جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تعیین بهترین زمان نشاکاری گیاه استویا در شرایط اقلیمی اهواز

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تعیین بهترین زمان نشاکاری گیاه استویا در شرایط اقلیمی اهواز

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

در اواخر سال ۱۸۸۰ مویسین[۱] برتونی رئیس دانشگاه آسونسین[۲] در پاراگوئه، گیاه استویا را مورد مطالعه قرار داد و در سال ۱۹۰۵ مقاله­ای منتشر نمود. اولین بار در سال ۱۹۰۸ در آمریکای جنوبی کشت شد و اولین محصول آن برداشت شد (ریتاالکینس[۳]، ۱۹۹۷).

در سال ۱۹۷۰ روش­های استخراج عصاره استویا توسعه یافت و استویوزاید که ۲۰۰ تا ۳۰۰ بار شیرین­تر از ساکارز است استخراج شد. در سال ۱۹۰۸ به عنوان شیرین کننده معروف شناخته شد و مصارف زیادی پیدا کرد. امروزه به­صورت تجاری در پاراگوئه، برزیل، آمریکای جنوبی، فلسطین اشغالی، چین، تایلند، ایالت متحده کشت می­شود و در ژاپن و کره جنوبی به عنوان شیرین­کننده­ای مهم شناخته می­شود (ریتاالکینس، ۱۹۹۷). گیاه استویا شامل ۲۴۰ گونه‌ی گیاهان بومی آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و مکزیک و گونه‌های یافته شده‌ در بخش‌های شمالی مانند دیو مکزیکو، آریزونا و تکزاس می­باشد (عسگری، ۱۳۹۰). فراوان‏ترین گونه‏هاي این گیاه عبارتند از: ربادیانا[۴]، پیلوسا[۵]، اپاتوریا[۶]، اواتورا[۷]،  پلامرا[۸]، سالیکفوریا[۹] و سراتا[۱۰]

(کوری[۱۱] و اشلی[۱۲]، ۲۰۰۸). در مطالعه‏ای که در برزیل روی اثر مثبت استویا بر بیماری دیابت نوع ۲ انجام شد نتایج به‏دست آمده نشان داد که استویوزاید سطح قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ را کاهش داده و در‏نتیجه اثرات مفیدی بر روی متابولیسم گلوکز داشته و ممکن است در درمان دیابت نوع ۲ سودمند باشد (گرگرسن[۱۳] و همکاران، ۲۰۰۴).

در مطالعه‏ای بر روی تأثیر استویا بر بیماری دیابت محققان دریافتند که گیاه مذکور هیچ اثری بر روی قند خون ندارد. در حقیقت استویا با درجه خلوص بالا جهت کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کنترل وزن ایمن است (کریمیان آذری، ۱۳۹۰).

در آزمایشی که به ‏منظور تخمین کمّی محتوای بیوشیمیایی عصاره‏های مختلف برگ‏های استویا انجام شد نتایج نشان داد که در عصاره برگ‏های تازه استویا درصد کربوهیدرات از درصد قندها، اسیدهای آمینه و دست‏ کم محتوای پروتئین بالاتر است. در حال حاضر در عصاره برگ‏های تازه، کاهش قندها در بالاترین درصد می‏باشد و پس از آن پروتئین‏ها و اسیدهای آمینه قرار دارند. غلظت قندها، کربوهیدرات­ها، پروتئین‏ها و اسیدهای آمینه در برگ‏های خشک با توجه به کاهش رطوبت و افزایش خالص ماده خشک بیشتر از برگ‏های تازه بود. بنابراین به ‏دلیل کالری‏زا نبودن و همچنین استفاده از آن به عنوان مکمل طبیعی برای شکر تقاضا برای استویا به ­طور گسترده‏ای در حال افزایش است (سنهال[۱۴] و مادوکار[۱۵]، ۲۰۱۱).

در تحقیقی که روی ترکیبات استخراج شده سه گونه وافر استویا با نام‏های ربادیانا، پیلوسا و اپاتوریا انجام شد نتایج نشان داد که عصاره استویا پیلوسا داراي قدرت آنتی‏اکسیدانی بیشتري بوده و موجب کاهش بیشتر اندیس پراکسید چربی شد، همچنین غلظت مصرفی ترکیبات شیرین‏ کننده اثر مستقیم بر میزان خاصیت آنتی‏اکسیدانی آن‏ها دارد (حمزه لوئی و همکاران، ۱۳۸۸).

مطالعات نشان داد میزان قند خون با مصرف استویا تنظیم و درمان شده و اگر میزان قند خون نرمال باشد استویا در کاهش آن بی تأثیر است (حسین[۱۶]و همکاران، ۲۰۰۸ ؛ چتسودتیپونگ و مان پراسات، ۲۰۰۹).

بررسی‏های انجام شده  برروي ترکیب غالب استویا یعنی استویوزاید و تأثیر آن در مهار واکنش‏هاي اکسیداسیون خود به خودي روغن‏هاي خوراکی نشان داد که استویوزاید به ­عنوان یکی از سه ترکیب غالب در عصاره‏هاي استویا ربادیانا داراي حداکثر قدرت آنتی‏اکسیدانی و پس از آن استویول بیوزاید می‏باشد (ویلر[۱۷] و همکاران، ۲۰۰۸).

آقایی و همکاران (۱۳۹۰) با استفاده از عصاره‏های اتانولی، متانولی، استونی و آبی برگ گیاه استویا، اثر قند بر باکتری استرپتوکوکوس موتانس را بررسی کرده و به این نتیجه دست یافتند که همه‏ی عصاره‏های برگ گیاه استویا دارای خاصیت ضد‏میکروبی می‏باشند. با توجه به اثر ممانعت کنندگی عصاره‏ی متانولی، اتانولی و استونی برگ گیاه استویا بر روی رشد استرپتوکوکوس موتانس، استفاده از عصاره‏ی این گیاه در خمیر‏دندان و دهان‏شویه توصیه می‏گردد (آقایی و همکاران، ۱۳۹۰).

لچامو[۱۸] (۱۹۹۳) با انجام آزمایش­هایی بر روی بابونه آلمانی گزارش کرد که با افزایش سطح کاربرد کود نیتروژن، ارتفاع گیاه، عملکرد ساقه، تعداد پنجه­های گل دهنده، وزن خشک و تر علوفه، عملکرد دانه و ماده خشک گیاه، شاخه­های فرعی گل دهنده، شاخه­های فرعی اولیه و تعداد گل­ها به­طور قابل ملاحظه­ای افزایش یافت، ولی هیچ­گونه تغییری در ترکیبات ماده مؤثره حاصل نشد.

کومار[۱۹] و همکاران (۲۰۱۳) در مطالعه­ای روی عملکرد کمی و کیفی استویا تحت تأثیر تیمار سرزنی و کاربرد محلول پاشی گزارش کردند که سرزنی نوک جوانه­ی شاخه­های استویا در مقایسه با عدم سرزنی نوک جوانه­ها باعث افزایش ۱۳ تا ۱۷ درصد شاخه­دهی و افزایش عملکرد برگ خشک بدون تأثیر روی کیفیت آن شد. همچنین کاربرد محلول پاشی عناصر غذایی تأثیر قابل توجهی را روی پارامترهای رشد از قبیل صفت عملکرد، محتوای کلروفیل و افزایش معنی­دار عملکرد برگ خشک به میزان ۸ تا ۲۶ درصد نسبت به تیمار شاهد نشان داد. بنابراین سرزنی جوانه­های شاخه­های استویا و کاربرد محلول پاشی نیترات پتاسیم (KNO3) و نیترات کلسیم (Ca(NO3)2) می­تواند باعث افزایش تولید استویا به واسطه­ی بهبود رشد جوانه­ها و فعالیت فیزیولوژی گیاه شود.

بنابراين به­منظور حفظ محيط زيست و رسيدن به كشاورزي پايدار و در كنار آن جبران كمبود عناصر غذايي و رفع نياز غذايي گياهان براي افزايش عملكرد، استفاده از كودهاي بيولوژيكي از مؤثرترين شيوه‌ها مي‌باشد(چر و همکاران، ۲۰۰۶).

طبق گزارشی که شینر و همکاران (۲۰۰۲) دادند كاربرد بيش از حد كودهاي نيتروژنه در آفتابگردان نه تنها آسيب هاي وارده به محيط زيست را افزايش مي­دهد بلکه بر كيفيت دانه­ها تأثير سوء داشته و سبب كاهش غلظت روغن شده و عملكرد را به­ دليل رشد رويشي در گياه افزايش مي­دهد (شینر[۲۰]، ۲۰۰۲ و محمدورزي و همکاران، ۱۳۸۹).

  1. Moiseen
  2. Asonsin
  3. Rita Elkins
  4. Rebaudiana
  5. Pilosa
  6. Eapatoria
  7. Ovatora
  8. Plummera
  9. Salicforia
  10. Serata
  11. Curry
  12. Ashley
  13. Gregersen
  14. Snehal
  15. Madhukar
  16. Hosein
  17. Wheeler
  18. Letchamo
  19. Kumar
  20. Scheiner

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98713
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss