جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



ساخت و بررسی خواص نانو کامپوزیت سطحی Al/SiO2 (np) توسط فرآیند اصطکاکی اغتشاشی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  ساخت و بررسی خواص نانو کامپوزیت سطحی Al/SiO2 (np) توسط فرآیند اصطکاکی اغتشاشی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

آلومینیوم و آلیاژهای آن پس از فولاد از جمله پرمصرف ترین آلیاژهای فلزی می باشند. ویژگی های بی نظیر آلیاژهای آلومینیوم از قبیل نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت به خوردگی نسبتا خوب و هدایت الکتریکی و گرمایی بالا، سبب شده که این آلیاژها در زمینه های مختلف مهندسی، همچون صنایع خودروسازی، نظامی، دریایی و هوافضا کاربرد داشته باشد[۱].

باتوجه به اینکه استفاده از آلومینیوم به علت پاره ای از خواص مکانیکی ضعیف آن محدود می باشد اما ایجاد یک لایه کامپوزیت سطحی می تواند موجب افزایش استحکام مکانیکی و افزایش مقاومت به سایش آلومینیوم و آلیاژهای آن گردد و عملا با اجرای این فرآیند خواص مکانیکی آلومینیوم بهبود یافته و کاربرد آن گسترش می یابد. در سال های اخیر کامپوزیت های زمینه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکی، به دلیل خواص منحصر به فردی مثل وزن پایین، نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت خوب در دمای بالا، ضریب انبساط حرارتی کم، مقاومت به سایش بالا و همچنین شکل پذیری مناسب سبب شده است تا کاربردهای فراوانی در صنعت پیدا کند[۱].

کامپوزیت های زمینه فلزی دارای ذرات تقویت کننده ای می باشند و دارای مزایای بسیاری می باشند که از جمله می توان به مدول و استحکام بالا اشاره نمود. کامپوزیت ها عمدتا توسط متالورژی پودر و یا ریخته گری تولید   می شوند که البته در متالورژی پودرمحدودیت کمتر می باشد و می توان زمینه را با انواع گوناگون تقویت کننده به کامپوزیت تبدیل کرد در روش متالورژی پودر آلیاژ زمینه با ذرات تقویت کننده مخلوط شده تا ترکیب همگن حاصل شود و در مرحله بعد استفاده از نورد و یا اکستروژن برای تولید کامپوزیت از طریق متالورژی پودر ضروری می باشد. پس باید تحکیم سازی حتما صورت پذیرد[۲].

کامپوزیت های زمینه فلزی به علت نوع ساختار و کاربردهای الکتریکی نوع مهمی از مواد  می باشند و همچنین تولید این دسته از کامپوزیت ها به علت تولید آسان و هزینه پایین و خواص یکسان کامپوزیت تولید شده مورد توجه می باشند. در تولید این دسته از کامپوزیت ها مشکلاتی وجود دارد مانند پیوند ضعیف سطحی و قدرت تر شوندگی فاز تقویت کننده که ناشی از آلودگی سطحی ذرات تقویت کننده می باشد[۳].

خواص مکانیکی این دسته از کامپوزیت ها توسط سایز پودر و درصد حجمی ذرات تقویت کننده تعیین می شود، ویژگی منحصر به فرد کامپوزیت های زمینه فلزی داشتن ساختار کاملا همگن و پایداری ترمودینامیکی می باشد[۳].

سیلیکا یا اکسید سیلیسیم بیش از هر اکسید دیگری در پوسته زمین یافت می شود ، عنصر سیلیسیم به صورت آزاد در طبیعت وجود ندارد . سیلیس می تواند در ترکیب با اکسیدها وجود داشته باشد . سیلیس شبه لایه ای دارای خلوص بالایی بوده و معادن عمده آن در کشورهای آلمان، برزیل و آمریکا قرار دارد. سیلیس اروپایی از نوع رسوبی است و دارای چسبندگی زیادی است. کاربردهای این گونه سیلیس زیاد است و معادن آن در کشور های فرانسه بلژیک و آلمان مورد استخراج قرار می گیرند [۴].

مزیت اصلی نانو سیلیکا در مقایسه با سیلیکا مساحت سطح بالای این ماده است که باعث می‌شود در بستر مورد استفاده برهم‌کنش بیشتری از خود نشان دهد.این ماده می‌تواند با مقدار مصرف پایین‌تر، اثرات نهایی بهتری نسبت به میکروسیلیکا داشته باشد، به طور مثال در صنایع سیمان، استفاده از نانو سیلیکا اثراتی ۱۴ برابر همان میزان میکروسیلیکا از نظر اقتصادی دارد . ابعاد نانو سیلیکاها به طور معمول دارای ابعادی بین ۱۵ تا ۲۰ نانو متر می باشد و معمولا در خلوص بالا موجود می باشند [۴].

در این تحقیق سعی بر آن است که با ایجادکامپوزیت سطحی بر روی ورق آلومینیوم توسط نانو ذرات SiO2 با استفاده از فرآیند اصطکاکی اغتشاشی خواص مکانیکی و سطحی آلومینیوم بهبود یابد.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109496
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss