جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



شاخص های آنتروپومتریک بازیکنان پست های مختلف فوتبال و هندبال و رابطه آنها با سرعت و چابکی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده: شاخص های آنتروپومتریک بازیکنان پست های مختلف فوتبال و هندبال و رابطه آنها با سرعت و چابکی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

شناخت کافی از علوم مختلف ورزش در رسیدن به اوج موفقیت اهمیت بسیاری دارد، اما به کارگیری این علوم بدون تعیین پیش نیازهای اولیه فرصت به کارگیری مفید علوم را محدود می کند. با توجه به این، از جمله وظایف مربیان، غیر از آگاهی از علوم ورزشی، توانایی در انتخاب نیروی مستعد برای رشتة مورد نظر است، که به نظر بیشتر صاحب نظران و متخصصان فن، عاملی فوق العاده مهم و پیش نیاز اولیه و لازم برای موفقیت درورزش است. بی شک بی توجهی به برخی از عوامل یا پیش نیازهای اولیه و تعیین کننده که تحت عنوان استعدادیابی مطرح است، اگرچه احتمال موفقیت را ناممکن نمی سازد، بی تردید احتمال آن را محدود و ضعیف خواهد کرد. این پیش نیازها ممکن است دارای جنبه های آنتروپومتریکی، فیزیولوژیکی[۱]، مهارتی، روانشناختی و … باشد(۱۵). آنتروپومتری نیز مانند دیگر بخش های علمی به قوانین خاص اندازه گیری بستگی دارد، که توسط شاخص های استاندارد ملی و بین المللی مشخص می شود(۳۸). در زمینة کسب پیروزی و موفقیت برای ورزشکاران، دو عامل وراثت و محیط مطرح است. با توجه به این مسئله، دست یافتن به مقام های قهرمانی در سطوح مختلف نیز می تواند ریشه در رابطة انسان با عوامل مذکور داشته باشد، ازاین رو شناخت تفاوت های فردی،  لازم و ضروری است. رشته های ورزشی و مهارت های خاص هر رشته مستلزم ترکیبی از عواملی همچون ساختار بدنی، قدرت، استقامت، توان، چابکی، سرعت واکنش و… است(۱۵).

در مطالعه ای شاخص های تیپ بدنی در تعدادی از ورزشکاران مرد اندونزیایی در تعدادی از ورزش ها گزارش کردند، این افراد از ورزش های بدمینتون، فوتبال، والیبال انتخاب شده بودند و در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال قرار داشتند. گروه کنترل نیز از دانشجویان غیر ورزشکار انتخاب شدند. بنابر نتایج به دست آمده، فوتبالیست ها متوزان بودند، بازیکنان بدمینتون نسبتاٌ  تیپ بدنی متوسطی داشتند و  بازیکنان والیبال عضلانی– لاغر و دانشجویان (گروه کنترل) لاغر– عضلانی بودند. در مقایسه با میانگین جهانی در هر یک از ورزش ها، بازیکنان اندونزی یایی کوتاه تر و سبک تر بوده و در مقابل بازیکنان بدمینتون جنوب استرالیا که تیپ عضلانی بودند، این بازیکنان پیکر متوسطی داشتند. بازیکنان والیبال در سطح جهانی از نظر تیپ بدنی به دو گروه لاغر- عضلانی و عضلانی – لاغر تقسیم شده که والیبالیست های اندونزی یایی در گروه دوم قرار گرفتند(۴۱).

بازیکنان نخبه فوتبال به طور نسبی از ابعاد بدنی یکسانی برخوردار نیستند. میانگین قد و وزن ۹ گروه فوتبالیست حرفه ای  به ترتیب ۱۵/۰ ± ۷۷/۱ متر و ۶/۱ ± ۷۴ کیلوگرم گزارش شده است(۴۸). بازیکنان قدبلند با هدف مشخصی و در پست های مشخصی مانند دروازبان، دفاع میانی و مهاجم میانی بکار می روند. در یک مطالعه که روی ۶۵ بازیکن نخبه دانمارکی انجام شد، دروازه بان ها و مدافعان میانی از سایرین بلندتر و سنگین تر بودند و میانگین قد و وزن بازیکنان هافبک، مهاجمان و مدافعان کناری مشابه بود(۱۱). مشاهدات مشابهی در مطالعات دیگر گزارش شده است هر گروه از بازیکنان دانمارکی دامنه بزرگی از یک متغیر مشاهده شد (بلند ترین مهاجم ۹۰/۱ متر، کوتاه ترین مهاجم ۱٫۶۷ متر). این پراکندگی در اندازه ها ممکن است ناشی از نقش تاکتیکی باشد که به هریک از بازیکنان اختصاص داده می شود. بازیکنان با قد بلند می تواند هدفی برای ارسال پاس های بلند و بازیکنان با قد کوتاه برای حمل توپ در عمق دفاع حریف بکار گرفته شوند(۴۴). در مطالعات دلامار[۲] وهمکاران (۱۹۸۷) هندبال ورزشی با مهارتهای پیچیده است که بازیکنان آن نیاز به سطح بالایی از آمادگی هوازی و غیر هوازی دارند. توانایی های حرکتی، سرعت، پرش، انعطاف پذیری و سرعت پرتاب از ویژگی های اصلی فعالیت در این رشته ورزشی است که می تواند عملکرد تیمی را تحت تاثیر قرار دهد. عملکرد موفق با توان انفجاری دست ها و پاها، سرعت و سطح مطلوبی از حس حرکت در کنترل توپ، مرتبط است(۱۴).به عبارت دیگر، بازیکنان مدرن هندبال امروز به ابعاد طولی قابل توجهی از قبیل قد، طول دو دست (آرم اسپن) و طول و عرض کف دست نیاز دارند(۵۱). به طوری که نیمرخ آنتروپومتریک می تواند نقش حمایتی برای بازیکنان در شرایط واقعی رقابت داشته باشد(۵۵). طول بلند تر اندام فوقانی می تواند با پرتاب های سریع تر همراه باشد.و طول و عرض بیشتر کف دست مهارت های بازیکن را در دریبل زدن، پاس دادن، دریافت و پرتاب توپ افزایش می دهد(۵۳). زاپارتیدیس و همکاران در مطالعه ای به مقایسه آمادگی جسمانی و شاخص های آنتروپومتری بازیکنان جوان هندبال در سطوح مختلف پرداختند. در این مطالعه مشاهده شد که بازیکنان زن و مرد انتخاب شده به لیست اولیه تیم ملی یونان نسبت به انتخاب نشده ها به طور معنا داری از قد بلندتر و طول دو دست بیشتری برخوردارند. این تفاوت در بین بازیکنان پست عقب به طور چشمگیری نمایان بود. این متغیرها در تیم هندبال از اهمیت بالایی برای عملکرد بهتر برخوردارند. بازیکنان عقب بطور قابل توجهی از قدهای بلندتر و اندام های بزرگتری برخوردارند. این بازیکنان نقش سازماندهی تیم، دفاع در مقابل بازیکنان حریف هنگام شوت زدن، اجرای شوت های از راه دور و اجرای شوت از روی دست های بازیکنان حریف را دارند(۶۱). نسبت طول دودست به قد بازیکنان نخبه باید بین ۰۵/۱ تا ۰۶/۱ باشد(۳۵،۵۴).به علاوه، گزارش شده است که بازیکنان با طول دو دست بیشتر از پرتاب های سرعتی تری برخوردارند(۵۳).

همچنین نشان دادند که طول و عرض کف دست بازیکنان انتخاب شده نیز بالاتر بود اما این تفاوت به لحاظ آماری معنا دار نبود. این متغیر با کنترل توپ و اجرای پرتاب های سریعتر مرتبط است. این محققان بیان می کنند که طول کف دست آزمودنی هایشان در حد قابل قبولی قرار داشت چراکه طول کف دست مطلوب باید حداقل به اندازه قطر توپ باشد(۶۱).

چابکی یکی از فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی محسوب می شود که در بسیاری ار ورزش ها فاکتوری تعیین کننده است. به توانایی تغییر سریع وناگهانی جهت حرکت وسرعت همراه باحفظ تعادل گفته می شود(۴۲). اهمیت سرعت تا جایی است که دویدن­های با شدت بالا و فعالیت­های سرعتی فاکتورهای تعیین کننده­ای در عملکرد بازیکنان فوتبال هستند. هندبال نیز يك بازي گروهي است كه بازيكنان براي موفقيت به ويژگي ها و مهارت هاي مهمي چون درك موقعيت، درايت، دقت[۳]، چابكي، سرعت عمل و عكس العمل در اجراي مهارت ها در حد بسيار مطلوبي نياز دارد(۵).

مطالعات انجام شده در زمینه رابطه بین آنترو پومتری وفاکتورهای آمادگی جسمانی اندک می باشد. با این حال مطالعات انجام شده در این زمینه محدود می باشند. بنابراین در مطالعه حاضر برآنیم تا به بررسی تفاوت برخی از شاخص های آنتروپومتریک بازیکنان فوتبال و هندبال در پستهای مختلف بپردازیم. همچنین رابطه این شاخص ها با دو فاکتور سرعت و چابکی مورد بررسی قرار می گیرد.

[۱] Physiological

[۲] Dalmar at all

[۳] Accuracy

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2019-03-03
كد : 111604
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss