جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه سطح سواد رسانه‌اي و سواد سلامت دانشجويان در استفاده از اينترنت از دیدگاه‌ دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه سطح سواد رسانه‌اي و سواد سلامت دانشجويان در استفاده از اينترنت از دیدگاه‌ دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

در سال­های اخیر تکنولوژی­های ارتباطی و اطلاعاتی (ICT) رشد چشم­گیری داشته­اند؛ مخصوصا اینترنت فرصت­های قابل ملاحظه­ای در دسترس مردم قرار داده است. یکی از اهداف استفاده از اینترنت دسترسی به اطلاعات مربوط به سلامت و بهبود کیفیت سلامت با هزینه­ای مناسب می­باشد. این امر مستلزم آن است که تعامل فعال بین شاغلین عرصه سلامت و تکنولوژیست­های ارتباطی برقرار شود تا زمینه رضایت کاربران اطلاعات سلامت فراهم گردد و نیازهای آنان در این زمینه پیش­بینی و تامین گردد. اگرچه افراد کم سواد، یا افرادی که از نظر اقتصادی توانایی استفاده از اینترنت را ندارند یا در حاشیه جامعه قرار دارند از اینترنت کمترین استفاده را می­کنند و به­نظر می‌رسد اطلاعات سلامت در دسترس همگان قرار ندارد؛ با این حال همچنان این رسانه، قابلیت دسترسی آسان و مناسب به اطلاعات سلامت از قبیل بیماری‌ها و علایم آنها، ناهنجاری­های جسمی و رفتاری، پیشگیری ابتلا به بیماریها و ارتقای سلامت، آموزش مسائل جنسی و همچنین روش­های درمانی را دارا می­باشد.

تحقیقات قابل توجهی نشان داده­اند که رسانه­های جمعی می­توانند هم در به­خطر انداختن سلامت و هم در ارتقای سلامت افراد تاثیر گذار باشند. مطالعات فراوانی در باره تاثیر منفی رسانه­های جمعی در سلامت افراد، شامل خشونت، رفتارهای پر خطر جنسی، چاقی، نارضایتی جسمی و اختلالاتی در رژیم غذایی، استعمال دخانیات و استفاده از الکل انجام شده است. تاثیر مثبت رسانه­های جمعی در سلامت، نیز شامل فراهم کردن اطلاعات سلامت، مدل سبک زندگی/هنجارهای ارتقا­دهنده سلامت و اجرای کمپین­هایی برای کاهش رفتارهای پر خطر است.

بیشتر رسانه­ها از رسانه­های چاپی گرفته تا رسانه­های دیجیتالی بیش از پیش راجع به مسائل سلامت بحث و گفتگو می­کنند و بیشتر به سلامت از بعد فردی توجه می­کنند یعنی به عنوان مسئولیتی فردی تا بعد اجتماعی. با افزایش تعداد سایت­های مرتبط با سلامت و بهداشت، امکان استفاده وسیع­تر از اطلاعات سلامت فراهم شده است. پیشگیری از بیماری­ها و حفظ سلامت مبنای این سایت­هاست. اغلب این سایت­ها به گونه‌ای طراحی شده­اند که شخصی­سازی و مدیریت مسائل سلامت افراد امکان­پذیر شده است. با این وجود باید توجه کرد با اینکه اینترنت منبع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات سلامت می­باشد با این حال همه سایت­ها قابل اعتماد نیستند؛ داشتن سواد رسانه­ای کافی می­تواند به فهم بهتری از اطلاعات قابل اعتماد و منابع معتبر کمک کند.

بر خلاف سیستم بهداشت و درمان که اطلاعات و محتوای سلامت را برای جامعه تولید می­کند، محتوای سلامت موجود در اینترنت غالبا نامشخص است و می­تواند ارتقاء­دهنده سلامت باشد یا سلامت را به خطر اندازد. با توجه به اینکه هر روزه بسیاری از افراد اطلاعات سلامت آنلاین را جستجو می‌کنند. غالبا بیشتر آنها به کیفیت اطلاعات داده شده توجهی نمی‌کنند و یا حین جستجو گیج و سر در گم می‌شوند. (xi:Hobbs,R. 2010)

بنابراین کاربران اینترنت باید از سواد رسانه­ای و سواد سلامت کافی برخوردار باشند تا در استفاده از آن دچار گمراهی نشده و بهره مطلوبی از آن ببرند. در کشور ما تاکنون به سواد رسانه‌ای در حوزه سلامت پرداخته نشده است؛ این پژوهش در نظر دارد با بررسی سواد رسانه‌ای و سواد سلامت به گسترش مفهومی جدید بر پایه‌های نظری موجود این مفاهیم، و با تلفیق این دو مفهوم بپردازد.

با توجه به رشد فزاینده استفاده از اینترنت در جامعه امروز، و وجود سایت­های متنوع و فراوان در حوزه سلامت و بهداشت با محتواهای نامشخص، ضروری است بررسی شود که دانشجویان تا چه حد از مفید بودن و یا مخاطره­انگیز بودن این سایت­ها اطلاع دارند.

بدون تردید آموزش مفید و موثر در زمینه قابلیت­ها و روش­های استفاده از اینترنت از مهارت­های زندگی و نحوه تعامل با دیگران به حساب می­آید، و می­بایست از همان ابتدا در آموزش­های دانش­آموزان گنجانده شود تا فرهنگ درست استفاده از آن نهادینه شود و رواج یابد. متاسفانه در کشور ما هیچ نهادی متولی آموزش سواد رسانه­ای­، سواد اینترنتی، سواد دیجیتالی و همچنین سواد سلامت به دانش­آموزان و دانشجویان نمی­باشد و تنها به سواد خواندن و نوشتن بسنده شده است.

داشتن سواد رسانه­ای در جامعه ما با توجه به قابلیت­های اینترنت و نیازهای اساسی ما به این پدیده، ضرورت انکار ­ناپذیری است که دامنه کاربرد آن در قرن حاضر، روز به روز رو به افزایش است این امر می­طلبد تا نهادها و مسئولین آموزشی و متولیان سلامت جامعه با دنیای تکنولوژی جدید سازگار شوند و تاثیرات رسانه­ها بر جوانان را درک کنند و چاره­ای بیندیشند. بنابراین مطالعه و تحقیق در زمینه سواد رسانه‌ای، و به خصوص سواد رسانه­ای در استفاده از اینترنت و حوزه سلامت که با سلامت آنها در ارتباط است به ما کمک می­کند تا وضعیت جوانان را در این زمینه ارزیابی کرده و ضرورت آن را بیش از پیش روشن سازیم.

وزارت بهداشت و سازمانهای سیاستگذار در زمينه سلامت، در راستای توانمند سازی افراد به منظور خود مراقبتی و فعالیتهای آگاهانه برای حفظ و ارتقای سلامت افراد و خانواده هایشان نیازمند ارزیابی و شناخت میزان سواد رسانه‌ای در زمینه سلامت است؛ تا بتواند با توجه به رویکرد افراد به مبحث سلامت در رسانه ها موثرترین روش توانمند سازی را در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها به کار گیرد.

با توجه به اینکه ممانعت از تولید محتواهای نامطلوب و انتشار آنها کار بسیار دشواری می‌باشد جستجوی راههای افزایش سواد رسانه‌ای در حوزه سلامت، بالقوه می‌تواند به کاهش آثار مضر آنها بیانجامد(۲۰۰۶:۴۵۹Brown and knight,).

این سواد باید به شهروندان کمک کند تا بفهمند چگونه رسانه­ها ادراک و باورهای آنان را فیلتر می­کند، فرهنگ عمومی ‌را شکل می­دهد و بر انتخاب­های فردی اثر می­گذارد. همچنین باید آنان را برای تفکر انتقادی و مهارت­های حل مساله خلاق قدرتمند سازد تا مصرف­کنندگان قضاوتگر و تولیدکنندگان محتوا باشند(کمیسیون اروپایی، ۲۰۰۷).

موضوع اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان سواد رسانه­ای[۱] و سواد سلامت[۲] دانشجویان در استفاده از اینترنت است. در این تحقیق در پی آنیم که ببینیم چه تفاوتی در میزان سواد رسانه­ای و سواد سلامت  دانشجویانی که در رشته­های مرتبط با بهداشت و سلامت تحصیل می­کنند با دانشجویان سایر رشته ها وجود دارد.

[۱] Media Literacy

[۲] Health Literacy

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-24
كد : 108947
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss