جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه هوش هیجانی و سبک های هویت با انگیزه پیشرفت در دانش‫آموزان دختر مقطع متوسطه

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه هوش هیجانی و سبک های هویت با انگیزه پیشرفت در دانش‫آموزان دختر مقطع متوسطه

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

انگيزه ي پيشرفت به عنوان يكي از انگيزه هاي مهم اجتماعي و يكي از ويژگي هاي شخصيتي هر فرد است كه بين افراد متفاوت است و بر اساس آن مي توان رفتارهاي خاصي را پيش بيني نمود .انگيزه پيشرفت گرايشي است براي ارزيابي همه جانبه عملكرد خود با توجه به عالي ترين معيارها، تلاش براي موفقيت در عملكرد و برخورداري از لذتي كه با موفقيت در عملكرد همراه است. گيج و برلاينر[۱](۱۹۹۲ به نقل از سيف، ۱۳۸۴) انگيزه ي پيشرفت را به صورت يك ميل يا علاقه كلي به موفقيت كلي يا موفقيت خاص تعريف كرده اند. نياز به پيشرفت، ميل به انجام دادن خوب كارها در مقايسه با يك معيار برتراست. اين نياز، افراد را براي جستجو كردن موفقيت در رقابت با معيار برتري با انگيزه مي كند. آن چه در تمام موقعيت هاي پيشرفت مشترك است، اين است كه شخص مي داند عملكرد آتي او ارزشيابي معناداري از شايستگي فردي اوست. معيارهاي برتري به اين علت نياز پيشرفت را بر مي انگيزند كه عرصه ي بسيار معناداري براي ارزيابي ميزان شايستگي فرد تأمين مي كنند(ریو ۲۰۰۵، به نقل از محمدی، ۱۳۹۱). در دیدگاه اسلاوین[۲] (۱۹۸۳)، انگیزه پیشرفت مهمترین انگیزشی است که روان شناسان پرورشی با آن سر و کار دارند. پژوهش های انجام شده در این باره نشان می دهد که افراد از لحاظ این انگیزه با هم تفاوت فراوان دارند. برخی انگیزه ی بالایی دارند و در هم چشمی با دیگران و در کارهای خود، برای دست یابی به موفقیت به سختی می کوشند. برخی دیگر نیز انگیزه ی چندانی به پیشرفت و موفقیت ندارند و از ترس شکست آماده ی خطر کردن برای دست یابی به موفقیت نیستند(سیف ، ۱۳۸۴).

هوش هيجاني موضوعي است كه سعي در تشريح و تفسير جايگاه هيجا ن ها و احساسات در توانمندي هاي انساني دارد.گلمن[۳](۱۹۹۹) هوش هيجاني را شامل ظرفيت فرد براي قبول واقعيات، انعطاف پذيري، توانايي حل مشكلات، توانايي مقابله با استرس و تكانه ها مي داند. وي هوش هيجاني را از هوش عمومي منفك كرده و به نظر او هوش هيجاني، شيوه ي استفاده بهتر از هوشبهر را از طريق خود كنترلي، اشتياق، پشتكار و خودانگيزي شكل مي دهد. وي همچنين بر اين باور است كه هوش هيجاني، مؤلفه هاي ۱) خودآگاهي، ۲) خود مديريتي، ۳) آگاهي اجتماعي، ۴) مديريت رابطه را شامل مي شود( صبحی قراملکی، ۱۳۹۱).

خودآگاهی عبارت است از توانایی در درک صحیح و دقیق هیجان ها در همان لحظه ای که روی می دهند، و فهمیدن این که در رابطه با وضعیت های متفاوت چه تمایلاتی وجود دارد. خود مدیریتی یعنی توانایی استفاده از «آگاهی از هیجان ها» برای انعطاف پذیر ماندن و رفتار خود را به طور مثبت رهبری کردن، یعنی واکنش های هیجانی خود نسبت به مردم و وضعیت های مختلف را مدیریت کردن. آگاهی اجتماعی عبارت است از توانایی در حدس زدن دقیق هیجان های دیگران و فهمیدن اینکه واقعاً آنها چه احساسی دارند. مدیریت رابطه عبارت است از توانایی به کارگیری آگاهی از هیجان های خود و نیز از هیجان های دیگران برای مدیریت کردن(اداره کردن) تعامل ها. (برادبری و گریوز، ۲۰۰۵ ، ترجمه ی گنجی، ۱۳۹۲).

بنابراين توسعه و رشد هوش هيجاني يك عنصر كليدي در يادگيري و تدريس محسوب مي شود و اگر دانش آموزان بتوانند اين ويژگي را كسب كنند اولين گام در جهت كنترل و هدايت هيجانهاي خودشان برداشته و مي توانند موانع تضعيف كننده عملكرد را از بين بردارند. چنان كه از نظر «بار- ان» مفهوم هوش هيجاني را مي توان در موفقيت هاي آموزشي مدارس و دانشگاه ها براي كمك به روان شناسان مدارس و مشاوران در شناسايي دانش آموزاني كه نمي توانند به طور مؤثر با نيازهاي تحصيلي شان كه ممكن است به اخراج از مدرسه يا احتمالاً مشكلات عاطفي بيانجامد بكار برد. بنابراين در كل پيشرفت اجتماعي و حتي تحصيلي دانش آموزان صرفاً به هوش عقلي مرتبط نيست، بلكه تحت تاثير هوش هيجاني نيز مي باشد(محمدی، ۱۳۸۸).

هویت یکی از نیازهای روانی انسان و پیش نیاز زندگی اجتماعی است. بدون چهارچوبی برای تعیین هویت زندگی افراد معنا نمی یابد. هویت است که به زندگی افراد در جامعه انسانی معنا می بخشد. پژوهشگران بسیاری بر نقش هویت در زندگی انسان ها تأکید کرده اند و از جنبه های گوناگونی به موضوع هویت  پرداخته اند. برزونسکی(۲۰۰۳) مفهوم هویت را یک نظریه راجع به خویشتن[۴] می داند و اظهار می کند افراد نظریه پردازانی هستند که در فرایند استدلال نظري مربوط به خود درگیرند.  براساس این دیدگاه افراد به شیوه هاي متفاوتی به نظریه پردازي راجع به خود می پردازند، یعنی افراد در چگونگی مواجهه و پردازش اطلاعات، تصمیم ها و تعارضات مرتبط با هویت ، با هم تفاوت دارند. او سه سبک نظریه پردازي را تشخیص داده است که عبارتند از علمی(اطلاعاتی)[۵]، جزمی(هنجاري)[۶]، موقعیتی(مغشوش/ اجتنابی)[۷]. برزونسکی علاوه بر این سه سبک از تعهد هویت نیز نام می برد. افراد با سبک هویت اطلاعاتی آگاهانه و به طور فعال به جستجوی اطلاعات و ارزیابی آنها اقدام می کنند و سپس از اطلاعات مناسب خود استفاده می کنند(برزونسکی و کاک، ۲۰۰۰). افرادی که از سبک هویت هنجاری استفاده می کنند، هویت خود را بیشتر بر اسنادهای جمعی، برای مثال(مذهبم، کشورم، غرور ملی ام) تعریف می کنند(برزونسکی و آدامز، ۱۹۹۹). افراد دارای سبک مغشوش/اجتنابی از رویارویی و مواجه با مسایل و تصمیم های شخصی بیزارند. اگر این افراد با موانع محیطی و با تعلل مواجه شوند، واکنش های رفتاری نشان می دهند و با خواسته ها و مشوق های موقعیتی کنترل می شوند. مشخص شده که جهت گیری هویتی مغشوش/اجتنابی با مقابله اجتماعی، خودناتوان سازی، هدایت از سوی دیگران و راهبردهای تصمیم گیری غیرانطباقی رابطه مثبت و با خوداندیشی، هشیاری و مقاومت شناختی رابطه منفی دارد(برزونسکی، ۱۹۹۰). تعهد، یک چارچوب ارجاعی از ارزش ها و باورهاست که ممکن است خودساخته یا تجویز شده از جانب دیگران باشد(برزونسکی، ۲۰۰۳؛ به نقل از حجازی و فرتاش، ۱۳۸۵). با توجه به این مطالب می توان نقاط مشترکی میان هوش هیجانی و سبک های هویت با انگیزه پیشرفت یافت که می تواند به شناخت وجود رابطه یا عدم رابطه به ما کمک کند که ما را نیازمند به تحقیقات بیشتر در این زمینه می سازد. لذا با توجه به نتایج پژوهش های انجام شده حال در پژوهش حاضر می خواهیم بدانیم که بین هوش هیجانی و  سبک های هویت و انگیزه پیشرفت رابطه وجود دارد؟

[۱]. Gage and Berliner

۱٫Slavin,R.E

[۳] .Goleman

  1. Self theory
  2. Informational
  3. Normative
  4. Diffuse-avoidant

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109095
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss