جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه میزان پذیرش دولت الکترونیک از سوی شهروندان با نیات رفتاری در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه میزان پذیرش دولت الکترونیک از سوی شهروندان با نیات رفتاری در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

یکی از بزرگ ترین فرصت ها و چالش هایی که سازمانهای امروزی با آن مواجه هستند استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر وب است. اینترنت به عنوان یک ابزار برای مبادلات اقتصادی منابع جدیدی برای تسهیل در ارائه خدمات در اختیار سازمان ها قرار داده است. میزان مبادلات از طریق اینترنت روز به روز در حال افزایش است و سازمانهایی که از این فن آوری استفاده نکنند از ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود باز خواهند ماند.(یعقوبی و شاکری:۱۳۸۷)

دولت الکترونیک نیز از تکنولوژی اطلاعات برای انتقال عملیات و فراهم نمودن دسترسی آسان تر به اطلاعات و خدمات دولت استفاده می کند(کمپیو و هایگینز،۱۹۹۵).از دیدگاه فنی، دولت الکترونیک دولتی است با فناوری جدید که به ساده سازی و ماشینی نمودن معاملات بین خود و زیر مجموعه­های خود،کمک می کند(جایگر،۲۰۰۳).انسان هزاره سوم در تلاش است با شتاب دادن به روند توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف از الگوی سنتی فاصله گرفته و الگوی جدید متناسب با الزامات عصر اطلاعات ایجاد کند(یعقوبی و شاکری:۱۳۸۷). متاسفانه اشاعه این فرایند در کشورهای در حال توسعه با سرعت کند در حال پیشروی است. این شکاف اشاعه فناوری اطلاعات بین کشورهای توسعه یافته و ملل در حال توسعه، ممکن است به سبب تفاوت های اجتماعی- اقتصادی باشد که مانع دسترسی به فناوری اطلاعات است. دولت الکترونیک به عنوان ابزاری برای افزایش شفافیت، پاسخگویی و نظارت مطلوب است که از طریق کاربرد اینترنت و سایر کانال های ارتباطی عمل می کند(آگلیدید و چاتزوگلوی،۲۰۰۸). کاربرد فناوری اطلاعات در بخش دولت، فرصتهای بسیاری را برای ارتقاء کیفیت و بازدهی خدمات و کاهش هزینه های دولتی فراهم می سازد که می تواند از پیامدهای مثبت آن باشد. دولت الکترونیک موثر و عملیاتی، انتقال بهتر و کارآمدتر اطلاعات و خدمات به شهروندان را تسهیل می کند، بهره وری را در میان خدمتگذاران عمومی افزایش می دهد، مشارکت شهروندان را در دولت تشویق نموده و آنان را توانمند می سازد(کیم و همکاران ،۲۰۰۹). اگرچه عدم موفقیت گسترده پروژه های دولت الکترونیک نشان می دهد که دولت الکترونیک اغلب فلسفه خوش بینی ساده ای را ایجاد می کندبا این حال کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، کانادا و فنلاند هنوز جهان را در زمینه دولت الکرونیک رهبری می کنند(بوآلیا،۲۰۰۹).

مدل پذیرش فناوری، پذیرش تکنولوزی جدید را از سوی کاربران توصیف و پیش بینی می کند. علی رغم حجم بالای تحقیقات در این زمینه که نقریبا به طور صرف بر محیط های شرکتی تاکید دارد، تحقیقات اندکی مدل پذیرش فناوری در دولت الکترونیک بررسی نموده اند. توسعه و ایجاد پشتیبانی تجربی برای مدل پذیرش فناوری در تشریح پذیرش سیستم های دولت الکترونیک از سوی کاربران که توسط دولت ها در این حوزه راه اندازی گردیده اند، ضروری است(لین و همکاران ،۲۰۱۱).  محققان بسیاری از مدل پذیرش فناوری به عنوان چارچوبی برای پیش بینی و توصیف انواع رفتارهای انسان در زمینه کاربرد آی تی استفاده می کنند(گوپتا و جانا،۲۰۰۳). مدل پذیرش فناوری تام این نظریه را مطرح می سازد که رابطه علی در یک توالی باورها، نگرش ها، نیات و رفتارها جریان می یابد. برای بررسی استفاده واقعی سیستم توسط یک فرد، اغلب تحقیقات بر عواملی تاکید می کنند که بر نیات شخصی پذیرش سیستم تاثیر می گذارد(گیفن،۲۰۰۳). مدل پذیرش فناوری ادعا می کند که نیات ، تعیین کننده رفتار عملی است.نیات رفتاری بیانگر شدت نیت و اراده فردی برای انجام رفتار هدف است. افراد تمایل دارند در رفتارهایی درگیر شوند که قصد انجام آنها را  دارند. به طور کلی می توان گفت که نگرش در مورد رفتار و هنجارهای ذهنی منجر به شکل گیری قصد انجام رفتار می شود.(یعقوبی و شاکری:۱۳۸۷) طبق نظریه آجزن و فیشبن، نگرش و هنجار ذهنی عوامل مهم در شکل گیری نیت رفتاری می باشند وکاربرانی که دارای نگرش مثبت تری به آی تی هستند احتمالا از سیستم رضایت بیشتری دارند وآن را سودمند تر تلقی می کنند. بنابراین این فرضیه مطرح می شود که نگرش کاربر تاثیر مثبتی بر نیات رفتاری افراد دارد(شین،۲۰۰۷).

مدل پذیرش فناوری نشان می دهد که هم سودمندی ادراک شده و هم سهولت کاربر ادراک شده متغیرهای کلیدی مستقلی است که می تواند نگرش های بالقوه استفاده کننده بر نیت رفتاری را تعیین نماید(لین و همکاران ،۲۰۱۱).دیویس در تحقیقی با عنوان دولت اکترونیک در آفریقا ، سودمندی ادراک شده را به اینصورت تعریف میکند،سطح اعتقاد فرد به این مسئله که کاربرد یک سیستم خاص عملکرد شغلی وی را افزایش می دهد و سهولت کاربرد ادارک شده را این گونه تعریف می کند که سطح اعتقاد فرد به اینکه کاربرد یک سیستم خاص نیازی به تلاش ندارد. وی درخواست می کن

د تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش متغیرهای خارجی دیگری انجام گیرد که بر سودمندی ادراک شده و سهولت کاربر ادراک شده تاثیر می گذارند. دو متغیر خارجی مهم شامل کیفیت سیستم های اطلاعاتی و کیفیت اطلاعات به عنوان فاکتورهای موثری شناخته شده اند که بر سودمندی ادراک شده و سهولت کاربرد ادراک شده فناوری اطلاعات تاثیر می گذارند(لین و همکاران ،۲۰۱۱).

 

به دلیل تاثیرات بسزای این فنآوری در توسعه بخش کشاورزی وازآنجا که این فنآوری می تواند ابزاری مهم در توانمندسازی افراد و جوامع باشد، و همچنین با توجه به اینکه بزرگترین وزارتخانه ای که می تواند تاثیرات مهمی روی اقشار مختلف مردم از نظر وضعیت اقتصادی، معیشتی،ارزاق عمومی و ایجاد اشتغال داشته باشد ،وزارتخانه جهاد کشاورزی است، میتوان گفت که پذیرش دولت الکترونیک یکی از را های رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.نمونه ای از خدماتی که دولت الکترونیک می تواند درسازمان جهاد کشاورزی ارائه دهد:

۱-سامانه هوشمند شناسه بهره برداران جهت جمع آوری آمار و اطلاعات بخش کشاورزی به منظور تخصیص نهاده های کشاورزی

۲-سامانه درخواست فرآورده های نفتی جهت تخصیص میزان سهمیه سوخت

۳-سامانه توزیع نهاده های کشاورزی جهت واریز یارانه

۴-سامانه حمایت مشاغل خانگی جهت دریافت تسهیلات  و ایجاد اشتغال و …

دراین تحقیق تلاش شده است تا تاثیر غیر مستقیم متغیرهای کیفیت سیستم اطلاعاتی و کیفیت اطلاعات و تاثیر مستقیم سهولت و سودمندی ادراک شده بر نگرش و نیات رفتاری کاربران اینتزنتی  جهت استفاده از اینترنت درقالب یک مدل علی مورد بررسی قرارگیرد. سوال اصلی تحقیق آن است که چه عواملی در تبیین نیات رفتاری کاربران براساس نگرش آنان درارتباط است؟ و پذیرش دولت الکترونیک از سوی شهروندان به چه میزان است؟

 

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109068
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss