جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه بازاریابی شفاهی با کاهش ریسک ادراک شده مشتریان در خرید محصولات شرکت ایران خودرو در شهر کرمانشاه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه بازاریابی شفاهی با کاهش ریسک ادراک شده مشتریان در خرید محصولات شرکت ایران خودرو در شهر کرمانشاه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

پایداری و انعطاف پذیری شرکت های کوچک و بزرگ به طور مستمر بر اثر ریسک های متعدد می تواند مستعد آسیب پذیری باشد. خیلی از شرکت ها سعی می کنند تا ریسک های موجود را شناسایی کنند ولی آنها موفق نمی شوند تا این ریسک ها را با کسب و کارشان مرتبط کنند تا بتوانند چنین ریسک هایی را مدیریت کرده و کاهش دهند (هانگرائنی و همکاران، ۲۰۱۹).

پیتر دراکر فعالیت های اقتصادی را مصرف منابع موجود برای آینده ای نامطمئن تعریف می کند. بنابراین در دنیای صنعتی و تولید رقابتی، ریسک جزء لاینفک سرمایه گذاری به شمار می رود. امروزه هر سازمان بسته به ماهیت کار خود ریسک های گوناگونی را تجربه می کند و موفقیت آنها به میزان زیادی به شیوه مدیریت ریسک ها بستگی دارد. پرداختن به موضوع ریسک در پژوهش های اخیر (مانند پژوهش استادی و همکاران، ۱۳۹۶) نشان می دهد که واکنش به ریسک و مدیریت ریسک شرکت جنبه مهمی است که در سال های اخیر در خصوص افزایش کارایی مورد توجه زیادی قرار گرفته است (صیادی و همکاران، ۱۳۹۸).

مصرف كننده به منظور خريد يك محصول يا خدمت، مجموعه اقداماتي را تحت عنوان فرآيند تصميم گيري انجام مي دهد او پس از تشخيص نياز خود، به جمع آوري اطلاعات مي پردازد و بر اساس اين اطلاعات گزينه هاي خريد را ارزيابي كرده و درنهايت اقدام به تصميم گيري مي نمايد.(شیفمن وکانوک ،۲۰۰۶ )[۱]

موفقيت در بازاريابي به طور عمده از طريق مدت زماني تعيين مي شود كه مشتريان صرف تصميم گيري در مورد محصولات مي كنند. بازاريابان بر اين باورند كه براي افزايش فروش تنها سه روش وجود دارد: افزايش تعداد مشتريان، افزايش ميزان پولي كه هر مشتري در هر خريد هزينه مي كند و افزايش تعداد خريدهاي مشتري. مهمترين روش براي فروشهاي روز افزون و تسلط بر بازار، افزايش سرعت تصميم گيري است.(سیلورمن ،۲۰۰۱ )

از طرفي ارتباطات شفاهی قدرتمندترين روش براي شتاب دادن به تصميم است. سرعت تصميم قدرتمندتر از موضع يابي، تصوير ذهني، ارزش، رضايت مشتري، ضمانت نامه ها يا حتي برتري محصول است؛ چون با تمرکز بر آن، بايستي اين عوامل و بسياري از عوامل ديگر را به مؤثرترين تركيب ممكن سازماندهي نمود.

( سیلورمن،۲۰۰۱ )

ارتباطات شفاهی، گفتگو در مورد محصولات و خدمات ميان افرادي است كه مستقل از شركت عرضه كننده محصول يا خدمت هستند و منافع اندكي از ترغيب ديگران به استفاده از محصول دارند و بنابراين مشوق خاصي براي ايجاد اعتماد به محصول يا خدمت وجود ندارد (سیلورمن،۲۰۰۱ ). يكي از گسترده ترين مفاهيم مورد پذيرش در رفتار مصرف كننده، ارتباط شفاهی است كه نقش مهمي را در شكل دهي رفتار و نگرش مصرف كننده بازي مي كند.(براون ورینگن ۱۹۸۷ )[۲]ارتباط شفاهی در بازاريابي اغلب براي توصيف توصيه ها و پيشنهادها ی مصرف كنندگان به يكديگر استفاده مي شود. سرعت و فقدان تعصبات تجاري به مارك محصول يا خدمت خاص، آن را به منبع اثربخش اطلاعاتي براي انتخاب هاي تجاري مصرف كنندگان تبديل كرده است، به خصوص در مواردي كه تجربه قبلي خريد محدود باشد .(است وهمکاران ۲۰۰۷ )[۳]ارتباط شفاهی تأثير بسزايي بر شكل دهي نگرشهاي مصرف كنندگان، در زمينه تصميم گيري خريد و كاهش ريسك مرتبط با خريد دارد.(وانگنهیم وبایون ۲۰۰۴ )[۴] مورديان و سوان معتقدند كه ارتباط شفاهی با بسياري از ويژگيهاي شخصيتي در ارتباط است. آنها در پژوهش خود نيز به بررسي رابطه ميان ارتباط شفاهی و برونگرايي در كشورهاي مختلف پرداختند.(مرادیان وسوان ،۲۰۰۶ )[۵]

به دليل اينكه مصرف كنندگان نمي توانند تمامي اطلاعات موجود در زمينه تصميمات خريد را پردازش كنند اغلب اقدام به ساده سازي فرآيند جستجوي اطلاعات و تصميم گيري مي كنند. در همين راستا ارتباط شفاهی با كاهش مقدار اطلاعاتي كه بايد جمع آوري و پردازش شود به فرآيند تصميم گيري خريد كمك خواهد كرد.زيرا به جاي توجه به منابع مختلف براي جمع آوري و پردازش اطلاعات، مي توان تنها به اطلاعات حاصل از ارتباط شفاهی اكتفا كرد.(دوهان وهمکاران ۱۹۹۷ )[۶]

اما در مورد اهميت ارتباط شفاهی سيلورمن معتقد است به واسطه ي تغيير محيط بازاريابي به نظر مي رسد، يافتن راههاي جايگزين براي ايجاد صداي قابل شنيدن بسيار ضروري و ارتباط شفاهی پديده اي است كه مدت­هاست شناخته شده و ثابت شده روش بسيار قدرتمندي درايجاد و توقف كسب و كارها است.

(سیلورمن ،۲۰۰۱ )

به اعتقاد دربايكس و وان هامه دلايلي كه نشان دهنده قدرت ارتباط شفاهی مي باشد به قرار زير است:

اول ارتباط شفاهی معتبرتر از منابع تجاري و اطلاعاتي تحت كنترل شركت است ، دوم ارتباط شفاهی يك ارتباط واقعي است و همانند روند جريان پيام مي تواند دو طرفه باشد و سوم اينكه افراد تجربيات خود را در مورد كالاها و خدمات و مارك ها با ديگران درميان ميگذارند و اين براي مشتريان بالقوه مي تواند به كاهش ريسك منجر شود.(دربایکس و وان هام، ۲۰۰۳ )[۷]

یکی از مفاهیمی که در پژوهش های بررسی رفتار مشتری مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم ریسک ادراک شده مشتری است. محققان رفتار مشتری، اغلب ریسک ادراک شده را به عنوان ادراک مشتری در مورد عدم اطمینان و نتایج معکوس بالقوه خرید یک  محصول و یا سرویس تعریف   کرده­اند.(لیتلروملانژیو، ۲۰۰۶ )[۸]

واژه خطر يا ريسك در ادبيات به معناي جسارت داشتن يا بروز رفتار يا تمايل به اقدام در جهتي با آينده اي نامعلوم است به نحوي كه نمي توان نتايج آن را با اطمينان تشخيص داد. حداقل در بروز نتيجه دو گانه آن، يكي از نتايج احتمالي براي فرد بسيار مفيد و سودمند و ديگري كاملا زيان بار يا ترسناك خواهد بود.(لیتلروملانژیو،۲۰۰۶ )

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مشتریان اشکال و یا ابعاد متفاوتی از ریسک را درک می کنند. اینکه ارزش پیشگویی کننده هر کدام از این ابعاد در کل ریسک و رفتار کاهش دهنده آن به چه میزانی است، به طبقه محصول یا خدمت بسیار وابسته است. (گموندن،۱۹۸۵ )[۹]

ریسک ادراک شده را می توان به عنوان ادراک مشتری در مورد عدم اطمینان و نتایج معکوس بالقوه خرید یک محصول یا سرویس تعریف نمود (خدمتگذار و همکاران ،۱۳۸۹).

بنابراین هدف اصلی این پژوهش آنست که ابعاد ریسک ادراک شده مشتریان را در پذیرش محصولات شرکت ایران خودرو را شناسایی نموده و میزان تاثیر گذاری هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهد.

تئوری که در این پژوهش به عنوان مفهوم پایه مورد استفاده قرار گرفته است، تئوری (PRT) می باشد. مشخصه اصلی این تئوری این است که به طور خاص بر روی عوامل منفی ( ریسک هایی) که مانع پذیرش مشتریان می شوند، متمرکز است (خدمتگذار و همکاران ،۱۳۸۹).

فیلیپ کاتلر در تئوری (PRT) که می توان آن را تئوری ریسک ادراک شده نامید، ریسک ادراک شده را بصورت ترکیبی از چند بعد شناسایی کرده اند. این ابعاد شامل ریسک های عملکردی،فیزیکی، مالی، اجتماعی، روانشناختی و زمانی می باشند.

ریسک ادراک شده را می توان به عنوان ادراک مشتری در مورد عدم اطمینان و نتایج معکوس بالقوه خرید یک محصول یا سرویس تعریف نمود.  (لیتلروملانژیو۲۰۰۶ ).

ریسک ادراک شده به عنوان عامل مهمی در نظر گرفته می شود که رفتار مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد. (پاولوف ۲۰۰۳ )[۱۰]

در مطالعه بر روی مفهوم ریسک ادراک شده مشتریان در حوزه های گوناگون، باید به این نکته توجه نمود که اشکال مجزای ریسک ممکن است به طور مستقل از یکدیگر درک شوند و تأثیرگذاری هر کدام ممکن است متفاوت باشد، چون هر کدام می توانند از انواع متفاوتی از منابع و در شرایط متفاوتی بوجود آیند.

(ماندریک وبااو۲۰۰۵ )[۱۱]

در مطالعه بر روی مفهوم ریسک ادراک شده مشتریان در حوزه های گوناگون، باید به این نکته توجه نمود که اشکال مجزای ریسک ممکن است به طور مستقل از یکدیگر درک شوند و تأثیرگذاری هر کدام ممکن است متفاوت باشد، چون هر کدام می توانند از انواع متفاوتی از منابع و در شرایط متفاوتی بوجود آیند(ماندریک وبااو۲۰۰۵). اینکه ارزش پیشگوئی کننده هر کدام از این ابعاد در کل ریسک ادراک شده به چه میزان است، به طبقه محصول یا خدمت بستگی دارد.(گموندن،۱۹۸۵ )  باتوجه به آنچه گفته شد پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین بازاریابی شفاهی با کاهش ریسک ادراک شده مشتریان درخرید محصولات شرکت ایران خودرو درشهر کرمانشاه انجام می گردد.

[۱]Shiffman,Kanuk

[۲]-Brown,Reingen

[۳]-East et al

[۴]-Wangenheim,Bayon

[۵]-Mooradian,Swan

[۶]-Duhan et al

[۷]-Derbaix,Vanhamme

[۸]-Littler,Melanthiou

[۹]-Gemunden

[۱۰]-Pavlou

[۱۱]-mandrik&bao

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-31
كد : 105435
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss