جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رابطه ويژگي هاي سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رابطه ويژگي هاي سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

امروزه همة سازمان ها براي بقا، نيازمند انديشه هاي نو و نظرات بديع و تازه اند.  افكار و نظرات جديد همچون روحي در كالبد سازمان دميده مي شود و آن را از نيستي و فنا نجات مي دهد . در عصر ما براي بقاء و پيشرفت و حتي حفظ وضع موجود، بايد جريان نوجوئي و نوآوري را در سازمان تداوم بخشيد تا از ركود و نابودي آن جلوگيري شود . براي آن كه بتوان در دنياي متلاطم و متغير امروز به حيات ادامه داد بايد به نوآوري و خلاقيت روي آورد و ضمن شناخت تغييرات و تحولات محيط براي رويارويي با آنها پاسخ هاي بديع و تازه تدارك ديد و همراه تأثيرپذيري از اين تحولات بر آنها تأثير نهاد و بر آنها شكل دلخواه داد ( الواني،۱۳۸۸).

انسان كيفيت زندگي خود را مرهون ذهن و انديشه خود مي باشد و ذهن نيز به نوبه خود متكي بر خلاقيت و نوآوري است . اگر انسان خلاق و نوآور نبود در چرخه حيات اسير فرآيند تكراري و يكنواختي مي شد نه تغييري روي مي داد و نه بهبودي، همه اختراعات و اكتشافات بشر پيشرفت هاي گوناگون زمينه هاي مختلف،مرهون خلاقيت و نوآوري است ( سيد عباس زاده،۱۳۸۷).

از ديدگاه صاحبنظران، يادگيري سازماني مهمترين فرصت براي ايجاد تغيير و تحول و همگام شدن با تغييرات محيطي است ( کانر[۱] ، ۱۹۹۲).

امروزه در هزاره سوم، موفق ترين سازمان ها، سازمان هاي يادگيرنده ناميده مي شوند . سازمان هاي يادگيرنده پديده اي هستند كه با شروع دهه ۹۰ ميلادي مطرح شدند . علت پديدار شدن چنين سازمان هايي، شرايط، نظريه ها و تغيير و تحول در محيط هاي سازماني قبل از دهه مذكور بوده است به گونه اي كه تمام سازمان ها تلاش گسترده اي را براي بقاي خود آغاز كرده بودند و براي آنكه بتوانند خود را در محيط پرتلاطم اطراف خود حفظ كنند، مي بايست از قالب هاي غيرپويا خارج و به سمت سازمان يادگيرنده متحول شوند . يعني در ساختار و اساس خود تغييرات عميقي ايجاد كنند.

سازمان ها قبلاً در محيطي پايدار به سر مي بردند و وقايع آينده تقريباً قابل پيش بيني بودند، به طوري كه مديران مي توانستند در شرايط مطمئن برنامه ريزي كنند . اما امروز محيط به شدت در حال تغيير است و تغييرات تكنولوژيك، اقتصادي، فرهنگي و سياسي به سرعت سازمان را تحت تأثير قرار مي دهند ( نژاد ايراني،۱۳۸۱).

سنگه[۲]  (۱۹۹۱) سازمان يادگيرنده را سازماني مي داند كه به طور مداوم ظرفيت خود را به منظور خلق آينده توسعه مي دهد . براي چنين سازماني، فقط حفظ حيات كافي نيست و در آن « يادگيري براي بقا» يا آنچه كه « يادگيري تطابقي » ناميده مي شود ، با « يادگيري مولد » در هم آميخته و منجر به يادگيري مي شود كه ظرفيت خلاق بودن ما را افزايش مي دهد ( سنگه،۱۹۹۱)

بنت و اوبراين[۳]  (۱۹۹۴) سازمان يادگيرنده را سازماني مي دانند كه به طور پيوسته تغيير مي يابد و ظرفيت يادگيري، تطبيق و تغيير را در فرهنگ خود افزايش مي دهد ( بنت و اوبراين، ۱۹۹۴).

گروين[۴] (۱۹۹۳) چهار ويژگي را براي سازمان هاي يادگيرنده ذكر مي كند؛ از نظر او سازمان يادگيرنده، سازماني است كه در خلق، اكتساب و انتقال دانش و اصلاح رفتار مبتني بر دانش و بينش جديد مهارت كسب كرده است (گروين،۱۹۹۳).

اگر چه ممكن است، نظرات و مفاهيم ارائه شده توسط دانشمندان در ارتباط با خصوصيات و ويژگيهاي سازمانهاي يادگيرنده متفاوت با هم به نظر آيد، موضوعات مشتركي در نوشته هاي تمامي آنها وجود دارد و اين ويژگي ها را مي توان در قالب پنج دستة كلي تقسيم بندي و بيان كرد:

۱- ويژگي هاي رهبري سازمان يادگيرنده؛

۲- ويژگي هاي نيروي انساني سازمان يادگيرنده؛

۳- ويژگي هاي طرح سازماني سازمان يادگيرنده؛

۴- ويژگي هاي فرهنگ سازمان يادگيرنده؛

۵- ويژگيهاي مأموريت/  استراتژي سازمان يادگيرنده ( قرباني زاده،۱۳۸۸).

به طوريكه قبلاً ذكر گرديد به باور انديشمندان، يكي از اهداف ايجاد بستر و توسعه سازمان يادگيرنده همانا ايجاد زمينه و افزايش سطح خلاقيت و نوآوري در سازمان هاست.

مدیران باید بپذیرند که در عصر دانش و اطلاعات و توسعه دانایی و خلاقیت، مدیریت می کنند و لازمه موفقیت آن ها در این برهه آن است که به مقوله خلاقیت به عنوان یک مساله و فرصتی برای پویایی و توسعه بنگرند و از حل مساله به روش های سنتی و معمول بپرهیزند ( روحانی،۱۳۸۴).

لذا در این پژوهش محقق درصدد آن است تا به بررسی رابطه ويژگي هاي سازمان يادگيرنده و خلاقيت مدیران مدارس متوسطه بپردازد.

[۱] . Conner

 

[۲] . Senge

 

[۳] . Bennett & O’Brien

[۴] . Garvin

 

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109104
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss