جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال آماده مهندسی شیمی: اثر مواد افزودنی بر مورفولوژی کریستال در فرآیند تبلور اگزالات کلسیم

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده مهندسی شیمی: اثر مواد افزودنی بر مورفولوژی کریستال در فرآیند تبلور اگزالات کلسیم

دانلود پروپوزال آماده رشته مهندسی شیمی و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

کریستالیزاسیون از محلول، از مهمترین عملیاتی است که قادر به تولید محصولاتی با بالاترین خلوص می‌باشد. شکل و اندازه‌ کریستال روي سرعت انحلال آن مؤثر است. در صنعت داروسازي سرعت انحلال، اهمیت زیادي دارد. کنترل ضعیف بر شکل و اندازه بلورهاي تولیدي، نتایج غیر‌‌ قابل قبولی در مراحل بعدي مثل زمان فیلتراسیون و خشک کردن را به دنبال دارد.

انواع مختلف فرآیند تبلور صنعتی وجود دارد که در آنها محصول مطلوب نهایی، به خواسته بازار بستگی دارد. در صنعت کود شیمیایی، مورفولوژي رشد و توزیع اندازه ذرات اهمیت دارد چرا که خواص محصولات مثل جداسازي، روان شدن، فشرده سازي، انحلال و بسته‌بندي را تعیین می‌کند. محصولات باید در مدت زمان ذخیره‌سازي، متعادل باشند و قابلیت انحلال مناسب برای جذب شدن توسط زمین و گیاه را داشته باشند. در صنعت داروسازي، این مسئله حساس‌تر می‌شود (Sangwal, 2007). در یک کریستالیزاسیون مطلوب، محصول دارای سطحی صاف و خلوص بالاست و اندازه‌ی ذرات نیز با توجه به کاربرد آن تعیین می‌شود.

……………………………

بیماری سنگ کليه

اگر چه كلیه‌ها عضوهای كوچكی هستند، ولی از وظایف حیاتی زیادی از جمله تصفیه نمودن مواد زائد و مایعات اضافی از خون را به عهده دارند كه در حفظ سلامتی عمومی بدن مؤثر است. بیماری شدید كلیه، ممكن است منجر به نارسایی كامل آن شود، كه نیازمند درمان با دیالیز یا پیوند كلیه برای جلوگیری از مرگ است .

بيماري سنگ‌هاي کليوي به يکي از شايع­ترين بيماري‌ها در قرن اخير تبديل شده است. سنگ‌هاي کليوي انواع مختلفي دارند و از مواد آلي و غير آلي تشکيل شده‌اند. ترکيبات غير آلي مهمترين قسمت تشکيل‌دهنده آن‌ها هستند که تقريبا ۹۸ درصد از وزن سنگ‌ها را تشکيل مي‌دهند. سنگ­هاي کلسيمي نظير اگزالات کلسيم و فسفات کلسيم از معمول­ترين سنگ‌هايي هستند که در کليه رسوب مي‌کنند و بيش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از آن‌ها از اگزالات کلسيم تشکيل شده­اند (۱۹۹۳ Khan,).

……………..

اگزالات کلسيم[۱]

اگزالات کلسيم جامدي سفيد رنگ است با فرمول شيميايي CaC2O4 که در شکل ۱-۳ ساختار مولکولي آن نشان داده شده است. بسته به شرايط تبلور کريستال­هاي اگزالات کلسيم به سه گونه اگزالات کلسيم مونوهيدرات (COM)، اگزالات کلسيم دي­هيدرات (COD) و اگزالات کلسيم تري­هيدرات (COT) تشکيل بلور مي‌دهد.

……………..

پتاسیم سیترات[۲]

پتاسیم سیترات، نمک پتاسیم از سیتریک اسید با فرمول مولکولیC6H5K3O7  می‌باشد که به عنوان افزودنی غذایی جهت تنظیم اسیدیته کاربرد دارد. سيترات مانع ايجاد تركيب‌هاي كلسيم و اتصال كريستال‌هاي فسفات و اگزالات كلسيم مي‌شود كه مي‌توانند هسته‌اي برای ايجاد سنگ‌هاي ادراري باشند. از طرفي سيترات به کلسیم در ادرار چسبیده و با افزايشpH  و قليايي شدن ادرار مانع تشكيل سنگ‌هاي اسيد‌اوريكي و کلسیمی می‌شود (Dalirani, 2010).

مواد سیترات‌دار بعنوان قليايي‌كننده ادرار و ضد سنگهاي ادراري اوراتي[۳] و سيستيني[۴]، و ضد سنگهاي ادراري كلسيمي شناخته می‌شوند که مکانیزم اثر آن‌ها در زیر آورده شده است.

………………….

عوامل مؤثر در تغییر شکل بلور

شکل کریستال­ها تابعی از ساختمان مولکولی آن­ها و سرعت رشد سطوح مختلف آن­ها می‌باشد. شرایط خاصی از کریستالیزاسیون ممکن است موجب رشد سریعتر بعضی از سطوح نسبت به سطوح دیگر شود. بنابراین با تغییر شرایط می­توان کریستال­هایی با شکل­های متفاوت از یک جسم واحد ساخت. مثلاً بعضی شرایط موجب کریستال­های سوزنی می­شوند، درحالیکه در شرایط دیگر می­توان از همان جسم کریستال­های ورقه­ای ساخت (Kittel, 1996). شرایطی که بر شکل کریستال تأثیر می­گذارند عبارتند از نوع حلال، pH محلول، غلظت، وجود ناخالصی، میزان فوق­اشباعیت، دامنه دمای کریستالیزاسیون و غیره، که بطور خلاصه به بعضی از آنها اشاره می شود.

………………..

اثر فوق­اشباعی

میزان فوق­اشباع می­تواند بر شکل کریستال حاصله اثر بگذارد. دلیل این پدیده گوناگونی وابستگی شدت رشد سطوح مختلف کریستال به میزان فوق­اشباع می­باشد. این فاکتور روي همگنی بلور تأثیر می­گذارد. وقتی محلول به شدت فوق­اشباع است، همگنی بلورها کمتر و زمانی که فوق­اشباعی محلول کم است، بلورها از همگنی بیشتري برخوردار هستند. عامل فوق­اشباعی، تأثیر قابل­توجهی روي شکل بلور و تعداد سطوح آن دارد (خدایی، ۱۳۸۷).

………………

اهمیت و ضرورت مسأله

همانطوری که ذکر شد بیماری سنگ‌کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. با توجه به اينکه اگزالات کلسيم مهمترين ماده تشکيل دهنده سنگ‌هاي کليوي مي‌باشد تبلور اين ماده مورد توجه محققان زیادی قرار گرفته است.

…………………..

اهداف پژوهش

هدف از اين تحقيق بررسي اثر تری ‌پتاسیم ‌سیترات بر روي ساختار و شکل كريستال‌هاي اگزالات كلسيم به عنوان اصلي‌ترين جز اكثر سنگ‌هاي كليه است.

مرور منابع و پیشینه تحقیق:

با توجه به اينکه اگزالات کلسيم مهمترين ماده تشکيل دهنده سنگ‌هاي کليوي مي‌باشد، تبلور اين ماده مورد توجه محققان قرار گرفته است. لیانگ و همکارانش در سال ۲۰۰۹ اثر نانوذرات سلنيوم را بر تبلور اگزالات کلسيم بررسي کردند. نتايج اين مطالعه نشان داد که نانو ذرات سلنيوم مي‌تواند با اگزالات تشکيل پيوند دهد و منجر به کاهش تشکيل اگزالات کلسيم شود. همچنين اين نانوذرات مي‌تواند از رشد و به هم چسبندگي[۵] بلورها جلوگيري کنند و گونه­ي آن­ها را از COM به COD تغيير دهد (Liang et al., 2009).

………………….

روش تحقیق:

در این تحقیق ماده‌ی افزودنی تری پتاسیم سیترات تحت شرایط مختلف از نظر دما، غلظت، شدت اختلاط، وpH   به روش طراحی آزمایش تاگوچی و در سه سطح متفاوت در قالب طراحی آماری آزمایش و آرایه متعامد L9( مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بلورهاي تشکیل شده از فرآیند کریستالیزاسیون در هر یک از روش‌ها، فیلتر شد و خشک گردید. پس از آن، شکل بلورها با استفاده از عکس‌برداری میکروسکوپی الکترونی SEM مورد ارزیابی قرار گرفتند.

………………….

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری ، انجام رساله ، انجام پروپوزال دکتری ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده

 

[۱]– Calcium oxalate

[۲]– Potassium Citrate

[۳]– Urate

[۴]– Cystine

[۵]– Aggregation

2019-03-06
كد : 13664
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss