جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



طریقیت یا موضوعیت شیوه¬ی مجازات،

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: طریقیت یا موضوعیت شیوه­ ی مجازات،

توضیحات: ۲۸ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

طریقیت یا موضوعیت شیوه­ی مجازات

مشخص کردن فلسفه و اهداف مجازات از نظر اسلام، نیازمند بررسی های ژرف و ریشه ای است. با توجه به این که خود این مطلب دارای شاخ وبرگ های زیادی می باشد و باعث طولانی شدن مطلب ما می شود لذا در این بخش بر آنیم که به به طور خلاصه و موجز اشاره ای داشته باشیم بر اهداف و فلسفه مجازات مجرم در اسلام و از آن جا به این نتیجه برسیم که آیا این مجازات ها موضوعیت دارند یا طریقت. البته بررسی وسیع تر اهداف و اغراض شارع از قصاص و مجازات در فصل قصاص فرهنگ زندگی خواهد آمد. …….

………….

طریقیت یا موضوعیت داشتن قصاص با شمشیر

……………

در اين باره، آقاى خويى مى نويسد:

(بيش از صد راوى در اسناد من لايحضره الفقيه، وجود دارد كه شيخ صدوق، از آنان حديث روايت مى كند، ولى در مشيخه، طريق خويش را به آنان ياد نكرده است. در ميان آنان راويان كثير الحديث، مانند: محمد بن فضيل… و موسى بن بكر هم وجود دارد.)(مهریزی، ۱۳۷۴، ش۶).

اختلاف الفاظ

……………

جواب اصولیون به اختلاف الفاظ

…………..

خدشه به جواب اصولیون

……………


عدم افاده ی تعیین یا قابلیت استفاده ی تکثر از احادیث

…………..

– مبحث سهل گیری

لزوم وجود درد یا عدم درد در سلب حیات از جانی

…………..

نهی از اسراف در قتل

طبق آیه ی ۳۳ سوره ی اسراء که می فرماید: (… وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً) بدون شک با توجه به قسمت ابتدایی آیه حق قصاص از جانی برای مجنی علیه یا اولیای دم او ثابت و پذیرفته شده است. ولی در ادامه آیه عبارت (فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ)، آمده و با توجه به تفسیرهایی که درباره­ی این قسمت آمده بیان گر این مطلب است که نمی توان قاتل را مثله کرد اگرچه او چنین کاری را کرده باشد. یا قاتل را به طور تام الاختیار به مجنی علیه یا اولیای دم سپرد، چرا که ممکن است در اثر خشم و تعصب و انتقام جویی، جانی را در معرض شکنجه و بازیچه خود قرار دهند و لذا امام (ع) در مورد کشتن قاتل با عصا (در روایتی که ذکر آن گذشت) این کار را جایز ندانسته اند.

جای اشکال نیست که در قصاص هم گونی و برابری (مماثله و مساوات) در کمیت و کیفیت میان جنایت و کیفر آن لحاظ شده است (هاشمی شاهرودی، ۱۳۸۷، ص۳۴۷).

…………….

اشکالات تفسیر اسراف در قتل به مثله

……………

میزان شدت درد تا چه اندازه باشد

………….

– مبحث هوشیاری

استفاده از بی هوشی  قبل از اجرای حکم

…………..

ثمره و نتایج استفاده از بی هوشی در ازهاق نفس

……………..

اهدای اعضای محکومین به حبس ابد

حفظ حیات و سلامتی انسان یکی از مسایلی است که هم از نظر عقلی و هم از نظر شرعی و هم از نظر قاعده­ی تلازم عقل و شرع واجب می باشد و ضرر رساندن به آن حرام می باشد. ادله‌ي كساني كه اضرار برنفس و خويشتن را حرام مي‌دانند، چند چيز است:

الف- کتاب

ب- سنت

ج- عقل

مسأله ی اضرار به نفس به اندازه ای مهم است که خداوند در قرآن کریم در این باره می فرمایند:

(وَلاَ تُلْقُوا باَيْديكُم الي التُهْلِكه)(بقره/۱۹۵).

(خود را به دست خود ، به هلاکت نیفکنید).

(…أَنَّه مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغيرِنَفسٍ اَوفَسادٍفی الاَرضِ فکَاَنَّماقََتَلَ النّاس جَميعاًومَنْ اَحْياها فکاَنَّمااَحْيَاالنّاسَ جميعاً …)(مائده/۳۲).

…………

قطع اعضای رئیسه

باتوجه به آن چه که در بالا اشاره شد بدون شک اگر قطع عضو موجب هلاکت و نابودی فرد شود چنین عملی حرام می باشد و در این میان فرقی نمی کند که فرد اهداء کننده رضایت به چنین عملی داشته باشد یا رضایت نداشته باشد چرا که این کار یکی از مصادیق بارز خودکشی می باشد و عمل خودکشی هم علاوه بر حرام بودنش از گناهان کبیره می باشد.

در قتل نفس که از گناهان کبیره بلکه از اشد کبائر است فرقی بین کشتن خود یا دیگری نیست؛ پس کسی که انتحار و به سببی از اسباب خودش را هلاک می سازد تمام عقوبت هایی که بر قتل نفس مترتب می شود برای او هم هست و فرقی در اقسام خود کشی نیست به این که با حربه ای خود را مقتول سازد و یا سم به خورد و یا خود را بلندی پرتاب کند و یا ترک خوردن و آشامیدن کند و یا … (دستغیب، ۱۳۸۳، ج۱، ص۱۱۲).

…………………

قطع اعضای غیر رئیسه

………………

بررسی استفتائات مراجع در خصوص اهدای عضو محکومین به اعدام و حبس ابد

……………..

اولیای دم چه کسانی هستند؟                                

…………..

جنبه ی عمومی:

………..

جنبه ی خصوصی:

…………..

اولیای دم در جنبه خصوصی جرم

………..

اختیارات اولیای دم در انتخاب شیوه­ی سلب حیات جانی

……………

لزوم رضایت یا عدم رضایت جانی در شیوه­ی قصاص از طریق اهدای اعضا

……………..

بررسی شبهه­ی (برداشتن اعضا از بدن جانی اثری زیاده بر مقتضیات اصل مماثلت)

……………

مزایای قصاص به روش اهدای اعضا:

…………

………….

………….

تامین عضو برای نیازمندان و متقاضیان دریافت عضو

………………

 

فهرست منابع

 

  1. قرآن کریم.
  2. نهج البلاغه.
  3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (۱۴۰۴ق)، المغنی، ۱۲جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.
  4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، ۱۵جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.

…………..

……………….

 

 

 

 

انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت، فصل دوم پایان نامه، پروپوزال و پایان نامه آماده روانشناسی، انجام پایان نامه دکتری، انجام پروپوزال ارشد، انجام پروپوزال دکتری، انجام پایان نامه ارشد

آسان داک: www.Asandoc.com

 

2019-03-04
كد : 8213
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss