جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



زندگی، آثار واندیشه‌های کلامی زرارة بن اعین

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  زندگی، آثار واندیشه‌های کلامی زرارة بن اعین

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

«لقد منّ الله علي المومنين اذ بعث فيهم رسولاً من انفسهم يتلو عليهم آياته و يزكّيهم و يعلّمهم الكتاب و الحكمه وان كانوا من قبل لفي ضلال مبين»[۱]

با سپاس فراوان به درگاه پروردگار مهربان، كه هستي رشحه­اي از خامه­ي زرنگار اوست و آفرينش تجلي محبت او، و با درود به ارواح پيام­آوران و رسولان خصوصاً سرور كائنات محمدمصطفي(ص) و اهل بيت آن حضرت.

باورها و انديشه‌هاي هر مكتب و ملّتي، چونان بنايي است كه در شكل‌گيري و استحكام و تداوم خود بر عناصر و اجزاي مختلفي متّكي است. همانگونه كه هر بنا، معمار، طرّاح، بنيان، مصالح و سازنده‌اي دارد و همّت و تلاش اين مجموعه وسيله عينيت يافتن آن بنا است و استحكام و تناسب مصالح و عالمانه بودن طرحها ضامن تداوم و بقاي آن خواهد بود.

مبداء وحي، طرّاح اصلي فرهنگ و انديشه ديني است و پيامبران، مجريان همان طرحي هستند كه خداوند به ايشان ابلاغ كرده است. اوصياء و حاملان علوم انبيا همان شالوده‌ها و بنيانهايي هستند كه پيامها را دريافت مي‌كنند و رسالت حفظ و نگاهباني از آنها را بر دوش مي‌كشند.

عترت پيامبراكرم(ص) از آن جهت شايسته بر دوش كشيدن رسالت تبليغي پيامبرند كه آگاهترين، امين‌ترين و صادق‌ترين افراد امّت به فرهنگ ديني و تعاليم الهي رسول خدايند.

پس از عترت پيامبر(ص) ـ امامان معصوم ـ عالمان ديني و فقهاي امّت و صحابه راستين نقشي اساسي در تحكيم پايه‌هاي فرهنگ ديني و ترويج آن ميان نسلها و بقا و استمرار آن در طول عصرها دارند. عالمان و متفکران هر امّت، استوانه‌هاي بناي فرهنگ آن امّت به شمار مي‌آيند.

اين گونه است كه رسول (ص) درباره عالمان و دانشمندان امّت خويش فرمود:

‹‹ رّحِمَ الله خلفائي. فقيل: يا رسول الله، و مَنْ خلفاؤُك؟ قال: ‹‹ الّذين يحيونَ سُنَّتي و يعلِّمُونها عبادَ الله››[۲]

پيامبر اكرم(ص) فرمود: خداي رحمت كند جانشينان مرا. از آن حضرت سؤال شد: جانشينان شما كيانند؟ پيامبر(ص) فرمود: آنانند كه روش مرا در جامعه زنده نگاه داشته و آن را به ديگران مي‌آموزند.

در اينجا سخني از امام صادق(عليه‌السلام) مجالي بايسته دارد كه فرموده است : عالمان وارثان پيامبرانند، چرا كه پيامبران براي امّت خويش درهم و دينار به ارث نگذارند بلكه ارزشها و معارفي را به صورت احاديث از خود بر جاي مي‌نهند و كسي كه از گوهر احاديث ايشان به چنگ آورد، در حقيقت به بهره‌اي انبوه دست يافته است.

هان! بنگريد علمتان را از كدام سرچشمه دريافت مي‌كنيد!

در ميان ما خاندان رسالت، در هر نسل‌‌، عالمان امين و عادلي حضور دارند كه تحريفهاي افراط‌گران و جريان آفريني‌هاي باطل‌گرايان و تأويلها و دخل و تصرفهاي جاهلان را از ساحت دين دور مي‌دارند. [۳]

شاگردان و اصحاب ائمه(علیهم السلام) اين توفيق را داشتند كه حامل علوم و معارف اهل بيت  (علیهم السلام) باشند و از طريق روايات، نسل­هاي عصر غيبت و حتي عصر نخستين حضور ائمه را با معدن آن معارف پيوند دهند. ياران ائمه گسترش­دهنده­ي علوم اهل بيت (علیهم السلام) بودند. چه آنان كه فقه اهل بيت(علیهم السلام) را مي­آموختند و به فتوا مي­نشستند، چه آنان كه كلام و عقايد را از ائمه گرفته، با مخالفان به مناظره و بحث مي­پرداختند و حق را براي آنان نمايان مي­نمودند، و چه آن­هايي كه در تفسير و علوم قرآني، از مكتب عترت سيراب مي­شدند.

به هر حال ائمه معصومين(علیهم السلام) به عنوان وارثان راستين علم و فضل و شرافت پيامبر(ص) پس از آن حضرت به حمايت از مرزهاي شريعت ناب محمّدي پرداختند و پس از ايشان‌‌، عالمان متعهّد‌‌، با كسب معارف از مكتب اهل بيت به پاسداري از قلمرو انديشه شيعي كه همان اسلام ناب بود همّت گماشتند. شناخت اين چهره‌هاي روشن كه در پايداري و استحكام فرهنگ اسلامي نقشي ارزنده داشته‌اند در مرحله نخست،راهگشاي اسلام‌شناسان و پژوهشگران در اعتماد به شخصيتهاي امين تاريخ اسلام خواهد بود و چشمه‌هاي زلال معرفت را از سرابهاي دروغين جعل‌كنندگان و تحريفگران احاديث متمايز خواهد ساخت.

در اين ميان برخي از اين شاگردان از اين مرحله فراتر رفته، به مقام و منزلتي دست يافتند كه امام صادق(ع) رئيس مذهب و محبوب پروردگار عالم، آنان را محبوب­ترين افراد نزد خويش دانست و فرمود:

«محبوب­ترين مردم نزد من، زنده يا مرده، چهار نفرند، بريد عجلي، وزاره بن­اعين، محمدبن مسلم و احول (مومن الطاق). اين چهار نفر، زنده يا مرده‌‌، از همه­ي مردم نزد من محبوب­ترند. [۴]

از اين­رو سعي ما در اين رساله بر آن است تازندگی‌‌، فضايل و برخی ازآراء کلامی يكي از آن چهره­هاي محبوب نزد امام صادق(علیه السلام) يعني «زراره بن اعين» را بر شمرده و اسوه­اي از پويندگان راه حق و حقيقت را در حد توان معرفي كنيم.

دراین تحقیق قبل ازورودبه زندگی جناب زراره،به صورت مختصراززندگی جدْزراره وپدرزراره سخن به میان آوردم.سپس درفصل دوم به زندگی جناب زراره پرداختم.برای این که باشخصیت علمی وفرهنگی جناب زراره به صورت ویژه آشناشویم،فصل سوم رابه بررسی جایگاه زراره ازنظرگاه روایات ائمه(علیهم السلام) ،روایاتی که اززراره نقل شده است ،اساتیدوشاگردان زراره ،توان علمی زراره درمباحثه هاومناظره هاوآثاری که اززراره باقی مانده است،اختصاص داده ام.

همان گونه که درعنوان این پژوهش ذکرشد، بررسی اندیشه های کلامی زراره ازاهداف این رساله است.بدین منظوردرقالب پنج فصل به مهمترین اندیشه های کلامی جناب زراره پرداختم.فصل اول رابه بررسی مساله ایمان وکفروسیرتفکرزراره دراین باره ،فصل دوم رابه بررسی نظریه استطاعت که به نقل مورخان،جناب زراره کتابی هم دراین باره داشته است ،اختصاص داده ام.درفصل سوم مباحثی که اززراره درباره حدوث علم الهی نقل شده است راذکرکرده ام.درفصل چهارم مساله معرفت ضروری که یکی ازمباحث مهم کلامی است را ازدیدگاه زراره موردکنکاش قراردادم.ودرفصل پنجم به بحث فطری یا ضروری بودن علم امام(علیه السلام)ازنظرگاه زراره پرداختم.بخش سوم راباتوجه به روایاتی که دلالت برمذمت جناب زراره دارد ،درقالب رفع شبهات به بررسی ونقد شش شبهه اساسی که درباره جناب ایشان نقل شده است ،اختصاص داده ام.

درآخرین بخش این رساله،ازدیدگاه مؤلف کتاب تاریخ آل زراره ،به بررسی ونقدشبهات مطرح شده پیرامون جناب زراره،پرداختم وبه صورت گسترده دراین باره مطالبی رانقل کرده ام.

قابل ذکر است، یکی از مشکلات این تحقیق کمی منابعی است که بصورت ویژه به جناب زراره پرداخته باشندو همچنین،پراگندگی مطالب مربوط به ایشان می‌باشد. دراین تحقیق سعی شده است‌‌،درباره جناب زراره کاری منسجم وتا حدودی تازه انجام شود.والبته‌‌، مطمئن هستم که هنوز زوایای متعدد دیگری از افکار واندیشه‌های این شخصیت شاخص دنیای اسلام‌‌، پنهان مانده است. درپایان، اینجانب ضمن درخواست،از خواندگان عزیز جهت ارائه انتقادات وپیشنهادات راه گشای خود‌‌،امیدوارم این تحقیق بتواند‌‌، نکات تازه وجدیدی‌‌، برای محققین ارجمند بیان نماید. انشاء الله تعالی.

[۱] – آل عمران، آیه ۱۶۴٫

[۲] –  منيه المريد ص ۳۷۱ .

[۳]– بصائر الدرجات في فضائل آل محمّد(صلّى الله عليه وآله)- ج۱ ص ۱۱٫

[۴]– تاريخ آل زراره، ص ۵۳ –  اختيار معرفه الرجال، ج ۱، ص ۴۳۷، رقم ۲۱۵- مسند رزاه بن اعين، ص۲۰ –  معجم الرجال الحديث، ج ۷، ص ۲۲۴٫

 

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109453
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss