جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه بين ترکيب بدنی،عوامل آمادگی جسمانی و ميزان فعاليت بدني دانشجويان دختر دانشگاه پرديس الزهرا سمنان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه بين ترکيب بدنی،عوامل آمادگی جسمانی و ميزان فعاليت بدني دانشجويان دختر دانشگاه پرديس الزهرا سمنان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

پيشرفت‌های شگرف در فن‌آوری و ماشينی‌شدن زندگي از ويژگی‌های دنيای مدرن امروزی است. پيامد ماشينی شدن زندگی، فقر حركتی بوده كه از ديدگاه تندرستی از مهم­ترين مشكلات بشر امروزی است. كم‌تحركي يا بي‌تحركي يك مشكل سلامت عمومي‌جهاني و عامل خطر اصلي براي افزايش فشارخون، افزايش قندخون، چربي خون غير طبيعي، اضافه وزن، چاقي و بيماري‌هاي مزمن عمده مانند بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سرطان و ديابت مي‌باشد (نوري و همكاران، ۱۳۹۱). از طرف ديگر ميزان بي‌تحركي در همه كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه بالا است. معدود پژوهش‌هايي كه در ايران انجام يافته نيز حاكي از بالا بودن ميزان بي‌تحركي در كشور ما مي‌باشد (نوري و همكاران، ۱۳۹۱). به عنوان مثال براساس نتايج مطالعه صورت گرفته ميزان كم‌تحركي در جمعيت شهري استان يزد ۸/۶۵% (در مردان ۶/۸۱% و در زنان ۴/۵۴%) برآورده شده است (متفكر و همكاران، ۲۰۰۷).

از فعاليت جسماني مي­‍­توان به عنوان يک راهبرد موثر توصيه شده در تحرک عمومي‌براي افزايش توده عضلاني بدن و توده استخواني، همزمان با کاهش توده چربي استفاده کرد و وضعيت سلامت عمومي‌افراد را افزايش داد. در سال‌هاي اخير محققان فعاليت بدني را از اولويت‌هاي سلامت عمومي‌دانسته و بيان داشتند فعاليت بدني كافي و منظم از عوامل اصلي حفظ و ارتقاي سلامت در سراسر دوره زندگي است (كوسينس و همكاران[۱]، ۲۰۱۰). آنها همچنين كم تحركي را به عنوان يكی از عوامل خطر آفرين چاقی معرفي كرده و نسبت به رشد آن در جوامع بشري هشدار دادند (گالبردس و همكاران[۲]، ۲۰۰۳). كارشناسان تغذيه و پزشكي پيش­بيني كرده­اند در صورتي كه شيوه زندگي افراد تغيير نكند تا سال ۲۰۱۵ ميلادي شمار افراد چاق از مرز ۳/۲ ميليارد نفر هم بگذرد. عوامل مختلفی مانند شیوه نامناسب زندگی، مدرنیزه شدن و توسعه شهرنشینی و پایین بودن سطح آمادگی جسمانی ممکن است با شیوع چاقی در ارتباط باشد (نوري و همكاران، ۱۳۹۱).

از طرف ديگر امروزه برای جوامع انسانی به اثبات رسيده است كه سازگاری بهتر با محيط، نياز به تعادل آمادگی جسمانی و تركيب بدنی در فرد دارد و چنانچه افراد از نظر وضعيت جسمانی و تركيب بدنی، شرايط مساعدی نداشته باشند، معمولاً گوشه گير، بدبين و منزوی می­شوند و به عبارتی از تعادل روانی مناسبی برخوردار نخواهند بود(حاسل و بلدسن[۳]، ۱۹۹۱).

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تمرینات مناسب و مستمر موجب افزایش میزان قدرت، استقامت عضلانی، استقامت قلبی-تنفسي، انعطاف‌پذیری و کاهش چربی­های بدن می­شود و حذف و کنار گذاشتن آن به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی، اندام حیاتی را دچار ضعف و ناتوانی، ناکارآمدی، محدودیت حرکتی و خستگی زودرس می‌نماید (گائيني و معيني، ۱۳۸۰).

فعالیت ورزشی در بهبود سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد. بنابراین جهت بالا بردن کیفیت و شیوه زندگی، فعالیت بدنی باید به صورت منظم و با شدت مناسب انجام گیرد (اعتماد و اسماعيل نسب، ۱۳۹۱).

با وجود باور عمومي‌در مورد تأثير فعاليت­هاي روزانه بر تركيب بدني افراد، پژوهش­هاي مختلف نتايج متفاوتي را گزارش كرده­اند. رابكين و همكاران[۴] (۱۹۹۷) نشان دادند که بین فعالیت­بدنی و  BMIرابطه معکوس معنی داري وجود دارد. اما زاليلا[۵] و همكاران (۲۰۰۶) با مقايسه سطح فعاليت بدني نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله مالزيايي در سه گروه لاغر، طبيعي و اضافه وزن هيچ­گونه تفاوت معني­داري را مشاهده نكردند. ‌هاساپيدو و همكاران[۶] (۲۰۰۶) نيز اختلاف معني­داري در ميزان فعاليت بدني نوجوانان ساكن در شمال يونان در دو گروه افراد با وزن طبيعي و چاق مشاهده نكردند. اگر چه نژاد و محيط مي­تواند بر نتايج اين پژوهش­ها اثرگذار باشد اما يافته­هاي پژوهشگران داخلي نيز در اين زمينه با يكديگر مغايرت دارد (بروغني و همكاران، ۱۳۸۹).با توجه به اهميت موضوع، ارزيابي تركيب بدني به منظور تعيين ميزان مطلوب آن جهت سالم زيستن و شادابي، از اهميت بالايي برخوردار است (علي­پور و حجتي، ۱۳۹۳). با توجه به اين كه شاخص‌های پيكرسنجی تحت تأثير عواملی مانند جنس، سن، قوم ونژاد، فرهنگ اجتماعی و وضعيت اقتصادی هستند و با توجه به خطرات ناشی از آمادگی جسمانی پايين و ناهنجاری‌ها، تركيب بدنی در تندرستی افراد و به طور كلی جامعه، برای برخورداری از يك جامعه سالم و شناخت زمينه‌های خطرزا ضروری به نظر می رسد (ضيائي و همكاران، ۱۳۸۶). ترکیب­بدنی عامل مهمی در تندرستی و آمادگی جسمانی است. تركيب بدن توسط اندازه­گیری فاکتورهای مختلف، مثل شاخص توده بدن ((BMI و نسبت محیط لگن به محیط شکم ((WHR که نشان دهنده چاقی شکمی است، تعیین می گردد (خليلي و همكاران، ۱۳۷۹).

همچنان كه پژوهشگران از ارتباط بين فعاليت­بدني و تركيب بدن سخن گفته­اند، شاخص مهم ديگر سلامتي يعني آمادگي جسماني افراد را نيز به چالش كشيده­اند. به عنوان مثال جكوئلين و همكاران (۲۰۱۴) گزارش كردند در هر دو گروه زنان و مردان رابطه معكوسي بين زمان غير فعال بودن و آمادگي قلبي و عروقي افراد وجود دارد. آيكزو و همكاران (۲۰۱۳) نيز بر تأثير موقعيت­هاي فعاليتي افراد در طول روز با شاخص­هاي آمادگي جسماني تآكيد كردند. اين در حاليست كه برخي ديگر از پژوهش­ها نتايج كاملا مغاير را ارائه داده­اند به عنوان نمونه رحماني­نيا و همكاران (۱۳۸۹) بين آمادگي جسماني و ساعات تماشاي تلويزيون و انجام بازي­هاي رايانه­اي ارتباطي مشاهده نكردند. داسيلوا و همكاران (۲۰۰۵) نيز گزارش كردند بين سطح فعاليت و آمادگي جسماني زنان ارتباط معني­داري وجود ندارد.

اگرچه رجبي (۲۰۰۶) در پژوهشي گسترده با بررسي ۲۲۴۰ دانشجو از شش دانشگاه بزرگ كشور اعلام كرد دانشجويان ايراني از نطر متغيرهاي تركيب بدني در وضعيت نسبتا مطلوبي قرار دارند اما در همان پژوهش تأكيد شد دختران شرايط نامطلوب­­تري به لحاظ تركيب بدني و آمادگي جسماني نسبت به پسران تجربه مي­كنند و بنابراين فقر حركتي در دختران مي­تواند نگران كننده باشد. در اين ميان سلامت دختران دانشجوي دانشگاه فرهنگيان با توجه به نقش مستقيمي‌كه در پرورش جسم و روح كودكان و نوجوانان آينده اين سرزمين دارند از اهميت ويژه اي برخوردار است.

با توجه به وجود پژوهش­هاي اندك در زمينه ارتباط فعاليت بدني و آمادگي جسماني و تركيب بدني، و مغايرت­هاي فراوان در جوامع پژوهشي مختلف، هدف از انجام اين پژوهش پاسخ به اين سؤال است كه آیا بین سطح آمادگی جسمانی، ترکیب بدنی با سطح فعالیت بدنی دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان استان سمنان رابطه معني‌داری وجود دارد؟

[۱] – Cousins et al.

[۲] –  Galobardes etal.

[۳] – Hasle, Boldsen

[۴] – Rabkin et al.

[۵] – Zalilah et al.

[۶] – Hassapidou  et al.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-31
كد : 105511
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss