جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه ریسک و بازده(سیستماتیک و فوق العاده)سهام با مدت تصدی هیات مدیره شرکت ها

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه ریسک و بازده(سیستماتیک و فوق العاده)سهام با مدت تصدی هیات مدیره شرکت ها

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

پیتر دراکر فعالیت های اقتصادی را مصرف منابع موجود برای آینده ای نامطمئن تعریف می کند. بنابراین در دنیای صنعتی و تولید رقابتی، ریسک جزء لاینفک سرمایه گذاری به شمار می رود. امروزه هر سازمان بسته به ماهیت کار خود ریسک های گوناگونی را تجربه می کند و موفقیت آنها به میزان زیادی به شیوه مدیریت ریسک ها بستگی دارد. پرداختن به موضوع ریسک در پژوهش های اخیر (مانند پژوهش استادی و همکاران، ۱۳۹۶) نشان می دهد که واکنش به ریسک و مدیریت ریسک شرکت جنبه مهمی است که در سال های اخیر در خصوص افزایش کارایی مورد توجه زیادی قرار گرفته است (صیادی و همکاران، ۱۳۹۸).

پایداری و انعطاف پذیری شرکت های کوچک و بزرگ به طور مستمر بر اثر ریسک های متعدد می تواند مستعد آسیب پذیری باشد. خیلی از شرکت ها سعی می کنند تا ریسک های موجود را شناسایی کنند ولی آنها موفق نمی شوند تا این ریسک ها را با کسب و کارشان مرتبط کنند تا بتوانند چنین ریسک هایی را مدیریت کرده و کاهش دهند (هانگرائنی و همکاران، ۲۰۱۹).

بازدهي سهام شركت ها متاثر از عوامل متعدد داخلي يا عوامل اقتصادي ،رواني ،سياسي و.. ميباشد.اين عوامل را ميتوان به عوامل خرد و كلان تقسيم بندي نمود.بر طبق مدل ويليام شارپ بازده سهام تحت تاثير عوامل خرد و كلان قرار ميگيرد(دارابي و علي فرحي ،۱۳۸۹). منظور از عوامل خرد مسائل مربوط به درون شركت ها است كه عموما در كنترل مديران شركت ها قرار دارد.در سطح كلان ،عوامل اقتصادي ،سياسي و اجتماعي و فرهنگي كه در كنترل مديريت نيست ، بازده سهام شركت ها را تحت تاثير قرار مي دهد.اين عوامل خرد و كلان منجر به ايجاد نوسانات در بازده ميگردند كه محيط بازار را با عدم اطمينان نسبت به كسب بازده ها همراه مي سازند كه ريسك نام دارند. بنابراين از عوامل مؤثر در انتخاب سرمايه گذاري ها و تصمیمات مالی بنگاه های اقتصادی ، توجه سرمايه گذاران به ريسك و بازده سرمايه گذاري است. آنان مي كوشند منابع مالي خود را در جايي سرمايه گذاري نمايند كه بيشترين بازده و كمترين ريسك را داشته باشد . بنابراين،شركت ها بايد در كنار تمركز بر سود، بر ريسك به عنوان عامل محدود كننده حداكثر شدن بازده نيز مديريت نمايند.

بنابراین ریسک و بازده دو سوی یک محور هستند که جهت دستیابی به بهترین عملکرد سازمان از سوی نمایندگان سهامداران هدایت می شوند.

طبق نظريه نمايندگی  ، هزينه های نمايندگی به دنبال جدايی مالکيت ومديريت شركت ايجاد شده است. در واقع، سهامداران ادارة امور شركت را به مديريت واگذار میكنند و اگر مديريت برخلاف هدف اصلی شركت، يعنی حداكثر كردن ثروت سهامداران، تصميم گيری و عمل كند، سهامداران متحمل هزينه های نمايندگی خواهند شد.اين در حالی است كه شركتها با هدف  حداكثرسازی ثروت سهامداران، تأسيس می شوند.به عقيدة جنسن (۱۹۸۶) ، مدير به دنبال تأمين منافع شخصی خود میباشد. از اين رو، اتلاف منابع سازمانی را به دنبال دارد و در نتيجه، منجر به هزينه های نمايندگی میشود. از آنجايي كه ، نگرش مدیران و مالکان همسو نبوده ، بین این گروه ها تضاد منافع بوجود مي آيد .طبق این نظریه ، به منظور کاهش تعارضات نمایندگی ، باید روش های کنترلی مناسبی در سازمان ایجاد گردد .

حاکمیت شرکتی(نظام راهبري)از عوامل اصلی بهبود کارایی اقتصادي است که دربرگیرنده مجموعه اي از روابط میان مدیریت شرکت،  هیات مدیره،  سهامداران و سایرگروه هاي ذینفع است (دارابي و علي فرحي ،۱۳۸۹ ). نظام راهبري بنگاه ساختاري را فراهم می کند که از طریق آن هدفهاي بنگاه تنظیم و وسایل دستیابی به هدفها ونظارت بر عملکرد تعیین می شود. این نظام، انگیزه لازم براي تحقق اهداف بنگاه را در مدیریت ایجاد کرده و زمینه نظارت موثر را فراهم می کند. به این ترتیب شرکتها منابع را با اثر بخشی بیشتري به کار می گیرند(حساس يگانه و رئيسي، ۱۳۸۸).یکی از عناصرساختار حاکمیت شرکتی ، هیأت مدیره است. هیات مدیره شرکت ها که همواره در جایگاه نمایندگان صاحبان سهام به عنوان رکن ارتباطی میان آنها و مدیران ایفای نقش کرده و در برابر آنان مسئولیت حساب دهی و پاسخ خواهی  دارند ، به عنوان عنصر کلیدی یک سازمان نقش اساسی در عملکرد شرکتها عهده دار می باشند.

بنابراین عملکرد سازمان و ریسک متعاقب از آن بر تصمیمات سهامدار در خصوص مدت تصدی هیات مدیره و مدیران شرکت ها در جهت رسیدن به بیشترین بازده، موضوعی قابل پویش خواهد بود.همچنين در تحقيقات صورت گرفته قبلي توسط جنتر و كاپلان [۱](۲۰۰۶) نتايج حاكي از آن است كه مدت تصدي هيات مديره نسبت به هر دو جنبه عملكرد (سيستماتيك[۲] و فوق العاده [۳])حساس مي باشد.

عنصر اساسی در تصمیم گیری برای حفظ یا خلع هیات مدیره ،ارزیابی توانایی های نهفته اعضای هیات مدیره با توجه به عملکرد سازمان و ریسک متواتراز آن میباشد. با توجه به عملکرد سازمان تصمیم گیری در مورد مدت تصدی هیات مدیره شدیداً به منابع ریسک بستگی دارد.

ایده اصلی این است که اگر ریسک عملکردعمدتاً ناشی از توانایی های نهفته هیات مدیره باشد، متعاقبا”بازده سهام شرکت نشان دهنده توانایی های هیات مدیره خواهد بود و اگر ریسک بازده سهام شرکت ناشی از عواملی غیر از توانایی های هیات مدیره در زمینه افزایش بازدهی و سهم بازار باشد عواملی همچون تغییر نرخ بهره، نرخ برابری پول ملی ،نرخ تورم ،سیاست های پولی و مالی و شرایط سیاسی و به طور کلی متغییرهای کلان اقتصادی تاثیر گذار میباشند. در نتیجه دو منبع ریسک بدست می آید: ریسک ناشی از عدم اطمینان در مورد سطح توانایی های هیات مدیره که ریسک فوق العاده[۴] نامیده می شود و دیگری ریسک ناشی از منابع خارج از اختیار هیات مدیره است که ریسک سیستماتیک[۵] است.

وقتی عدم اطمینان در مورد توانایی های هیات مدیره نسبت به منشا ریسک[۶] افزایش می یابد عملکرد سازمان عامل تشخیصی نسبتا بهتر توانایی های هیات مدیره خواهد بود و توانایی هیات مدیره در شناسایی مدیران کم استعداد و استفاده از گزینه خلع در موارد لازم را افزایش می دهد.بنابراین از بازدهی سهام به عنوان عامل سنجش تجربی عملکرد سازمان استفاده می شود و تغییرات در این بازده  را می توان به اجزا سیستماتیک و فوق العاده تجزیه نمود و از طریق برقراری ارتباط‌ اساسی بین ریسک سیستماتیک و فوق العاده و مدت تصدی هیات مدیره بر ادبیات موجود در این زمینه افزود و میتوان اینگونه بیان نمود که تمرکز اصلی، بررسی تاثیرگذاری ریسک و بازده بر مدت تصدی هیات مدیره می‌باشد.

[۱] Jenter and Kaplan

[۲] Systematic

[۳] Idiosyncratic

[۴] Idiosyncratic Risk

[۵] Systematic Risk

[۶] volatility

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-24
كد : 108929
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss