جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تعیین رابطه بهره¬وری نیروی انسانی و سرمایه بر تقسیم سود در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تعیین رابطه بهره¬وری نیروی انسانی و سرمایه بر تقسیم سود در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

بهره وری و عملکرد در سازمان ها و شرکت های مختلف تغییرات فناوری، راندمان فنی و سازمانی و صرفه جویی واقعی هزینه ها را در بر می گیرد. راندمان و عملکرد بالاتر به شرکت اجازه می دهد تا با سطح مشابه ورود ها، بازده بالاتری را ایجاد کند و سرانجام رشد اقتصادی کلی قوی تری را ارائه می دهد (ویلفرید و تاپسوبا، ۲۰۱۹).

در عصر اقتصاد، همه شرکت ها و سازمان ها به دنبال بهبود و ارتقای وضعیت بهره وری و عملکرد خود هستند. سازمان ها، افراد، بخش ها، اتحادیه ها، مدیران و کارکنان همه از واژه های مرتبط با بهره وری و عملکرد استفاده می کنند تا بیان کنند که چگونه می توان کارها را بهتر انجام داد. بهره وری یک مسأله جهانی است و حدود سه دهه است که تلاش هایی در جهت رفع کاستی های آن در سازمان ها شروع شده است و یا به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد و بهره وری سازمان ها بوده اند (جودزاده و همکاران، ۱۳۹۸).

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

پژوهش­های داخلی

رضا تهرانی و محمدعلی خجسته(۱۳۸۷)درتحقیقی رابطه بهره­وری سرمایه با بازده آتی سهام وتأثیر آن بر استراتژی­های سرمایه­گذاری­های ارزشی و رشدی را موردبررسی قرار داده­اند. نتایج این تحقیق نشان داده است که بهره­وری سرمایه به اندازه­گیری توان مدیریت در استفاده بهینه از سرمایه به‌عنوان یکی از منابع مهم و محدود شرکت پرداخته است وانتظار می­رود که سهام شرکت‌های با بهره­وری سرمایه­ی بالا بازده بالاتری نیز داشته باشند.

هدف این مطالعه بررسی چگونگی رابطه بهره­وری سرمایه با بازده آتی سهام در بورس اوراق بهادار تهران و همچنین بررسی تأثیر­گذار رابطه بهره­وری سرمایه و بازده آتی سهام بر دو استراتژی مهم ومتداول ارزشی ورشدی مدنظر قرارگرفته است و همچنین نسبت سود عملیاتی به سرمایه­ی سرمایه­گذاری شده­ی شرکت به‌عنوان شاخص بهره­وری سرمایه و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سرمایه­ی سرمایه­گذاری شده­ی شرکت به‌عنوان شاخص تعیین سهام ارزشی ورشدی به کار گرفته شده است.

درنهایت توجه به بهره­وری سرمایه در تدوین استراتژی­های سرمایه­گذاری در بورس اوراق بهادار تهران در غالب خرید سهام با بهره­وری سرمایه ی بالا وفروش سهام با بهره­وری سرمایه پایین، به سرمایه­گذاران ومدیران پرتفوی پیشنهاد شده است.

حسین اعتمادی و همکاران (۱۳۸۸) بررسی رابطه­ی بین بهره­وری نیروی انسانی و بازده سهام شرکت­ها در بورس اوراق بهادار تهران را موردبررسی قرار داده­اند. نتایج این یافته­ها نشان داده است از آنجایی که هدف اکثر سازمان­ها ایجاد ارزش برای سهامداران است و این مورد در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس در غالب بازدهی سهام متبلور می­شود. لازمه جلب توجه مدیران به مقوله نیروی انسانی، شناسایی تأثیر بهره­وری نیروی انسانی در رسیدن به این هدف و شناسایی موانع احتمالی در این رابطه است.

هدف از این تحقیق ارزیابی تأثیر بهره­وری نیروی انسانی بر بازدهی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده است.نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل رگرسیون وهمبستگی بیانگر این است که بین بهره­وری نیروی انسانی و بازدهی سهام شرکت­ها در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معناداری وجود ندارد و همچنین از این بابت بین شرکت‌های کاربر وسرمایه برتفاوتی وجود ندارد. در ادامه تأثیر نوع صنعت بر این رابطه مورد آزمون قرارگرفته است و این نتیجه به دست آمد که در شش صنعت این رابطه منفی بوده است.

پورحیدری و همکاران(۱۳۸۸)در تحقیقی به بررسی پایدار سیاست تقسیم سود در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته­ بودند. نتیجه پژوهش آن‌ها نشان داده­است که شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران از سیاست تقسیم سود پایداری برخوردارنبوده­اند وهمچنین روند تقسیم سود در سال­های گذشته تأثیر چندانی بر تقسیم سود سال‌های آتی نداشته است.

فروغی و همکاران(۱۳۸۸)در بررسی تأثیر سهامداران نهادی در تقسیم سود در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته­اند، نتایج این تحقیق نشان داده ­است که میزان سهام مدیرتی شرکت بر سیاست­های تقسیم سود شرکت تاثیرگذار بوده­است. این درحالی است که مالکیت سهامداران نهادی تاثیری بر سیاست­های تقسیم سود شرکت­ها نداشته است.

سید عباس شکری(۱۳۸۹) راهکارهای افزایش بهره­وری در سازمان­ها را موردبررسی قرار داده است. این یافته­ها نشان داده است که بهره­وري، به‌منظور اجرايي كردن آن مي­بايست تعريفي هماهنگ و سازگار با شرايط و نيازهاي معين سازمان به كار برده باشد و ازطريق مشاركت كليه كاركنان قدم­هاي موثري را در اين راه برداشته باشد. استمرار يك سيستم بهره­وري، مستلزم اقداماتي چند نظير تسهيم منافع، اصلاح ساختار سازماني، توسعه منابع انساني و…بوده است. راهكارهاي افزايش بهره­وري مستلزم شناخت كافي وضعيت موجود و فرهنگ كاري شركت­ها بوده است. با توجه به تفاوت­هاي مهم در فرهنگ كاري شركت­ها وضعيت موجود آن‌ها مي­توان گفت راهكارهاي افزايش بهره­وري نيز در آن‌ها متفاوت خواهد بود. ازجمله راهكارهاي افزايش بهره­وري مي­توان به كاهش ضايعات، ايجاد تعهد در كاركنان، توجه به كاركنان، استفاده بهينه از استعدادها، ايجاد انگيزه دركاركنان، توجه به تغييرات و… اشاره كرد. درجه تأثیر هر يك از اين راهكارها در افزايش بهره­وري به وضعيت موجود شركت در آن زمينه و ضرورت پرداختن به هريك از اين موارد بستگي دارد، كـه مي­بايست به شكل ماهرانه­اي شناسايي و اولويت­بندي شده و برآن اساس اقدام شده باشد. به‌عنوان‌مثال، در سازماني ممكن است كاهش ضايعات در اولويت اول قرار گيرد و در سازماني ديگر توجه به كاركنان و ايجاد انگيزه در اولويت اول باشد. عدم شناخت كافي از وضعيت موجود شركت­ها و بي­توجهي به اولويت­ها مي­تواند اثرات معكوسي در ميزان بهره­وري داشته باشد. از اين رو قبل از هرگونه اقدامي در افزايش بهره­وري بر روي شناخت كافي وضعيت موجود و اولويت­بندي صحيح راهكارها تاكيد می‌شود .

بــراي آگــاهي از ميزان افزايش بهره­وري مي­بايست آن را در قالب شاخص­هاي مختلف و در دوره­هاي معيني اندازه­گيري كرد. با اندازه­گيري شاخص­هاي بهره­وري مي­توان مشخص ساخت كه تلاش­هاي بهره­وري تاچه حدي مفيد بوده است. اندازه­گيري بهره­وري نيز مي­بايست براساس يك سيستم مناسب و اصولي انجام گيـرد، در غير اين­صورت نمي­توان به نتايج اطمينان و انتظار بهبود در آن رسید. يكي از مـوارد مهم در اندازه­گيري بهره­وري مشخص كردن صحيح طول دوره ارزيابي بوده است كه به عواملي نظير مديريت دسترسي به اطلاعات، ماهيت عمليات توليد واهداف بستگي دارد. از نتايج اندازه­گيري شاخص­هاي بهره­وري مي­توان به‌عنوان ابزاري مناسب جهت برنامه­ريزي­هاي بلند مدت در سطح سازمان استفاده کرد.

عوامل بسياري در تعريف و ديدگاه­هاي مکاتب مختلف نسبت به بهره­وري مؤثر بوده است. در گذشته بهره­وري موردتوجه صاحب نظران ومحققان رشته­هايي مانند اقتصاد روانشناسي صنعتي و سازماني حسابداري؛ فيزيکدانان؛ مهندسان و مديران بوده است.درک دانش؛ تجربه؛ زمينه­ها وشرايط محيطي موجب تعريف وتفسير آن‌ها از بهره­وري به شيوه­هاي مختلف گرديده است. درباره اينکه چگونه سازمان­ها؛ گروه­ها؛ انسان­ها؛ ماشين­ها در محيط­هاي مختلف کار کنند و بهره­وري آنان چگونه بايد سنجيده شود هررشته اصول و بينش خاص خود را داشته است. اهميت مفاهيم مديريت با توجه به سهم آنان در بهره­وري سازماني بوده است. مديران بايد در مورد بهره­وري در کوتاه مدت و بلند مدت تصميم­گيري نمايند تا با مشکلات ناشي از عدم رشد بهره­وري مواجه نشوند.

بهمن بنی مهدوعلی اصغری(۱۳۹۰)درپژوهشی درباره سیاست تقسیم سود که همواره موردتوجه پژوهشگران رشته­های حسابداری و مالی بوده است را موردبررسی قرارداده است. نتایج پژوهش­های انجام‌شده نشان داده است که در بازارهای توسعه‌یافته و توسعه نیافته نیز در زمینه سیاست تقسیم سود متفاوت بوده است. هدف این پژوهش آن است تا اثر نسبت اهرمی را بر سیاست تقسیم سود، بررسی و رابطه آن‌ها را با تقسیم سود به‌صورت یک مدل ریاضی ارائه داده شود. ازاین‌رو، در این پژوهش اثر اهرم مالی بر سیاست تقسیم سود شرکت­ها در ۶۶ شرکت از شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، طی دوره زمانی۱۳۸۰الی۱۳۸۷بررسی شده است. روش تحقیق همبستگی بوده و نتایج نشان می‌دهد، اهرم مالی با تقسیم سود رابطه­ای معناداری نداشته است. اما اندازه شرکت و جریان نقدی عملیاتی رابطه­ای مثبت و معنی­دار با سیاست تقسیم سود داشته است. نتایج این پژوهش، مشابه نتایج برخی از پژوهش­های خارجی انجام‌شده است. این موضوع بیانگر آن است که احتمالا در بازارهای در حال توسعه نظیر بازار سرمایه ایران، در تقسیم سود، به دلیل عدم کارگزاری، توجهی به نسبت اهرمی(نسبت بدهی) نشده است و لذا رابطه­ای بین آن‌ها وجود نداشته است.

یعقوبی و افشارمهر (۱۳۹۰)در تحقیقی تحلیل بهره­وری شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران راموردبررسی قرارگرفته است. یافته­ها نشان داده­است که بهبود بهره­وری در بلندمدت موجب کاهش هزینه­ها و درنتیجه افزایش وپایداری سطح سودآوری شده است. در این راستا شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار در نه گروه همگن سازی شده­اند و سپس برای هریک بهره­وری کل عوامل تولید (TFP)به تفکیک اجزای آن بر سال­های ۸۷-۱۳۸۳ با استفاده از شاخص مالمکوئیست(توابع فاصله) وبا توجه به رهیافت (FGNZ)به‌دست‌آمده. نتایج نشان داده­ است که میانگین تغییرات(TFP) تنها برای صنایع کاشی وسرامیک رشد داشته­است. همچنین میانگین تغییرات (TFP) برای صنایع محصولات غذایی ثابت بوده ­است. اما سایر صنایع با کاهش عملکرد مواجه بوده­اند.

سیدعباس هاشمی،حسنعلی اخلاقی(۱۳۹۰) در پژوهشی، رابطه بین ارزش آتی شرکت با ساختار سرمایه، خط مشی تقسیم سود و سودآوری برای شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران را موردبررسی قرارگرفته است به این منظور، دو فرضیه تدوین شده­است.فرضیه اول، رابطه بین ساختار سرمایه، خط مشی تقسیم سود و سودآوری با ارزش شرکت و در فرضیه دوم، رابطه­ی متغییرهای مذکور با ارزش آتی شرکت مورد آزمون قرارگرفته است. با توجه به مبانی نظری و منابع مرتبط با موضوع، به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده­ها، برای آزمون فرضیه­ی اول مدل رگرسیون خطی چند متغیره و برای اوراق بهادار تهران، در بازده زمانی۱۳۸۰-۱۳۸۷بوده است. برای تعیین نمونه­ی آماری، از روش حذف سیستماتیک استفاده‌شده­است. درنهایت ۱۱۰شرکت موردبررسی قرارگرفته­است. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده­ها بیانگر تأیید هر دو فرضیه با استفاده ازداده­های تابلویی است. به بیان دیگر، بین ساختار سرمایه وسودآوری، با ارزش شرکت رابطه­ی مثبت و معنادار و بین خطی مشی تقسیم سود با ارزش شرکت رابطه­ی معکوس و معناداری وجود داشته است. همچنین، بین متغیرهای بررسی شده و ارزش آتی شرکت، رابطه­ی مثبت و معناداری یافت شده است. علاوه بر این، نتایج نشان داد که احتمال افزایش در ارزش آتی شرکت با بالارفتن نسبت­های ساختار سرمایه، خط مشی تقسیم سود و سودآوری بیشتر شده بود.

اکبرکمیجانی و همکاران (۳۹۱) در تحقیقی، اثر سرمایه انسانی بررشد بهره­وری نیروی کاردر اقتصادایران طی سه دهه گذشته را موردبررسی قرارگرفته است. به نظر می­رسد الگوی سیاست گذاری کشور در جهت ارتقای سرمایه انسانی باید به‌عنوان یکی از استراتژی­های محوری رشد بهره­وری و درنهایت رشد اقتصادی مورد ملاحظه قرار گیرد. بررسی عملکرد بهره­وری نیروی کار طی برنامه­های توسعه کشور حکایت از پایین بودن رشد آن دارد. ارزیابی و برآورد عوامل مؤثر بر بهره­وری نیروی کار با استفاده از مدلARDL نشان می‌دهد که عوامل مهمی مانند انباشت خارجی، سرمایه انسانی در قالب تعداد شاغلان با تحصیلات عالی، انباشت R&D سرمایه فیزیکی و سرمایه­گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله عوامل مهمی هستند که روند رشد بهره­وری نیروی کار را در طول سال­های موردمطالعه توضیح می­دهند. همچنین، انباشت R&D داخلی و متوسط سال­های تحصیل، اثری منفی بر بهره­وری نیروی کار داشته است.

بنی مهد وهمکاران (۱۳۹۲) رابطه بهره­وری را در سرمایه انسانی و سرمایه کارایی شاغل بر سوددهی را موردبررسی قرار داده­اند و به این نتیجه رسیده­اند که این رابطه­ی معناداری بوده است. این مطالعه به بررسی تأثیر شاخص­های شرکت بهره­وری، یعنی بهره­وری سرمایه انسانی و بهره­وری سرمایه به کار گرفته شده در از دست دادن شرکت‌های بی ثمر در بورس اوراق بهادار تهران فهرست شده پرداخته است. داده­ها از یک نمونه از ۵۴ شرکت‌های بی­ثمردر دوره زمانی ۱۳۸۷-۱۳۸۱ به‌دست‌آمده­است. نتایج رگرسیون نشان داده است که هر دو بهره­وری سرمایه انسانی و بهره­وری سرمایه به کار گرفته شده با از دست دادن شرکت رابطه منفی داشته است یافته­های دیگر نشان داده است که اندازه شرکت و همچنین رشد فروش تأثیر منفی بر از دست دادن شرکت داشته است. بااین‌حال، ما رابطه بین مالکیت دولتی و از دست دادن شرکت را موردبررسی قرارگرفته است.

پژوهش های خارجی

ریاحی-بلکویی (۱۹۹۹)درمطالعه­ای نشان دادند که شاخص بهره­وری از طریق نسبت ارزش اضافه شده به کل دارایی محاسبه‌شده است، در کنار نسبت­های سنتی حسابداری نشانگر مفیدی است. یافته­های این پژوهش نشان داده است که با تجزیه‌وتحلیل شاخص سودآوری، بهره­وری شرکت بر اساس ارزش‌افزوده می­تواند مفید باشد. در واقع، این شاخص می‌تواند اطلاعات مفیدی برای استفاده کنندگان شرکت در جهت درک بهتر عملکرد شرکت ارائه داده باشد. بهره­وری پایین نشان می‌دهد که یک شرکت نمی­تواند محدودیت­ها و منابع ارزشمند خود را به­صورت کارآمدی اعمال کند تا به این طریق محصول و سرویس خود را ایجاد سازد.

چاندی نشان داد که فقدان برنامه­های استراتژیک در مدیریت مناسب سیستم­های اطلاعاتی، روش­های سنتی و برنامه­ریزی ضعیف سرمایه انسانی در هند، تأثیرات منفی در بهره­وری داشته­اند.

سان و همکاران (۲۰۰۲) یافتند که سودآوری شرکت‌های خصوصی در چین اعلام شده است. نویسندگان این مطلب نتیجه­گیری کرده­اند که مالکیت دولتی رابطه مثبتی با سوددهی داشته است

کلین و مارکوارت(۲۰۰۶) در تحقیقی، عوامل مؤثر بر ضرر و زیان شرکت­ها درآمریکارا به مدت ۴۰ سال و طی سال­های ۱۹۵۱ تا ۲۰۰۱ را موردبررسی قرار داده­اند. آن‌ها دریافتند که بهره­وری پایین یکی از عوامل مؤثر بر عدم سوددهی شرکت بوده­است. علاوه بر این، اندازه شرکت، محافظه کاری حسابداری، جریان پول نقد از عملیات و چرخه عملیات به‌عنوان عوامل دیگر مؤثر شناخته شده­اند.

بیرمن و کنگ (۲۰۰۷) درتحقیقی صنعت فولاد در کره جنوبی، رابطه­ی بهره­وری و سوددهی را مورد تحقیق وتفحص قرار داده­اند. یافته­های آنان نشان داده است که شاخص بهره­وری بر اساس ارزش‌افزوده، شاخص بهتری در مورد عملکرد نسبت به سوددهی بوده است.

بتازی و همکاران (۲۰۰۸) در تحقیقی به بررسی بهره­وری، سودآوری و عملکرد مالی در ایتالیا و در خلال سال­های ۱۹۸۸ الی ۲۰۰۳، نشان داده و موردبررسی قرار داده است که رشد شرکت ارتباط مستقیمی با شاخص بهره­وری منابع انسانی و سودآوری داشته است. مضاف اینکه، شرکت­هایی که بهره­وری بالاتری داشتند، سود بیشتری داشته­اند و درنتیجه رشد سریع­تری نیز آید آنان شده است.

بلکویی(۲۰۱۱)، در تحقیقی با استفاده از شاخص بهره­وری بر اساس ارزش‌افزوده به‌عنوان شاخص عملکرد اقتصادی شرکت، تحقیقی را در قبل و بعد از اصلاح ساختار مالی شرکت انجام داده است. این یافته­ها نشان داده است که بهره­وری از شرکت‌ها که کاهش عمودی را در هم ادغام کرده و بهره­وری از شرکت‌های تابعه افقی که کارهای مختلفی را انجام داده، افزایش‌یافته است.

بنکر و همکاران(۲۰۱۲) در تحقیقی تأثیر بهره­وری و سوددهی بهتر در صنعت ارتباطات از راه دور دولت ایالات‌متحده آمریکا را موردبررسی قرار داده­اند. یافته­ها نشان داده است که، اگر رقابت در بازار افزایش یابد، بازگشت قیمت شرکت کاهش خواهد یافت. بااین‌حال، شرکت­ها برای جلوگیری از کاهش سوددهی به دلیل کاهش توانایی‌شان در بازگشت قیمت، از طریق افزایش تولید بهره­وری خود را بهبود بخشیده­اند.

جورزیوجورزپه(۲۰۱۳) در پژوهشی به تجزیه‌وتحلیل سری­های زمانی بهره­وری نیروی کار در ایتالیا را در مقابل کشورهای اروپایی و ایالات‌متحده آمریکا موردبررسی قرار داده­اند. این یافته­ها نشان داده است که این مقاله باهدف تجزیه‌وتحلیل بهره­وری نیروی کار در هر ساعت در صنایع تولیدی از چهار کشورصنعتی: آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات‌متحده آمریکا، بین سال­های ۱۹۵۰ و ۲۰۱۰ به‌دست‌آمده است. رایج است با استفاده از روند نزدیک چرخه­های مشترک به تجزیه سری روند و چرخه­ها که از چهار بخش تولیدی که به سه روند مشترک و یک چرخه معمول به اشتراک گذاشته شده و پرداخته است. علاوه براین، چرخه روند و نوآوری یک رابطه منفی که رویکرد “هزینه فرصت ” بوده است را به بهره­وری پشتیبانی رشد نشان داده است. درنهایت، به‌استثنای ایتالیا روند نوآوری معمولاً بزرگ‌تر از چرخه نوآوری بوده است.

کاگلایان و دمیر(۲۰۱۴) در تحقیقی به بهره­وری شرکت، اوراق بهادار حرکات نرخ، منابع مالی و صادرات را موردبررسی قرار داده­اند. این یافته­ها سطح بهره­وری و نوسانات تأثیرات نرخ ارز واقعی بر رشد شرکت‌های تولیدی را با بررسی و دسترسی ناهمگن به بدهی و بازارهای سهام داخلی و خارجی در ترکیه نشان داده است. درحالی‌که نوسانات بهره­وری بر رشد تأثیر منفی گذاشته، داشتن دسترسی به سهام داخلی و یا خارجی، اوراق قرضه­ای ایجاد نموده است که نمی­تواند این اثرات را کاهش داده باشد.

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-10-30
كد : 98741
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss