جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسی‌زبان

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسی‌زبان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

توانایی داستان‌گویی نمونه‌ای از مهارتهای زبانی و شناختی در سطوح بالا می‌باشد، مهارتهایی مانند درک روابط علت و معلولی و نیز توانایی سازماندهی و ایجاد توالی در رخدادها به گونه‌ای که داستان برای شنونده قابل فهم شود (پول، هرناندز، تیلور و جانسون[۱]، ۱۹۹۶: ۱۳۰۰). برای تولید قصه‌ای قابل فهم، قصه‌گو باید بتواند مجموعه‌ای از جملات را به یکدیگر پیوندزند و ابزارهای انسجامی، سازوکار مهمی در تحقق این امر می‌باشند. انسجام بینابندی، که خود یکی از عملکردهای روایی محسوب‌می‌شود، در داستان‌گویی به خوبی قابل بررسی است و مقیاسی بسیار گویا و مؤثر در تشخیص کودکان با تواناییهای زبانی طبیعی از کودکانی است که دارای نارسایی‌های زبانی هستند (لایلز، دافی، مریت و پورسل[۲]، ۱۹۹۵: ۴۲۱). حوزه وسیعی از توانایی‌های زبانی مرتبط با داستان‌گویی در دو سطح از سازماندهی گفتمان تقسیم‌می‌شوند: سطح کلان و سطح خرد. سطح کلان مربوط به چگونگی سازماندهی بخشهای مختلف داستان است و سطح خرد به این مربوط‌می‌شود که چگونه ابزارهای زبانی درون و میان جملات آن داستان سازماندهی می‌شوند (لایلز، ۱۹۸۷). طبق‌نظر شاپیرو و هادسن[۳] (۱۹۹۱: ۱۰۵)، پیوستگی و انسجام که به‌ترتیب زیرمجموعه‌های ساختار کلان و ساختار خرد هستند، از جمله مؤلفه‌های لازم در داستان‌گویی هستند. پیوستگی اشاره به ساختار وقایع (یا ساختار کلان) یک داستان دارد که در واقع چگونگی ارتباط وقایع داستان به یکدیگر می‌باشد و انسجام مرتبط با روابط معنایی بین جملات یا بندهای مختلف می‌باشد.

به همین ترتیب، هلیدی و حسن (۱۹۷۶) نیز انسجام را وابستگی تعبیر یک جمله در متن به جمله دیگر تعریف‌‌می‌کنند. برای داشتن داستانی خوب و قابل‌قبول، انسجام نقش مهمی را ایفا می‌کند، زیرا به شنونده اجازه‌می‌دهد داستان را در ذهن خود سازماندهی کند. کاربرد نادرست و یا عدم کاربرد این ابزارها باعث گسستگی در متن می‌شود که خود می‌تواند پیوستگی متن را نیز خدشه‌دار کند (ریپیچ و ترل[۴]، ۱۹۸۸).

اگرچه مطالعات بینازبانی نشان‌می‌دهند که روند رشد شناختی کودکان برای گفتن یک داستان منسجم، جهانی است، اما ویگلزورث[۵] (۱۹۹۰: ۱۱۰) با انجام پژوهشی پی‌برد برخی از مشخصه‌های زبان‌ویژه می‌توانند بر روند فراگیری ابزارهای زبانی مربوط ‌به داستان‌گویی تأثیرگذار باشند. مطالعات دیگر پژوهشگران نیز این موضوع را تأییدمی‌کند؛ ازجمله بمبرگ، ۱۹۸۶ و اسلوبین[۶]، ۱۹۸۵: ۱۲۳۰٫ ازآنجایی‌که در این زمینه در زبان فارسی پژوهشی انجام‌نشده‌است، نگارنده قصددارد در این پژوهش به این موضوع بپردازد.

  1. Paul, Hernands, Taylor & Johnson
  2. Liles, Duffy, Merritt, & PurcelL
  3. Shapiro & Hudson
  4. Ripich & Terrel
  5. Wigglesworth
  6. Slobin

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109369
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss