جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

اغلب كشورها مقررات سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت را كه از موضوعات بدون واسطه حقوق تجارت و اقتصاد اجتماعي است در ميان قوانين تجاري خود جاي داده­اند و برخي از كشورها نيز آن را در حقوق مدني خود جاي داده­اند. قانونگذار ما چند سال پيش از پيدايش عملي پديده سرقفلي و حق كسب وپيشه وتجارت با وضع مقررات روابط مالك و مستأجر در خرداد ماه سال ۱۳۳۹ براي اولين بار به آن وجهه قانوني بخشيد. و از آنجائي كه با اين پديده و همچنين  با پديده عدم تخليه عين مستأجره پس از انقضاء مدت اجاره از سوي مستأجر بيگانه بود، حمايت بيش از اندازه قانون از مستأجر در اين خصوص، بين حقوقدانان و فقها بحثهائي را به وجود آورد و با توجه به اينكه بافت ايران مذهبي بوده و بسياري از متدينين، قوانين مصوب در زمان رژيم گذشته را به رسميت نمي­شناختند، و بيشتر از فتاوي فقها و مراجع پيروي مي­كردند، اين امر باعث شد تا مراجع نيز در خصوص مشروعيت يا عدم مشروعيت اين اصطلاحات نظريات خود را بيان نمايند. قانونگذار ايران قبل از انقلاب و با تأثير از سيستم­هاي حقوقي بعضي از كشورهاي غربي همچون فرانسه و با توجه به مصالح اجتماعي و علي­رغم بافت مذهبي جامعه، بر خلاف احكام شرعي، قوانيني را تصويب نمود، كه اين نحوه قانونگذاري بسياري از تجار و پيشه وران و كاسبان را كه از فتواي مراجع پيروي مي­نمودند دچار مشكل نموده و بر سر دوراهي قرار مي­داد، و با توجه به اينكه قانون منافعي مانند حق كسب و پيشه را براي مستأجر پيش­بيني نموده بود صرف نظر نمودن از اين حق توسط مستأجر را امري مشكل و سخت مي­نمود و از طرف ديگر و با توجه به اينكه فقها بر حرمت اخذ چنين حقي جز در موارد محدود و شرايط خاصي فتوا داده بودند در هنگام تخليه عين مستأجره تجار و كاسبان را از اخذ سرقفلي و حق كسب و پيشه باز مي­داشت، كه اين هم يك مانع بزرگ بوده و بعضي از تجار و مستأجران اماكن تجاري، به خاطر تديني كه داشتند هنگام درخواست تخليه عين مستأجره از ناحيه موجر با انقضاء مدت اجاره آن را بدون اخذ هرگونه وجهي تخليه مي­كردند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصويب قوانين توسط قانونگذار به سمت انطباق با احكام شرعي واجماع نظرات فقها پيش رفته و آنچه را كه قوانين موضوعه قبلي به عنوان يك امر غير شرعي تلقي مي­كرد، محدود مي­نمود. تا اينكه در سال ۱۳۷۶ آخرين قانون روابط موجر و مستأجر تصويب گرديد، كه در این قانون، پس از انقضاء مدت اجاره، تخليه عين مستأجره را حق قانوني و مسلم موجر شناخته است، و فقط در صورتي كه مستأجر در بدو قرارداد اجاره مبلغي را به عنوان سرقفلي به موجر پرداخت نموده باشد، هنگام تخليه اين مبلغ توسط مستأجر قابل مطالبه است. البته اين قانون نيز مورد بحث و انتقاد بعضي از نويسندگان حقوقي قرار گرفته و آن را با واقعيت­هاي خارجي و عادات و رسوم تجاري سازگار نمي­دانند. سؤال اينست كه، قوانين مصوب در زمينه سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت در چه مواردي با موازين فقهي انطباق دارد؟ نظرات فقها در اين خصوص چيست؟ آيا اين دو حق قابل جمع مي­باشند يا خير؟ اگر متفاوت هستند، جهات تمايز آنها چيست؟ آیا شباهت­هایي بين اين دو حق وجود دارد يا خير؟ اگر شباهت وجود دارد جهات شباهت آنها در چيست؟ اين دو حق چه نوع مالي هستند و آيا قابليت نقل و انتقال به غير را دارند؟

اين مسائل و مسائلي چند از اين قبيل كه تماماً مرتبط با بحث حاضر است، موضوع اين تحقيق را تشكيل مي­دهد. موضوعي كه اگر چه كنكاشي نظري را مي­طلبد ولي تأثيري كاربردي با دايره شمولي وسيع را در بر دارد.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-02-19
كد : 110841
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss