جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رتبه¬بندی پیمانکاران فضای سبز شهرداری مبتنی بر روش¬های تصمیم¬گیری چند معیاره فازی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رتبه¬بندی پیمانکاران فضای سبز شهرداری مبتنی بر روش¬های تصمیم¬گیری چند معیاره فازی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

انتخاب پيمانكار مناسب و واجد شرايط تضمين كننده موفقيت در اجراي پروژه خواهد بود و بالعكس عدم توانايي در شناسايي و انتخاب پيمانكار مناسب عدم اثربخشي و ضرر و زيان را در پي­خواهد داشت. هر كارفرما با توجه به استراتژي خود، انتظارات از پيمانكار و جنبه­هاي مختلف يك پروژه را تعريف مي كند. استراتژي يك سازمان تعيين كننده نگرش يك سازمان به مفاهيم اوليه انتخاب يك پيمانكار يعني زمان، هزينه و كيفيت مي­باشد و در نهايت انتظارات كارفرما از پيمانكار يك پروژه، چارچوب نحوه انتخاب را تعيين مي­كند.

نحوه و چگونگي انتخاب از ديرباز موضوع بحث فلاسفه و دانشمندان بوده است، آنچه مسلم است اين است كه حصول نتايج رضايت بخش نيازمند طي كردن يك مسير عقلايي و منطقي در فرايند انتخاب است. تعهد كارفرما بر اجراي موفقيت آميز پروژه و تلاش در راه ايجاد هماهنگي در مجموعه كارفرما – پيمانكار عاملي مهم در دستيابي به نتايج مورد انتظار مي­باشد.

روند رشد و توسعه در چند دهه اخیر و همچنین رقابتی تر شدن بازار کسب و کار، باعث گشته است تا سازمانها و شرکتهای بزرگ نگرشی تخصصی و علمی به فرایند انتخاب پیمانکار و نیز اجرای پروژه­ها پیدا کنند و مفاهیمی همچون کاهش هزینه­ها، در مدیریت و سازمان­دهی برتر پروژه­ها تعریف گردند. امروزه می­توان آگهی­های فراخوان برای مناقصات پروژه­هایکوچک و بزرگ دولتی و خصوصی را به طور روزانه در جراید و روزنامه­ها مشاهده کرد. برای یک سازمان اولین گام برای رسیدن به نتایج مطلوب در مورد پروژه­های برون سپاری شده، انتخاب پیمانکار مناسب می­باشد. یک پروژه زمانی با موفقیت به ثمر می­رسد که در زمان معین به بهره برداری برسد، هزینه های آن در چارچوب تعیین شده باشد و نهایتاً کیفیت مورد انتظار را برآورده سازد. بر مبناي اين سه مفهوم اصلي فهرستي از معيارها را مي­توان به وجود آورد.

زمان: زمان تكميل پروژه به معنی ممكن ساختن استفاده از طرح در نزديكي روز معيني كه به واسطه طرحهاي آتي كارفرما معين شده، تعریف مي­شود. درجه تمايل كارفرمايان در به كار گرفتن صرفاً پيمانكاراني كه با تاريخ هدف مطابقت داشته باشند، آنها را از يكديگر متمايز مي­سازد. بعضي از قراردادها، دارای بندي براي پاداش به منظور تشويق پيمانكاران براي بالا بردن سرعت فرايند ساخت و ساز و احراز از هر گونه تاخير مي­باشند.

هزينه: به طور تاريخي هزينه به عنوان مهمترين عامل توسط كارفرمايان در نظر گرفته مي­شود. بيشتر كارفرماها به دنبال ارزش پول هزينه شده هستند. يكي از نتايج اين امر اين است كه هزينه­اي كه از طريق قيمت پيشنهادي ارائه شده توسط پيمانكار محاسبه شده است، غالبا به عنوان يگانه ملاك انتخاب پيمانكار، مورد نظر قرار مي­گيرد. اكثريت وسيعي از پروژه ها، با اين وجود با هزينه اي بيشتر از قيمت پيشنهادي اصلي به پايان مي­رسند.

كيفيت: كيفيت در پروژه، به عنوان “كليت خصوصيات كه يك محصول يا خدمت به منظور ارضا يك نياز معين احتياج دارد” تعريف مي­شود. هميشه يك رابطه جايگزين ميان هزينه، زمان و كيفيت وجود دارد، به نحوي كه كارفرما تلاش مي­كند تا موازنه­اي بين اين متغيرها و اهميت منتصب شده به هر يك كه توانايي چيرگي بر روي تصميم انتخاب پيمانكار را داراست، بر قرار سازد(هالت[۱] و همكاران،۱۹۹۵).

در این تحقیق تلاش می­شود تا با مروری وسیع بر ادبیات موضوع انتخاب پیمانکار، شاخصهای جامعی برای انتخاب پیمانکار پروژه­های فضای سبز شهرداری معرفی گردند. این امر نخستین گام برای ارائه یک مدل کاربردی و اثربخش انتخاب پیمانکار می­باشد.

در حقيقت بسياري از مدل هاي موجود، تنها بر معيارهاي كمي انتخاب پیمانکار تمركز می­كنند؛ در حالي كه برخي از معيارهايي كه در اين پژوهش با آن روبرو خواهيم شد كيفي خواهند بود. به عبارت ديگر معيارهاي انتخاب پيمانكار هم كيفي هستند هم كمي.

با توجه به آنچه ذكر شد به راحتي می­توان نتيجه گرفت كه ماهيت انتخاب پيمانكار به عنوان يك مسئله چند معياره  مطرح مي­شود. در نتيجه براي انتخاب و اولويت بندي گزينه­ها بر اساس معيار­هاي انتخاب شده، مدلهاي تصميم­گيري چند معياره[۲] كاربرد دارند. روش TOPSIS يكي از متدهاي تصميم­گيري چند معياره است كه اولين بار توسط هوانگ در سال ۱۹۸۱ مطرح شد. اما آنچه حايز اهميت است اين است كه در دنياي امروز داده­ها، معمولاً واضح و شفاف نيستند و قضاوتهاي انساني بعضاً مبهم بوده و نمي­توان آنها را با مقادير عددي بيان كرد. بنابر اين مي­توان گفت كه تصميم­گيران در مسئله انتخاب پيمانكار با شرايط عدم اطمينان روبرو هستند، در اين راستا، استفاده از منطق نادقيق يا اصطلاحا Fuzzy Logic مي­تواند كارساز باشد. استفاده از اين منطق و اين نوع نگرش نسبت به پديده هاي طبيعي اولين بار در سال ۱۹۶۵ توسط دكتر لطف الله عسگري زاده پيشنهاد گرديد(كاسكو، ۱۳۷۷).

در اين پژوهش، به طور خاص به دنبال رتبه بندي پيمانكاران فضاي سبز شهرداري با رویکرد تصمیم­گیری گروهی چند معیاره فازی با استفاده از روش TOPSIS فاصله­ای هستيم.

به طور كلي براي ارزيابي و رتبه بندي پيمانكاران مجموعه فضاي سبز شهرداري به روش TOPSIS فازی فاصله­ای ، پس از مشخص شدن پيمانكاران و تعيين معيارها توسط كارشناسان و مديران، بايد از متغير­هاي زباني مناسب براي وزن­دهي و رتبه بندي استفاده شود. متغير­هاي زباني بايد با استفاده از جداول حاوي اصطلاحات زباني به اعداد فازي تبديل شوند (چن[۳] و سایرین،۲۰۰۵) براي تبديل واژه­هاي زباني به اعداد فازي مقياس­هاي مختلفي وجود دارد منظور از معرفي مقياس­هاي مختلف انتخاب ساده يكي از اشكال بر حسب تعداد واژه هاي زباني است كه تصميم گيرندگان استفاده مي­كنند.(مومني،۱۳۸۵)

[۱]Holt

[۲]MCDM

[۳]Chen

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-25
كد : 109277
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss