جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



دلالت های معنایی در فیلم های سینمایی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  دلالت های معنایی در فیلم های سینمایی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

همان‌طور که گفته شد در فرایند ارتباط، پیام یا پیام‌های به ریخت‌هایی گوناگون از فرستنده به گیرنده منتقل می‌شود، با یک نگاه عمیق‌تر می‌توان هر پیام را یک نشانه تلقی کرد؛ نشانه‌ها و رمزگان همیشه در شکل مادی رسانه لنگر دارند و نیز رسانه خود یک رمزگان است و به‌کارگیری آن منجر به تولید نشانه‌هایی می‌شود که دلالتگرند. نشانه واحدی معنادار است که به چیزی جز خودش اشاره دارد؛ سوسور نشانه را یک الگوی دوبخشی می‌داند که مرکب از یک دال و یک مدلول است و از سویی دیگر پیرس یک الگوی سه‌تایی از نشانه را در نظر دارد که شامل: نمود، تفسیر و موضوع است.‌ و نهایتا رمزگان  نظام‌هایی رویه‌ای از قراردادهای مناسب برای متصل‌کردن دال‌ها و مدلول‌ها در یک حوزه معین می‌باشند. رمزگان چارچوبی را تشکیل می‌دهند که در آن نشانه‌ها معنا پیدا می‌یابند.

یک رسانه از دید کاربرش ابزاری به عنوان حاملی شفاف و بی‌اثر ِبازنمایی‌ها تلقی می‌شود اما در حقیقت رسانه‌ها در معنای حمل‌شده دخالت دارند. مارشال مک‌لوهان درمورد رسانه سخن جالبی دارد«رسانه پیام است»، به عبارتی دقیقتر رسانه یک رمزگان است و نیز همانگونه که گفته شد گزینش یک رسانه و چگونگی استفاده از آن هم منجر به به‌وجود آمدن نشانه‌ها می‌شود. هر رسانه‌ای رمزگان مربوط به خود را دارد و این رمزگان از پیام یا متنی که آن رسانه تولید یا دریافت می‌کند؛ جدایی‌ناپذیرند. برای نمونه، اخباری که از رادیو پخش می‌شود شاید در ژانر با اخبار تلویزیون یا سایت‌های خبری همگون باشد اما در نوع رمزگان بسیار متفاوت است، چه این رسانه‌ها رمزگان ويژه خود را دارند و انتظارات و بازخوردهای خاص خود را در مخاطب پدیدار می‌سازند.

در جهان امروزی؛ انسان تنها خود، زندگی را تجربه نمی‌کند بلکه به واسطه رسانه‌ها روایت‌های گوناگونی را از زندگی درک می‌کند و به تجربیات خود می افزاید. این روایت‌ها دربرگیرنده‌ی گزارشی از پدیده‌های اجتماعی و طبیعی هستند که آدمی را در خود فرو پیچانده‌اند. روایت‌ها در کانال دو رویکرد بیان می‌شوند؛ نخست رویکرد متعارف است که اذعان به معنای برخاسته از ويژگی مادی و طبیعی پدیده‌ها دارد و دوم رویکرد بازنمایی که از طریق نشانه‌‌ها پدیده‌ها را معناسازی می‌کند؛ این رویکرد زبان و معنا را به فرهنگ پیوند می‌زند در این رویکرد این انسان‌ها هستند که به پدیده‌ها معنا می‌بخشند؛ هال می‌گوید، چیزها (پدیده‌ها) خود به‌خود دارای معنا نیستند، بنابراین معنای آنها محصول چگونگی بازنمایی آن‌هاست. هم‌اکنون سه رهیافت در‌مورد بازنمایی وجود دارد. یکی رهیافت بازتابی است که زبان را آیینه جهان می‌انگارد و آنرا ابزاری برای انتقال معنایی که در پدیده‌ها هست درنظر می‌گیرد؛ دوم رهیافت نیت‌مندی است که معنا را همان چیزی می‌داند که فرستنده (گوینده) قصد گفتنش را دارد؛ در اینجا زبان بیانگر این نیت‌هاست. اما در رهیافت سوم که مدنظر ماست رهیافت برساخت‌گرایی است، در اینجا معنا تولید و برساخته می‌شود تاکید این رهیافت بر این نکته است که جهان مادی انتقال دهنده‌ی معنا نیست؛ بلکه معنا به ابزار نظام‌هایی بازنمایی می‌گردد. این رهیافت دارای دو رویکرد است؛یکی رویکرد نشانه‌شناختی و دیگری رویکرد گفتمانی؛ رویکرد نشانه‌شناسی به نحوه عملکردهای تولید به واسطه زبان و بازنمایی است و رویکرد گفتمانی به تاثیرات و پیامدهای بازنمایی می‌پردازد.

در جملات پیشین به این نکته پرداخته شد که این رسانه‌ها هستند که از زندگی اجتماعی و طبیعی روایت‌هایی را تولید، تفسیر و تبیین می‌کنند؛ یکی از ابزارهای ارتباطی‌ای که به طور عام شامل صدا و تصاویر متحرک می‌شود فیلم است و سینما مکان عمومی نمایش آن. با نگاهی دانشوارانه می‌توان اینگونه گفت که فیلم در علوم ارتباطات و نشانه‌شناسی، متنی گسترده و فراگیر و نیز رسانه‌ای برای انتقال معانی و دلالت‌‌هایی است که کارگردان (رمزگذار) آنرا برای مخاطب (رمزگشا) خود قرار می‌دهد. فیلم‌های امروزین یک رسانه‌ی شنیداری/‌دیداری هستند که تصویر در آن متحرک است. فیلم هنری تولیدی است که چیزهایی را بیان می‌کند و بازتاب اندیشه تولید‌کنندگان آن از جامعه و تحولاتش است و همچنین نظامی از معانی است که هم بازنمایی‌هایی از واقعیت را ارائه می دهد و هم آن را تولید و بازسازی می‌کند و نهایتا نشانه‌ای است که می‌تواند دلالت‌های چندگانه‌ای داشته باشد.

از ابزارهای مناسبی که می‌توان از آن برای تحلیل و کاوش فیلم در قالبی فراتر از نگاه زیباشناسانه استفاده برد؛ روش نشانه‌شناسی است این روش امکانات قابل توجه‌ای را برای تحلیل متون سینمایی ایجاد نموده‌است؛ زیرا که هر نقدی  به دانستن مفهوم یک متن و توانایی در خوانش آن متکی است و خوانش یک متن چیزی فراتر از رمزگشایی دال‌ها و مدلول‌ها در قالب نشانه‌ها نیست. همچنین نشانه‌شناسی با فراهم آوردن امکان ارائه تحلیل‌های نظام‌مند از متون سینمایی (فیلم) شکل‌گیری نقدی منسجم و سامان‌دار را ممکن ساخته‌است. پروژه‌ی زبان‌شناسی فیلم به دنبال آن است که جایگاه فیلم را به عنوان یک زبان در تحلیل‌های خود مشخص کند و با این پرسش که چگونه یک فیلم تولید معنا می‌کند ما را به نحوه برساختن معنا مرتبط می‌سازد. نشانه‌شناسی کاربردی متز به بررسی نحوه تولید معنا در فیلم می‌پردازد؛ این تولید معنا در خلاء صورت نمی‌گیرد بلکه باید چگونگی تولید معنا را در فضای اجتماعی تاریخی-ساختاری ردیابی کرد. با این توضیحات این پژوهشگر؛ فیلم جدایی نادر از سیمین را برای پژوهش انتخاب نموده تا با تبدیل این فیلم به یک پیام ارتباطی (حوزه ارتباطات) و دگرگون کردن این پیام ارتباطی به نشانه (حوزه نشانه‌شناسی) با دیدی ارتباطی و رویکردی نشانه‌شناسانه، کار تحلیل را آغاز کند و چگونگی استفاده از دانش نشانه‌شناسی را در علوم ارتباطات نمایان سازد.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-20
كد : 103857
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss