جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



سعدی از زبان سعدی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  سعدی از زبان سعدی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

بي شك ، آدمي از دير باز از ادبيّات و گونه هاي آن لذّت مي برده است و اگر اين لذّت و قدرت تأثير ادبيّات در بشر نبود چه بسا اين هنر يا به وجود نمي آمد و يا به زودي از بين مي رفت. در اين بين بسياري از افراد يك جامعه از ادبيّات لذّت مي برند؛ ولي همه ی آن ها قادر به خلق آثار ادبي نيستند و تنها عده ي معدودي داراي قدرت نوآوري و خلق آثار ادبي هستند. در ميان كساني كه آثار ادبي را خلق مي كنند، آثار عده اي طرفداران بيش تري دارد و مسلّماً خوانندگان و علاقه مندان اين آثار، مي خواهند كه در باره ی صاحب اثر، مطالبی بدانند.

اين نياز، عده اي را بر آن داشت كه در باره ی صاحبان آثار ادبي به تحقيق و بررسي بپردازند و اطّلاعات به دست آمده را ثبت كنند و در اختيار ديگران قرار دهند. پيشينه ی اين كار تا جايي كه نويسنده ي اين سطور مي داند، مشخص نيست؛ امّا شايد بتوان گفت كه سابقه ای به قدمت انسان دارد و در هر دوره ای تحت تأثیر شرایط زمانی و نیازهای اجتماعی به انجام آن مبادرت می نمودند. نخستين كساني كه به اين كار اشتغال ورزيدند مورّخان بودند.

مورّخان اغلب در دربار شاهان به سر مي برده و مشغول كتابت تاريخ ايشان بوده اند. در اثناي ثبت تاريخ شاهان، چه بسا به زندگي ديگران و ثبت اطّلاعاتي درباره ی آنها پرداخته اند. در ميان اين اشخاص ادبا به دليل سخنان زيبا و دل انگيزشان اولويّت بيش تری داشتند و سخنان آنان را گاه به صورت تمثيل مطرح و اطّلاعاتي در باره ي آن ها ارائه مي كرده اند.

اگر چه اين اطّلاعات بسيار اندك است؛ امّا گاهي تنها اطّلاع از شاعر يا نويسنده اي، همان اشاره ی كوتاه مورخي است كه درباره ی شاعر بیان نموده يا قسمتي از اثر او را ثبت كرده است.

اگر با دقّت بيش تري آثار ادبي بررسي شوند، بي شك، رد پايي از زندگي يا شخصيّت يا عواطف صاحب اثر پيدا مي شود. امروزه روانشناسان با استفاده از آثار يك نويسنده يا شاعر به تحليل شخصيّت وي مي پردازند و گاه وي را همان گونه كه هست معرفي مي كنند؛ امّا منظور اين نيست كه همگان مانند روانشناسان به تحليل شخصيّت صاحب اثر بپردازند چون به دو دليل اين كار ميسّر نيست؛ دليل اول آن كه، همگان اطّلاع و توان كافي، درباره ی تحليل هاي روان شناسي اثر ندارند و ديگر آن كه هميشه نياز به اين تحليل ها نيست چون گاه خود شاعر يا نويسنده، خواسته يا نا خواسته اطّلاعاتي را درباره ی خود به خواننده مي دهد كه گاه مي تواند بهترين و قابل اعتماد ترين اطّلاعات در باره ي صاحب اثر باشد. اگر چه اين فرضيّه هميشه درست نيست و گاه در اثر شاعر يا نويسنده اي، هيچ نشانی از او نيست يا اطّلاعات موجود واقعيّت ندارند؛ امّا بهتر آن است، زماني كه در باره ی صحّت يا كذب اين اطّلاعات آگاهي نداريم، فرض را بر صحّت آن ها قرار دهيم و اطّلاعات موجود را بپذيريم.

ترم سوم كارشناسي ارشد، زماني كه در فكر انتخاب موضوع پايان نامه ي كارشناسي ارشد خود بودم، در فكر نوشتن رساله اي بودم كه هم جنبه نوآوري در تحقيق را داشته و هم    درباره ي يكي از شعراي صاحب سبك و پر آوازه ي ايران زمين باشد. پس از مدّت ها تفكّر درباره ي موضوعات مختلف و مشورت با آقاي دكتر جليل نظري، روزي آقاي دكتر نظري، موضوعي ناب را به بنده معرّفي نمود و آن بررسي زندگي، شخصيّت و عواطف سعدي در آثار سعدي بود. پس از انتخاب موضوع، عنوان رساله را ((سعدي از زبان سعدي)) گذاشتيم و درباره ی آن شروع به بررسي كردم.

اگر چه عنوان تحقيق ((سعدي از زبان سعدي)) بود؛ امّا نمي شد كه سعدي را در آينه ي ديگران نگاه نكرد. پس نخست به بررسي زندگي و شخصيت سعدي در آثار ديگران پرداخته   مي شود.

قديمي ترين مأخذي كه از سعدي سخن به ميان آورده، كتاب تلخيص مجمع الآداب في مجمع الالقاب از ابن فوطي (م۷۲۳ هـ.) است كه معاصر با سعدي است و با وي مکاتبه داشته است و به قول خود او در سال ۶۶۰ هجري با فرستادن نامه اي به استاد، بعضي از اشعار عربي او را خواسته بود.

جامی درباره ی او می گوید: (( از اَفاضل صوفیّه بوده و از مجاوران بقعه ی شریف شیخ    ابوعبداللّه خفیف، قدّس اللّه تعالی سره. از علوم بهره ای تمام داشته و از آداب نصیبی کامل. سفر بسیار کرده است و اقالیم را گشته و بارها به سفر حج پیاده رفته و به بتخانه ی سومنات در آمده بود و بت بزرگ تر ایشان را شکسته، و از مشایخ کبار بسیاری را دریافته و به صحبت شیخ شهاب الدّین رسیده و با وی در یک کشتی سفر دریا کرده.))(جامی، ۱۳۷۵، ۵۹۸)

حسن انوری درباره ی او گفته است: (( بي ترديد سعدي شاعر جهاني است و جهان او را به عنوان شاعري بزرگ مي شناسد. شهرتش عالم گير است و حتَي در زمان خود او، آوازه اش به دورترين سرزمين هاي شرق عالم رسيده بود. به گفته ي ابن بطوطه، جهانگرد نامدار عرب، كه چند سالي پس از مرگ سعدي به چين رفته بود، شعر سعدي در آن سرزمين به صورت ترانه و همراه با ساز خوانده مي شده است.)) (انوری، ۱۳۸۴ ، ۸۱)

آن چه در این رساله مورد بررسی قرار گرفت بررسی احوال و زندگانی سعدی از خلال آثارش می باشد. در آغاز کار، آثار شاعر مورد مطالعه قرار گرفت و آن چه درباره ی زندگی و خصوصیّات فردی و اجتماعی سعدی، در آثارش وجود داشت استخراج و فیش برداری شد. سپس تمامی فیش ها با توجّه به عناوین، به دسته های مختلف تقسیم و مرتب شد.

در این رساله، فصلی تحت عنوان جایگاه سعدی در ادبیّات فارسی و جهان آمده است که در آن نظرات بزرگان زبان فارسی و ادبیّات جهان درباره ی سعدی و آثارش بیان شده است. در فصلی با عنوان سعدی از زبان سعدی، به مطالبی اشاره می شود که شاعر در آثارش درباره ی خود، خانواده، زندگانی، سفرها، استادان، ممدوحان، مذهب، تحصیلات و دیگر شرایط زندگانی، بیان کرده است.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-02-19
كد : 110865
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss