جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه¬ی هویت دینی با شادمانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نجف آباد

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه¬ی هویت دینی با شادمانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نجف آباد

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

دین به عنوان کهن­ترین، نافذ­ترین واثرگذارترین نهاد اجتماعی بشر است، که اساس آن مبتنی بر ویژگی­ها ونیازهای فطری انسان است و اصلی­ترین عامل تأمین بهداشت روانی واحساس خودشکوفایی وخود­­­­ ­­­­­­­­­­ارزشمندی ودر نتیجه عامل خوشبختی است (آلستن وهمکاران،۱۳۷۶،ص ۱۶۲). حرکت پیشرفت صنعتی هر چند فوایدی به همراه داشته ولی از آلام و مصائب روحی بشر نکاسته است، بلکه رنج­های جدیدی را بر دردهای پیشین افزوده است. رنج هایی که غالب آنها از مدنیت جدید و زندگی صنعتی نشأت می­گیرد. در چنین فضایی که انسان صنعتی روز به روز آشفته تر، غریب تر و تنهاتر می شود، در این دنیای ماشینی که اکثر چیز ها از تعادل وتوازن خارج شده، تلاش­های بی­وقفه، خستگی ناپذیر، روحیه­های بسیار پایین، بیماری­های روانی که می­رود تا گوی سبقت را از سایر امراض برباید، در دنیایی که فقر وتنگدستی، جنگ وخونریزی، فساد وتباهی هر روز افزایش می یابد وسیر صعودی می­پیماید، به نظر می­رسد چیزی جز پشتوانه­ی معنوی، جز مثبت ونیک اندیشی، جز تغییر وتحول درونی، نمی­تواند بشر را از این همه نا به سامانی، از هم­گسیختگی واز هم پاشیدگی روانی نجات دهد (پیل، ۱۳۷۱). یکی از مهمترین مشکلاتی که وجود دارد و به خصوص قشر جوان را تهدید می­کند، نگرانی های روحی وروانی است (آلستن و همکاران، ۱۳۷۶،ص۱۶۲).

دین می تواند به فرد هویت بخشی کند و هویت غیردینی او را تغییر دهد، مراد از هویت دینی در واقع همان آثار و عوارض ناشی از حمل وصف دین بر فرد دین دار است. به تعبیر بهتر با پذیرش دین به عنوان اصل اعتقادی ورکن رکین در زندگی، مسلماً تغییرات و نتایج مهمی برای فرد مؤمن در وجوه مختلف حیات وی حاصل می­شود. بی شک دین الهی وحیات دینی داشتن، زیستن در فضایی سرشار از تعلیم وآموزه های دینی ومملو از تجربه های روحانی، فرد وجامعه را واجد شئون واحوالاتی متمایز از فرد یا جامعه ای که در این قضایا به سر نمی برد، می نماید. اگر دین یا تجربه ی دینی را به معنای حضور یک آگاهی از امر قدسی یا مقدس بپذیریم ناگزیر دارای آثار و عوارضی در زندگی افراد خواهد بود (الیاده،۱۳۶۹،ص۸۷). دین عبارتست از مجموعه گزاره­های معتبر از مرجع یا مراجع ذی صلاح یکدین. این گزاره ها می­توانند در یک متن مشخص مکتوب باشند (مانند قرآن، تورات وانجیل) ویا به صورت شفاهی از طریق معتبر نقل شده باشند. به هر حال دین در اصل بر همین مجموعه گزاره های خاص منطبق است و برای اشخاص معتقد به آن، به صورت مجموعه اعتقادات، احساسات و اعمال خاص تحقق می­یابد (داوودی،۱۳۸۳). بنابر آن چه گفته شد می­توان مؤلفه­های هویت دینی را با توجه به ابعاد دین که شامل اعتقادات، احساسات و اعمال خاص است در نظرگرفت.

شادی و نشاط یکی از گمشده­های انسان معاصر است شادی موهبت بزرگی است که باید آن را جستجو کرد، غنیمت شمرد و به دیگران منتقل کرد. زیرا افراد شاد اهداف واقعی و زندگی هدفمندی را داشته و درباره­ی مسائل و رویداد های زندگی نظر مثبتی دارند شادمانی احساسی است که همه خواهان آن هستند و در تلاش برای رسیدن به آن می باشند نشانه ی مشخصی چنین وضعی، حس قدر دانی، احساس درونی، احساس رضایت و علاقه به خود و دیگران  است، نشاط و شادمانی بر اندیشه و رفتار آدمی تأثیر گذار است و زندگی را از رکود و ایستایی باز می دارد (آرگایل،۲۰۰۱)

شادی یک احساس رضایتمندی و خوشایندی است که موجب سلامتی جسم وروح انسان می­شود وقتی جسم وروح سالم باشند، بی تردید عقل وخرد نیز عملکرد های سالمی را برای زندگی انسان ها تدارک می­بینند. هر چیزی که سبب سلامتی روح وجسم انسان باشد و عقل و ذهن او را فعال و پویا نماید که عملکرد آن ها منجر به خرسندی خود وشادی سایر انسان ها شود، مورد قبول وحمایت دین است. پس می­توانیم بگوییم نه تنها دین مخالف شادی نیست، بلکه حامی و پشتیبان آن نیز می­باشد به طوری که حضرت علی (ع) می­فرمایند: مؤمن شادیش در چهره نمایان واندوهش در دل نهان است. در این کلام گوهربار معلوم می­گردد،که ایمان داشتن ومؤمن بودن، با شاد بودن، همانند دو روی یک سکه هستند. بنابراین، اگر بگوییم که دین اسلام، دین شادی و نشاط و امید است سخنی به گزاف نگفته ایم. همه ی دستورات دین زیبای اسلام، منطبق بر فطرت انسان وتأمین کننده ی صلاح دنیاو آخرت او می­باشد، فطرت هم به تحقیق مخالف شادی نیست (امیر حسینی،۱۳۸۵،صص۳۹-۳۸).

پژوهشگران شادمانی را دارای سه بخش دانسته اند: ۱- فراوانی و درجه ی عاطفی مثبت یا احساس خوشی، ۲- میانگین سطح رضایت در طول یک دوره، ۳-نداشتن احساس افسردگی و اضطراب (به نقل از عابدی و دیگران،۱۳۸۵). لذا با عنایت به این مطالب معلوم می­گردد که خلقت انسان بر پایه ی شادمانی مناسب انجام می­گیرد و شادمانی جزیی از ذات اوست پس نباید به اشتباه دین را مخالف شادی  ویا شادی را مغایر با دین داری دانست، بلکه این ها لازم وملزوم یکدیگر هستند ما باید بدانیم که دین برای افسرده کردن مردم نیامده است بلکه دین داری تأمین­کننده شادی حقیقی و پایدار است. نباید تصور کرد که شادی همیشه موجب شکسته شدن مرزهای اخلاقی ومنطقی است در صورتی که ممکن است فضایی ایجاد کند که هم مرزهای اخلاقی محفوظ بماند و هم فضای اخلاقی شاد و جذاب شده وفراریان اخلاق را نیز به خود جذب کند (امیر حسینی،۱۳۸۵،صص۴۲-۴۱). با توجه به نقش مهم عوامل اصلی شخصیتی در شادکامی و ارتباط میان سایر عوامل شخصیتی با شادکامی، در این پژوهش سعی بر آن است که میزان و ارتباط هویت دینی به عنوان یکی از عوامل اصلی هویت و شخصیت، با شادمانی مشخص گردد. لذا در این پژوهش محقق بر آن است تا از سویی به بررسی وضعیت هویت دینی در سه مؤلفه­ی ۱- باور واعتقادات، که عبارت است از ایده ها و نگرش های یک دین،که انتظار می رود پیروان آن بدان معتقد باشند ، ۲- عواطف واحساسات که عبارت است از عواطف و احساسات پیروان یک دین، با جوهری ربوبی همچون خدا یا واقعیتی غایی و ۳- رفتارها وعمل دینی، که عبارت است از اعمالی چون نماز و روزه، شرکت در آیین های دینی که انتظار می­رود پیروان یک دین آن ها را به جای آورند پرداخته و از سویی دیگر به ارتباط آن با  احساس وتجربه ی شادمانی و نقشی که دین بر شادابی دارد وتأثیرآن بر دانشجویان بپردازد.

شادمانی نوعی ارزشیابی مثبت  است که فرد از خود و زندگی اش دارد و مواردی از قبیل رضایت از زندگی، هیجان و خلق مثبت، فقدان افسردگی و اضطراب را شامل می شودو جنبه های مختلف آن به شکل شناخت ها، عواطف و احساسات است (داینر وساه، ۱۹۹۸). و به این موضوع پرداخته شود که چون دانشجویان قشری جوان و از آینده سازان جامعه محسوب می­شوند نخست تا چه اندازه با دین خود آشنا هستند و به معتقدات خود عمل می کنند و علاوه بر این میزان شادی و نشاط آن ها چگونه است و دیانت آن ها با میزان شادمانی آنان  ارتباط دارد؟  و آیا بین هویت دینی با شادمانی رابطه ای وجود دارد؟

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109160
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss