جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده: تغييرات قابليت آنتي اکسيداني و زنده ماني دو نوع باکتري پروبيوتيک در طي نگهداري ماست کم چرب

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: تغييرات قابليت آنتي اکسيداني و زنده ماني دو نوع باکتري پروبيوتيک در طي نگهداري ماست کم چرب

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

امروزه با توجه به مجموع تعاريف موجود در منابع علمي مي­توان تعريف جامع زير را در ارتباط با پروبيوتيک ­ها ارائه داد “میکرورگانیسم­های زنده­ای می­باشند که زمانی که به اندازه­ی کافی تجویز شوند، اثرات سلامتی بخشی را در میزبان اعمال می­کنند. این اندازه­ی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما نبایستی از ۸ ۱۰ تا ۱۰ ۱۰ کلونی به ازای هر گرم از ماده­ی حامل پروبیوتیک کمتر باشد (وویست، ۲۰۰۰). زمانی که این میکروارگانیسم­ها وارد بدن می­شوند، برخی از آنها قادر به مقاومت در برابر شرایط فیزیکوشیمیائی موجود در دستگاه معده ای-روده ای می­باشند (سالمینن و همکاران، ۱۹۹۸)[۱]. سویه­هائی که عموماً به عنوان پروبیوتیک مورد استفاده قرار می­گیرند به جنس بیفیدیوباکتریوم و لاکتوباسیلوس تعلق دارند. برخی از گونه­های مورد استفاده در فرآورده­های پروبیوتیک عبارتند از :

۱) باکتری­های تولیدکننده­ی اسید لاکتیک (LAB) نظیر لاکتوباسیلوس، بیفیدیوباکتریوم، استرپتوکوکوس

۲) سویه­های باکتریائی غیر لاکتیکی : باسیلوس، پروپیونی باکتریوم

۳) مخمرهای غیر پاتوژن: ساکارومایسس

۴) کوکوباسیل­های بدون تاژک غیر اسپورزا (باستانی و همکاران، ۲۰۱۲)[۲]

از آنجا که اغلب پروبيوتيک ها به دو جنس لاکتوباسيلوس و بيفيدوباکتريوم تعلق دارند، در ادامه ويژگي هاي اکولوژيکی، تاکسونوميکي و نيازهاي رشدي آن ها بررسي شده است.

 

جنس لاکتوباسيلوس

باکتري هاي اين جنس ميله­اي شکل،گرم مثبت،کاتالاز منفي،غيراسپورزا و معمولا غير متحرک بوده و قادر به احياي نيترات مي باشند.لاکتوباسيل مقاومت زيادي در برابر نمک و پادزيست ها دارند (فولر، ۱۹۸۹)[۳]. باکتري­هاي اين جنس قادرند در حضور کشش سطحي پايين ايجاد شده به وسيله نمک هاي صفراوي در روده کوچک، به خوبي رشد و پرگنه سازي کنند. اين باکتري­ها پرتوقع بوده و هوادوست جزئي (ميکروآئروفيل) هستند. دماي بهينه رشد آن ها C˚ ۴۰-۳۵ است و در دماهاي کمتر از C˚ ۱۵ رشد نمي­کنند. pH بهينه براي رشد آن ها ۶-۵/۵ مي­باشد و در pH کمتر از ۴ رشد آن ها متوقف مي گردد.لاکتوباسيل به اسيد و فرآورده­هاي اسيدي نظير ماست حساس هستند و به همين دليل قابليت زيستي و بقاي آنها در چنين فرآورده­هايي در طي تخمير و به ويژه در دوره نگهداري کاهش مي­يابد (گومزو مالکاتا، [۴]۱۹۹۹; سارلاو همکاران، ۲۰۰۰[۵]).

لاکتوباسيل را برا اساس الگوي تخمير گلوگز به دسته همگون- تخمير و ناهمگون- تخمير طبقه بندي مي کنند. دسته اول ،گلوگز را از مسير گليکوليز که شامل تبديل گلوگز به دو مولکول پيرووات و سپس دو مولکول اسيد لاکتيک همراه با ATP2 است، تخمير مي کنند. دسته دوم، از مسير پنتوز – فسفات که در آن يک مولکول گلوگز به مولکول هاي لاکتات، CO2، اتانول و ATP 1 تبديل مي­شود، تخمیر مي­کنند.آنزيم اساسي اين مسير، فسفوکتولاز است که در لاکتوباسيل نا همگون-تخمير وجود دارد.گونه­هاي لاکتوباسيلوس پاراکازئي زير گونه تولرانس، لاکتوباسيلوس پاراکازئي زير گونه پاراکازئي، لاکتوباسيلوس پلانتاروم، لاکتوباسيلوس رامنسوس و لاکتوباسيلوس کازئي  ناهمگون- تخمير اختياري، گونههايلاکتوباسيلوس روتريو لاکتوباسيلوس فرمنتوم ناهمگون-تخمير اجباري و گونه­هاي لاکتوباسيلوس گاليناروما،لاکتوباسيلوس هلوتيکوس، لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس، لاکتوباسيلوس گاسري، زير گونه ساليواريوس و لاکتوباسيلوس کرسيپاتوس همگون-تخمير اجباري مي­باشند (ساندرس و کلينهامر، ۲۰۰۱)[۶]. لاکتوباسيلوس در بدن انسان و حيوانات به عنوان فلور طبيعي زندگي مي­کنند. از مهمترين گونه­هاي ساکن در روده انسان مي­توان به لاکتوباسيلوس روتري، لاکتوباسيلوس برويس، لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس، لاکتوباسيلوس کازئي و لاکتوباسيلوس پلانتاروم اشاره کرد (ميکلسار و همکاران، ۱۹۹۸)[۷]. در توليد غذاهاي پروبيوتيک گونه لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس بيشترين کاربرد را دارد.

 

جنس بيفيدوباکتريوم

بيفيدوباکتريوم ها گرم مثبت،کاتالاز منفي، غيراسپورزا، اوره آز مثبت و معمولاً غير متحرک بوده و اغلب ميله اي کوتاه اند که بر حسب  نژاد و شرايط غذايي محيط کشت تغيير مي­کند. دماي بهينه رشد در محدوده C˚ ۴۱-۳۷ و pH بهينه رشد آنها در محدوده ۷-۵/۶  قرار دارد و در pHکمتر از ۵-۵/۴  رشد آنها متوقف مي­گردد. به اسيد حساسيت زيادي دارند و بي­هوازي اند، بنابراين اکسيژن مولکولي براي آنها سمي است. بيفيدوباکتريا اغلب پرتوقع بوده و براي رشد به ازت آلي غير پروتئيني و ويتامين­هاي گروه B نياز دارند (گومز و مالکاتا، ۱۹۹۹)[۸]. قابليت چسبندگي بيفيدوباکتريا به سلول هاي اپيتليال روده در مقايسه با لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس بيشتر است. باکتري­هاي اين جنس، قندها را از مسير فروکتوز ۶-فسفات و مسير جانبي بيفيدوس تخمير مي­کنند. از نظر الگوي تخمير گلوگز، ناهمگون هستند. محصولات ناشي از تخمير دو مول قند هگزوز (شش کربنه)، سه مول استات و دو مول لاکتات مي­باشد. به علاوه، مقدار ناچيزي گلوکونات و اسيد فرميک نيز توليد مي­شود. باکتري­هاي اين جنس ساکاروليتيک (قند-کافت) مي­باشند، بنابراين شير محيط مناسبي براي رشد باکتري­هاي اين جنس نمي باشد (شاه، ۲۰۰۱)[۹]

فقط شش گونه از باکتري­هاي اين جنس شامل بيفيدوباکتريوم لنگوم، بيفيدوباکتريوم بروي، بيفيدوباکتريوم آدوليس کنتيس[۱۰]، بيفيدوباکتريوم لاکتيس، بيفيدوباکتريوم بيفيدوم و بيفيدوباکتريوم اينفنتس در غذاهاي انساني مورد استفاده قرار مي­گيرند (گومز و مالکاتا،۱۹۹۹). جنس بيفيدوباکتريا فراوان­ترين جنس در فلور طبيعي روده بزرگ انسان مي­باشد. نه گونه بيفيدوباکتريوم اينفنتيس، بيفيدوباکتريوم سودوکانتولاتوم، بيفيدوباکتريوم کانتولاتوم، بيفيدوباکتريوم لنگوم، بيفدوباکتريوم بيفيدوم، بيفيدوباکتريوم دتييوم،بيفيدوباکتريوم آنگولاتوم و بيفيدوباکتريوم بروي داراي خاستگاه انساني مي­باشند (بالونگو، ۱۹۹۸)[۱۱]. نوع و نسبت اين گونه­ها با افزايش سن تغيير مي­کند. بيفيدوباکتريوم لنگوم و بيفيدوباکتريوم آدولس کنتيس در بدن افراد بالغ و بيفيدوباکتريا لنگوم در روده نوزادان بيشترين جمعيت بيفيدوباکتريا را به خود اختصاص داده­اند (ميتسوکا،۱۹۹۰)[۱۲] .

 

فرآورده­های لبنی پروبیوتیک

یکی از فاکتورهای مهم در تولید فرآورده­های غذائی پروبیوتیک، نوع ماده­ی غذائی می­باشد. این مواد غذائی می­بایست علاوه بر اینکه پروبیوتیک­ها را در حین هضم خود از دستگاه گوارش عبور می­دهند، همچنین حاوی اجزای عملگری باشند که با پروبیوتیک نیز دارای برهمکنش می­باشند و فعالیت آنها را تحت تاثیر قرار می­دهند. میزان چربی، نوع پروتئین، کربوهیدرات و pH رشد و بقای پروبیوتیک­ها را تحت تاثیر قرار می­دهد. فرآورده­های لبنی وسیله­ی مناسبی برای رسانش پروبیوتیک­ها به دستگاه معده ای-روده ای می­باشند. پنیر، ماست، بستنی و سایر فرآورده­های لبنی به وفور برای این منظور مورد استفاده قرار می­گیرند (سوکول و همکاران، ۲۰۱۰)[۱۳].

[۱]– Salminen et al., 1998

[۲]– Bastani et al., 2012

[۳]– Fuller, 1989

[۴]– Gomes & Malcata, 1999

[۵] – Saarela et al., 2000

[۶]– Sanders &klaenhammer,2001

[۷]– Mikelsaar et al., 1998

[۸]– Gomes & Malcata, 1998

[۹]– Shah. 2001

۳-Bifidobacterium adolescentis

۴-Ballonguo, 1998

۵– Mitsuoka, 1990

[۱۳]– Soccol et al., 2010

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-11-01
كد : 98941
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss