جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه شاخص توده بدنی و چرخش ذهنی در دانش آموزان دختر فعال و غیرفعال شهر ارومیه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه شاخص توده بدنی و چرخش ذهنی در دانش آموزان دختر فعال و غیرفعال شهر ارومیه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

آنچه مسلم است با افزایش سن توانایی­های افراد کاهش می­یابد. این توانایی­ها هم از نظر حرکتی و هم از نظر شناختی می­تواند در سطوح متفاوت و با دلایل مختلفی دچار کاستی­هایی شود. به نظر می­رسد سرعت چرخش­ذهنی با افزایش سن کاهش می­یابد. هرچند اگر به زمان، دقت و صحت توجه کافی شود، نباید به زمان­واکنش[۱] به عنوان یک فاکتور مؤثر نظر­کرد، زمان­واکنش ممکن است یک عنصر مهم کاربردی در موقعیت­های دنیای واقعی مثل راه­رفتن در طول محیط حرکت باشد. چند مطالعه اثر مثبت حرکت را بررسی کرده­اند (برگ ، هرتزوگ وهانت[۲]، ۱۹۸۲). توانایی­فضایی، جز مهمی از هوش­سیال است. چرخش­ذهنی جزء­کلیدی از توانایی­فضایی است. محققان مختلف از توانایی­های­فضایی تعاریف متفاوتی ارائه­کرده­اند، اما تعریفی که اغلب محققان بر آن اتفاق نظر دارند (دیوان وجاکوبی[۳]،۱۹۹۹؛کوهن و همکارانش[۴]۱۹۹۶) ، تعریف لین و پترسون می­باشد. آن­ها توانایی­های­فضایی را به سه دسته تقسیم کرده اند:

الف- ادراک­فضایی[۵]؛ ب- چرخش­ذهنی؛ ج- تصویرسازی­فضایی(لویین ،تیلور و لنگروک[۶]، ۱۹۹۹).

الف) ادراک­فضایی: توانایی استنتاج جهت یک شیء با در­نظر­گرفتن جهت خود فرد می­باشد.

ب) چرخش­ذهنی: توانایی تجسم چرخش یک محرک­بصری[۷] می­باشد و یا بر اساس تعریف جاست و کارپنتر[۸] ( کامپ[۹]،۲۰۰۰) به توانایی تولید بازنمایی­ذهنی[۱۰] از یک ساختار دو یا سه­بعدی و سپس ارزیابی ویژگی­های آن بازنمایی یا تغییر توانایی چرخش­ذهنی گفته می­شود.

ج) تصویرسازی­فضایی قدری پیچیده­تر می­باشد و عبارت است از توانایی دستکاری اطلاعات­فضایی ارائه شده(دیوان وجاکوبی،۱۹۹۰).

توانایی­فضایی نقش زیادی در توانایی ما در حرکت در محیط اطراف، آماده­سازی­حرکت و روابط تقابلی ما با اشیاء در جهان دارد.توانایی چرخش­ذهنی کمک به مردم برای جلوگیری از خطرات جانی/ موانع و حرکت در محیط­های خود را به نحو احسن فراهم می­کند(اسکوت،۱۹۹۹).استفاده مؤثر و سریع از مهارت­های­فضایی حتی ممکن است به پیشگیری از برخی از صدمات به علت سقوط،  اتفاقات ناگوار عابر­پیاده، و تصادفات رانندگی کمک­کند(مکوبی وجاکلین،۱۹۷۴).

اگرچه عوامل زیادی همچون استفاده از دارو[۱۱]، افسردگی[۱۲]، کاهش توانایی حرکتی می­تواند باعث این گونه سوانح برای افراد شود، اما کاهش مهارت­شناختی مانند توانایی­فضایی نیز ممکن است دلیلی بر آن باشد. آمارها نشان می­دهد توانایی­های فضایی مطمئنانقش مهمی در سوانح رانندگی دارد. این استدلال نشان می­دهد که افراد مسن ممکن است از افزایش عملکرد چرخش­فضایی بهره­مند شوند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود. تحقیقات کمی روی چنین برنامه­هایی انجام شده است.(مکوبی & جاکلین،۱۹۷۴).

نوجوانی از مهمترین و بحرانی ترین دوران رشد و تکامل زندگی انسان است وبه عنوان دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی محسوب می گردد به نحوي که آخرین دوره رشد و متابولیسم سریع طی این سال ها اتفاق می افتد.لاغري و چاقی از مشکلات عمده این دوران نیز می باشد. چاقی در دوران کودکی و نوجوانی نه تنها به دلیل عوارض جسمی وروانی زودرس بلکه به دلیل افزایش چاقی در بزرگسالی، مرگ ومیر و بار هزینه اقتصادي سنگین آن بر اجتماع نیز حائز اهمیت است(لین­وپترسون،۱۹۸۵). توانايي­های شناختی امكان ندارد كه از توانايي­های حركتیِ پايه جدا باشند(خرازی­وحجازی[۱۳]،۱۳۷۸). ارتباط بین رشد حرکتی و رشد شناختی  در کودکی  و همچنین در کهنسالان  بررسی شده است. از این گذشته  نشان داده شده که اختلال در رشد­حرکتی اغلب با یک اختلال در رشد شناختی و به­طور معکوس در ارتباط است. در علم ورزش، ارتباط بین رشد حرکتی و شناختی با یک فراتحلیل آزمایش شده و یک همبستگی دوطرفه مثبت را نمایان ساخته است، اگرچه نتایج به عنوان یک قاعده منحصراً برای بزرگسالان بیان شده است. از آنجایی که افراد دارای اضافه وزن عملکرد حرکتی کمتری دارند و با توجه به رابطه بین توانایی های حرکتی و توانایی­­های شناختی ،به نظر می رسد رابطه­ای بین توانایی­های­حرکتی، شروع اضافه­وزن وعملکرد­فضایی وجود دارد.

از آنجایی که حرکت و توانایی فعالیت­های­حرکتی می­تواند به صورت مستقیم و غیر­مستقیم بر عوامل شناختی اثرگذار باشد، این امکان وجود دارد که با بکارگیری مهارت­های خاص حرکتی، بر عوامل شناختی تأثیر گذاشت. باتوجه به اینکه کودکان دارای اضافه وزن و چاق در خطر بیماری های جسمانی مختلفی هستند(اگوون[۱۴]،۲۰۰۷) ، مشخص نیست که تا چه اندازه از نظر ذهنی نیز دچار اختلال می باشند. بنایراین سوال مطرح شده این است که آیا اضافه وزن و چاقی با توانایی شناختی مرتبط است؟ به عبارت دیگر آیا افراد دارای اضافه وزن، در توانایی های فضایی مثل چرخش ذهنی، بدتر یا بهتر از افراد با وزن نرمال هستند؟ لذا امید است با انجام چنین تحقیقاتی تعامل بین حرکت و شناخت بیش از پیش مشخص شده و قبل از اینکه اختلالی در فرد و زندگی روزمره او ایجاد شود، با ارائه برنامه های مناسب، به بهداشت جسمانی و روانی جامعه، به خصوص در گروه کودک و نوجوان، کمک شایانی شود.

[۱]Reaction Time

[۲]Berg, Hertzog & Hunt

[۳]Dywan & Jacoby

[۴]Cohen,

[۵]SpatialPerception

[۶]Levin, Taylor, Langrock

[۷]VisualStimulus

[۸]Just &Carpenter

[۹]Campos

[۱۰]MentalRepresentation

[۱۱]Drug

[۱۲]Depression

 

[۱۳]Kharazi & Hejazi

[۱۴]Aggoun

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-24
كد : 108954
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss