جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه عملکرد خانواده و سبک های دلبستگی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بندرعباس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه عملکرد خانواده و سبک های دلبستگی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بندرعباس

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

يكي از مفاهيمي كه از بطن خانواده شكل مي گيرد، مفهوم دلبستگي[۱] است. سروف، ايگلند، كارلسون و كولينز[۲] (۲۰۰۵) دلبستگی را چنین تعریف می کنند: دلبستگي به طور كلي يعني مأمني از آسايش، امنيتی براي كاوش و جستجو كردن و منبعي براي اطمينان بخشي به كودك، زماني كه دچار پريشاني مي شود. بالبي[۳] دلبستگي را در قالب نظريه اي بزرگ مفهوم سازي كرد. از نظر بالبی (۱۹۷۳، ۱۹۶۹ و ۱۹۸۰؛ به نقل از گودوین[۴]، ۲۰۰۳)، روابط دلبستگي هميشه موجودند و در سراسر چرخه زندگي فعال هستند، به طوري پيوندهاي دلبستگي در زندگي بزرگسالي ايجاد مي شوند و بر فعاليت هاي مهم دوران بزرگسالي موثرند. دلبستگي در نوجواني و بزرگسالي را به عنوان روابط دوبه دويي تعريف مي كنند كه در آن، همجواري با يك شخص ويژه ترجيح داده شده و به دستيافتن به احساسي ايمني يا حفظ آن منجر مي شود. نتايج پژوهش هاي زيادي استمرار و تداوم سبك دلبستگي را در چرخه زندگي تاييد می کنند (فریلی[۵]، ۲۰۰۲، مین، کاپلان و کسیدی[۶]، نافتل و شاور[۷]، ۲۰۰۶).

بر اساس آزمایش های آینثورث (۱۹۸۷، لوی، بلات و شاور، ۱۹۹۸) روابط والد- فرزند در سه گروه ایمن [۸] اجتنابی[۹] و اضطرابی دوسوگرا[۱۰] طبقه بندی شد. فرزنداني كه در گروه ايمن دسته بندي شدند، بعد از پريشان شدن به سرعت براي رسيدن به آرامش پيش مادر برگشتند، سريعتر به آرامش رسيدند، سريعتر و كاملتر فعاليت هاي خود را از سرگرفتند. فرزنداني كه در گروه دو سوگراي اضطرابي دسته بندي شدند، واكنش‌هاي آميخته‌اي به حضور مادر داشتند، از حضور مادر به آرامش نرسيدند و فعاليت‌هاي خود را از سرنگرفتند. در نهايت گروه با دلبستگي اجتنابي مادر خود را ناديده گرفتند، به انزوا و گوشه گيري پرداختند و شروع به انجام فعاليت‌هايي براي دور شدن از پريشاني كردند (رولز و سيمپسون[۱۱]، ۲۰۰۴).

بلسكي و كاسيدي (۱۹۹۴، به نقل از لوی و بلت و شاور، ۱۹۹۸) نشان دادند كه گروه‌هاي سه گانه بدست آمده در محيط آزمايشگاهي توسط آینثورث (۱۹۷۸) در محيط طبيعي هم وجود دارند. هينن، ساندرمن و اسپرانگر[۱۲] (۲۰۰۹) از این ایده حمايت كردند كه روابط و تجربيات اوليه به شكل دلبستگي بر تجربيات زندگي بعدي تاثير مي‌گذارد. آن‌ها دريافتند كه خاطرات دوران كودكي ۹۰ درصد از زنان، با سبك دلبستگي آن‌ها در بزرگسالي همبستگي دارد كه مي‌تواند رضايت از زندگي كلي را پيشبيني كند. اين محققان دريافتند كه افرادي كه سبك‌هاي دلبستگي ناايمن داشتند، ميزان بالايي از طرد توسط والدين، ميزان پاييني از حمايت خانوادگي و ميزان پاييني از هماهنگي و گرمي در كانون خانواده را گزارش دادند در حالي كه افراد با سبك دلبستگي ايمن ميزان پاييني از عدم رضايت از خود، روابط و زندگي را گزارش دادند. سبك‌هاي دلبستگي نه تنها با رضايت كلي از زندگي، بلكه با افسردگي و اضطراب هم ارتباط دارند. فروید اولین کسی بود که اظهار داشت پیوند عاطفی فرزند با مادر مبنای تمامی روابط بعدی است (برک[۱۳]، ۱۳۸۶).

به دنبال خط پژوهشی بالبی، آینثورث [۱۴]، واتر و وال[۱۵] (۱۹۸۷) سه سبک دلبستگی را توصیف نمودند: ایمن، اضطرابی / دوسوگرا و اضطرابی / اجتنابی. نقش این سبک های دلبستگی در روابط بزرگسالان را هازان و شیور[۱۶] (۱۹۸۷) مورد پژوهش قرار دادند. دلبستگی نقش بسزایی در کمک به فرزندان در برخورد با چالش های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دارد. به طوری که الگوهای دلبستگی ناسالم در طی دوران کودکی مشکل رفتاری و اعمال بزه و ناسازگاری های اجتماعی را در نوجوانی ایجاد می کند. (شالیزا [۱۷]، ۲۰۰۱ ؛ لیبل[۱۸]، ۲۰۰۷؛ کاسدی و شیور[۱۹]، ۲۰۰۷).

 

 

سازگاری یک مفهوم عام است و به همه راهبردهایی که فرد برای اداره کردن موقعیت های استرس زای زندگی و اجتماعی اعم از تهدیدهای واقعی یا غیر واقعی به کار می برد، گفته می شود (سادوک و سادوک[۲۰]، ۲۰۰۳ به نقل از افتخار و همکاران، ۱۳۸۹). به عبارتی سازگاري، مجموعه كنش‌ها و رفتارهايي است كه فرد در موقعيت‌ها و شرايط جديد به منظور ارائه پاسخ‌هاي مناسب به محرك‌هاي موجود از خود بروز مي‌دهد (آقامحمدیان شعرباف، ۱۳۷۳). در ديدگاه راجرز، شخصيت ناسازگار، همان فردي است كه مورد تهديد دروني واقع شده است و برعكس افراد سازگار، شخصيت‌هايي به نظر مي‌رسند كه در وجودشان هيچ نشاني از احساس تهديد نمي توان يافت (آقا محمدیان شعرباف، ۱۳۷۳). از آن‌جا كه سازگاري مي‌تواند واجد طيف گسترده‌اي باشد و ابعادي مانند اجتماع، خانواده، عواطف، شغل، بهداشت و ازدواج را شامل شود، برخي از صاحبنظران، سازگاري اجتماعي را رأس ساير ابعاد تلقي مي‌كنند. ابعاد مسئله سازگاري ممكن است در هر دوره از زمان و در هر مرحله از تحولات اجتماعي تغيير كند؛ اما جامعه‌اي نيست كه با مسئله ناسازگاري افراد خود مواجه نباشد. عوامل اجتماعي مهمي در بروز سازگاري نقش دارند كه يكي از اين عوامل، پاسخ‌دهي والد به نيازهاي فرزندان در دوران كودكي و نوجوانی است و به تشكيل سبك‌هاي دلبستگی در فرزند منجر می شود (بالبی، ۱۹۸۰).

خانواده و سازگاري اجتماعيِ بنياد يك خانواده با پدر و مادر ريخته مي شود. پيش از اين كه خانواده گسترش يابد، اين دو كوشش مي كنند كه هم خود را بهتر درك كنند و هم طرف مقابل را، هم چنين سعي مي‌كنند تا حد ممكن بفهمند گره مشكلات در كجاست تا حلشان كنند. فرزندان به دعواهاي پدر و مادر و خشونت‌هاي لفظي، حتي به رنجش‌هاي پنهان و گله‌هاي ابراز نشده حساس هستند. بنابراين به خاطر فرزندان بايستي خانواده‌ها در جهت توافق و سازگاري بيشتر تلاش نمايند و اگر اختلافي هست بايد در غياب آنان مطرح و حل شود. مهم اين است كه مشكلات با راه حل هاي منطقي حل گردد و در اين جا، كليد حل مسئله، فهميدن يكديگر مي باشد كه به كودكان بردباري و سازگاري مي آموزد و ناهمواري ها، شخصيت آن‌ها را برای سازگاری با اجتماع آماده می سازد. كودكاني كه در خانواده، سازگاري با ديگران را مي آموزند، بهتر مي‌توانند با محيط بيرون و شخصيت هاي گوناگون آن، خود را تطبيق دهند. اين كه فكر كنيم كودك در آينده مي تواند اشخاص شبيه به خود را بيابد و با آن ها معاشرت كند، حرف بيهوده اي است چرا كه هميشه اين اتفاق نمي‌افتد. زيرا او مجبور است در نخستين تماس بيرون از خانه، با شخصيت هاي متفاوت با خويش تماس داشته باشد (گلشن مهر، ۱۳۹۱).

محيط رشد اجتماعي و رواني خانواده و نحوه عملکرد[۲۱] خانواده، نخستين نهاد زندگي اجتماعي به شمار مي‌رود. در خانواده و با عملکرد خانواده است كه فرزندان با شكل گيري شخصيت اش، شناختن ديگران را فرا مي‌گيرد و سازگاری اجتماعی را پیشه می کند. اگر اين الگو از نظر رواني، سالم نباشد يعني به طور مثال سلطه جو و زور مدار يا بر عكس جبون و متملق يا بي صداقت و. . . باشد فرزندان همان را درست مي پندارد و سرمشق قرار مي دهد. تاثير الگوهاي رفتاري نامناسب، موجبات فراهم آمدن بيماري شخصيت و ناسازگاری اجتماعی در فرزندان خواهد شد كه در آينده در مواجهه با جامعه نمايان خواهد شد و دامنه ي آن بستگي به ميزان بيماري شخصيت فرد از ناسازگاري هاي معمول اجتماعي تا اقدام به كارهاي غير اجتماعي و ضد اجتماعي گسترش دارد (گلشن مهر، ۱۳۹۱).

حال با توجه به این که عملکرد خانواده و سبک های دلبستگی می توانند تأثیرات زیادی بر روی افراد و همچنین دانش آموزان بگذارند و از طرفی دیگر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه به دلیل رسیدن به سن بلوغ متأثر از عوامل زیادی می باشد، در این پژوهش قصد بر این است که به این سؤال پاسخ داده شود که آیا بین عملکرد خانواده و سبک های دلبستگی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان رابطه وجود دارد؟

[۱]Attachment

[۲]Sroufe ,Egeland,Carlson & Collins

[۳]Bowlby

[۴]Goodwin

[۵]Fraley

[۶] Main,Kaplan & Cassidy

[۷]Noftel & Shaver

[۸]Secure

[۹]Avoidant

[۱۰]anxious-ambivalent

[۱۱]Rholes, & Simpson

[۱۲]Hinnen, Sanderman, & Spranger

[۱۳] Bark

[۱۴] Ainsworth

[۱۵] Water & Wall

[۱۶]Hazan & SHaevar

[۱۷]Shuliza

[۱۸] Liebel

[۱۹]Cassidy ,shaver

[۲۰]Sadock

[۲۱]family functioning

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-24
كد : 108966
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss