جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



ساخت آغاز‌گر -پايان ‌بخش در کتاب های درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن: نگرشی نقش‌گرا

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  ساخت آغاز‌گر -پايان ‌بخش در کتاب های درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن: نگرشی نقش‌گرا

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

دبیرمقدم (۱۳۸۴: صص ۱۲۱-۱۲۲) هلیدی را احیاگر رویکرد نقش­گرایی می­داند و او را تداوم دهندة راه مکتب­های پراگ و لندن معرفی می­کند. او رویکرد هلیدی را رویکردی جامعه­شناختی و نشانه‌شناختی به زبان می­­داند که اصولاً به ساخت­های زبانی به عنوان شقوق و انتخاب­هایی متعلق به محور جانشینی عنایت دارد. او متذکر می­شود که در منظر هلیدی منشأ وجودی هر یک از این انتخاب­ها و شق­ها در واقع پاسخ­گویی به نیازی ارتباطی در جامعه است. به عبارت دیگر از منظر این رویکرد، متن ساخته می‌شود تا معنایی رد و بدل شود؛ یعنی هدف اصلی زبان انتقال معنی است و ساخت متنی کلام بر چگونگی سازمان­بندی اطلاعات از رهگذر شیوة آرایش و ترتیب عناصر محتوایی کلام ناظر است. به تعبیر هلیدی و متيسون (۲۰۰۴: ص ۲۹) کارکردهای اصلی زبان عبارت اند از بیان تجربیات و نمایش روابط اجتماعی.

به نظر تامسون (۲۰۰۴: ص ۷) درست است که در رویکرد زایشی تنها معنایی گزاره­ای[۱] مورد توجه است اما بسیار ساده­انگارانه است که معنی را محدود به معنای گزاره­ای نماییم. او توضیح می­دهد اگر منظورمان از معنی مجموعة آن چیزهایی باشد که گوینده می­خواهد شنونده آن­ها را بفهمد، آنگاه پر واضح است که درک چگونگی جاگرفتن پیام در بافت جزئی از معنی است. او تصریح می­کند که با اتخاذ چنین موضعی، در واقع ما معنای[۲] جمله را معادل کارکرد[۳] آن قرار داده­ایم.

هلیدی(۲۰۰۴: صص ۲۹-۳۰) سه لایه معنایی برای بند در نظر می­گیرد که به طور همزمان در هر بند حاضر هستند. او این لایه­های معنایی را فرانقش[۴] می­نامد:

  • فرانقش اندیشگاني[۵] که حاصل جمع دو فرانقش تجربی و منطقی[۶] است و ناظر به این امر است که زبان آدمی، توانایی بازنمایی تجربه انسان را دارد.
  • فرانقش بینافردی که در آن کارکرد زبان به مثابة عمل­کننده دیده می­شود و ناظر است به ارتباط با افراد مورد خطاب.
  • فرانقش متنی نیز با اموری از قبیل توالی گفتمان، سازمان­دهی جریان گفتمان و ایجاد انسجام و تداوم در گفتار سر و کار دارد.

در این رویکرد، معنای یک بند در واقع مجموع این هر سه لایه است؛ به عبارت دیگر در این رویکرد، معنای بند یا جمله، چیزی است فراتر از مجموع معنای کلمات سازندة بند، یا حتی فراتر از معنای گزاره­ای.

در این رویکرد، فرانقش متنی به دو قسمت ساختاری تقسیم می­شود که عبارتند از: ساخت آغازگر-پايان‌بخش و ساخت اطلاع. ساخت آغازگر-پايان‌بخش شامل دو نقش است: آغازگر و پايان‌بخش. آغازگر کانون و عنصر سازمان­دهندة هر بند است و پايان‌بخش عنصری دیگر در بند است که دربارة آغازگر اطلاعاتی اضافی می‌دهد.

مفهوم آغازگر- پايان‌بخش (مبتدا و خبر) پیش از هلیدی در آثار دیگر زبان­شناسان و همچنین در دستورهای سنتی به کار رفته بود. از جمله باید به ویلم متسیوس[۷] از اعضای مکتب پراگ اشاره کرد. اگرچه باید متذکر شد آنچه برای متسیوس مبتدا و خبر تلقی می­گردد لزوماً بر آغازگر و پايان‌بخش هلیدی منطبق نیست و این به تفاوت تعریف این دو از این پدیده برمی­گردد. نزد متسیوس مبتدا مساوی است با اطلاع کهنه و خبر یعنی اطلاع نو. حال آنکه برای هلیدی، آغازگر و پايان‌بخش مفاهیمی هستند که به گوینده برمی­گردند، اما کهنگی یا نوی اطلاع متوجه شنونده است. در واقع برای گوینده اطلاع کهنه و نو وجود ندارد و تمام اجزای پیام برای گوینده کهنه محسوب می­شوند.

۱-  Propositional meaning

۲- Meaning

۳- Function

۴-  Metafunction

۵-  Ideational Metafunction

۶-  Logical Metafunction

۱-  Vilém Mathesius

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109485
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss