير كاربري اراضى كشاورزى بدون توجه به ارزش اقتصادى آن و افزايش قيمت زمين و مسكن و بورس­بازى اين زمين­ها  می­داند. وی در پایان از مدیریت شهری به عنوان عامل مهم در کنترل پیامدهای چنین گسترشی یاد­کرده که می بایست با دردست داشتن ابزار قانونی و مشارکت مردم آن را به انجام برساند.

پژوهشی که پاک و همکاران در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با عنوان آغاز حركت اجرائي مديريت يكپارچه مناطق ساحلي در ايران مديريت سواحل جزيره كيش(۱۳۸۸) انجام داده­اند با توجه به طرح جامع مديريت سواحل و محيط­زيست جزيره کیش که نخستين طرح در كشور با توجه به اصول ICZM  بوده است. این تحقیق با ذكر ويژگي­هاي جزيره كيش، چگونگي تهيه چهار طرح استراتژيك مديريت نوار ساحلي([۱]SMP)، مديريت زيست­محيطي(EMP [2])، مديريت پايش و ارزيابي([۳]MEP)، و كاربري مطلوب اراضي(LUP [4]) كه براي برقراري مديريت يكپارچه در سواحل كشور جزيره درنظر گرفته شده­اند توضيح داده مي­شود. در پايان نتايج حاصله از تهيه نخستين طرح اجرائي ICZM تشريح مي­گردد.

 

ب: مطالعات سازمانی-اسنادی

سازمان منطقه آزاد كيش با عنايت به ارزش­ها و حساسيت­هاي محيطي و اكولوژيكي اين جزيره زيبا از يك سو و با توجه به اقبال سرمايه­گذاران جهت توسعه و ساخت و ساز در سواحل اين جزيره از سوي ديگر، تهيه طرح مديريت يكپارچه سواحل و محيط­زيست اين جزيره را مورد توجه قرار داد. طرح مديريت يكپارچه سواحل و محيط­زيست جزيره كيش با دارا بودن چهار طرح استراتژيك مديريت نوار ساحلي، مديريت زيست محيطي،  طرح پايش و ارزيابي و كاربري مطلوب اراضي در چارچوب طرح ICZM  با رعايت ديدگاه هماهنگي و يكپارچگي ميان طرح­ها تهيه گرديد. طرح مدیریت یکپارچه منطق کیش به عنوان طرح Pilot برای ICZM کشور، برای تهیه و استقرار هر چه بهتر این نظام در سواحل توانست راهگشای خوبی باشد. ( مهندسين مشاور سازه پردازي ايران، ۱۳۸۶)

مطالعه طرح مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی(۱۳۸۸)  نیز ازجمله موارد مرتبط با تحقیق بوده است.  ICZM که از سال ۱۳۷۵ مورد توجه سازمان­های درگیر در ساحل و محیط­زیست ازجمله مرکز ملی اقیانوس شناسی، سازمان حفاظت محیط­زیست و سازمان بنادر و دریانوردی قرارگرفت و با مبانی قانون محکم در برنامه سوم توسعه اجتماعی- اقتصادی کشور در سال ۱۳۷۹ و برنامه چهارم توسعه آشکار شد. طرح مذکور در سه مرحله و ۷ فاز توسط مهندسی مشاور داخلی تهیه گردیده که ماحصل آن ۹ طرح در خصوص: تعیین مرزبندی مناطق ساحلی کشور، تدوین برنامه مدیریت نوار ساحلی، تهیه برنامه مدیریت زیستی سواحل کشور[۵] و … بوده است. این طرح با تعریف نظام سلسله مراتبی از ساختار نهادی-تشکیلاتی مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی از سطح ملی با اعضای وزرای مربوطه تا سطح منطقه­ای (استانی) با اعضای روسای سازمان­های مربوطه و مقیاس محلی با تجمع ادارات ذینفع بسترهای اداری خود را به منظور اجرای طرح فراهم کرده است. طرح مذکور با درنظر داشتن یک مدیریت واحد و یا تعامل بین سازمانی، محیط خاص ساحلی را کنترل نموده تا از پیامدهای ناشی از عدم هماهنگی بین سازمان­ها و درنتیجه تخریب محیط طبیعی و شهری جلوگیری نموده و کیفیت محیط کالبدی در شهر­های نوار ساحلی ارتقاء یابد. مراحل تهیه طرح تا پایان سال ۱۳۸۹ به اتمام رسیده و هم اکنون مراحل اولیه اجرایی را برای ابلاغ طی می­کند و ازین رو طی آخرین اقدامات و بر اساس “ابلاغیه سال ۱۳۹۱به استانداران سواحل کشور، تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست معاونت شهرسازی و معماری وزرات راه و شهرسازی و دبیری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و عضویت دستگاه­های اجرایی ذی­ربط جهت هماهنگی و پایش اجرای طرح مذکور وساماندهی سواحل استان دستور داده شده است.” (سازمان بنادر و دریانوردی، ۱۳۹۱: ۴۹)

[۱] Shoreline Management Plan

[۲] Environmental Management Plan

[۳]Monitoring And Evaluation Plan

[۴] Land Use Paln

[۵] ر.ک. باب دهم، بخش سوم، فصل دوم

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98645
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss