جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی با سلامت روان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی با سلامت روان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

تطبیق و سازش مداوم انسان در سراسر زندگی با تغییرات درونی و تغییرات جهان اطراف امری غیرقابل انکار است؛ ضمن اینکه نیازهاي فیزیولوژیک و غیر فیزیولوژیک وي نیز برآورده می‌شود تا بتواند سلامت خود را در این جهان که دائماً در حال تغییر است، حفظ نماید. شرایط نامساعد اجتماعی و محیطی از عوامل مهم ایجاد فشار روانی است که سلامت روان را به مخاطره می‌اندازد. سلامتی انسان می‌تواند در اثر وجود استرس دگرگون شده و عدم تعادل در حالت جسمانی و روانی پدیدار شود. استرس‌های طولانی و مداوم محیط کار می‌تواند بروز مسائلی چون استعفا، غیبت‌های مکرر، کاهش انرژي و کاهش بازده کاري را به دنبال آورد. محیط کار و میزان استرس ناشی از آن می‌تواند علاوه بر کارایی، در سلامت و خشنودي انسان‌ها نیز مؤثر باشد و افرادي که تحت استرس‌های زیاد باشند به‌طور کلی از سلامت و خشنودي کمتري برخوردار خواهند بود(کارترایت[۱]، ۲۰۱۲).

يكي از مهم‌ترین مسائل انگيزشي كه امروزه با حجم گسترده‌ای در مطالعات روانشناسي گسترش‌یافته است بحث سلامت رواني[۲]‌ است(اسماعيلي، ۱۳۸۱). مفهوم سلامت رواني‌ در واقع جنبه‌ای از مفهوم كلي سلامت است و به كليه روش‌ها و تدابيري اطلاق می‌شود كه براي جلوگيري از ابتلا به بيماري­هاي رواني به كار می‌رود. در تعريف سلامت رواني، مشكلي كه وجود دارد اين است كه هنوز تعريف صحيح و قابل قبولي براي سلامت رواني وجود ندارد. به عنوان مثال، تعريف سازمان جهاني بهداشت(WHO)[3] از مقوله بهداشت رواني چنين است: بهداشت رواني در درون مفهوم كلي بهداشت جاي می‌گیرد و به معني داشتن توانايي كامل، جهت ايفاي نقش‌های اجتماعي، رواني و جسمي است و تنها نداشتن بيماري يا عقب‌ماندگی نيست(حسيني، ۱۳۸۰).

داشتن مشكلات رواني منجر به اختلال در انجام وظایف شغلی، كاهش انگيزه، اضطراب، ترس و نگراني را به دنبال و از طرفی چنين مشكلاتي، صرف شدن بخش قابل توجهي از نيروي فكري کارکنان را به دنبال خواهد داشت. در نتيجه، مسلماً توان و علاقه كافي را براي فعاليت در امور شغلی نخواهند داشت. تغيير روابط با همکاران و دوستان، عادات رفتار روزمره و تنهايي نيز بر برخي از کارکنان اثر معكوس می‌گذارد. اگرچه اين تغييرات می‌تواند استرس‌های حادي را ايجاد كنند، اما ضرورتاً باعث تنش يا اضطراب نمی‌شوند، بلكه تعامل بين انواعي از عوامل استرس‌زا و مهم‌تر، نحوه ادراك آن‌ها است كه منجر به تنش يا اضطراب می‌شود و اين ادراك به نوع و تعداد منابع حمايت اجتماعي موجود براي آن‌ها و نيز  تأثيرات فرهنگي، بستگي دارد(چامبرز[۴]‌، ۲۰۰۹)

نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان داده‌اند که، عوامل فردی و محیطی مختلفی بر کم و کیف سلامت روانی مؤثرند. در این پژوهش به نقش دو عامل هوش هیجانی[۵] و مهارت‌های ارتباطی[۶] پرداخته می‌شود. هوش هیجانی به عنوان یک مفهوم جدید در روانشناسی حاصل در هم تنیدگی دو ذهن هیجانی و عقلانی است. هوش هیجانی رابطه متقابل عقل و احساس است و از آنجا که انسان‌ها به طور غالب نه عقلانی هستند و نه احساسی، از قابلیت فرد برای انطباق با محیط اطراف و کنار آمدن با مشکلات زندگی به کارکرد ترکیبی قابلیت‌های عاطفی و عقلانی بستگی دارد. هوش هيجاني نوعي از باهوش بودن است كه شامل درك احساسات خود براي تصميم‌گيري مناسب در زندگي است. هوش هيجاني توانايي كنترل حالت‌هاي اضطراب‌آور و كنترل واكنش‌هاست. به طور کلی، مي‌توان گفت، هوش هيجاني يك مهارت اجتماعي است و شامل همكاري با ساير مردم، كاربرد احساسات در روابط و توانايي رهبري ساير افراد مي‌باشد. رويكرد جديد به هوش هيجاني، ريشه در پژوهش‌هاي مربوط به توانايي‌هاي انساني دارد(آتش پور، ۱۳۸۲).

از طرفی، ارتباط، فرآيندي است كه فعالیت‌های فردي و گروهي و مراوده‌ها براي افزايش اثربخشي از طريق آن هماهنگ می‌شود. يكي از اين مهارت‌ها، فن رفتار كاركنان با یکدیگر يا به سخن ديگر “مهارت ارتباطي” است. مهارت ارتباطي يكي از مهارت‌های مهم و به منزلة ابزار كار مديران است، كه در موفقيت و اثربخشي آنان تأثير به سزايي دارد. مهارت‌های مديريت در قلمرو ارتباطات به چهار دسته تقسيم شده‌اند: مهارت اطلاع‌رسانی، يعني ايجاد فرصتي كه در آن كاركنان بر اساس يك برنامه زماني از اطلاعات مربوط به تصميمات، تغييرات و ساير موارد آگاهي يابند. مهارت شنودي(گوش دادن)، يعني توانايي کارکنان در توجه به پيشنهادها يا سؤالات ديگران و درك آن‌ها. مهارت كلامي، يعني گفتگو با كاركنان به صورت فردي يا گروهي و برگزاري نشست‌های مؤثر. مهارت نوشتاري، يعني نگاشتن روشن و مؤثر و انتخاب سبك نوشتاري و لحن مناسب براي ارتباطات كاري رسمي و غیررسمی(فداکار، ۱۳۸۸).

سازمان‌های امروزي نیاز ارتباطات مناسب با مردم را درك کرده‌اند ولی آنچه هنوز باقی‌مانده است، عدم درك و آگاهی نسبت به چگونگی و چیستی ارتباطات و همچنین نقش ارتباطات در درون یک سازمان است. بنابراین لزوم بهبود مهارت‌های ارتباطی مورد نیاز مدیران، ضرورتی انکارناپذیر است. بسیاري از مدیران به سختگیري تمایل دارند و قادر به برقراري رابطه خوب با کارکنان نیستند و نمی‌توانند در محیط کسب و کار، فرهنگ‌سازمانی، فرایند کاري و فن‌آوری تغییر ایجاد کنند؛ این مدیران با وجود دانش فنی خوب، نمی‌توانند مدیران موفقی باشند. مدیران اثربخش مدیرانی هستند که به‌خوبی از قابلیت‌های عاطفی خود بهره می‌گیرند و رابطه اثربخش و سازنده برقرار می‌کند(راس[۷]‌، ۲۰۱۰).

در دهه‌های اخیر، مدیران ورزشی براي اداره مؤثر سازمان‌های تحت سرپرستی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. تجاري شدن ورزش‌ها و رشد باشگاه‌های خصوصی، ارتقاي سطح آگاهی‌های جامعه و بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های ورزشی، تحولات جهانی، افزایش هزینه‌های ورزشی و کمبود بودجه و همچنین مقررات دست و پاگیر دولتی، مدیران را بر آن داشته تا کارکنان را با شرایط جدید تطبیق داده و براي عملکرد بهتر و مؤثرتر، مهارت‌ها و توانائی‌هاي مورد نیاز در عملکرد کارکنان را بهبود بخشند. از این‌رو، هر ساله منابع مالی و انسانی فراوانی به منظور افزایش توان و قابلیت‌های مدیران در قالب آموزش‌های کوتاه مدت، سمینارها و همایش‌ها صرف می‌شود. این تلاش‌ها بر این عقیده استوار است که آموزش مهارت‌های هیجانی و ارتباطی، مناسب‌ترین استراتژي براي بهبود عملکرد و افزایش اثربخشی کارکنان و به روز شدن اطلاعات و آگاهی‌های آنان تلقی می‌شود. برخی غالباً با این استدلال که مهارت‌های هیجانی و ارتباطی امري ذاتی و تجربی است و با آموزش مهارت‌های تخصصی تفاوت دارد، از نقش آموزش در کسب مهارت‌ها غفلت می‌ورزند. از نظر این گروه داشتن مهارت یک موهبت شخصی است و رشد و ترقی آن تنها از طریق داشتن پیش آمادگی‌های درونی و شخصیتی و رفتاري میسر است. در هر سطح از سازمان، اثربخشی و موفقیت کارکنان به مهارت‌هایی متناسب با همان سطح بستگی دارد و مهارت اجتماعی در ورزش توانایی بهره‌گیری از دانش، روش‌ها، فرایندها و رویه‌ها براي انجام وظیفه که عمدتاً از طریق آموزش و تجربه به دست می­آید، تعریف شده است. مهارت اجتماعی احتمالاً در مقایسه با سایر مهارت‌ها آشناترین آن‌هاست؛ زیرا معمولی‌ترین و رایج‌ترین مهارت‌ها براي کارکنان به شمار می‌آید(آهنچيان،۱۳۹۱).

بنابراین، از آنجایی که اداره کل ورزش و جوانان فارس متولی و مسئول اصلی یک هدف بزرگ، همانا اشاعه فرهنگ و ورزش در یک استان پهناور مثل فارس می‌باشد و از آنجایی که در این نقطه از کشور، جمعیت زیادی با فرهنگ‌های مختلف جمع و بعضاً نیازها و انتظارات متفاوتی در زمینه امکانات و آموزش دارند، شرایط اینطور اقتضا می‌نماید که مدیران ارشد و اجرایی، کارشناسان و دیگر کسانی که مسئولیتی در این حوزه دارند، در ابتدا خود، تا حد امکان فارغ از هر گونه دغدغه روحی و جسمی باشند تا بتوانند در سایه این آرامش انجام وظیفه نمایند. از آنجایی که پژوهش‌های مختلف اثبات کرده‌اند که در رشد و سلامت انسان عوامل فردی و محیطی همزمان دخیل می‌باشند در این پژوهش، نقش هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی مدنظر قرار گرفته است. بنابراین، سؤال کلی پژوهش این است که آیا بین هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی با سلامت روان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس رابطه‌ای وجود دارد؟

[۱]– Cartwright

[۲]– mental health

[۳]– World Health Organizational

[۴]– Chamberz

[۵]– emotional intelligence

[۶]– communication skills

[۷]– Ross

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109101
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss