جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



سازمان همكاري اقتصادي (اكو)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: سازمان همكاري اقتصادي (اكو)

توضیحات: ۳۵ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه علوم سیاسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

سازمان همكاري اقتصادي (اكو)

مبحث اول: مقدمه

بنيان‌گذاران سازمان همكاري اقتصادي[۱] ايران، پاكستان و تركيه بودند. اين سازمان براي شكل‌گيري رشد اقتصادي پايدار[۲] در حوزه‌هاي مختلف فعاليت كرد تا زندگي مردم از لحاظ كيفي و كمّي ارتقاء يابد. تشكيل اين سازمان نتيجه‌ي پيوندهاي تاريخي، فرهنگي، مذهبي و جغرافيايي سه كشور ياد شده بود. اين اقدام در جهان دوقطبي مورد حمايت آمريكا قرار داشت تا كشورهاي عضو در برابر نفوذ كمونيسم در منطقه از سوي اتحاد شوروي، در شرايط بهتري قرار گيرد. اين انتظار وجود داشت كه پيشينه‌ي پيوندهاي تاريخي چند صد ساله‌ي ميان اين كشورها، گسترش روابط آنها را در چارچوب اين سازمان تسهيل كند. سازمان همكاري براي عمران منطقه‌اي[۳] با طرح ايجاد بازار گسترده‌ي منطقه‌اي، رهبران اين كشورها را به تحقق اهداف اعلام شده اميدوار ساخت. رخداد انقلاب اسلامي در ايران از عوامل ايجاد سستي در روند فعاليت سازمان همكاري براي عمران منطقه‌اي بود.

…………..

مبحث دوم: سازمان همكاري براي عمران منطقه‌اي (آر.سي.دي)

گفتار اول: مقدمه

سازمان همكار براي عمران منطقه‌اي در سال ۱۹۶۴ تشكيل شد. سه كشور بنيان‌گذار آن از نظر توسعه‌ي اقتصادي كم و بيش در سطح متوازني قرار داشتند و هر سه در شمار كشورهاي اردوگاه غرب محسوب مي‌شدند. سران سه كشور در سال ۱۹۶۴ در استانبول بر همكاري‌هاي منطقه‌اي به عنوان «عامل تسريع رشد و توسعه‌ي ملي و تأمين صلح و آرامش و ثبات» تأكيد كردند و پيوندهاي تاريخي و فرهنگي مردم خود را سبب تحكيم اين همكاري‌ها دانستند. تشكيل سازمان همكاري براي عمران منطقه‌اي، بيانگر تلاش دولت‌هاي منطقه براي رشد و پيشرفت اقتصادي بود.

…………….

گفتار دوم: كاركرد

………………

گفتار سوم: روابط تجاري

با وجود اهميت فراوان بازرگاني همچنين سطح روابط تجاري ميان اعضاي سامان آر.سي.دي، ميزان بازرگاني منطقه‌اي در ميان اين كشورها همانند بسياري از كشورهاي توسعه نيافته، از ۲ درصد مجموع بازرگاني خارجي آن‌ها تجاوز نكرد. در ۱۹۶۹ دبيرخانه آر.سي.دي، از كنفرانس بازرگاني و توسعه سازمان ملل متحد[۴] (انكتاد) درخواست كرد در مورد امكانات، موانع و راه‌هاي توسعه بازرگاني در منطقه پژوهشي انجام دهد. در گزارش نهايي انكتاد آمده بود كه سطح نازل مبادلات بازرگاني در منطقه، بيشتر ناشي از اين است كه سرمايه‌گذاري‌ها و فعاليت‌هاي توليدي هر سه كشور، در رشته‌ها و زمينه‌هاي مشابه بوده است و بازارهاي داخلي از حمايت بسياري برخوردارند. اين موضوع سبب شد صنايع اين كشورها بسيار كم‌تر از ظرفيت واقعي خود توليد كنند. در نتيجه بهاي توليدات آنها گران شد و نتوانستند با قيمت‌هاي بين‌المللي رقابت كنند، به ناچار كالاهاي مورد نياز را از كشورهاي ديگر وارد كردند.

………………..

گفتار چهارم: عوامل ناكامي

عدم تمايل كشورهاي عضو به چشم‌پوشي از منافع ويژه‌ي خود كه لازمه‌ي توسعه‌ي همكاري‌هاي منطقه‌اي است، به مانعي اساسي در اين مسير تبديل شده بود. سه كشور بنيان‌گذار اين سازمان از سطح نسبتاً متوازني از توسعه‌ي اقتصادي برخوردار بودند، ولي رشد سريع درآمدهاي ارزي ايران در پي افزايش بهاي نفت، گرايش‌هاي همبستگي در درون آر.سي.دي را كاهش داد. در واقع اين سازمان بيش از آن كه كارايي اقتصادي داشته باشد، سازماني اجتماعي بود.[۵]……

……………..

مبحث دوم: سازمان همكاري اقتصادي (اكو) و گسترش آن

گفتار اول: مقدمه

انقلاب اسلامي ايران گامي براي پايان بخشيدن به فعاليت سازمان همكاري براي عمران منطقه‌اي بود. اما از سال ۱۹۸۵ ج.ا.ايران، تركيه و پاكستان بار ديگر تلاش‌هاي تازه‌اي را براي توسعه‌ي همكاري‌هاي منطقه‌اي آغاز كردند. سازمان آر.سي.دي اين بار با نام سازمان همكاري اقتصادي (اكو) دوران جديدي از فعاليت خود را آغاز كرد. دگرگوني در نظام سياسي ايران اميد تازه‌اي را براي توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي ايجاد كرد. رهبران جمهوري اسلامي ايران، تركيه و پاكستان با اصلاح پروتكل ازمير كه اساس توافق‌ها و همكاري‌هاي اعضا در سازمان آر.سي.دي بود، مرحله‌ي نويني را براي توسعه‌ي همكاري‌هاي چند جانبه آغاز كردند. بر اساس عهدنامه‌ي ازمير، دولت‌هاي ياد شده بر گسترش همكاري‌هاي اقتصادي در ميان خود تأكيد كردند.

………………

گفتار دوم: اهداف

بر اساس سند پايه‌ي سازمان همكاري اقتصادي، اهداف سازمان به شرح زيرا است:

………………

گفتار سوم: اركان

بر اساس پيمان ازمير (۱۹۹۶)، اركان زير وظايف محول شده به سازمان همكاري اقتصادي را انجام مي‌دهد:

……………

گفتار چهارم: تشكيلات

دبيرخانه‌ي سازمان همكاري اقتصادي داراي هفت كميته به شرح زير بود:

……………………

گفتار پنجم: همكاري با سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي

……………

مبحث سوم: رويكردها و راهبردهاي اكو

گفتار اول: مقدمه

فروپاشي اتحاد شوروي سبب شد در منطقه‌ي آسياي مركزي، تحولات اساسي صورت گيرد. جمهوري‌هاي آسياي مركزي، آذربايجان و افغانستان خواستار پيوستن به اكو شدند.[۶] پيوستن اعضاي جديد به سازمان همكاري اقتصادي با توجه به فروپاشي نظام دو قطبي در جهان و كاهش نفوذ منطقه‌اي روسيه، تحولي اساسي محسوب شد. تقويت همكاري‌هاي منطقه‌اي در پايان جنگ سرد و توجه روزافزون به گسترش سازمان‌هاي اقتصادي منطقه‌اي، بيانگر ظهور گرايش‌هاي جديدي در روابط ميان كشورها در پايان نظام دو قطبي در نظام جهاني بود.

…………….

گفتار دوم: بيانيه‌ي كويته (طرح عمل اكو)

………….

گفتار سوم: بيانيه‌ي استانبول (دورنماي بلند مدت اكو)[۷]

…………….

گفتار چهارم: موافقت نامه‌هاي مهم سازمان اكو

……………..

مبحث چهارم: اعضاي اكو در يك نگاه

گفتار اول: مقدمه

فضاي جغرافيايي اكو فضاي منحصر به فردي است و از طرفي اكو از نظر جغرافيايي در منطقه خاورميانه و آسياي ميانه يعني مركز وقوع بحران‌هاي ژئوپلتيكي جهان قرار گرفته است و با مسائلي همچون كشمكش‌هاي قومي و تاريخي، افراط‌گرايي اسلامي و توليد و ترانزيت مواد مخدر روبرو است و از سويي از نظر جغرافياي سياسي موقعيت با اهميتي در بين روسيه و قدرت‌هاي در حال ظهور چين و هند دارد. از سوي ديگر وجود منابع سرشار انرژي و اهميت انتقال اين منابع به بازارهاي مصرف، اهميت مسائل هيدروپليتيك در منطقه و وجود سازمان‌هاي رقيب نقش فزاينده و قابل تأمل در فراهم كردن زمينه‌هاي بروز رقابت و كشمكش بين كشورهاي عضو اكو دارد.

………………

گفتار دوم: موقعيت و وسعت اكو

…………….

گفتار سوم: تجزيه و تحليل نقاط قوت، ضعف، تهديدها و فرصت‌هاي منطقه اكو

……………

گفتار چهارم: بررسي شاخص‌ها و مؤلفه‌هاي اقتصادي اكو در نگاهي كوتاه

……………..

مبحث پنجم: همكاري‌هاي بين‌المللي اكو

…………….

 

 

فهرست منابع و مآخذ

الف: فارسي

۱-اميدي، علي، منطقه‌گرايي در آسيا: نگاهي به سازمان‌هاي آسه.آن، سارك و اكو. تهران: وزارت امور خارجه، مؤسسه چاپ و انتشارت، ۱۳۸۸٫

۲-اميدي، علي، فرآيند همگرايي در اكو و آسه‌آن. فصلنامه اطلاعات سياسي ـ اقتصادي، ۲۲۴-۲۲۳، ۱۳۸۶،

۳-اميري، مهدي، ارزيابي روابط ايران: جمهوري آذربايجان در قرن ۲۰٫ مجلس و پژوهش، سال ۱۲، ۵۳ ، ۱۳۸۴،

…………………………………

……………………………….

………………………………..

 

دانلود پروپوزال آماده مدیریت، دانلود پروپوزال آماده حسابداری، دانلود پروپوزال آماده روانشناسی، دانلود پروپوزال آماده علوم تربیتی، دانلود پروپوزال آماده تربیت بدنی، دانلود پروپوزال آماده حقوق، دانلود پروپوزال آماده کشاورزی، دانلود پروپوزال آماده پزشکی، دانلود پروپوزال آماده پرستاری، دانلود پروپوزال آماده فناوری اطلاعات، دانلود پروپوزال آماده دکتری، دانلود پروپوزال آماده کارشناسی ارشد، دانلود پروپوزال آماده معماری، دانلود پروپوزال آماده اقتصاد، دانلود پروپوزال آماده زبان انگلیسی، دانلود پروپوزال آماده ادبیات فارسی، دانلود پروپوزال آماده فقه، حقوق و علوم قرآنی، دانلود پروپوزال آماده کامپیوتر، دانلود پروپوزال آماده علوم سیاسی، دانلود پروپوزال آماده جامعه شناسی، دانلود پروپوزال آماده تاریخ، دانلود پروپوزال آماده جغرافیا، دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی،  دانلود پروپوزال آماده کارآفرینی

آسان داک: www.Asandoc.com

 

[۱]. Economic Cooperation Organization (ECO).

[۲]. Sustainable Economic Growth.

[۳]. Regional Cooperation Development (RCD)

[۴]. United Nation Conference on Trade and Development (UNCTAD)

[۵]. غلامحسين خورشيدي، بازار مشترك اسلامي، تهران: اميركبير، ۱۳۶۷، ص۸۹٫

[۶]. Ahmed Rashid, the Resurgence of Central Asia, Islam or Nationalism? (London: Zed Books, 1994) p.73.

[۷]. ECO Bulletin, Secretariat, No. 7 (July 1993), p. 6

2019-03-04
كد : 9578
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss