جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



سازمان ملل متحد چه نقشی در روند صلح خاورمیانه و حل و فصل بحران میان اعراب ورژیم اسرائیل داشته است؟

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  سازمان ملل متحد چه نقشی در روند صلح خاورمیانه و حل و فصل بحران میان اعراب ورژیم اسرائیل داشته است؟

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

سازمان ملل متحد که گاهی بطور خلاصه سازمان ملل هم خوانده می­شود،سازمانی بین المللی است که در سال ۱۹۴۵ میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد، این سازمان که ابتدا توسط ۵۱ کشور تاسیس شد در سال ۲۰۰۶ میلادی دارای ۱۹۲ کشور عضو بوده است و اعضای آن تقریباً شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین المللی به رسمیت شناخته شده است.(میراحسنی،۱۰۴:۱۳۸۸)

هدف های اصلی سازمان ملل متحد عبارتند از ۱-حفظ صلح و امنیت بین المللی ۲- توسعه روابط دوستانه بین المللی بر مبنای احترام به اصل تساوی حقوق و خودمختاری ملل ۳-همکاری بین المللی برای حل مسائل بین المللی که دارای جنبه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یا بشردوستی است و پیشبرد و تشویق و احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی برای همگان بدون تمایز از حیث نژاد جنس زبان یا مذهب ۴-بوجود آوردن مرکزی برای هماهنگ نمودن اقداماتی که ملل مختلف جهت حصول این هدف های مشترک معمول می­­دارند.(آقایی،۹۰:۱۳۸۶)

سازمان ملل متحد به عنوان نهادی که همکاری سیاسی- اقتصادی وسیعی را میان نظام های مختلف اجتماعی اقتصادی به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی و توسعه اقتصادی-  اجتماعی در سیستم کنونی روابط بین الملل برقرار می­سازد از اهمیت خاصی برخوردار است.سازمان ملل متحد کانون اصلی گردهمایی و انجام مذاکرات و مباحث در زمینه صلح و امنیت  بین المللی می­باشد.(ثقفی عامری،۱۱:۱۳۷۰)  از زمان تأسیس سازمان بارها از آن خواسته شده از تشدید اختلافات و تبدیل آنها به جنگ جلوگیری کند، طرف های متخاصم را تشویق نماید و به جای توسل به زور مذاکره کنند، یا هنگام شروع مناقشه به احیای صلح کمک کنند.(ایتاری کسمایی،۶۷:۱۳۸۰)

علیرغم تمام فعالیت های فوق سازمان ملل متحد در فعالیت های خود در حل تمام اختلافات موفق نبوده است و تردید فراوانی در کار این سازمان وجود داشته است.(وهاب،۳۴۸:۱۳۷۰) پیشینه سازمان ملل متحد تصویری آشفته ارائه می­کند و در سال های اخیر این سازمان جهانی بارها مورد انتقاد قرارگرفته است.(کندی،۵۰:۱۳۷۵)

به باور بسیاری از پژوهشگران روابط بین الملل پایه گذاری نهادهای بین الملل، به ویژه نهادهایی که از ماهیت و جنبه تصمیم گیری در مسائل بین المللی برخوردارند در پیوند با منافع ویژه قدرت های بزرگ بوده است.(ذاکریان،۱:۱۳۸۲) تضاد منافع دو ابرقدرت آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد و حاکمیت نظام دو قطبی فعالیت های سازمان ملل متحد را در بسیاری از زمینه ها کند یا فلج کرده بود.

در نظام بین المللی کنونی که دوره انتقالی را طی می­کند نه قواعد بازی به خوبی مشخص شده است و نه بازیگران اصلی بر جایگاه خود قرار گرفته اند، ایالات متحده آمریکا به عنوان مهمترین واحد این سیستم در اجرای سیاست های خویش و به ویژه پیاده کردن “نظم نوین جهانی”سازمان ملل متحد را ابزار مناسبی می داند.(آقایی،۴:۱۳۸۰)

منطقه خاورمیانه به علت راه ارتباط چند قاره مهم جهان و دارا بودن منابع و ذخایر عظیم نفتی از ابتدای قرن بیستم اهمیت زیادی یافت. در عین حال، این منطقه یکی از بحرانی ترین مناطق جهان است. به علل مختلفی پس از جنگ دوم جهانی ثبات و نظم آن به هم خورد. مهمترین این علل، وقوع جنگ سال ۱۹۴۸  اعراب اسرائیل و شکل گیری دولت یهودی اسرائیل می­باشد. جنگ های بعدی اعراب و  رژیم اسرائیل بر هر چه بی ثبات تر نمودن منطقه موثر افتاد.(حبیب الهی،۱۳۱:۱۳۸۷)

از پیدایش سازمان ملل متحد تا کنون قضیه فلسطین به عنوان مهمترین معضل خاورمیانه و شاید جهان و همچنین با سابقه ترین منازعه در دستور کار این سازمان بوده است.(سعیدی نژاد،۱۴۳:۱۳۸۲) برایان دورکهارت معاون سابق سازمان ملل متحد در این باره گفته است :”در جو خوش باورانه ما، تصور بر این بوده که راه حل مسأله فلسطین یک یا حداکثر دو ماه دست یافتنی است، غافل از اینکه مشکل فلسطین توسعه و پیشرفت سازمان ملل متحد را از سال ۱۹۴۸ تا کنون تحت الشعاع خود قرار می­دهد و تقریباً هر کسی که خود را درگیر این موضوع خطیر کرده که ریشه در اعتقادات طرفین دارد بهای گزافی برای آن پرداخته است. طی سالهای درگیری، این موضوع تصور عمومی را نسبت به این سازمان تغییر داده است و بیش از هر موضوع دیگری به حیثیت و اعتبار آن لطمه زده است”. کورت والدهایم دبیر کل سابق سازمان ملل متحد نیز در این باره گفته است: “دشوارترین مسأله ای که تا کنون سازمان ملل متحد با آن مواجه بوده است مسأله برقراری صلح در خاورمیانه است، ما سالهاست که در این باره مذاکره کرده ایم ولی هیچ نتیجه ای به دست نیامده است. وضعیت نابسامانی علیه فلسطین وجود دارد و شورای امنیت قطعنامه های بسیاری در این زمینه تهیه کرده است که متاسفانه حق وتو مانع از تصویب و اجرای آن است”.

سازمان ملل متحد به دلایل مختلف که مهمترین آن دخالت قدرت های بزرگ به ویژه ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت به نفع رژيم صهیونیستی بوده در طول بیش از نیم قرن در قضیه فلسطین ناموفق و نا کارآمد عمل کرده است، و به اعتراف اورکهارت همین مسئله از جمله دلایل زیر سوال رفتن اعتبار سازمان ملل متحد شده است. پس از گذشت چند دهه، همگان متوجه شدند که حل مشکل فلسطین توسط سازمان ملل متحد با وجود مشکلات عدیده ای که بر سر راه آن است چندان هم کار ساده ای نیست.(همان:۱۴۴)

از آغاز مناقشه تاکنون راه حل های مختلف و متعددی برای حل آن مطرح و پیشنهاد شده که دسته اول در قالب قطعنامه های سازمان ملل متحد ارائه شده است. رژیم اسرائیل تقریباً به مفاد هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل متحد عمل نکرده و به نوعی آنها را نادیده گرفته است. راه حل دسته دوم اغلب در قالب مذاکرات صلح خاورمیانه و توسط دولت های میانجی ارائه شده است.(علیخانی،۳۱:۱۳۸۱) با این حال به نظر می­رسد قصد این رژیم از شرکت در مذاکرات صلح تنها به دنبال مشروعیت بخشیدن به اشغال گری­­­های خود می باشد.(نجان،۶۹:۱۳۸۳)

با توجه به اینکه صلح و امنیت در خاورمیانه برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مهم است و سازمان ملل متحد به عنوان تنها سازمان مهم و نسبتاً دموکراتیک در دنیا با عضویت همه کشورهای جهان در آن می­تواند در ایجاد صلح در این منطقه مهم وراهبردی بسیار کارساز باشد. ولی با توجه به اینکه این سازمان در مقابل قدرت های بزرگ هنوز نتوانسته نقش اصلی خود را ایفا کند و این کشورها از این سازمان برای پیشبرد مطامع خود استفاده می­­کنند رسیدن به صلح جامع و کامل در این منطقه مهم تا زمانی که کشورهای قدرتمند به خصوص آمریکا بخواهند از منافع رژیم صهیونیستی دفاع کنند و به سازمان ملل متحد اجازه حل معضل موجود را ندهند روندی بسیار کند را در پی خواهد داشت، بطوریکه از آغاز ایجاد سازمان ملل متحد تا کنون مسأله صلح خاورمیانه به یکی از بزرگترین معضلات برای سازمان ملل متحد تبدیل شده وبه نوعی مشروعیت آن را زیر سوال برده است.

لذا با توجه به اهمیت منطقه خاورمیانه و تأثیر آن بر منافع قدرت های بزرگ و کل جهان و نیز از آنجا که یکی از مهمترین بحران های این منطقه مسأله روند صلح خاورمیانه می­باشد و نیز با توجه به اینکه یکی از اهداف و کار ویژه های مهم سازمان ملل متحد، حفظ صلح و امنیت بین المللی و برقراری ثبات و آرامش در جهان است، نگارنده تلاش دارد تا نقش این سازمان در روند صلح خاورمیانه را مورد مطالعه قرار دهد.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-01-26
كد : 109509
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss