جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دعوای جمعی در نظام حقوقی ایران

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  دعوای جمعی در نظام حقوقی ایران

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در این تحقیق می­توان اظهار داشت، دعاوی جمعی معمولاً در مواردی قابلیت طرح می­یابند که عمل زیانباری توسط شخص متخلف در سطح گسترده و انبوهی رخ داده و افراد متضرر از بابت عمل غیرقانونی واحد یا اعمال مشابهی مدعی حقی بوده و ادعای کلیه آن­ها دارای جهات مشترکی می­باشد.

در حقیقت در مواردی که اقدامات زیان­بار خوانده، به تعداد زیادی از افراد خسارت وارد می­کند، طرح دعاوی مجزا و انفرادی هزینه­بر بوده و ممکن است موجب صدور احکام متعارض شود، به­علاوه از آنجایی که با حدوث اختلاف و ورود به مرحله­ی تصمیم­گیری در جهت حل و فصل و اقامه دعاوی، افراد  همواره با هزینه‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم و همچنین هزینه­های غیرمالی همچون صرف زمان و یا تنش روانی روبه­رو هستند و هنگامی ادعاهای خود را برای رسیدگی به دادگاه می­برند که از نظر اقتصادی، منافع حاصله از آن بر این هزینه­ها برتری داشته­باشد، ازاین­رو در مواردی که از عمل واحد خسارات جزئی به هریک از افراد وارد می­شود و هزینه­ی مطالبه آن در مقایسه با مبلغ دریافتی به صرفه نمی­باشد، به احتمال زیاد هیچ دعوایی علیه خوانده متخلف اقامه نمی­شود و در نتیجه شخص متخلف هیچ­گاه به فکر اصلاح رفتار خود نخواهد بود. هرچند دولت­ها همواره با وضع قوانین و ضمانت اجراهای مدنی، کیفری و حتی اداری در پی بازدارندگی متخلفان و جبران زیان افراد می­باشند، اما تجربه و آمار نشان می­دهد که این تمهیدات به تنهایی کافی نیست، درنتیجه برای رسیدن به اهداف پیش­گفته یعنی جبران خسارات افراد در سطح گسترده، اصلاح رفتار متخلف و بازدارندگی ناقضان بالقوه حقوق، باید مکانیزمی وجود داشته­باشد تا با کاهش هزینه­ها، استفاده بهینه از زمان و افزایش کارایی قضایی، امکان استیفای حقوق پراکنده­ی گروه زیادی از افراد را فراهم آورد، حقوقی که در صورت عدم وجود روش کارآمد و موثر، فرصت رسیدگی و طرح نخواهند یافت. دعاوی جمعی نیز راه­حلی است که با اجتماع ادعاهای افراد در یک دعوا، موجب احقاق حقوق متضررین به بهترین نحو شده و در تسهیل اقامه دعاوی در قلمروی ادعاهای­کوچک نقش مهمی را ایفا می­نماید.

ریشه­های دعاوی جمعی به قرون ۱۷ و ۱۸ حقوق انگلستان بازمی­گردد، اما رشد و بالندگی آن در حقوق ایالات متحده اتفاق افتاده­است و امروزه در زمره قدرمندترین ابزارهای قانونی ممکن در این کشور محسوب می­گردد. در این دعاوی که به نمایندگی فرد یا افرادی از سوی تعداد زیادی از افراد دیگر علیه یک یا چند خوانده مطرح می­شود، دادگاه یک یا چند فرد را از میان اعضای گروه به عنوان نماینده انتخاب می­کند تا از منافع گروه حمایت و مطالبات آنها را مطرح نمایند. بنابراین آنچه در رابطه با دعاوی جمعی باید مد نظر قرار داد، ماهیت نمایندگی موجود در این دعاوی است. دعاوی جمعی زمانی امکان طرح پیدا می­کند که با تعداد زیادی از افرادی که از حادثه­­ای واحد متضرر شده­اند و امکان حضور همه آن­ها در یک دادرسی بسیار دشوار می­باشد، روبه­رو باشیم اما در حقیقت این دعاوی بیشتر از اینکه یک ابزار طرح دعاوی به صورت جمعی به شمار آید، یک ابزار برای طرح دعوی به نمایندگی می­باشد، برای الزام تمام گروه باید عنصر نمایندگی تامین گردد و در واقع همین نمایندگی است که امکان بار شدن نتیجه دادرسی را بر اعضای غایب گروه فراهم می­کند. به عبارت دیگر خواهان نماینده که خود عضوی از گروه می­باشد، بوسیله این مکانیزم، مطالبات تعداد زیادی از افراد را مطرح و از منافع کل گروه حمایت می­کند. در نهایت نیز نتیجه دادرسی بر همه اعضای گروهی که صرفاً توصیف می­گردد و هویت دقیق تک­تک افراد آن معلوم نیست، بار می­شود و پس از آن، حق اقامه دعوای فردی از اعضای غایب گروه در این موضوع سلب خواهد شد.

البته در مورد خواهان نماینده همواره این بحث وجود دارد که آیا در دعاوی جمعی، فردی که بتواند یک دعوا را به شایستگی نمایندگی نماید، حتماً باید عضوی از گروه باشد و یا گروههای مدافع مصرف­کنندگان، سازمان­های غیرانتفاعی، گروههای طرفدار محیط زیست، تشکلهای کارگری و گروهها و انجمن هایی از این قبیل هم می­توانند یک دعوای جمعی را از طرف دیگران و برای حمایت از آن ها اقامه نمایند؟ در نتیجه برخی از نظام­های حقوقی با تقویت نقش انجمن­ها و سازمان­ها، اختیار طرح دعاوی جمعی به­نمایندگی از گروه­گسترده­ای از افراد را به آن­ها داده و بدین ترتیب سعی در تطبیق ماهیت نمایندگی موجود در دعاوی جمعی با اصول ­حقوقی نظام­ خود نموده­اند. در این تحقیق پس از شناسایی دعاوی جمعی، مزایا و معایب و قلمرو طرح این دعاوی و نیز تاسیس­های مشابه طرح دعاوی به صورت جمعی، تا حدودی به مطالعه نکات و آیین­دادرسی مربوط به آن با تاکید بر حقوق فدرال آمریکا به عنوان الگوی منسجم در این حوزه می­پردازیم تا با معرفی و بررسی ابعاد مختلف این شیوه­ی پیچیده، راه را برای بررسی امکان طرح و پذیرش این نهاد در نظام حقوقی ایران، هموارتر سازیم.

در حقیقت در تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به این  سوالات  هستیم که: ۱-­ آیا نهاد دعوای جمعی با هر میزان از عمق و تنوع می­تواند باعث اصلاح رفتار بنگاه­های اقتصادی و متخلفین و هم­چنین موجبی برای بازدارندگی ناقضان بالقوه حقوق، گردد؟ و ۲-­ آیا در نظام  حقوقی ایران نهاد دعاوی جمعی یا تاسیس­های مشابه آن برای ایجاد تعادل میان قواعد اولیه و ثانویه وجود دارد؟

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-20
كد : 103848
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss