جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه بین انواع قدرت مدیران با شیوه های برخورد با تعارض در ادارات ورزش و جوانان استان فارس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه بین انواع قدرت مدیران با شیوه های برخورد با تعارض در ادارات ورزش و جوانان استان فارس

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

از جمله سازمان­هایی که وظیفه خطیری در عصر حاضر در کشورمان بر عهده دارد اداره ورزش و جوانان است که از یک سو با جوانان به عنوان مهم­ترین قشر تعلیم و تربیتی سر و کار دارد و از سوی دیگر مسئول اصلی ورزش همگانی و قهرمانی محسوب می­شود. در جوامع امروزي تعارض  موضوعي است كه انديشة انسان را بيش از هر مسئلة ديگري به خود مشغول كرده است و اين امر در همة سازمان­ها به صورتهاي گوناگوني مانند تعارض بين رئيس و مرئوس، كارفرما و كارگر، تعارض بين همكاران و حتي تعارض دو نفری وجود دارد. تعارضات به علل گوناگون بين افراد و گروه­ها ظاهر ميشود. تفاوتهاي ادراكي، شخصيتي، اعتقادي، سياسي و مانند آن از يك طرف و استنباطهاي مختلف در مورد هدفهاي فردي، سازماني و جامعه از سوي ديگر، تعارضات گوناگوني را در محيطهاي دسته جمعي ايجاد ميكند با اين حال، تعارض در بسياري از سازمان­ها و به ويژه سازمان­هاي ورزشي به صورت يك مسئلة جدي نمايان است و مي­تواند سازنده يا مخرب باشد. تعارض مي­تواند بر عملكرد سازمان­ها تأثير ناگوار بگذارد، شرايطي را به وجود آورد كه سازمان بسياري از منابع خود را از دست بدهد تا آنجا كه موجب انحلال سازمان شود. از طرف ديگر مي­تواند نتايج سودمندي را در پي داشته باشد و موجب خلاقيت، نوع آوري و بهرهوري نيروي  انساني شود (مظفری و همکاران، ۱۳۹۱).

امروزه نیروی انسانی به عنوان اصلی­ترین دارایی سازمان­ها و به عنوان مزیت رقابتی آن­ها مطرح است. وجود همکاری و همدلی بین این منابع ارزشمند از جمله مهمترین عوامل اساسی برای موفقیت در همه سازمان­ها است. تعارض در سازمان اجتناب ناپذیر و لزوماً برای سازمان غیر ضروری نیست. تعارض می­تواند خلاقیت را بیشتر و نوآوری و تغییر را ترویج دهد و یا ممکن است باعث اتلاف و تحلیل انرژی و منابع سازمان شود. مدیران برای مدیریت صحیح تعارض باید آن را به عنوان نیروی دائمی درنظرگرفته و با برخورد سازنده و صحیح در جهت پویائی سازمان، آن را مدیریت نمایند. بنابراین توانائی هدایت و کنترل پدیده تعارض در سازمان­ها از مهمترین مهارت­های مدیران محسوب می­شود(احمدی و همکاران، ۱۳۹۱).

در سازمان­های ورزشی نیز تعارض به صورت یک مسئله جدی وجوددارد و مدیران این سازمان­ها برای ارائه برنامه­های اثربخش در جهت تأمین سلامت جسمانی و روانی ورزشکاران و دستیابی به
مدال­ها و عناوین قهرمانی و همچنین، استفاده حداکثر از نیروی کارشناسان خود باید اختلاف­ها و تعدارض­ها را به گونه­ای مؤثر و سودمند مدیریت کنند.

ماهیت اهداف و وظایف اداره ورزش و جوانان زمینه را برای بسیاری از تعارض­ها و تضادها فراهم می­سازد و مشکلات فراوانی را گریبانگیر مدیران و دست اندرکاران امور ورزش و جوانان خواهد کرد نمونه­های این تعارض­ها شامل تعارض در بودجه ریزی و اولویت برای ورزش همگانی و قهرمانی و نیز تعارض بین هیات­های مختلف و نیز ساختار حاکم بر سازمان­های مسئول می­باشد.

تعارض یکی از ارکان اصلی یا اجزای جدا نشدنی گروه­ها و سازمان هاست و نمی­توان به صورت کامل آن را از بین برد، هنگامی که تعارض بسیار زیاد و یا بسیار کم باشد عملکرد کاهش می­یابد، سطح مطلوب تعارض می­تواند مانع از رکود، رخوت و در جا زدن شود، خلاقیت ایجاد کند، شرایطی فراهم آورد که فرد بتواند بدان وسیله از میزان تنش یا فشار روانی بکاهد و تغییراتی ایجاد کند، ولی نباید به گونه­ای باشد که راه­ها را مخدوش ومختل کند. نباید فرض کرد که برای به هر موقعیتی باید راه حل مناسب آن موقعیت در نظر گرفت. هدف یک سیستم مدیریت موفقیت آمیز، زدودن پدیده تعارض نیست بلکه هدف چنین سیستمی ایجاد سطح مناسبی از تعارض است و سود جستن از مزایای سازنده آن (رابینز[۱]، ۱۹۴۳).

تعارض با عوامل متعددی در ارتباط است که در انتخاب سبک برخورد با تعارض دخالت دارند مثل شایستگی­های فردی (آندرسون و مکنزی[۲] ۲۰۰۲)، امکان پیشرفت و ارتقای مدیران (دویکو[۳] ۲۰۰۷)، جنسیت (گولدمن[۴] ۲۰۰۶)، ویژگیهای شخصی (والری و پاول[۵] ۲۰۰۸، می­لیانگ و همکاران[۶] ۲۰۰۹)

علاوه بر این موارد بررسی اولیه نشان می­دهد که یکی از عوامل مرتبط با آنان می­تواند نوع قدرت مورد استفاده مدیران باشد، بدیهی است درباره هر موضعی مثل پول یا جنس بسیار راحت­تر می­توان حرف زد ولی چون بحث از قدرت به میان می­آید زبان و قلم ناتوان می­شود. کسانی که صاحب قدرتند هرگز آن را بروز نمی­دهند و حتی کتمان می­کنند، کسانی که در پی کسب آن هستند عکس قضیه را وانمود می­کنند و آنان که توانسته­اند قدرتی را به دست آورند درباره شیوه کسب آن لب فرو می­بندند و آن را در هاله­ای از رمز و راز می­پیچند ولی قدرت در گروه یا سازمان یک فرآیند طبیعی است. بنابراین اگر کسی بخواهد رفتار سازمانی را به طور کامل درک کند، چاره­ای جز این ندارد که درباره کسب و اعمال قدرت آگاهی­های لازم را داشته باشد، پس نمی­توان گفت که قدرت الزاماً بد است قدرت یک نوع واقعیت از زندگی سازمانی است و چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت یا کنار گذاشت، گذشته از این، از طریق یادگیری شیوه استفاده از قدرت در سازمان، فرد می­تواند برای اینکه مدیری اثر بخش­تر باشد، از دانش خود به نحو مطلوب استفاده کند. (شریفی و مقامی، ۱۳۸۹) مديران در سازمان­ها، واضعان خط مشي و صاحبان قدرت هستند و عملكرد سازمان­ها با قدرت آنان در ارتباط است. مديران با بكارگيري منابع قدرت می­توانند زمينة رشد و تعالي يا زمينه انحراف و فساد سازمان را فراهم آورند و اين امر به ماهيت وجودي و چگونگي استفاده از قدرت و منابع آن بستگي دارد قدرت ويژگي اساسي نقش مدير بوده است و زمينه اثربخشي او را در سازمان فراهم می­سازد و پديدة اجتناب ناپذير در سازمان است(ملاحسینی و کهنوجی، ۱۳۸۶)

بنابراین نکته اساسی این است که باتوجه به حضور دائمی و همیشگی تعارض در سازمان­ها، مدیران باید چه شیوه­هایی را برای اداره تعارض به کار بزند تا اثرات تخریبی این پدیده را به حداقل کاهش دهند و حتی آن را به یک نیروی مثبت و سازنده در جهت نیل به اهداف سازمان تبدیل کنند. در این زمینه قدرت از مقوله­های بسیار مهم است که مدیران باید با آگاهی داشتن کامل از انواع قدرت و با موقعیت شناسی بهتر در جهت تحقق این اهداف از آنان استفاده کنند. به عقيدة پارك هوس[۷] شناخت پايگاههاي قدرت، براي افرادي كه در سازمان­هاي ورزشي فعاليت ميكنند، حياتي است زيرا پايگاههاي قدرت روابط بين فردي را تحت تأثير قرار ميدهد و اثربخشي سازمان­ها را تعيين ميكند(مرادی و همکاران، ۱۳۹۲). به طور خلاصه از جمله سازمان­هایی که وظیفه خطیری در عصر حاضر در کشورمان بر عهده دارد اداره ورزش و جوانان است که از یک سو با جوانان به عنوان مهم­ترین قشر تعلیم و تربیتی سر و کار دارد و از سوی دیگر مسئول اصلی ورزش همگانی و قهرمانی محسوب می­شود. از طرف دیگر ماهیت تربیت بدنی و ورزش زمینه را برای بسیاری از تعارض­ها و تضاد­ها در اداره ورزش و جوانان فراهم می­سازد و مشکلات فراوانی را گریبانگیر مدیران و دست اندرکاران تربیت بدنی و امور ورزش خواهد کرد و کوتاهی در این زمینه و نبود یا زیادی تعارض صدمات جبران ناپذیری بر پیکره ورزش و جوانان وارد می­سازد و مدیران به منظور اثربخشی بهتر باید با به کار بردن به موقع راه حل درست و مقتضی نسبت به بهینه کردن مقدار تعارض اقدام کنند، و از آنجایی که مدیران ادارات ورزش و جوانان دارای انواع مختلف قدرت هستندکه از همه یا تعدادی از آنها برای نفوذ بر کارکنان و کسب اهداف سازمانی استفاده می­کنند و  با توجه به اینکه رابطه قدرت و تعارض کمتر بررسی شده است در این تحقیق محقق درصد آن  است به شناسایی انواع قدرتی که مدیران در مواجهه با تعارض به کار می­برند بپردازد و در نهایت راهکارها با شیوه­های استفاده موثر از قدرت را در برخورد با شیوه­های مدیریت تعارض، جهت کاهش اختلاف وافزایش بهره وری  در ادارات ورزش و جوانان شهرستان­های استان فارس ارائه نماید. محقق در این تحقیق در پی یافتن پاسخ برای این سوال است که آیا بین انواع قدرت مدیران با شیوه­های برخورد با تعارض در ادارات ورزش و جوانان استان فارس رابطه وجود دارد یا نه؟

[۱]. Robbins, S. P.

[۲]. Anderson,B. D  and Makenzi

[۳]. Dewiko

[۴]. Goldman

[۵]. Valerie, F. W. , & Paul, A. B

[۶]. Mei-Liang

[۷]. Parkhouse

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-31
كد : 105502
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss