جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



سیگار و دخانیات

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: سیگار و دخانیات

توضیحات: ۱۱ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

تعریف

سیگار برگبریده یا خردکرده­ی توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده‌است که برای «کشیدن دود» آن بکار می‌رود. سیگار به این معنی را فرنگی‌ها سیگارت می‌گویند و در اصطلاح آن­ها به آنچه ما سیگار برگ می­گوئیم، سیگار اطلاق می‌شود. طرز استفاده­ی آن این طور است که یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر دارد) هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند (پُک زدن). نیکوتینموجود در دود تنباکوسبب مسمومیت خفیف و بروز حالت سرخوشی کوتاه‌مدت می‌شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند، و یا، در بیشتر موارد، سیگارهای آماده داراینام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگارت را خریداری می‌کنند (صالحی، ۱۳۸۰).

…………….

تاریخچه دخانیات

در سال ۱۹۰۲ جیمز باکان[۱] دوک شرکت دخانیات بریتانیا آمریکا را بنیاد نهاد که در آن سوی اقیانوس رقیب معتبرتری به نام دخانیات سلطنتی داشت. در این زمان که یک دهه تا تولید خودروهای فورد مدل تی باقی مانده بود دوک برای نخستین بار محصولی تولید کرده بود که در سطح دنیا توزیع می­شد و جهانی­سازی سیگار توسط وی بنیان­گذاری شد (قمری و رجبی، ۱۳۸۹).

……………..

ریشه دخانیات

علل اصلی گرایش نوجوانان به سیگار شامل: رفع عصبانیت، کنجکاوی، احساس شخصیت، ترس از طرد از گروه، تأثیر محیط، تقلید، احساس خوشی و نشاط، لجلجت و مخالفت با روش­ها و سخت­گیری­های والدین، کمبود محبت در خانواده، عشق زودهنگام، تحریک صحیح ناخواسته از طرف والدین، وجود افراد سیگاری در خانواده، رفع تنهایی، اعتراض به مدیران و مسئولان اجتماعی بود (قمری و رجبی، ۱۳۸۹).

…………….

اثرات سیگار بر سلامت انسان

نیکوتین ماده­ی شیمیایی روان‌گردان[۲]اصلی موجود در سیگار، اعتیاد آور است. مصرف نیکوتین بزرگترین عامل منفرد قابل پیشگیری مرگ و میر در سطح جهان است. نیکوتین به وسیله­ی سیگار کشیدن به درون ریه‌ها وارد می‌شود و در عرض مدت ۶ ثانیه به مغز می‌رسد. سیگار کشیدن بیشتر از همه منجر به بیماری­های قلبی، کبدی و ریوی است. مصرف سیگار، ریسک فاکتور اصلی برای بیماری‌هایی هم­چون سکته قلبی، سکته مغزی، بیماریهای مزمن انسدادی ریه، شامل آمفیزمو برونشیت مزمنو سرطان (به خصوص سرطان ریه، سرطان حنجرهو سرطان پانکراس) است، همچنین سیگارکشیدن می‌تواند منجر به بیماری­های عروق محیطی و پرفشاری خونشود. شروع زود هنگام سیگار کشیدن در طول زندگی و کشیدن سیگار با درجه­ی قطران بالاتر، ریسک بروز این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی تخمین زده که مصرف سیگار منجر به ۴/۵ میلیون مرگ در سال ۲۰۰۴ شده است و ۱۰۰ میلیون مرگ در طی دوران مصرفش در قرن بیستمکه این میزان خیلی بیشتر از مجموع تلفات ایدز، سل، تصادفات رانندگیو خودکشی‌هااست (سازمان بهداشت جهانی[۳]، ۲۰۰۸).

………

ویژگی­های افراد سیگاری

مرور ویژگی­ها و نمودهای درونی و بیرونی افراد سیگاری کمک خواهد کرد تا از عوارض مصرف آن آگاهی دقیق­تر و کامل­تری به دست آید.

– ورم زیر چشم

حتماً توجه کرده­اید در شب­هایی که خواب خوب و راحتی ندارید، پوست شما در روز بعد شادابی کافی ندارد و احتمالاً زیر چشمانتان ورم می­کند. مطالعه­ای در دانشگاه جان هاپکینز نشان می­دهد سیگاری­ها ۴برابر غیرسیگاری­ها بعد از خواب شبانه احساس خستگی می­کنند. به نظر می­رسد کاهش میزان نیکوتین بدن در هنگام خواب باعث ناآرامی و بدخوابی می­شود.

– پسوریازیس

…………

منابع

ابراهیمی سرین دیزج، زهره، اسماعیل پور، خلیل و باباپورخیرالدین، جلیل (۱۳۸۹). رابطه ابعاد شخصیت هگزاکو با تیپ شخصیتی C در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. فصلنامه زن و مطالعات خانواده، سال سوم، شماره ۹، صفحات ۲۶-۱۳٫

ابوالقاسمی، عباس و کیامرثی، آذر (۱۳۸۸). برسی رابطه نارسایی­های شناختی و فراشناخت. فصلنامه تازه های علوم شناختی، ۱۱(۱): ۱۵-۸٫

……………..

………………

 

قیمت ۸۰۰۰ تومان

 

 

 

2019-03-03
كد : 4400
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss