جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه ناگویی هیجانی و درون/ برون گرایی با رضایت زناشویی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه ناگویی هیجانی و درون/ برون گرایی با رضایت زناشویی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

شواهد حاكي از آن است كه زوج ها در جوامع امروزي  براي برقراري و حفظ ارتباط صميمي ودرك احساسات  از جانب همسرشان به مشكلات فراگير و متعددي دچارند، بديهي است كه كمبود هاي موجود در كفايت هاي عاطفي و هيجاني دو همسر در كنار عوامل متعدد ديگر از قبيل (عوامل اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و…) اثرات نامطلوبي بر زندگي اجتماعي آنها مي گذارد و بطور  منطقي  هرچه نارضايتي از زندگي مشترك  بيشتر باشد،  احتمال ناسازگاري و جدايي افزايش مي يابد(پارسا، ۱۳۸۷).

در خانواده های دارای کارکرد خوب، زوج ها نه تنها به وجود تعارض زناشویی اذعان دارند. بلکه این تعارض و مشکلات به شیوه موثری حل می شوند(گریف[۱]،۲۰۰۰).

ناگويي هيجاني در معناي اصلي به فقدان واژه براي ناميدن و توصيف هيجانها اطلاق مي شود كه از ريشه ي يوناني (الكسي[۲]) نبود واژه(تيموس[۳]) هيجان برگرفته شده است (كمپوس، چيوا، مورئو[۴]، ۲۰۰۰) افراد داراي اين صفت  مشكلاتي را در فهم حالات هيجاني ديگران دارند و در روابط ببين فردي همدلي محدودي را نشان مي دهند( كريستال[۵] ، ۱۹۷۹؛به نقل از هاشمی و همکاران،۱۳۹۱). ارتباط موثر نقش برجسته اي در رضايت زناشويي دارد و مي تواند نقش مهمي در ايجاد احساس امنيت روي زوجين داشته باشد(استنلی[۶] و همکاران، ۲۰۰۲) بيان عواطف  عامل اساسي  در تمايز زوجهاي راضي از ناراضي است، چون نقش مهمي در رشد صميميت دارد(یام[۷] و همکاران، ۲۰۰۳) ابراز متقابل عواطف زوجين احساس حمايت شدن را ايجاد نموده و خود آشكار سازي بيشتر در رابطه را در پي دارد(ساندرسون و اوانس[۸]، ۲۰۰۱).

اگرچه داشتن تشابه فرهنگي ، اعتقادي، مذهبي از معيارهاي لازم انتخاب همسر تعيين شده است اما وجود اين عوامل براي بنيان و ادامه يك زندگي لذت بخش و موفق كافي نيست ، يكي از معيارهايي كه حتما بايد به آن توجه بيشتري شود ، خصوصيات شخصي افراد است(همگونه شخصيتي) يكي از ويژگيهاي شخصيتي موثر بر موفقيت و تداوم زندگي زناشويي ميزان درون گرايي و برون گرايي زوجين است(برشتاین و برشتاین[۹]، ۲۰۰۲،ترجمه سهرابی،۱۳۷۳). با توجه به اين مسئله  كه نارضا مندي زناشويي و طلاق ، موجب بروز اختلالهاي جسماني و رواني زوجين شده اند(ساپینگتون[۱۰]،۱۹۹۹؛ترجمه حسين شاهي برواتي،۱۳۸۲). ودر نهايت ، از جانب خانواده های ناسالم ، جامعه نيز آسيب خواهد ديد،  همه اين  امور محقق را وادار مي كند تا در پي كشف مولفه هاي  رضامندي زناشويي بوده تا بتواند عوامل آن را شناسايي كند.از این رو پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سوال است که آیا بین درون/برون گرایی و ناگویی هیجانی با رضایت زناشویی رابطه دارد؟

[۱] -Greef

[۲]-Alexy

[۳] -Timus

[۴] -Campos,Chiva,Moreau

[۵] -Krystal

[۶] -Stanley

[۷] -Yam

[۸] -Sanderson

[۹] -Breshtain

[۱۰] -Sapuington

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109071
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss