جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده مطالعات زنان: بررسی اثر خوداشتغالی زنان روستایی بردرآمدخانوار: مطالعه ی موردی تعاونی های زنان روستایی دراستان فارس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده مطالعات زنان: بررسی اثر خوداشتغالی زنان روستایی بردرآمدخانوار: مطالعه ی موردی تعاونی های زنان روستایی دراستان فارس

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

اشتغال از ديدگاه كلان اقتصادي از جنبه هاي مختلف هم چون درآمدزايي، توليد و كارآفريني، توسعه دانش و فناوري و غيره اهميت دارد. از ديدگاه اجتماعي نيز به انسان منزلت، جايگاه و موقعيت اجتماعي و حس اعتماد به نفس مي بخشد. مشغول به كار شدن، استفاده از نيروهاي ذاتي، مهارت ها، دانش و مديريت شخصي براي شروع كار و به انجام رساندن فعاليت مختص گروه خاصي نيست.  مردان و زنان در يك جامعه مي توانند با  موقعيت هاي كاري كه براي آنان فراهم مي شود و يا خود خلق مي كنند، به اشتغال بپردازند و در عين حال آن را تحت تأثير قرار دهند. میزان اشتغال مانند هر متغیر اقتصادی و اجتماعی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از آن جمله می توان به میزان تولید، سرمایه گذاری، سطح دستمزدها، سطح قیمت ها، سیاست های دولت و تجارت خارجی اشاره کرد (پاسبان، ۱۳۸۵).

طی دو سه دهه ی اخیر با افزایش جمعیت، تقاضا برای کار افزایش پیدا کرده است. مشکلات پیدا کردن کار، میزان دستمزدها، عدم تناسب شغل با مدرک تحصیلی و به دنبال آن بیکاری، باعث شد خوداشتغالی و کارآفرینی به عنوان راه حل خارج شدن از معضل بیکاری مورد توجه قرار گیرد. این رویکرد از سوی سیاست گذاران و دولت مردان در قالب پرداخت وام و اعتبارات بانکی مورد حمایت قرار گرفت به دلیل پتانسیلی که طرح های کارآفرینی در ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری دارند. چون علاوه بر ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای فرد کارآفرین، برای افراد دیگری نیز که جویای کار هستند اشتغال ایجاد می شود. اما از آنجا که دریافت این وام ها با توجه به مبلغ وام در ازای اخذ ضمانت و وثیقه هایی ممکن است، معمولا̋ این وام ها توسط سرمایه داران دریافت می شود و افراد کم درآمد و یا با سرمایه های محدود و مخصوصا̋ زنان که معمولا̋ دسترسی شان به منابع محدود و فاقد زمین و وثیقه های لازم برای دریافت وام می باشند با مشکل مواجه شده و از کارآفرینی باز می مانند. از طرف دیگر درجوامع روستایی که بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت کشور را در خود جای داده اند با توجه به اینکه از سطح تحصیلی و درآمدی کمتری برخوردار هستند کمتر به فکر خوداشتغالی و کارآفرینی هستند و اکثرا̋ به شیوه ی سنتی با امکاناتی که در روستا در اختیار دارند به کشاورزی مشغول هستند. در این مسیر زنان روستایی نیز که تقریبا̋ نیمی از جمعیت روستاها را تشکیل داده اند پا به پای مردان در فعالیت های کشاورزی مشارکت می کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده زنان روستایی ۴۰درصد از نیروی کار بخش کشاورزی را تشکیل می دهند و۵۰ درصد از فعالیت های مربوط به تولیدات کشاورزی به وسیله آن ها انجام می شود. ضمن این که در تمام مراحل پرورش دام نقش بسزایی دارند و ۷۵ درصد تولیدات صنایع دستی کشور نیز توسط آنها تولید می شود (آجیلی و دانایی، ۱۳۸۴). اما آمار و ارقام مربوط به فعالیت های زنان به دلایل گوناگون، واقعیت ها را نشان نمی دهد. به دلیل اینکه بیشتر زنان در مقابل کارشان پول دریافت نمی کنند و فعالیت های تولیدی آنها جز کارهای خانه به حساب می آید. به گونه ای که بر اساس آمار ۱۳۹۰ در روستاهای استان فارس جمعیت کل فعال از نظر اقتصادی ۱/۳۲ درصد بوده است که از این میزان ۲/۵۵ درصد را مردان و تنها ۲/۱۰ درصد را زنان تشکیل داده اند (مرکز آمار ایران، ۱۳۹۰). از اینرو زنان روستایی را نامرئی ترین مشارکت کنندگان در فرآیند اقتصادی می دانند (فانی[۱]، ۱۹۹۶).

محدودیت دسترسی زنان به عوامل تولید (زمین، اعتبارات و تکنولوژی های پیشرفته)، قانع بودن به شرایط موجود، سطح تحصیلات اندک، آگاهی نداشتن از حقوق اساسی خویش و همچنین موانع فرهنگی و اجتماعی که زنان را عهده دار فعالیت خانه داری و تربیت و مراقبت فرزندان می دانند و اشتغال و فعالیت بیرون از منزل را به عهده ی مردان می دانند مهمترین موانع مشارکت زنان روستایی در بازار کار می باشند. در حالیکه زنان روستایی با داشتن تجربه و دانش بومی علاوه بر فعالیت خانه داری می توانند نقش مهمی در بازار کار و کارآفرینی داشته باشند و با کسب درآمد در رشد و توسعه ی اقتصادی کشور سهیم شوند (خانی و احمدی، ۱۳۸۸). در برنامه کار کنفرانس جهانی اصلاحات اراضی و توسعه ی روستایی نیز آمده است: زنان باید همگام و همپای مردان در فرآیند توسعه روستایی سهیم و شریک باشند و به طور کامل در بهبود وضع زندگی ساکنان مناطق روستایی، ایفای نقش نمایند (پورطرق، ۱۳۸۰). در همین راستا برای واقعی تر شدن نرخ مشارکت زنان روستایی در بازار کار، خوداشتغالی و کارآفرینی زنان روستایی و کسب درآمد به خصوص برای خانوارهای کم درآمد و فقیر، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست (شوهر به دلیل اعتیاد قادر به پرداخت نفقه همسر و فرزندانش نباشد.) با امکانات موجود در روستاها و کاهش فقر روستایی، از سوی دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی طرح هایی از جمله صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، طرح حضرت زینب (س) و تعاونی های زنان روستایی تشکیل شد که از بین آنها چون بنا به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بخش تعاون یکی از پایه های نظام اقتصادی کشور قلمداد شده و جایگاه آن جلوتر از بخش خصوصی قرار گرفته است (وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی، ۱۳۸۴)، تعاونی های زنان روستایی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند و گسترش بیشتری یافتند.

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

پروژه آماده مدیریت، حسابداری، پروپوزال آماده تقریبا رایگان ارشد و دکتری روانشناسی، پرسشنامه و ترجمه آماده کشاورزی، علوم سیاسی، معماری، عمران و همه رشته های دانشگاهی، پروپوزال پر شده مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی، ترجمه مقالات آماده، پروپوزال با مقاله بیس آماده

 

۱- Fani

2019-03-08
كد : 17382
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss