جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه‌ی بین فعالیت بدنی با BMI و تصویر بدن در دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه‌ی بین فعالیت بدنی با BMI و تصویر بدن در دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

لازم به توضیح است که تصویر بدن یک سازه‌ی روانشناسی است که حاشیه‌ای از مفهوم خودپنداره است و خودپنداره؛ یک چشم‌انداز باطنی نسبت به خود است که دائماً از ارزیابی‌های اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و به راحتی توسط فعل و انفعالات محیط اطراف تغییر می‌کند. تکامل خودپنداره و تصویر بدن به عوامل اثرگذاری همچون تصادف، بیماری یا عوامل رفتاری مانند: اعتماد به نفس و اجتماع‌پذیری بستگی دارد(۲۱ و ۳۳).

به علاوه محققان تصویر بدنی را یک مؤلفه دو بعدی تعریف می‌کنند. بعد ادراکی که به تخمین اندازه بدن مربوط می‌شود و دیگری بعد نگرشی است که به احساس و نگرش فرد درباره بدن اشاره می‌کند و انحراف در تصویر بدن زمانی است که بین اندازه واقعی بدن و اندازه ادراک شده تفاوت وجود داشته باشد(۲۸).

اگرچه تصویر بدنی ساختاری چند بعدی دارد، اغلب به صورت درجه‌ای از رضایت در ارتباط با ظاهر فیزیکی(اندازه، شکل و ظاهر عمومی) تعریف می‌شود. این تصویر از زمان تولد شکل گرفته و هم‌زمان رشد فرد کامل شده و در طی مراحل زندگی فرد تغییر می‌کند(۲۶).

دختران جوان با پیدایش بلوغ و تغییرات فیزیکی بسیار حساس و تأثیرپذیرند اما با افزایش سن، این تأثیرپذیری کاهش می‌یابد(۶۳). از طرف دیگر، نارضایتی از تصویر بدنی می‌تواند سبب کاربرد برنامه‌های ناسالم غذایی، رفتارهای رژیمی شدید و گسترش اختلال تغذیه گردد(۴۵).

در این زمینه مطالعات نشان داده است که افزایش نمایه توده‌ی بدنی[۱] در دختران نوجوان پیامدهایی نظیر: تمایل به لاغری، کاهش احساس خود‌ارزشمندی، عدم کفایت، نگرانی در زمینه پرخوری، افزایش وزن و رژیم غذایی را به همراه دارد. در این دوران با مطالعات تن‌سنجی می‌توان تغییرات رشد و بلوغ را پایش نمود و تأثیر کمبودها و یا پرخوری‌های غذایی بر روند رشد و وضعیت تغذیه‌ای و مخاطرات سلامتی نوجوان را مورد بررسی قرار داد(۲۶).

در این ارتباط می‌توان گفت که نمایه توده بدنی رایج ترین سنجش مورد استفاده برای ارزیابی لاغری، اضافه وزن و چاقی است و از تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر به دست می‌آید(۱۷).

فعالیت بدنی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که توسط عضلات اسکلتی صورت می‌گیرد و بدن برای اجرای آن به انرژی نیاز دارد. ممکن است این فعالیت‌ها و حرکات به صورت کارهای روزمره، یا تمرینات ورزشی منظم باشد. فعالیت بدنی منظم خود، از عوامل حفظ سلامتی است و حفظ سطح مناسبی از فعالیت‌های بدنی سبب کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی، چاقی، پرفشاری خون، دیابت، پوکی استخوان و ناراحتی‌های روانی می‌شود(۲۹).

عواملی مانند: قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، انعطاف‌پذیری، استقامت قلبی- عروقی و ترکیب بدن مرتبط با آمادگی، وابسته به تندرستی و سلامتی هستند. فعالیت‌های بدنی از طریق تأثیر بر عوامل ذکر شده، باعث افزایش آمادگی شده و سلامتی را بهبود می‌بخشد(۱۷).

به اين ترتيب، فعاليت‌هاي جسماني اغلب به عنوان راهي براي كاهش وزن بدن معرفي مي‌شود. تحقيقات حاكي از آن هستند كه نوجوانان تناسب اندام را با ظاهر خوب و خوش‌هيكلي ارتباط مي‌دهند. بنابراين طبق تحقيقات به عمل آمده توسط «جان كوسكين» و «كاردلليز»، در این دوران بسياري از مشكلات مربوط به وزن، جرم بدن و فعاليت بدنی مانند: نگرانی‌هاي مربوط به كنترل پاتولوژي وزن، تحريك براي لاغر شدن(بويژه در دختران)، تحريك براي عضلاني شدن(بويژه در پسران) و تعهد دادن براي انجام تمرينات ورزشي نشان داده شده است(۶۳).

تحقیقات مختلف نشانگر حساسیت بسیار بالا و آسیب‌زای زنان و دختران نسبت به تصویر بدنی می‌باشد. در همین زمینه مطالعات نشان داده‌اند که افزایش نمایه‌ی توده بدنی در دختران نوجوان پیامدهای بسیار و گاه خطر زایی را به همراه دارد و نکته در این جا است که عاملی چون فعالیت بدنی می تواند در حل این مشکل موثر باشد یا خیر.

۱ Body Mass Index (BMI)

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109206
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss