جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه نسبت انگشت دوم به چهارم (۲D: 4D) دست با نیمرخ ویژگی¬های پیکرسنجی، فیزیولوژیکی و زیست حرکتی بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه نسبت انگشت دوم به چهارم (۲D: 4D) دست با نیمرخ ویژگی¬های پیکرسنجی، فیزیولوژیکی و زیست حرکتی بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

فرایند كشف ورزشكاران با استعداد از مهم‌ترین موضوعاتی است كه امروزه در ورزش قهرمانی مطرح می‌باشد. دستیابی به سطوح بالای نخبگی در ورزش، فرایندی بسیار پیچیده است كه نیازمند شناسایی و گزینش افراد با استعداد و برخوردار از ویژگی‌­های جسمانی، مهارتی و رفتاری خاص می‌باشد (آقا علي نژاد، ۱۳۸۰).

از آن جا که کشف و شناسایی افراد مستعد یکی از سخت­ترین مراحل فرایند استعدادیابی محسوب می­شود، به همین خاطر از بدو پیدایش استعدادیابی از بلوک شرق اروپا تا به کنون پژوهشگران علوم ورزشی و مربیان استعدادیاب در پی شناخت معیار­ها و شاخص­های مورد نظر افراد مستعد در ورزش بوده­اند که در این رابطه می­توان به شاخص­های پیکرسنجی، ترکیب بدنی، بیوانرژیکی، زیست حرکتی ویژه هر رشته ورزشی و وجود نورم­های خاص آن اشاره کرد  (بياتي و همكاران، ۱۳۹۰، فرامرزي و همكاران، ۱۳۸۹، ميرزايي و صادقي، ۱۳۸۸، آقا علي نژاد و همكاران ، ۲۰۱۰-بياتي و همكاران، ۲۰۱۰). هم­چنین، با پیشرفت تکنولوژی در کشور­های پیشرفته از آزمون­های ژنتیک برای کشف افراد مستعد بهره می­گیرند. با این حال، هنوز پژوهشگران بر سر این موضوع که از کدام شاخص­ها و در چه مرحله از فرایند استعدادیابی بهره گیرند، توافق نظر ندارند، ولی مشخص است که ویژگی­های مورد بررسی باید دارای پیش زمینه وراثتی و باثبات بوده، در عین حا!ل نحوه ارزیابی آن­ها ساده، کم هزینه و نیاز به داشتن تجهیزات خاص نداشته باشد. در این راستا مطالعات گسترده برای کشف شاخص­های نوین که پیشگوی قوی برای استعدادیابی ورزشی باشد، هم­چنان ادامه دارد.

به تازگی پژوهش­هایی نسبت طول انگشت دوم به انگشت چهارم (۲D: 4D)[1] دست را به­عنوان یک پیش بینی کننده قوی و شاخصی قدرتمند برای استعداد و توانایی ورزشی معرفی کرده­اند  (مهدي زاده و همكاران، ‌۱۳۹۰، منينگ و همكاران، ۲۰۱۰، ووراسك و همكاران، ۲۰۱۰). نسبت  ۲D: 4D به­عنوان یک شاخص در معرض بودن به اندروژن­ها در دوره جنینی می­باشد، به گونه­ای که نسبت ۲D: 4D بازتابی از سطوح بالاتر تستوتسترون به نسبت استروژن در رحم می­باشد، به این معنا که مردان به طور میانگین نسبت ۲D: 4D پایین­تری به نسبت زنان دارا می­باشند (منينگ و همكاران، ۲۰۰۰، پيترز و همكاران، ۲۰۱۳). این اختلاف جنسیتی حداقل تا اوایل هفته­ نهم زندگی جنینی برقرار است (مالاس و همكاران، ۲۰۰۶) و در کودکان هم وجود دارد (منينگ و همكاران، ۲۰۰۴) و با بلوغ خیلی کم تحت تاثیر قرار می­گیرد. در حقیقت مطالعات طولی نشان داده­اند نسبت ۲D: 4D با رشد کودکان نسبتا ثابت باقی می­ماند که نشان می­دهد نسبت ۲D: 4D کودکان با نسبت ۲D: 4D در اواخر نوجوانی و اوایل دوران بزرگسالی مرتبط است و ثابت باقی می­ماند (مك اينتاير و همكاران، ۲۰۰۵، تريورز و همكاران، ۲۰۰۶).

شواهدی وجود دارد مبنی بر این که نسبت ۲D: 4D زنان در طول دوره­ قاعدگی به دلیل تغییرات بافت­های نرم نوسان دارد (مايهيو و همكاران، ۲۰۰۷). گزارش شده نسبت ۲D: 4D به گونه­ منفی با نسبت بین تستوسترون به استروژن مایع آمونیون[۲]  همبستگی دارد (لاتچمايا و همكاران، ۲۰۰۴) و این نسبت به گونه­ مثبتی با عدم حساسیت به تستوسترون که به­ وسیله­ ساختار ژن گیرنده­ اندروژن­ها اندازه­گیری می­شود، همبستگی دارد (منينگ و همكاران، ۲۰۰۳).

مطالعات زیادی همبستگی­هایی بین نسبت ۲D: 4D و انواع وضعیت­های فیزیولوژیکی و روان شناختی از جمله میزان باروری، توانایی­های ورزشی، خطر چاقی و بیماری قلبی، رفتار­های اجتماعی و تمایلات جنسی پیدا کرده­اند(منينگ و همكاران، ۲۰۰۰، فينك و همكاران، ۲۰۰۶، منينگ، ۲۰۱۱، ژنگ و چون، ۲۰۱۱). گزارش شده نسبت ۲D: 4D به گونه­ی منفی با عملکرد فوتبال  (موگان و علیجانی، ۱۳۸۴)، اسکی (منينگ، ۲۰۰۲)، قایقرانی بادبانی (كيلداف و كمپبل، ۲۰۰۷) در مردان و عملکرد فوتبال، راگبی و بسکتبال در مردان و زنان (تستر و كمپبل، ۲۰۰۷) و عملکرد زنان در تعدادی از رشته­های ورزشی ارتباط دارد (پوكريوكا و همكاران، ۲۰۰۵، پائول و همكاران، ۲۰۰۶). به علاوه نسبت ۲D: 4D به گونه­ منفی با جنبه­های متفاوتی از آمادگی جسمانی در هر دوی مردان و زنان همبستگی دارد (هونكور و همكاران، ۲۰۰۶).

بازیکنان حرفه­ای به طور قابل توجهی  نسبت ۲D: 4D پایین تری (به دست آمده از دست چپ و راست) در مقایسه با گروه کنترل داشتند. بازیکنان بین المللی به طور قابل توجهی میانگین نسبت ۲D: 4D پایین تری از بازیکنان غیر بین المللی دارند. این نسبت رابطه منفی با توانایی­های جسمانی در ورزش­هایی دارد كه مانند اسکی، فوتبال، دوی استقامت و نیمه استقامت، وابسته به سیستم قلبی عروقی کارآمد هستند.

مانینگ و تیلور (۲۰۰۱)، با بررسی فقط مرد­ها نشان دادند که نسبت پایین ۲D: 4D با عملکرد بالا در یک نمونه آماتور از بسیاری از ورزش­ها و نمونه­ای از فوتبالیست­های حرفه­ای رابطه دارد.

عملکرد عالی ورزشکاران ممکن است ناشی از ویژگی­هایی مانند سیستم­های قلبی عروقی کارا، توانایی­های دیداری- فضایی، آمادگی جسمانی بالا و حس رقابت جویی در تمرینات باشد که  می­تواند به­وسیله­ سطوح بالای آندروژن­های دوران جنینی بهبود یابد (علیجانی، ۱۳۸۴). در برخی مطالعات، این ارتباط در زنان تنها برای نسبت ۲D: 4D دست چپ و نه برای نسبت ۲D: 4D دست راست و برای مردان عکس این معنادار بوده است. مطالعات دیگر ارتباط معناداری تنها در مردان پیدا کردند و نه برای زنان(لانگمن و همكاران، ۲۰۱۲، ژائو و همكاران، ۲۰۱۲) و برخی دیگر از مطالعات تنها ارتباط معنادار را در زنان پیدا کردند و نه برای مردان (ووراسك و همكاران، ۲۰۱۰). با این حال، در بسیاری از مطالعات توانایی­های ورزشی به گونه­ عینی اندازه­گیری نشده و تنها بر اساس اطلاعات گزارش شده به وسیله­ خود آزمودنی­ها بوده است(تستر و كمپبل، ۲۰۰۷، پائول و همكاران، ۲۰۰۶). اگرچه برخی از نتایج هم اغلب چالش برانگیز و مبتنی بر اندازه­ اثر پایین بوده­اند. به علاوه خیلی از مطالعات منتشر یافته در مورد توانایی­های ورزشی و نسبت انگشت دوم به چهارم بر یک جنبه از آمادگی جسمانی تمرکز کرده­اند (بیش­تر بر قدرت ایستا با اندازه­گیری قدرت پنجه دست)  (ژائو و همكاران، ۲۰۱۲، ون آندرس، ۲۰۰۷)، ولی بررسی جامع و عینی از پارامتر­های آمادگی حرکتی و آمادگی مرتبط با سلامت و ارتباط آن­ها با نسبت ۲D: 4D دست خیلی محدود می­باشد (پيترز و همكاران، ۲۰۱۳).

در ایران در رشته فوتبال و فوتسال در زنان هنوز تحقیقی صورت نگرفته است. بنابراین با توجه به موارد گفته شده بر آن آمدم تا ابتدا نیمرخ ویژگی­های پیکری، فیزیولوژیکی و زیست حرکتی را بررسی و سپس ارتباط این عوامل را با نسبت ۲D: 4D دست ارزیابی كنیم. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی نیمرخ ویژگی­های پیکری، فیزیولوژیکی، زیست حرکتی و ارتباط آن با نسبت ۲D: 4D دست در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه می­باشد.

[۱] Second to Fourth Digit Ratio

[۲] Amniocentesis

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109074
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss