جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



راهكارهاي غني سازي برنامه ريزي درسي درمدارس عادي ازديدگاه معلمان مقطع دبيرستان شهرتهران درسال تحصيلي ۹۱-۹۰

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  راهكارهاي غني سازي برنامه ريزي درسي درمدارس عادي ازديدگاه معلمان مقطع دبيرستان شهرتهران درسال تحصيلي ۹۱-۹۰

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

غني سازي[۱] يعني تعمق در محتويات آموزشي، جهت سازماندهي اطلاعات و زمينه سازي براي پژوهش فردي است، تا دانش­آموزان­ موضوعات را عميقتر بررسي ­كنند. به عبارتي يعني تعمق­ و گسترش بيشتر در موضوعات درسي و ارائه دروسي­، كه معمولا در برنامه آموزشي متداول ­براي ­سن دانش­آموزان گنجانده نمي­شود، مانند تاريخ باستان، زبانهاي خارجي و..” .قابل توجه است كه اين دروس براستي با برنامه آموزشي حال و آينده متفاوت است حتي در درون يك نظام عادي نيز قابل اجرا است.( منطقي، ۱۳۸۲ به نقل ازهوگ ،۱۹۹۲)

دليل وجودي هر نظام آموزشي؛ تحقق هدفهاي آن نظام است. اگر هدفهاي مورد نظر بدرستي تحليل و الويتهاي آن به روشني تعيين و تصريح نشده باشد، امكان حركت و فعاليت صحيح؛ و در نهايت تحقق هدفهاي آموزشي در درون آن نظام غيرممكن خواهد بود، زيرا براساس هدفهاي آموزشي است كه برنامه ريزي آموزشي، برنامه ريزي درسي و فعاليتهاي درون نظام آموزشي شكل مي­گيرد شواهد زيادي دال بر اين مطلب وجود داردكه اگر معلمان هدفهاي آموزشي تعريف شده روشني داشته باشد :۱_فرايند ياددهي _يادگيري بهتر اتفاق خواهد افتاد. ۲- نتايج يادگيري موثرتر و مطلوبتر خواهد بود.۳ – ارزشيابي با كيفيت بهتري انجام خواهد گرفت.۴- دانش­آموزان خود ارزشيابي­ خوبي­ خواهند شد. بنابراين معلمان نياز دارند، اهداف آموزشي ­را آنچنان تعيين ­و تعريف­ كنند كه ابهامي براي انجام فعاليتهاي ياددهي _ يادگيري وجود نداشته باشد، استفاده از اهداف را به طريقي بياموزند كه كيفيت آموزشي و ارزشيابي آنها ارتقاء يابد. (كوپر،۱۹۹۴ )به نقل از  شعباني، ۱۳۸۶).

ساختار سه مولفه اي غني سازي كه رنزولي معرفي كرد مركب از۳  مولفه  است :

۱- فعاليتهاي پژوهشي عمومي كه همه­ي دانش آموزان را تشويق كند تا علايق خود را رشد دهند و بدين منظور از منابع مراكز و مراجع مرتبط بهره گيري مي­شود اين فعاليت بر روي كانون علايق هر فرد تاكيد دارد. از طريق اين مولفه دانش آموز  حيطه­ي مورد علاقه خود را تشخيص مي­دهد و به پيگيري و بررسي عميق آن مي‌پردازد.

۲- مجموعه­اي از فعاليتهاي مهارتي­گروهي شكل مي­گيرد كه شامل تمرين هاي تقويت كننده براي فرايندهاي تفكر است انواع فرايندهاي تفكر مركب از تفكر خلاق، مشاهده طبقه بندي، تحليل، تركيب ارزشيابي مقايسه و فرضيه سازي است معلمان تمرين فرايند را با استفاده از حيطه­ي محتوايي كه دانش آموزان در مرحله­ي نخست غني سازي تشخيص داده اند فراهم  مي­آورند .

۳- اين مولفه مركب از افراد يا گروهي كوچكي است كه بر روي مسائل واقعي تحقق مي­كند در اين جا دانش آموزان به منزله­ي كاوشگراني برروي مسائل واقعي هستند كه از روشهاي شايسته­اي پژوهش استفاده مي­كند و يافته هاي خود را با شواهد واقعي مرتبط مي­سازد. (منطقي ، ۱۳۸۴).

در سال  ۱۹۷۷ميلادي رنزولي ساختار سه مولفه اي غني سازي را پيشنهاد كرد كه دو هدف اساس­را مد نظر داشت :

  • آماده سازي دانش آموزان با موقعيت هايي كه بتوانند علايق خود را  پي­گيري  كنند.
  • كمك به دانش آموزان كه به تشخيص مسائل قابل حل واقعي خود  بپردازند به ويژه مسائلي كه با علايق آنها مرتبط باشد و سرانجام منجر به ارائه فرآورده هاي مشخص شود .

گروه­ها محلي براي ارضاي نيازهاي مختلف فردي ­و سازماني مي­باشند. از جمله مهمترين مهارتهاي گروهي كه بر خلاقيت ­تاثير ميگذارد، شامل ­اندازه، تنوع  گروه، انسجام­ و سيستم ارتباطات ­گروهي­ ميباشد. مثلا اندازه ­گروه­ مي­تواند بر رفتار گروه تاثير گذار باشد. در برنامه ريزي در سي سال گذشته، علاقمندي به تحقيق درباره الگوهاي يادگيري مبتني بر همكاري دوباره زنده شده است. امروزه روشهاي متبحرانه تحقيقاتي به آزمون ­فرضها و تخمين دقيق­تر، اثرات اين  الگوها بر رفتار آموزشي، فردي ­و اجتماعي  امكان بهتري داده است. براي ما اين سوال واجد اهميت است كه آيا گروه­هاي مبتني بر همكاري، در حقيقت ­آن توانايي ­را كه منجر به يادگيري بهتر شود به وجود مي­آورند. شواهد به طور گسترده­اي مويد اين  مطلب است، دانش­آموزاني كه در كلاسهاي با چنان سازماني در گروه هاي دو نفره ­و يا گروههاي ­با اعضاي بيشتر كار مي­كنند؛ به يكديگر آموزش ­ميدهند و از پاداش­هاي ­مشترك ­برخوردار ميشوند، نسبت به دانش­آموزاني كه با روش بررسي فردي و معمول در طرح بازخواني آموزش مي­بينند از چيرگي بيشتري بر مطالب درس برخوردارند و همچنين مسئوليت مشترك ­و تعامل ­و احساسات مثبت­تري نسبت به ­تكاليف و افراد ديگر ايجاد مي­كند؛ روابط بهتر، بين­گروهي به وجود ميآورد و منجر به تصوير بهتري از خويشتن براي دانش آموزان با پيشينه­ پيشرفت ­تحصيلي ­ضعيف مي­شود. به ­عبارت ­ديگر؛ نتايج ­به طور كلي فرضيه­هايي را تاييد مي­كند كه ­در استفاده ­از روشهاي ­يادگيري ­مبتني بر همكاري وجود دارد. (بهرنگي، ۱۳۸۶­به­نقل ­از صادق مال اميري،۱۳۸۶ )

سيكز نتمي هالي(۱۹۸۹) مي­گويد : ما نمي­توانيم به افراد و كارهاي خلاق آنها، جدا از اجتماعي كه در آن عمل مي­كنند، بپردازيم. زيرا خلاقيت هرگز نتيجه عمل فرد به تنهايي نيست. آمابيل و همكارش(۱۹۸۸) در مصاحبه هايي كه با  ۱۲۰دانشمند در ۲۰رشته مختلف داشته اند به اين نتيجه رسيدند كه نقش عوامل محيطي، در رشد خلاقيت برتر از عوامل شخصي است. مي­گويد اين يافته­ها اهميت محيط اجتماعي­ را نشان مي­دهد. روشن است كه محيطي­ كه موجب توليد خلاق شود، به آساني ايجاد نمي­گردد، و وقتي  متحقق گردد بايد مرتب تجديد شكل يافته و كنترل شود. عشق به خلاقيت به تنهايي كافي نيست و افراد خلاق بايد تلاش­هاي زيادي كنند تا محيط شخصي آنها در جهت ­تحكيم اين عشق باشد و از مهمترين عوامل اجتماعي، خانواده و مدرسه است. (حسيني،۱۳۸۱)

نظام­هاي­ آموزشي، با توجه به ­برنامه­ها، اهداف، محتوا و امكانات ­آموزشي خود؛ نقش موثري در فعال­ سازي يا تضعيف توانايي خلاقيت در افراد دارند. جكو پسودمينسكي(۱۹۸۱) و مارتينسن(۱۹۹۵) ابراز داشتند، دانش آموزان ‌وقتي ­به مسائل شناختي مي­پردازند كه نيازمند به كارگيري ­روشهاي غير معمول حل مسئله هستند؛ در اين صورت، ناگزير به بازسازي­ مسئله دست مي­زنند. افزايش شناخت از خلاقيت، باعث، برانگيختن افراد در ايده­يابي ­و توليدات خلاق مي­شود. رانكو و چاند(۱۹۹۵) ابراز داشتند: فكري­ خلاق است كه به انديشه­ها، راه حل و بينش ابتكاري منجر شود.

[۱]enrichment

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109224
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss