جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



رويش و مواد غذایی خاك و برگ را در دو گونه توت سفيد (Morus alba L.) و كاج تهران Medw) eldarica (Pinus

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  رويش و مواد غذایی خاك و برگ را در دو گونه توت سفيد (Morus alba L.) و كاج تهران Medw) eldarica (Pinus

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

فلات پهناور ایران از لحاظ جغرافیایی در کمر­بند خشک و نیمه­خشک جهان واقع شده زیرا عرض جغرافیایی ۲۰ تا ۴۰ درجه نیمکره شمالی زمین متاثر از اوضاع آب و هوایی خشک جهان بوده و اغلب کویر­های دنیا در این منطقه قرار گرفته است (مهاجر،۱۳۸۲). در ايران تبديل اراضی بدون كشت اطراف شهرها به پارك­هاي مصنوعی و غرس نهال به وسعت قابل ملاحظه، از جمله اقدام هايي است كه به منظور مبارزه با آلودگی هوا و ايجاد فضای سبز پس از ملی شدن جنگل­ها و مراتع كشور به عمل آمده است. با توجه به موقعیت اقلیمی ایران كه سطح وسیعی از آن را مناطق خشك و نیمه خشك اشغال کرده، به­سرعت می­توان به اهمیت جنگل­کاری در كشور پی­برد (مصدق،۱۳۷۸). در مناطق خشک برای حصول موفقیت در جنگل­کاری آشنایی با جغرافیای گیاهی لازم و ضروری به نظر می­رسد تا از روی گیاهان باقیمانده، که معرف رستنی­های سابق در آن مناطق هستند بتوانیم گونه­هایی را که کاشت آنها با شرایط محل سازگاری دارد بشناسیم. کاشت درختان بومی در اکثر موارد در صورت مدیریت با موفقیت همراه بوده و می­توان گونه­های خارجی را نیز در جنگل­کاری بصورت آزمایشی وارد کرد (انصاری،۱۳۴۷).            حدود ۳۵% از چوب مورد نیاز جهان از منابع جنگل­کاری تامین می­شود که تنها حدود ۳% از کل سطح جنگل­های جهان را به خود اختصاص داده است و انتظار می­رود که جنگل­کاری­ها بتوانند پاسخگوی ۴۶% از تقاضای چوب جهان تا سال ۲۰۴۰ باشند (بوت و همکاران[۱]،۲۰۰۲). لازم به ذکر است که جنگل­کاری نباید تنها با هدف اقتصادی و مالی صورت گیرد، گاهی بایستی تنها به دلیل اهمیت تفریحی یا حفاظتی آن برای اجتماع با تقبل هزینه، اقدام به جنگل­کاری در منطقه نمود (یخکشی،۱۳۸۱). در كشور ايران كه به رغم دارا بودن اكوسيستمي خشك و شكننده (مجد طاهري و جليلي،۱۳۷۵) سرعت تخريب جنگل در دنيا توسط انسان بيش از احيا و توسعه آن است (بانك لغت[۲]، ۲۰۰۰). با توجه به مزاياي زياد جنگل­ها بايد سعي شود اين منابع با اجراي مديريتي اصولي هر چه بهتر حفظ و توسعه يابند. شناخت وي‍ژگي­هاي خاك يكي از پايه­هاي مديريتي جنگل است كه بسياري از گزينه­هاي جنگل­شناسي از جمله انتخاب گونه، تعيين حاصل­خيزي رويشگاه، نرخ رويش توده، ميزان سطح ذخيره­گاه لازم در جنگل، پيش­بيني درصد زنده­ماني و رشد نهال­ها تحت تاثير آن قرار مي­گيرند (دانیل[۳]، ۱۹۷۹).

نكته مهم اين است كه برنامه­ريزي­هاي كشاورزي و منابع طبيعي و توليد در هر منطقه به يك سري اطلاعات مربوط به آن منطقه نيازمند مي­باشد كه يكي از مهم­ترين آن وضعيت خاك است. زيرا خاك، بستر رويش بوده، و گياه را استوار نگه داشته و منبع غني از مواد غذايي را نيز در اختيار آن قرار مي­دهد (رای موند[۴]، ۱۹۹۸). لذا بايد به منظور كمك به حفظ و توسعه جنگل­ها، اطلاعات موجود در رابطه با تاثير گونه­هاي جنگلي بر اين ويژگي­ها مشخص گردد. البته خاكشناسي جنگل در دنيا سابقه طولاني داشته و تا كنون دانشمندان زيادي در زمينه اثر گونه­هاي درختي بر خاك تحقيق نموده­اند. به عنوان مثال در قاره­ی اروپا تا سال ۲۰۰۲ تعداد ۲۰۵ تحقيق در زمينه بررسي اثر مهم­ترين گونه­هاي درختي بر ويژگي­هاي فيزيكوشيميايي خاك انجام شده است (آگوستو[۵] و همکاران،  ۲۰۰۲). شدت تاثیر، به تیپ خاکی که جنگل­کاری در آن استقرار پیدا کرده و شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد (گانجنت[۶] و همکاران، ۲۰۰۴). توليد موفقيت­آميز گياهان مستلزم خاك مناسب و وجود مقدار كافي از عناصر غذايي و قابل استفاده گياه است، عناصر غذايي نه تنها بايد به صورت تركيباتي باشند كه به سهولت مورد استفاده گياهان قرار مي­گيرند، بلكه تعادل بين مقدار آن­ها نيز حائز اهميت است (تاندون[۷]، ۱۹۸۹). با اندكي دقت به وضوح مشخص مي­شود كه عناصر نيتروژن، فسفر و پتاسيم جزء اصلي­ترین و ضروري­ترين عناصر غذايي گياه مي­باشد (هانسون[۸]، ۱۹۶۷). جذب متفاوت از منابع و بازگشت کربن و عناصر غذایی عوامل مهم و اصلی در جریان عناصر غذایی درون سیستم هستند (میلر[۹]، ۱۹۸۴).  ارتباط و اثرات متقابل بین خاک و درختان در یک منطقه­ی مشخص اقلیمی به قدری به هم نزدیک و به اندازه­ای دارای پیوند تنگاتنگ هستند که یک مولفه را بدون تاثیر مولفه دیگر نمی­توان مطالعه و بررسی نمود (زرین کفش، ۱۳۸۰).

درکشوری مثل ایران، شهرها برای مقابله با آلودگی­های صوتی و هوایی و کاهش استرس­های محیطی، بیشتر از هر نقطه­ی دیگری به فضای سبز نیاز دارند. اصولا خاک­هایی که برای جنگل­کاری در نظر گرفته می­شوند اغلب برای زراعت نامناسب بوده و حاصلخیزی کمی دارند و جنگل­کاری می­تواند به حاصلخیزی و خصوصیات مطلوب آن کمک کند (روحی مقدم و همكاران، ۱۳۸۶). درهمین راستا شناخت گونه­های سازگار در هر منطقه ضروری به نظر می­رسد چرا که این گونه­ها به تیمار و آبیاری کمتری نیاز دارند. گونه­های پهن­برگ، نسبت به سوزنی­برگ دارای قدرت ذخیره­ی ازت بیشتر (سولان[۱۰]، ۱۹۹۰:  هومان[۱۱] وهمکاران ،۱۹۹۲) و فسفر کمتری (کوله[۱۲] و همکاران، ۱۹۹۰) هستند و همچنین از تخلخل خاکی و سرعت هوادیدگی کمتری (آگوستو[۱۳] و همکاران ، ۲۰۰۲) نیز برخوردارند و این تاثیر بیشتر در عمق ۱۰-۰ سانتی­متری خاک دیده می­شود (هاگن[۱۴] و همکاران و ۲۰۰۴). آب­شویی عناصر معدنی در خاک­های زیر پوشش سوزنی­برگان سریع­تر از خاک­های تحت پوشش پهن­برگان آن است. همچنین تجمع و انتقال عناصر معدنی فیلتر شده از جو و گرد و غبار روی برگ­های سوزنی­برگان بیش از پهن­برگان است (زرین کفش، ۱۳۸۰). هر چند درختان جنگلی خشکی­گرا به سبب کندی رشد و اینکه غالباً به ابعاد قابل ملاحظه­ای نمی­رسند و بعضاً از نظر کیفیت چوب نیز چندان مطلوب نیستند اما عاری از فایده نبوده­اند (جزیره­ای، ۱۳۸۱). یکی از این مناطق خشک در ایران اصفهان می­باشد که از دیر باز در حال توسعه جنگل­کاری­ها با گونه­های مناسب بوده است. از گونه­های سازگار با این منطقه کاج تهران و توت است. تحقيق حاضر رويش و مواد غذایی خاك و برگ را در دو گونه توت سفيد (Morus alba L.)  و كاج تهران Medw) eldarica   (Pinus در جنگل­كاري اصفهان، و در سه منطقه­ي پارك كوهستان، پارك شرق و جنگل دست كاشت دانشگاه صنعتي بررسي خواهد كرد.

[۱]. Booth

[۲]. Word bank

[۳]. Daniel

[۴]. Raymon

[۵]. Augusto

[۶]. Ganjegante

[۷]. Tandon

[۸]. Hanson

[۹]. Miller

[۱۰]. Colline

[۱۱]. Homann

[۱۲]. Cole

[۱۳]. Augusto

[۱۴]. Hagen

 

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109378
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss